Panagia Ekatontapiliani Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 (edited) Ακόμη μια εταιρεία βάζει λουκέτο στην Ακτή Μιαούλη Βολές στο υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη εξαπέλυσε ο Σύνδεσμος Εργαζομένων στη Ναυτιλία και στον Τουρισμό με αφορμή το κλείσιμο ναυτιλιακής εταιρείας η οποία απασχολούσε 65 εργαζόμενους. Πρόκειται για την εταιρεία ΣΑΡΛΗΣ όπου ο Σύνδεσμος σε ανακοίνωση του τονίζει ότι αναγκάσθηκε να κλείσει καθώς δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει με τον ανταγωνισμό στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου, Θανάση Βασιλόπουλο, έχει παρατηρηθεί επιλεγμένη συμπεριφορά του Ο.Λ.Π προς ορισμένα πρακτορεία, με αποτέλεσμα να οδηγούνται τα υπόλοιπα σε κλείσιμο. Σημειώνεται ότι με αίτηση στο Πρωτοδικείο η εταιρεία ζητά να ληφθεί απόφαση για να κηρυχθεί σε πτώχευση. Υπενθυμίζεται ότι η εν λόγω εταιρεία με την διακοπή των εργασιών της ενισχύει μια μελάνη πορεία στο ναυτιλιακό γίγνεσθαι καθώς και άλλες μεγάλες εταιρείες μην αντέχοντας τον ανταγωνισμό αναγκάσθηκαν να κλείσουν. Πρόκειται για την Ακτοπλοϊκή ΔΑΝΕ, την κρουαζιερόπλοιο ROC και την SEA LINK. Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του συνδέσμου υποστηρίζει ότι: «Δεν θα δεχθούμε τον, με δόλιο τρόπο χαρακτηρισμό των δύο εταιρειών, ως πτωχευμένων. Θα παρακολουθούμε από κοντά τα οικονομικά στοιχεία τους και θα παρεμβαίνουμε κάθε φορά που θεωρούμε αναγκαίο για να μη χάσουν ούτε ένα Ευρώ οι εργαζόμενοι από όσα δικαιούνται. Θα αγωνιστούμε ακόμη με κάθε μέσο και τρόπο για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας σε μια ναυτιλία που ενώ οικονομικά ευημερεί, οι εργαζόμενοι απολύονται». Τέλος να τονισθεί ο Σύνδεσμος ανέφερε ότι η εταιρεία ξάφνιασε τους υπάλληλους καθώς είχε φτάσει η ώρα για την πραγματοποίηση στην επιθεώρηση Εργασίας στον Πειραιά, της Τριμερούς συνάντησης του Συνδέσμου με εκπρόσωπο της εταιρείας, με FAX έστειλαν στην επιθεώρηση τη γνωστοποίηση της προσφυγής στο Πρωτοδικείο για πτώχευση των εταιρειών. Να σημειωθεί ότι εταιρεία που κλίνει είναι η “SARLIS CONTAINER SERVICES S.A.” β) “ΣΑΡΛΗΣ – ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ (πρακτορείο) ΕΠΕ”. Πηγή www.pornet.gr Edited November 14, 2023 by Nick the Greek
Nick the Greek Posted November 3, 2005 Posted November 3, 2005 Το λουκετο στη συγκεκριμενη εταιρεια εχει κυκλοφορησει στην αγορα εδω και 3 εβδομαδες, οταν και εσκασαν κανονια απο τις τραπεζες. Βεβαια το να ισχυριζεται καποιος οτι ο μοναδικος λογος πτωχευσης ειναι ο αθεμιτος ανταγωνισμος στο Σεμπο ειναι εντελως επιφανειακο κατα τη γνωμη μου. Τα αιτια ειναι βαθυτερα και χρονια. Οσο για τις αλλες εταιρειες που αναφερεται οτι εκλεισαν λογω ανταγωνισμου, για τη ROC και τη ΔΑΝΕ τα ξερουμε, ενω και το πρακτορειο Sea Link ειναι μια αναλογη με τις γνωστες μας ιστορια.
