Jump to content
Shipfriends

Cay Trader II (IMO 7928768)

(1980, ex- Paros, Unamar, Figaros, Fagervik, Samanyolu, Aysegul AKm Askale)

Recommended Posts

Posted

Έτσι φαίνεται σύντροφε, φέρεται να ύψωσε τη γαλανόλευκη τον περασμένο Οκτώβριο και να ανήκει στην Paria Shipping Co, με έδρα το 2ο χλμ της Επαρχιακής Οδού Νάουσας - Μαρπησσας. Χτισμένο στο Sietas(891) της Γερμανίας το 1980, dwt 3,254 και μηχανές Krupp MaK. Χτισμένο με το όνομα Figaros και από εκεί και μετά Unamar(1989), Figaros(1992), Fagervik(2002), Samanyolu(2008), Aysegul AK(2013), Askale(2018).

Posted

Θα δουλέψει στη κατασκευή του νέου εμπορικού λιμανιού της Παρου σίγουρα . Ειναι αδερφάκι του Ταξιαρχης (του Λεριωτικου)

  • 3 months later...
Posted

Και τώρα η ελεεινή φωτογραφία της εβδομάδας, με το Πάρος αγκυροβολημένο στη Μύκονο εν μέσω μιας ακόμη επίσκεψης της Αφρικανικής σκόνης στη χώρα μας. Δε θυμάμαι από που προερχόταν αλλά προφανώς ξεφόρτωσε κάποιο οικοδομικό υλικό τόσο στη Μύκονο όσο και σε ακόμη 2-3 Κυκλάδονήσια σε αυτό το ταξίδι.

  • 3 weeks later...
Posted

Εγώ να προσθέσω άλλη μια φωτογραφία του πλοίου, επάνω από το πρώην Νήσος Μύκονος. Οι παρατηρητικοί θα δείτε πως πρύμα η θάλασσα φτάνει σχεδόν στο λιμάνι νηολόγησης ενώ δε διακρίνεται πουθενά το Plimsol line(γραμμή φόρτωσης):rolleyes:. Τα καπάκια είναι folding type και το πλοίο είναι μονάμπαρο.

  • 1 month later...
Posted (edited)

με αφορμη την φωτο ηθελα να σε ρωτησω επειδη δεν γνωριζω και δεν εχω ασχοληθει πολυ με τα φορτηγα...εχει μεσα τοσο βαρος που εχει κατσει τοσο πολυ η παιζει και τιποτα αλλο??γιατι βλεπω στο αμπαρι δεν εχει και τοσο φορτιο  η μπορει να ναι και η ιδεα μου..σε φωτο του στο marinetraffic φαινεται σαν ποταμοπλοιο σχεδον οσον αφορα το ποσο μεσα μπαινει...

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Posted

Αν δεν είσαι επάνω στο πλοίο και δεν ξέρεις τα υδροστατικά στοιχεία του, κακά τα ψέμματα, δεν μπορείς να πείς με σιγουριά τι ακριβώς συμβαίνει. Η δική μου παρατήρηση έχει να κάνει καθαρά με το ότι η γραμμή φόρτωσης δεν φαίνεται καθόλου. Σύγκρινέ το με αυτήν εδώ τη φωτογραφία στο Shipspotting. Ξεφόρτωτο το πλοίο, φαίνεται η γραμμή που (πρέπει να) είναι, άρα βγάζω το συμπέρασμα πως την έχει πατήσει το πλοίο, γι αυτό και δε φαίνεται. Μια άλλη εξήγηση για να μη φαίνεται η γραμμή είναι να είναι σαβουρωμένο με τέτοιο τρόπο το πλοίο, πλήν όμως δεν φαίνεται να είναι η περίπτωση εδώ, τουλάχιστον με το μάτι.

 

Όσον αφορά την παρατήρησή σου σχετικά με το τι βλέπεις σαν ποσότητα φορτίου στο αμπάρι σε σχέση με τη γραμμή φόρτωσης, μου δίνεις την ευκαιρία να πω το εξής: Το πλοίο μπορεί να φτάσει το μέγιστο φορτίο που μπορεί να πάρει με δύο τρόπους, είτε με το βάρος του φορτίου, είτε με τον όγκο. Όταν μιλάμε για πλοία χύδην ξηρού φορτίου όπως αυτό, τι από τα δύο θα συμβεί εξαρτάται κυρίως από τον συντελεστή στοιβασίας του φορτίου(εκφράζεται σε τόνους ανά κυβικό μέτρο), ο οποίος με τη σειρά του εξαρτάται από άλλα πράγματα. Αλλά ας το κρατήσουμε απλό.

 

Στην πράξη: Αν πας να φορτώσεις κάρβουνο επί παραδείγματι, το κάρβουνο είναι ελαφρύ φορτίο και θα σου γεμίσει τα αμπάρια σε όγκο σχεδόν 100%. Αν πας να φορτώσεις σιδηρομετάλλευμα, ο όγκος του αμπαριού σου θα καλυφθεί σε ποσοστό περίπου 20%, επειδή όμως το φορτίο είναι πολύ βαρύ, το πλοίο θα πατήσει τη γραμμή φόρτωσης. Κάθε φορτίο έχει το δικό του συντελεστή στοιβασίας(stowage factor) και κάθε παρόμοια ομάδα φορτίων(πχ στάρια) έχουν επίσης διαφορές σε συντελεστή στοιβασίας ανάλογα με την ποιότητα του σταριού.

