ΝΗΡΕΑΣ Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 Είδα πρόσφατα κάποιες φωτογραφίες από το κόψιμο και την επιμήκυνση των Stena Brittanica/Hollantica. Με αυτή την αφορμή, θα ήθελα να ρωτήσω: για ποιούς λόγους κόβεται και επιμηκύνεται ένα πλοίο…πέρα από την προφανή αύξηση της χωρητικότητας του? Αυτό γίνεται και για να βελτιώσει και άλλα χαρακτηριστικά του πλοίου ή να διορθώσει ατέλειες της ναυπήγησης? Και δεν μιλάω για την επιμήκυνση που προκύπτει μετά από μετασκευή της πλώρης ή της πρύμνης, αλλά για κόψιμο του πλοίου στα δύο και προσθήκη στη μέση.
cpt_hcp Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 Αυξηση Χωρητικοτητας,αυξηση κερδων,αυξηση ...αυξηση
Stefanos Posted October 30, 2007 Posted October 30, 2007 Ολο το concept της επιμύκηνσης αφορά αύξηση χωρητικότητας Ατέλειες ναυπήγησης εφόσον έχει γίνει η ναυπήγηση δεν είναι εύκολο να υπάρχουν (εκτός και αν έχεις τη περίπτωση του ΧΑΡΟΥΛΑ) Τώρα καμιά φορά με την επιμυκηνση ίσως να βελτιώσεις κάποια πράγματα όσον αφορά θαλάσσια συμπερίφορα η αντίσταση η να τα καταστρέψεις εντελώς απο την άλλη γένικα όμως νομίζω πως όλα αυτά είναι θέματα προχωρημένης μελέτης και αλληλεπίδρασης πολλών παραγόντων
Neptune Posted October 31, 2007 Posted October 31, 2007 Αν προσεξεις την επιμηκυνση των Stena Brittanica/Hollandica και τα χαρακτηριστικα τους πριν και μετα θα δεις οτι μιλαμε για σχεδον διπλασια χωρητικοτητα. Αντι να επενδυσουνε και να φτιαξουνε 2 καραβια ακομα για τη γραμμη μεγαλωσαν τα ηδη υπαρχοντα δουλευοντας τα με το ιδιο σχεδον κοστος. (πληρωματα λιμανιατικα κτλ)
Strofalos Posted March 11, 2021 Posted March 11, 2021 (edited) On 3/11/2021 at 12:04 PM, Shippihs said: Τα ίδια πάνω κάτω, δεν χάνουν ταχύτητα συνήθως από επιμηκυνσεις Εγώ ξέρω πως όσο μεγαλυτερο το πρόσθετο τμήμα τόσο περισσότεροι τόνοι επιβαρύνουν τις μηχανές και σε συνάρτηση με το έξτρα φορτίο τόσο μεγαλυτερο όγκο πρέπει να προωθήσουν οι ίδιες μηχανές. Άρα λογικά κάποιες απώλειες ταχύτητας τις περιμένεις. Αν όμως κρατήσει την ταχύτητά του, τότε πολύ καλό το αποτέλεσμα. Edited March 12, 2021 by proud_ionian move
Nikos_Chania Posted March 11, 2021 Posted March 11, 2021 Συνήθως δεν έχουμε απώλεια ταχύτητας αλλά αύξηση κατανάλωσης. Οι μηχανές έχουν μεγαλύτερη μάζα να ωθήσουν με αποτέλεσμα να χρειάζεται "περισσοτερο ζορι" να το πω απλά για να πιάσει μια επιθυμητή ταχύτητα. Αν υπάρχουν απώλειες ταχύτητας αυτές είναι μικρές και η υπηρεσιακή ταχύτητα δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα.
