Jump to content
Shipfriends

Vibration


Recommended Posts

o μικρος proud εχει παλι αποριες ;) :

επειδη εχουμε αναφερθει ακροθιγως στα επιμερους topics στο προβλημα των κραδασμων, ειπα να φυγουμε λιγο απο τα συμπτωματα και να παμε στα αιτια.

τι προκαλει το vibration?

γιατι πολλες φορες ακομη και σε αδελφα πλοια το ενα παρουσιαζει κραδασμους και το αλλο οχι;

παιζει ρολο μονο το μηκος τον αξονων και το αν ειναι εντος ή εκτος της γαστρας ή και η έδραση των μηχανων;

πως εξηγειται τεχνικα οτι τα πλοια με pods, εχουν κατα πολυ μειωμενο vibration.

και κατι τελευταιο, επειδη ακουσαμε οτι σε καποιο βαπορι η μια προπελα εχει 2 μετρα διαμετρο και η αλλη 1,60 μπορει να μας πει κανεις αν στεκει κατι τέτοιο; Δεν θα προκαλουσε κραδασμους ενα τετοιο ενδεχομενο;

Link to comment
Share on other sites

Ka8e meros tou ploiou exei diaforetiko logo an parousaizei vibration. Gia paradeigma to aft kommati einai 3eka8ara apo to turbulance pou dhmiourgei to nero opws auto o8eite apo tis propeles. Ola ta ypoloipa vibrations einai kyriws apo machinery. Oi a3ones den dhmiourgoun vibration prospa8oun anti8etws na tous aporofhsoun mia kai mesa sto gearbox paizoume me xiliosta.

To pws einai h siderodouleia stis baseis alla kai gyrw stis mhxanes kyriws stis medium 4xrones einai auto pou paizei terastio rolo.

Ta ploia me pods exoun xamhlotero vibration otan h proosh einai me gas turbines. Den 3erw an symbainei to idio otan exoun dieselomhxanes.

gia to teleutaio pou rwtas den to exw 3anakousei kai mou fenete polu periergo :S

Parolauta vibration dhmiourgei opws proeipa to turbulance pou proerxxete kai apo thn kinhsh tou nerou opws allhlosygkrouete apo tis 2 propeles. Kai to opoio fysika prepei na einai to elaxisto dynato (auto epitynxanete apo to sxedio ths gastras sto pisw meros kai ths propelas).

Link to comment
Share on other sites

Η τεχνολογία έχει εξαλείψει κατά το μέγιστο την δημιουργία δονήσεων η ταλαντώσεων.

Η κυριότερη αιτία είναι η λειτουργία τών μηχανών, τριβές μετάλλων, και η μη ικανοιποιητική τοποθέτηση απορροφητών δονήσεων στην βάση.

Συμμετέχουν οι όποιες ελευθερίες αξόνων, και όλα γενικά τα μηχανήματα όπουν δρουν αθροιστικά στην ταλάντωση.

Για να υπάρχει ταλάντωση σημαίνει ότι δεν έχει γίνει καλό δέσιμο στις λαμαρίνες που παρουσιάζεται η δόνηση.

Στα αδελφά πλοία όπου το ένα έχει και το άλλο όχι... συνήθως το πρώτο μιας σειράς αδελφών πλοίων παρουσιάζει δονήσεις. Τα επόμενα διορθώνονται εν συνεχεία. Είχε συμβεί και στα κόκκινα)

Vibration, επίσης παρουσιάζεται μετά απο μετασκευές.

Μπορεί να έχεις, ακόμα και άν όλα είναι καλά, όσο λιγότερο το πλοίο είναι βυθισμένο, τόσο περισσότερ δόνηση παρουσιάζεται, ( και λόγω προπέλλας)δηλαδή το νερό απορροφά τους κραδασμούς. Στα φορτηγά είναι κοινή εμπειρία.

Όσο για τις 2 ανόμοιες προπέλλες, είχα απαντήσει σκωπτικά, σε κάποια καταγγελία που είχε γίνει.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
κ αλλη πανε κ με παραπανω αλλα δεν κουνιεται το νερο μεσα στο ποτηρι απο το τραπεζι!!!

Φιλε Μαργαριτη,αναμενω με ενδιαφερον,τα πλοια που παρουσιαζουν αυτο το φαινομενο...Μετα θα σου αναφερω κ εγω αυτα που πανε με 26+ κ οχι μονο κουνιεται το νερο αλλα προχωραει και το ποτηρι:D;)

Link to comment
Share on other sites

τα superfast!στα παλατια των μινωικων κ στον προμηθεα υπαρχει προβλημα.αντιθετα στα blue star τα μεγαλα δεν υπαρχει προβλημα ενω στα μικρα των κυκλαδων υπαρχει.κ βεβαια στον ελυρο.

Link to comment
Share on other sites

Εισαι σιγουρος για τα fast:confused: Εχω ταξιδεψει αρκετες φορες κ εχω την αντιθετη γνωμη.Γενικα για να μη λεμε ξεχωριστα ενα ενα τα βαπορια,εμενα δεν μου εχει τυχει ποτε να ταξιδεψω με ferry υψηλης ταχυητητας(26-27-28-29 μιλια)και να μην εχει vibration.Απο τασακια που προχωρανε μονα τους πανω στα τραπεζια,απο ανεμοθωρακες που τριζουν μεχρι συμφωνια απο μαχαιροπηρουνα στο self service.

