Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

θαλασσια λεωφορεια Κωνσταντινουπολης ειναι η πιστη μεταφραση και αν σκεφτουμε οτι εχει σημα το δελφινι και κατεχει πολλα ταχυπλοα made by austal τοτε μας φαινεται πολυ οικεια.:D

ιδρυθηκε το 1987 απο τη Μητροπολιτικη Αυτοδιοικηση της Κωνσταντινουπολης, αποτελει μετεξελιξη παλιοτερης εταιρειας και σταδιακα απορροφησε παλιοτερες μικρες εταιρειες, αλλα και τον βασικο ανταγωνιστη Citi Line Ferry Services.

Oταν μιλαμε για θαλασσιες συγκοινωνιες και λεωφορεια, μιλαμε για ενα πυκνο δικτυο συντομων διαδρομων που ενωνουν την ασιατικη ακτη της Κωνσταντινουπολης (κυριως ζωνη κατοικιας) και τα πριγκηπονησια, με την ευρωπαικη ακτη οπου δουλευουν οι περισσοτεροι.

Η εταιρεια αυτη περα απο το οτι εχει επενδυσει τρελλα λεφτα σε ταχυπλοα νεας τεχνολογιας (που μοιαζουν αρκετα στα "δικα μας" flying cats & high speeds), αποτελει στυλοβατη της τουρκικης ναυπηγικης βιομηχανιας (παντα για συμβατικα επιβατηγα πλοια μιλαω). παντοφλες αμφιδρομα, μικρα ΕΓ/ΟΓ πολλα ακολουθωντας "πειραματικα" σχεδια και συνεργαζομενοι παντα με ντοπιους ναυπηγους.

τα τελευταια χρονια, εν οψει της ανανεωσης του στολου των παραδοσιακων επιβατηγων που συνδεουν τις δυο οψεις του βοσπορου, υπηρχε μια "διαμαχη" για το αν θα επρεπε το design να ειναι μοντερνο ή να ακολουθει τις γραμμες που ειχαν τα πλοιαρια του βοσπορου ολα αυτα τα χρονια. Αυτο λυθηκε με ψηφορορια και επικρατησε το παραδοσιακο design. εννοειται οτι η σειρα "Fatih" που θα αντικαταστησει τα υπαρχοντα επιβατηγα θα ειναι made in Turkey and designed by Turks.

H IDO ξαναλεω ειναι στην ουσια μια δημοτικη επιχειρηση. Δεν ξερω αν και σε τι βαθμο υπαρχουν ιδιωτικες συμμετοχες, αλλα κουμαντο κανει ο "Δημος". Σε μια χωρα οχι και τοσο δημοκρατικη, οχι και τοσο πλουσια, μια επιχειρηση δημοσιου χαρακτηρα εξασφαλιζει στους κατοικους της μεγαλυτερης πολης της χωρας ευκολη και φτηνη προσβαση στις εργασιες τους.

Δε χρειαζεται να θυμισω την τυχη της Ελληνικης Ακτοπλοϊας και των Δελφινιων του Λογοθετη στον Πειραια:mad:. Ουτε να πουμε για τους αυτοκινητοδρομους της φιλης τουρκιας.

ΥΓ πριν λιγους μηνες ειχε και το ships monthly αφιερωμα στα Seabuses της πολης

Edited by proud_ionian
link fatih (οχι ο τεριμ)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

συμφωνα με το tradewinds, ο δημος Κωνσταντινουπολης, πωλει την IDO, οπως ειναι επιπλωμενη. την ειδηση την ειχε και το ferries of southern europe.

βεβαια, για να παραφρασω και το ανεκδοτο :D, ... εταιριες για πουλημα υπαρχουν B), λεφτα δεν υπαρχουν.

post-1817-088935200 1287174878_thumb.jpg

post-1817-039023400 1287177552_thumb.jpg

Edited by proud_ionian
κωνσταντινουπολη οχι θεσσαλονικη
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

μεχρι 31/3 αναμενουμε προσφορες. B) οτι παρει ο δημος απο την πωληση της IDO και της δημοτικης επιχειρησης αεριου, θα το δωκει για να φτιαξει μετρο.