giorgos_249 Posted March 11, 2021 Posted March 11, 2021 (edited) Δεν ειναι ακριβώς έτσι! Οι μηχανές έχουν όρια. Δίνουν ως Χ ίππους ισχύ (=ενέργεια/χρόνο), δε μπορεί να πάει παραπάνω (εκτος αν αλλαχτεί η μηχανή). Οπότε ναι, χάνει ταχύτητα! Τωρα αυτό που έχεις στο μυαλό σου έιναι ότι πχ απο εκει που δούλευε στο 85% MCR λέμε τώρα μετά το δουλεύουν στο 90% MCR (και αυξάνεται η κατανάλωση, αλλά αυξάνεται και η ισχύς που δίνουν οι μηχανές στο κινούμενο πλοίο αλλά έχει ίδια υπηρεσιακή). Όμως αυτό είναι άλλο θέμα... Η σύγκριση γίνεται στην ίδια ισχυ για λόγους συνέπειας, όχι στην ίδια ταχύτητα...... Edited March 11, 2021 by proud_ionian quote
Nikos_Chania Posted March 11, 2021 Posted March 11, 2021 Δεν είπα οτι ισχύει μόνο το ένα. Ανέφερα οτι το θέμα σε μία επιμήκυνση όπως του εν θέματι πλοίου, δεν θα επηρεάσει τόσο την ταχύτητα, όχι οτι δεν θα την επηρεάσει καθόλου. Είναι πρωραρχικώς θέμα φορτίου των μηχανών. Σε ίδιες στροφές προ και μετά επιμήκυνσης το πλοίο θα χρειαστεί διαφορετικό χρόνο για να επιτευχθεί η ταχύτητα εκείνων των στροφών, η οποία θα διαφέρει αλλά όχι όσο θα διαφέρει το φορτίο και η κατανάλωση καυσίμου. Συμφωνούμε οτι σε κάθε περίπτωση οι μηχανές έχουν άλλη μάζα και άλλες δυνάμεις να "αντιμετωπίσουν".
pathfinder Posted March 12, 2021 Posted March 12, 2021 (edited) Σωστά. Βελτιώνεται το length/beam ratio (φυσικά θα έχουν κάνει λεπτομερή μελέτη). Οι μηχανές δουλεύουν σε συγκεκριμένες συνθήκες (το 85% ή 90% είναι ανάλογα με την σύσταση του κατασκευαστή και όχι αυθαίρετο). Επειδή το νερό δεν είναι συμπαγές δεν ισχύει ότι με π.χ. το αυτοκίνητο που θα ήθελε μεγαλύτερη ιπποδύναμη (λόγω πρόσφυσης). Όπως λέει ο Νίκος θα πέσει η "επιτάχυνση" λόγω μεγαλύτερης αδρανείας. Πιθανότατα και το maneuverability. Επίσης μια συνήθης επιμηκυνση συνήθως μειώνει το draft του κενού πλοίου (και την οπισθέλκουσα). Δεν θα με εξέπλητε αν στα trials έβγαζε και μεγαλύτερη ταχύτητα από την πρό επιμηκύνσεως. Αυτά είναι τα χοντρικά χωρίς να είμαι τεχνικός όμως, οπότε κάθε αντίλογος/τεκμηρίωση θεμιτά. Από την άλλη σε συνθήκες εμπορικής εκμετάλλευσης τα πράγματα ίσως να είναι λίγο διαφορετικά. Σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες (κυματισμό) ίσως πράγματι να υπάρχουν περισσότερα overloads των μηχανών, το draft είναι ανάλογο με το νέο DWT κλπ. οπότε μπορεί να υπάρξουν (μικρές) αποκλίσεις στην κατανάλωση. Η Stena έχει ένα περίφημο τεχνικό τμήμα που σίγουρα θα έχει εκτιμήσει όλες τις παραμέτρους. Άσχετα με το τεχνικό θέμα, το service για το οποίο προορίζεται το πλοίο δεν δείχνει ιδιαίτερα απαιτητικό σε ταχύτητα. Edited March 12, 2021 by proud_ionian
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now