 

Τέλος, ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως η έννοια της γραμμής φόρτωσης ήρθε σε εφαρμογή πρός τα τέλη του 19ου αιώνα από τον Samuel Plimsoll. Μέχρι τότε, όποιος ήθελε φόρτωνε όσο ήθελε με φυσικό επακόλουθο έναν ασύλληπτο αριθμό ναυαγίων και χαμένων ναυτικών κάθε χρόνο. Ο Plimsoll ήταν βουλευτής του Κοινοβουλίου της τότε Βρεταννικής Αυτοκρατορίας που είχε και συνείδηση και φόραγε παντελόνια. Τότε ξεκίνησε μια τεράστια καμπάνια για την ψήφιση της σχετικής νομοθεσίας που κράτησε πολλά χρόνια, λόγω του ότι οι υπόλοιποι εγκληματίες Λόρδοι του Κοινοβουλίου είχαν ναυτιλιακά συμφέροντα και δεν ήθελαν να ψηφιστεί περιορισμός στο πόσο μπορούν να φορτώνουν τα πλοία. Τελικά υπό το βάρος της πίεσης του Plimsoll και της κοινής γνώμης, αναγκάστηκαν τελικά να δεχτούν το σχετικό νομοσχέδιο. Έτσι το loadline ή γραμμή φόρτωσης, πήρε το όνομα Plimsoll Line, τιμής ένεκεν για τον άνθρωπο που έσωσε χιλιάδες ναυτικούς από άδικο θάνατο.

Posted (edited)

Ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες και τον χρονο...ειδα και την φωτογραφια με την γραμμη φορτωσης πολυ μεγαλο "βυθισμα" σε σχεση με της μυκονου....αλλαζει το υψος του πλοιου και "κονταινει" αρκετα...

Edited by Nick the Greek
Quote
Posted
On 4/10/2020 at 4:43 PM, Nick the Greek said:

Τέλος, ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως η έννοια της γραμμής φόρτωσης ήρθε σε εφαρμογή πρός τα τέλη του 19ου αιώνα από τον Samuel Plimsoll

ειχαμε ασχοληθει τον πρωτο καιρο του @Shipfriends.gr

το καραβι "φωναζει" οτι εχει πατησει μπαλα.

δειτε το παλι στη μυκονο εναν χρονο πριν, ποση διαφορα εχει απο τη φετεινη φωτο του @Nick the Greek

Posted

@proud_ionian Στα coaster και ειδικά στην Ελλάδα αν δεν τα πας πατητα δεν βγαίνει ψωμί. Εκτός αν κουβαλάς και άλλα 😁

  • 3 months later...
Posted

Στο Μώλο ΔΕΗ για επισκευές το πλοίο. Σε συνέχεια της παραπάνω κουβέντας, μπορεί κανείς να δεί τώρα που είναι ξεφόρτωτο, το άσπρο ζωνάρι και τη γραμμή φόρτωσής του.

 

  • 2 months later...
  • 2 months later...
Posted

Τραυματισμός ημεδαπού ναυτικού στο Φ/Γ Πάρος

Quote

Ενημερώθηκε, πρωινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Μυκόνου, για τον τραυματισμό 32χρονου ημεδαπού μέλους πληρώματος του Φ/Γ πλοίου ''ΠΑΡΟΣ'' Ν.Π. 12593, απογευματινές ώρες της 21.12.2020, ενώ βρισκόταν εν πλω από το λιμένα ν. Λέρου στο λιμένα ν. Μυκόνου.

Συγκεκριμένα, ο ανωτέρω παραπάτησε, ενώ κατέβαινε μέσω της εσωτερικής κλίμακας του εν λόγω πλοίου, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του στο δεξί γόνατο. Ο 32χρονος αρχικά μεταφέρθηκε, με μέριμνα της πλοιοκτήτριας εταιρίας, σε ιδιωτική κλινική της ν. Μυκόνου, ενώ στη συνέχεια μετέβη στο Γενικό Νοσοκομείο Αττικής ''ΚΑΤ'' για περαιτέρω εξετάσεις.

Προανάκριση διενεργείται από το Λιμεναρχείο Λέρου.

 

  • 8 months later...
  • polmyt changed the title to Cay Trader II (IMO 7928768)
  • 4 months later...
Posted

Όντως άλλαξε χέρια το πλοίο φίλε Madonna Centoporte, ο νέος του πλοιοκτήτης είναι από την γείτονα Τουρκία και ονομάζεται Berem Denizcilik, στα χαρτιά είναι φυσικά μια εταιρεία που λέγεται ABS International και εδρεύει στις Νήσους Cayman. Το πλοίο έχει υψώσει σημαία Togo με νηολόγιο Lome και το παρακολουθεί η κλάση International Naval Surveys Bureau με έδρα τον Πειραιά. Και ενώ το πλοίο αυτήν τη στιγμή πλέει πρός το Las Palmas των Καναρίων Νήσων, εμείς το βλέπουμε με το καινούριο του όνομα πρίν λίγες ημέρες στη Δραπετσώνα.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...