για να πουληθει η IDO, την ξαναχωρισαν απο τη city lines (βλ πρωτο ποστ). στην ουσια πουλανε το κερδοφορο κομματι και ο δημος κρατα το λιγοτερο αποδοτικο (city line). ουτε ο δημος, ουτε η αναδοχος του διαγωνισμου εχουν κανει σχολιο για την προσδοκωμενη τιμη, αλλα αναλυτικο αρθρο του CNBC, εχει ως μετρο συγκρισης το τιμημα που κατεβαλε η MIG για την Attica.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

απο οτι εχει κυκλοφορησει (σε διεθνη οικονομικα sites και αναπαραγεται απο "συνασθενεις"), η UND roro (που ελεγχεται απο βρετανικο fund) θα υποβαλλει προταση για την ido

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Η προθεσμία για τις προσφορές λήγει στις 31 Μαρτίου. Λέγεται ότι θα υπάρξουν 10 προσφορές, αλλά σήμερα γράφτηκε ότι θα υποβάλλει προσφορά η Stena σε συνεργασία με τον Όμιλο Κοτς. Εάν αληθεύει αυτό, δεν νομίζω ότι έχει πλέον ενδιαφέρον ο διαγωνισμός. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα που κληρώνει, τo shippax.se έχει στους τίτλους ειδήσεων ότι η ΝΕΛ κονταροχτυπιέται με τη Stena. Λέτε να γίνει η μεγάλη ανατροπή και να γεμίσει τιμημένες τριήρεις ο Βόσπορος?

post-1833-0-64978800-1301580395_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τελικά και η Stena-Koc έμειναν με την προσφορά στο χέρι. :rolleyes: Η IDO πουλήθηκε στην κοινοπραξία Tepe-Akfen-Souter-Sera για 861 εκ δολλάρια...ήτοι καμιά 600αριά εκ. ευρώ. Και λένε ότι πουλήθηκε και φθηνά, καθώς περίμεναν να πιάσουν γύρω στο 1 δις δολ. Τζάμπα την πήρανε... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

Γνωρίζει κάποιος αν υπάρχει ενδιαφερόμενος για τα 3 μεγάλα ταχύπλοα της εταιρείας; Θα μου άρεσε να έβλεπα να τα αγόραζαν είτε η GSF είτε η Fast είτε η HSW και να τα έβαζε απέναντι στα πλοία της seajets...

Link to comment
Share on other sites

Τον Μάιο ζητούσαν για το Adnan σκάρτα 20..οπότε δε νομίζω να ενδιαφερθεί κανείς.

Το Thunder οταν αγοράστηκε πρέπει να ηταν κάπου 12-13 εκ. δολλάρια η τιμη αγοράς

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Champion Jet_2 said:

Θα μου άρεσε να έβλεπα να τα αγόραζαν είτε η GSF είτε η Fast είτε η HSW και να τα έβαζε απέναντι στα πλοία της seajets...

Η HSW, αν ήταν κανονική εταιρεία, θα ενδιαφερόταν σίγουρα, με την προϋπόθεση η τιμή πώλησης να ήταν συμφέρουσα. Τώρα στην κατάσταση που είναι, αποκλείεται. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Και σουλούπι Highspeed 5. Ας ελπίσουμε να έρθουν για την Hellenic τουλάχιστον, ο Μαριος έχει πλέον περισσότερα δεμένα σε ναυπηγεία παρά σε δρομολόγια.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Κάποιο νέο πότε αναμένεται η παράδοση τους και αν έχει ακουστεί κανένα πιθανό όνομα για τα δύο αδελφά;

Πάντως πρέπει να υπάρχει κινητικότητα γιατί και τα δύο έχουν ανοίξει AIS μετά από καιρό.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...