Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Όντως, κανένα δεν έχει βάλει scrubber αλλά έτσι κι αλλιώς καίνε MGO λόγω ECA Zone. Λόγω ηλικίας υποθέτω πως δεν έβγαιναν τα οικονομικά για μια τέτοια κίνηση. Από την άλλη και τα δύο αυτά πλοία έχουν αποκτήσει τη σχετική υποδομή για το λεγόμενο “Cold Ironing”, τη δυνατότητα δηλαδή ενός πλοίου να συνδεθεί με στεριανή πηγή ηλεκτροδότησης. Ας πούμε δυο πραγματάκια γιατί δεν θα αργήσει να μπεί και στη δική μας ζωή. Όλα ξεκινούν από το διάσημο FUEL EU Maritime, μια περίληψη των στόχων και των βασικών κατευθύνσεων του οποίου μπορείτε να βρείτε εδώ. Ο κανονισμός λέει με λίγα λόγια πως όλα τα πλοία container αλλά και φέρρυ/κρουαζιερόπλοια άνω των 5 χιλιάδων τόνων γκρός, οφείλοθν από το 2030 όταν ελλιμενίζονται για διάστημα άνω των 2 ωρών να συνδέονται σε στεριανή πηγή. Γαι πολλές περισσότερες λεπτομέρειες, εδώ.

 

Σε αυτό το σημείο να πούμε πως η μετατροπή ενός υπάρχοντος πλοίου έτσι ώστε να μπορέσει να λάβει ρεύμα από τη στεριά, δεν είναι μια εύκολη διαδικασία. Ένα βασικό πρόβλημα(όπως μου λένε αυτοί που ξέρουν) είναι πως ανάλογα που έχει κατασκευαστεί το πλοίο μπορεί να έχει διαφορετικό ρεύμα και υποδομή επάνω του. Από την άλλη θεωρητικά και το κάθε λιμάνι μπορεί να καταλήξει σε μια παροχή με την οποία το οποιοδήποτε πλοίο να μην γίνεται να συνδεθεί. Για αυτό και η ΕΕ έχει ήδη ξεκινήσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα έτσι ώστε κάπου να συντονιστούν οι υποδομές και να είναι ίδιες μέσα σε όλη την Ένωση. Κάπως έτσι λοιπόν έχει δημιουργηθεί και το πρόγραμμα EALING, το οποίο είναι ήδη σε εξέλιξη και μάλιστα με ελληνική συμμετοχή. Να λοιπόν κομμάτι του τι σχεδιάζει ο ΟΛΠ, αλλά και τι σχεδιάζει η Ραφήνα.

 

Να μη τα πολυλογώ, έχουμε να δούμε πολλά ακόμη και προφανώς απώτερος σκοπός είναι να επεκταθεί το μέτρο σε όλα τα πλοία, και κάτω από τους 5 χιλιάδες τόνους. Θα είναι δε ακόμη ένα έξοδο για τους πλοιοκτήτες, που ανάλογα με την περίπτωση μπορεί να είναι δυσβάσταχτο ή αντοικονομικό. Και θα είναι και ένα πράγμα που θα επηρρεάσει και τις τοπικές υποδομές ή θα καταδείξει την έλλειψη αυτών. Επί παραδείγματι, το δίκτυο της Μυκόνου θα είναι σε θέση να υποστηρίξει εν μέσω θέρους, ένα ζεστό βράδυ, δύο κρουαζιερόπλοια στην πρίζα? Εδώ σε κανονικές συνθήκες και έχουμε διακοπές κλπ, όχι να ηλεκτροδοτείται μια επιπλέον μικρή πόλη. Τροφή για σκέψη αυτά και εν καιρώ θα πούμε και άλλα.

Link to comment
Share on other sites

Οπότε για τον Πειραιά με μια ματιά , 5 είναι οι θέσεις, οι 3 τση Κρήτης και 1 για Π-Χ-Μ/Χανιά βρεθεί εκεί και μια για τον Σαρωνικό εαν και εφόσον καποια στιγμη έρθει ενα πλοιο με αυτη τη δυνατοτητα στην Π-Α-Α-Μ-Π-Υ-Σ 😛 

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

Θεωρω οτι η ημερομηνια 1/2030 δεν θα ειναι η τελικη ημερομηνια. Οπως εγινε και με τα ΕΤΣ πιστευω οτι ετσι και τωρα τα νησια του αιγαιου θα παρουν μια εξτρα παραταση και ''βλεπουμε'' . Ετσι και αλλιως περα απο τα ''μεγαλα'' νησια (Κρητη, Ροδος, Λεσβος και Συρος) δεν νομιζω οτι υπαρχει αλλο νησι στο οποιο ακτοπλοικο πλοιο καθεται για πανω απο 2 ωρες. Ακομα και στο θεμα τον κρουζιεροπλιων οι εταιριες μπορουν να βρουν τροπου να το παρακαμψουν. Οποτε το μεγαλο βαρος θα πεσει στα λιμανια των προαναφερθεντων ''μεγαλων νησιων'' και της ηπειροτικης Ελλαδας.