Neptune Posted November 4, 2005 Posted November 4, 2005 Εγω παλι που εχω μια ιδεα πως διαχειριζονταν τα πλοια του ο Σαρλης γιατι νομιζω οτι αυτο το κανονι ειναι λιγο μουφα??? Κατι βρωμαει σ αυτη την υποθεση... Αν συνεχιστει και επιβεβαιωθω σε καποια πραγματα θα επανελθω
ΝΗΡΕΑΣ Posted November 7, 2005 Posted November 7, 2005 Sarlis blames MSC contract for downfall ---Sarlis Container Services of Greece and its sister agency company Sarlis & Angelopoulos have filed for bankruptcy in the Piraeus courts, claiming they have been destroyed by unfair competition. In a company announcement, Sarlis directly blames a huge contract between the Piraeus Port Authority and Mediterranean Shipping Co (MSC) for its downfall. It says the deal has offered MSC competitive advantages of time and cost of services that have essentially forced the Sarlis companies out of the market. Sarlis says it lodged a complaint with the competition committee in May 2004 and is awaiting a hearing. At its peak, Sarlis controlled 12 ships and, according to the company, brought in $25m per year, but Michael Sarlis tells TradeWinds that the few ships it had been operating in the past couple of years were chartered-in tonnage. Owned vessels were disposed of and the proceeds used to finance the continued operation of the companies, he says. Ironically, MSC bought three 1,438-teu ships from Sarlis in February 2004 for a reported $5m each. Sarlis acquired the vessels 18 months earlier for $3m each. Sarlis says it explored ways to keep the companies going, including co-operation with third parties, internal reorganisation, cost-cutting and borrowing funds. "It proved impossible to carry out some of these, while those that were applied were insufficient to halt the downward process," the announcement said. Από το tradewinds.no, 4/11/2005. Αναδημοσίευση από το marine-marketing
Apostolos Posted December 5, 2005 Posted December 5, 2005 Το ότι η εταιρία δούλευε με συστήματα 30ετίας σημαίνει κάτι? Κρίμα γιατι θα μπορούσε αυτή η εταιρία με δικά της container boxes, δικούς της πράκτορες και δικά της πλοία να είχε πάει ψιλά...
Nick the Greek Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Πιστευω Αποστολε πως ειδικα στα κοντεινερ οταν μεινεις πισω απο πλευρας τεχνολογικης εξελιξης στην υποστηριξη και τη μηχανοργανωση, απλα εισαι τελειωμενος σε συγκριση με τον ανταγωνισμο. Θελω να πω οτι στα φορτηγα πλοια για παραδειγμα μπορεις να κανεις και voyage estimation και υπολογισμους ευσταθειας με μολυβι και χαρτι με μεγαλη ακριβεια, εστω και με σπαταλη χρονου. Αντιθετα στα κοντεινερ οταν δεν εχεις εκεινο το λογισμικο που θα συνδεσει φορτωτικες-χρεωσεις-παραδοση-εντοπισμο φορτιου-κινησεις-παραδοση διατακτικων-αναλυση κοστους, απλα δεν μπορεις να κανεις δουλεια και να προσφερεις και τις υπηρεσιες που απαιτουνται απο τους πελατες. Η συγκεκριμενη βιομηχανια εχει γινει τοσο περιπλοκη και τοσο αρρηκτα δεμενη με logistics και supply chain, που η μηχανοργανωση εχει γινει το Α και το Ω.
Nick the Greek Posted March 15, 2021 Posted March 15, 2021 Στην πολύ ωραία φωτογραφία του Neptune, τέρμα δεξιά βλέπει κανείς ένα από τα τελευταία πλοία της εταιρείας, το Pelrider(ΙΜΟ 7707968). Είναι μάλλον κατά τη διάρκεια πώλησής του εκτός του στόλου, λίγες μέρες μετά μετονομάστηκε και έφυγε από τα νερά μας.