Περα απο την πλακα,ειναι αδυνατον να μην εχει vibration βαπορι που παει με τετοιες ταχυτητες,σιγουρα αλλα εχουν περισσοτερο κ αλλα λιγοτερο,αλλα ολα 'χτυπανε' φραπεδακι;)

Link to comment
Share on other sites

αντιθετα στα blue star τα μεγαλα δεν υπαρχει προβλημα
εκει και αν γινεται παρτυ. οσες φορες εχω ταξιδεψει (ειδικα απο τσιμινιερα και πρυμα) γινεται του Richter το παρτυ
Link to comment
Share on other sites

...και στο ανάποδα παίρνεις τηλέφωνο τον Παπαζάχο:D

ειναι αδυνατον να μην εχει vibration βαπορι που παει με τετοιες ταχυτητες,
Αλήθεια, πώς συσχετίζεται το vibration με την ταχύτητα? Με την όλη κατασκευή συμφωνώ, αλλά νομιζω ότι η ίδια η ταχύτητα δεν είναι γενεσιουργός αιτία του vibration. Ειδικός δεν είμαι, αλλά αυτή την εντύπωση έχω.
Link to comment
Share on other sites

Αλήθεια, πώς συσχετίζεται το vibration με την ταχύτητα?

Μεγαλυτερη ταχυτητα σημαινει περισσοτερες στροφες στην μηχανη=περισσοτερες ταλαντωσεις που μεταδιδονται στην ολη κατασκευη.

Each prop generates its own resonance frequency. This is easy to calculate its the number of blades on the prop times the speed of rotation. Thus, a five-bladed prop turning at 300 rpm will generate vibration at 5x300=1,500 pulses per minute or 25 Hz. That’s easily detectable on passive sonar at long range. If the natural frequency of the hull component is 25 Hz, beware, trouble looms.

Για οποιον δεν βαριεται(ειναι ψιλομεγαλο το κειμενο)μπορει να διαβασει τα παντα εδω

Link to comment
Share on other sites

Στα ferries υψηλών ταχυτήτων η πρύμνη δεν έχει νομείς V όπως στα παλιά εγ/ογ είναι επίπεδη (buttock flow) όπως ονόμάζεται,στη πλειοψηφία των πλοίων αυτών, η πρύμνη είναι σχεδιασμένη να βρίσκεται ελαφρώς έξω απο το νερό (για λόγους μείιωσης της αντίστασης) κατά τη κίνηση του πλοίου η ροή γύρω της είναι περίπλοκη με αποτέλεσμα να εμφανίζονται πολλές φορές κρουστικά φαινόμενα,αυτός είναι ένας ακόμα βασικός λόγος δημιουργίας vibration πέρα απο τα μηχανικά μέρη

Link to comment
Share on other sites

Και τα μεγάλα τα Blue Star πρύμα έχουν, και ο Διαγόρας έχει.

Είναι μάλλον το μόνο αρνητικό σημείο του. Προσωπικά δεν αντέχω να βγάλω ένα ταξίδι ολόκληρο στο πρυμνιό bar του. Παλαιότερα είχα δει και πιάτα να φεύγουν από το ράφι στην πλάτη του barman.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ενώ είχε επανέλθει σε δράση μόλις το Νοέμβριο 2008, μετά από ακινησία πολλών μηνών, τελικά φαίνεται ότι τα προβήματα συνεχίζουν να ταλαιπωρούν το μοναδικό πλέον αεροπλανοφόρο του Γαλλικού ΠΝ.

Ανακοινωθηκε σήμερα ότι έπιστρέφει για έκτατη ακινησία (ΕΚΑ) η οποιά αναμένεται να διαρκέσει από πολλές εβδομάδες έως και πολλούς μήνες.

Ως αιτία αναφέρεται αυξημένο vibration στο χώρο των μηχανών λόγω ελαττωματικών (πρόωρα φθαρμένων) τμημάτων του συστήματος μετάδοσης ισχύος.

Ενδεικτικά: http://www.meretmarine.com/article.cfm?id=109763

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Με αφορμή το vibration του Μυτιλήνη που συζητιέται, όχι δεν είχε γρίπη :D

Συγχωρέστε με για τις (ελλειπείς) μηχανικές μου γνώσεις:

Το καράβι όταν το είχαν φιάξει οι γιαπονέζοι είχαν τοποθετήσει ως "στήριγμα" στον στρόφαλο με υλικό ξύλο. Δηλαδή όπως το έπιασα εγώ από την περιγραφή του μηχανικού φανταστείτε τον στρόφαλο ως ένα κύλινδρο (σωλήνα τέσπα) τοποθετημένο μέσα σε τετράγωνο από ξύλο που είχε φυσικά τρύπα στο μέσον για να περνάει/ στέκεται (??) ο στρόφαλος. Ανάμεσα σε στρόφαλο και στο ξύλο είχε ένα άλλο υλικό / μηχανισμό για τις τριβές κλπ. Με τα χρόνια το ξύλινο στήριγμα φαγώθηκε / συρρικνώθηκε με συνέπεια να μην αποροφάει πλέον τους κραδασμούς σωστά και ο στρόφαλος να παίζει κάτι χιλιοστά. Αυτό ήταν αρκετά για δώσει αυτό το τρέμουλο στο πλοίο.

Τεσπά αυτό το ξύλινο "κουτί" αντικαταστάθηκε (δεν ξέρω από τι) και το πρόβλημα λύθηκε κάπως.

Τώρα ο μηχανικός μου έλεγε και κάτι τεχνικούς όρους τους οποίους δεν θύμαμαι για κανένα λόγο :P, αλλά ελπίζω να ποιάσατε το νόημα.

Link to comment
Share on other sites

Επισης το βαπορι ειχε παλι και ενα ατυχηματακι στη Λημνο που κουρεψε μονιμα τις προπελες του. Και αυτο παιζει το ρολο του. Και στο vibration και στη μειωση ταχυτητας του πλοιου ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...