Εφοσον το προγραμμα θα χρηματοδοτιθει απο ευρωπαικη ενωση, και ηδη πειραιας και ραφηνα εχουν αρχισει, δεν θα ειναι αργα μεχρι η Πατρα, Ηγουμενιτσα , Ηρακλειο , Σουδα, Θεσσαλονική σε πρωτη φαση και Λαυριο, Καβαλα, Συρος , Κυλληνη, Βολος σε δευτερη να ακολουθησουν. Η συμμετοχη ιδιωτων στα περισσοτερα απο αυτα τα λιμανια και το γεγονος οτι στο Ηρακλειο ας πουμε για παραδειγμα αττικα και μινοαν εχουν ηδη ανακοινωσει προθεση για ναυπηγηση νεας τεχνολογιας πλοιων πριν το 30, η οτι στην συρο η ονεξ εχει τα ναυπηγεια της με κανει να πιστευω οτι δεν θα υπαρξει προβλημα οπως αντιστοιχα και στην αδριατική που ηδη τα πρωτα εκο εχουν εμφανιστει. Τα μονα 2 λιμανια τα οποια εχουν διανυκτερευσεις πλοιων ολο το χρονο και πιστευω δεν θα ειναι ετοιμα μεχρι το 2030 θα ειναι η ροδος και η λεσβος, αλλα και εκει πιστευω μεχρι το 27-28 θα εχει ανακοινωθει και μια παραταση μεχρι το 40 για νησια "κατω των 100.000 κατοικων"  

Ερχονται λοιπον πολυ ενδιαφερουσες εποχες για την ελληνικη ακτοπλοια και οχι μονο, και μακαρι αυτα να γινουν η αφορμη ωστε να γινουν ουσιαστικές αναβαθμισεις στα λιμανια μας.

Edited by iord
Link to comment
Share on other sites

Στο λιμάνι της Κυλλήνης δεν είχαν τοποθετηθεί πιλοτικά κάποια συστήματα cold ironing;

Υπάρχουν; Δουλεύουν;

Link to comment
Share on other sites

Για τις εταιρείες να θέλουν να το παρακάμψουν, μην πάρεις κι όρκο @iord. Τα νεότευκτα χτίζονται με αυτήν την προδιαγραφή ενώ ανάλογα με τις χρεώσεις δεν αποκλείεται και να τους συμφέρει. Σύν το ότι όλες οι μεγάλες έχουν ξεκάθαρους περιβαλλοντικούς στόχους για τους οποίους κάνουν λεπτομερείς ετήσιες αναφορές. Επίσης υπάρχουν και στόχοι για τα λιμάνια από τον κανονισμό, νομίζω σε ετήσια βάση δεν πρέπει να έχουν πάνω από 10 non-compliances(αν δεν κάνω λάθος). Οπότε και αυτοί έχουν κίνητρο να δίνουν σε όλα τα πλοία. Μοναδική περίπτωση που θα αποφεύγεται αυτό θα είναι περιπτώσεις Σαντορίνης και Μυκόνου, με όσα πλοία μένουν στην άγκυρα.

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, Nick the Greek said:

 Μοναδική περίπτωση που θα αποφεύγεται αυτό θα είναι περιπτώσεις Σαντορίνης και Μυκόνου, με όσα πλοία μένουν στην άγκυρα.

Αυτο σκεφτηκα και εγω πρωτα πρωτα ως μετρο παρακαμψης για τα κρουαζιεροπλοια, που καλος η κακος, για τα νησια αυτα ειναι ο μοναδικος μπελας που θα εχουν. Δεν πιστευω γενικα οτι μεσα στην 5 ετια θα προχωρησει καποιο εργο σε αυτα τα νησια, θεωρω οτι με καποιο τροπο θα εξαιρεθούν οπως εγινε και τωρα με τα ετς, αλλα βεβαια μαντης δεν ειμαι οποτε αυτο ειναι απλα ενα σεναριο. 

Link to comment
Share on other sites

On 3/4/2024 at 6:14 PM, gtogias said:

Στο λιμάνι της Κυλλήνης δεν είχαν τοποθετηθεί πιλοτικά κάποια συστήματα cold ironing;

Υπάρχουν; Δουλεύουν;

Δεν ξερω αν υπάρχουν ή αν είναι σε λειτουργική κατάσταση (operational που λέμε στα χωριά μας). Θα στοιχημάτιζα όμως ότι δούλεψαν μόνο για το photo op.

Η όλη ιστορία ξεκίνησε με πρωτοβουλία του τοπικού Δήμου. Μετά από λίγους μήνες είχαμε χαρές και πανηγύρια, γιατί μπήκαν οι σχετικές υποδομές και το Φιόρο θα ήταν το πλοίο, το οποίο κατά τις διανυκτερεύσεις του, θα έπαιρνε ρεύμα από την στεριά. 

Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι κατά τα 6+ χρόνια που έχουν περάσει, οι διανυκτερεύσεις του Φιόρου στην Κυλλήνη ανέρχονται σε μονοψήφιο αριθμό. Βγάλτε συμπέρασμα.

Έχοντας στο μυαλό μου αυτή την παπάτζα, μίλησα κάποτε για καραγκιοζηλίκια

ΥΓ: Αλήθεια τα panel στο Δήλος δουλεύουν ή έφυγαν με την μεγέθυνση της τσιμινιέρας λόγω scrubbers?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Σύμφωνα με διάφορα γαλλικά και άλλα μέσα, 6 χρόνια πρίν ο σχετικός κανονισμός γίνει επισήμως ενεργός, το Jean Nicoli εγκαινίασε πρίν λίγες ημέρες το cold ironing στο λιμάνι του Sete, στη Γαλλία.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...