Nektarios Papadakis Posted April 10 Posted April 10 Να δούμε και μια λίστα που έχω φτιάξει με τα πλοία της εταιρείας Σαρλή από την αρχή έως το τέλος της. Οι κόκκινοι αριθμοί μέσα σε παρένθεση διαφοροποιούν τα πλοία καθώς κάποια ονόματα ξαναχρησιμοποιήθηκαν. Την ανεβάζω σε .pdf και .xlsx Sarlis.pdfSarlis.xlsx Και λίγα στοιχεία για την εταιρεία : Η εταιρεία ξεκίνησε το 1951 από το Χρήστο Μιχαήλ Σαρλή μαζί με τους Πατρινούς Δημήτριο Ν. Αγγελόπουλο και Ιωάννη Τοπάλη, αρχικά με τα πλοία ΠΛΩΤΑΡΧΗΣ ΜΠΛΕΣΣΑΣ και ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΟΣ και στη συνέχεια με άλλα μικρά φορτηγά τα οποία στην πλειοψηφία τους τα νηολογούσαν στην Πάτρα. Το αρχικό όνομα της εταιρείας ήταν Χρήστος Μ. Σαρλής & Σία. Το 1964 άρχισαν να χρησιμοποιούν το αρχικό ΠΕΛ- για την ονομασία των πλοίων τους. Το 1976 στη εταιρεία μπαίνει ο γιος του Χρήστου Σαρλή, ο Μιχαήλ Χρήστου Σαρλής και ξεκινάει η ενασχόληση της εταιρείας με τα container, αρχικά με ναυλώσεις και από το 1985 και μετά με δικά τους κοντεϊνεράδικα με πρώτο το PELTAINER. Το 1986 δημιουργήθηκε η Sarlis Container Services SA για να αναλάβει τα κοντέινερ και η εταιρεία αναπτύχθηκε σε όλη τη Μεσόγειο. Λειτούργησε μέχρι και το 2006 όταν και ανέστειλε τη λειτουργία της.
gioannis Posted April 12 Posted April 12 (edited) Το τελευταίο πλοίο - μπάρκο το 1985, πριν την συνταξιοδότηση του πατέρα μου ! .... το πρώτο μου και μοναδικό μπάρκο σαν αξιωματικός, στην συγκεκριμένη εταιρεία, Υποπλοίαρχος το 1996 ! Πηγή: Shipspotting Edited April 14 by Nick the Greek Πηγή:
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted April 13 Posted April 13 Βασικά ανατολική Μεσόγειο Δεν δουλεύουν οι μεταφορές container εντός Ελλάδος.
Nick the Greek Posted April 24 Posted April 24 Γενικά -αν με ρωτήσετε, που δε με ρωτήσατε 😄- ένα από τα προβλήματα που νομίζω είχαν σαν εταιρεία ήταν ο εντελώς ετερόκλητος στόλος τους. Φορτηγά μετασκευασμένα σε κοντεινεράδικα, υβριδικά και αποτυχημένα designs αγορασμένα από τη Sea Containers, στα 90s ο στόλος τους ήταν δε πολύ μικρός ακόμη και για τα δεδομένα της εποχής. Όποιος ψάξει ενδελεχώς τον στόλο τους όπως τον παρέθεσε παραπάνω ο Νεκτάριος, θα δεί πολλά ενδιαφέροντα μεν, ακατάλληλα δε πλοία.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted Saturday at 10:04 PM Posted Saturday at 10:04 PM Eκείνη την εποχή μετασκευασμένα κοντεινεράδικα κυκλοφορούσαν κ τα conros της Sea Containers δεν ήταν κάτι το αρνητικό Εγώ πιστεύω η εταιρεία έπασχε οργανωτικά,άργησε να εκσυγχρονιστεί
pathfinder Posted yesterday at 02:39 PM Posted yesterday at 02:39 PM Δεν γνωρίζω πολλά πράγματα για τα services της εταιρείας. Κατά συνέπεια δεν μπορώ να σχολιάσω για τα πλοία. Για τα ConRo (της Sea Containers) -αν θυμάμαι- είχα αναφέρει κάποιες πληροφορίες σε κάποιο γενικό topic (πιθανόν Φ/Γ-Ο/Γ). Συγχωρέστε με αλλά δεν είμαι καλός με την αναζήτηση. Ειδικά σε τακτικές γραμμές η χρήση καταλλήλων πλοίων είναι καθοριστικής σημασίας. Δεν ξέρω αν αυτό ισχύει στην περίπτωση αυτήν αλλά οι παραδοσιακοί Ελληνες είχαν μάθει να προτιμούν το φθηνό πλοίο, το οποίο μπορεί να "πληρώνει" σε αγοραπωλησίες αλλά όχι αντίστοιχα στην εμεταλλευσή του. Θεωρώ λάθος (στον βαθμό που είναι βέβαια εφικτό) να προσπαθεί κάποιος να "φέρει" κάποιος την αγορά στα μέτρα του αντί να προσαρμόζει τον στόλο στις ανάγκες της. Συντάσσομαι λοιπόν απόλυτα με τον @Nick the Greek αν τα πλοία τους δεν ήταν προσαρμοσμένα στις ανάγκες των γραμμών. Το δεύτερο θέμα που υποψιάζομαι ότι υπήρχε ήταν "πολλά καρπούζια κάτω από μια μασχάλη". Έτσι πιθανόν δεν εστίασαν όσο έπρεπε στις "δυνατές τους" δραστηριότητες (αν μπορούσαν). Επίσης έχω την εντύπωση ότι θα μπρούσαν να κάνουν κάποιες κινήσεις (αν υπήρχε η δυνατότητα). Από την άλλη βέβαια αν είχαν επενδύσει υπήρχε πιθανότητα να μην ξεφύγουν από την κρίση που ακολούθησε. (Θυμάμαι άποια ψυχή που έλεγε συχνά-πυκνά "κανε με προφήτη να σε κάνω πλούσιο". Επειδή αναφέρθηκε το θέμα οργάνωσης πιθανόν να είναι σωστό. Τα σύγχρονα μέσα δεν χρειάζεται (ή τεσπά δεν χρειαζόταν τότε) να είναι state of the art και το ύψος των επενδύσεων δεν είναι απαγορευτικό. Στις εταιρείες που διαθέτουν ιδιοκτητα μέσω (εν προκειμένω κοντέινερ) σημείο κλειδί είναι η σωστή αξιοποίησή τους άρα το σύστημα ελέγχου και repositioning. Ειδικά για τα κοντέινερ η διάρκεια πιστοποίησης είναι περιορισμένη. Κατόπιν είναι κατάλληλα μόνο για αποθήκευση (η σκραπ). Μου έκανε εντύπωση ο αριθμός των κοντέινερ τους τα οποία έβλεπα παντού σε αποθήκες, μάντρες κλπ. Ισως να συνέφερε βέβαια να πωληθούν σαν απθηκευτικοί χώροι. Υ.Γ. Έχω την εντύπωση @Nektarios Papadakisότι το συνθετικό "ΠΕΛ"/"PEL" είναι πολύ μεταγενέστερο του 1964
gioannis Posted yesterday at 02:50 PM Posted yesterday at 02:50 PM ....το ΠΕΛ πρόκυπτε από την Πελοποννησιακή καταγωγή του Σαρλή !
Nektarios Papadakis Posted yesterday at 03:27 PM Posted yesterday at 03:27 PM @pathfinder Αν δεις στη λίστα που έχω ανεβάσει, στην τελευταία στήλη αναφέρω πότε ήταν ενεργό στην εταιρεία το κάθε πλοίο. Το πρώτο ΠΕΛΩΨ το 1964 ξεκίνησε το pattern με τα ΠΕΛ- και ακολούθησαν το 1966 το πρώτο ΠΕΛΑΣΓΟΣ και το πρώτο ΠΕΛΛΗΝΗ.
pathfinder Posted yesterday at 03:54 PM Posted yesterday at 03:54 PM Δεν είμαι απόλυτα σίγουρας γιατί έχουν περάσει πολλά χρόνια αλλά θυμάμαι νομίζω κάπου αρχές '80 ( κάπου εκεί ή λίγο αργότερα πρέπει να ξεκίνησαν σαν Σαρλης και με τα containers) διάφορα ονόματα πλοίων (γυναικεία κυρίως). Νομίζω τότε αντιπροσωπευαν και την Ellerman (ο Αγγελόπουλος τουλάχιστον)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now