Jump to content
Shipfriends

Επιμήκυνση πλοίων


Recommended Posts

Είδα πρόσφατα κάποιες φωτογραφίες από το κόψιμο και την επιμήκυνση των Stena Brittanica/Hollantica.

Με αυτή την αφορμή, θα ήθελα να ρωτήσω:

για ποιούς λόγους κόβεται και επιμηκύνεται ένα πλοίοπέρα από την προφανή αύξηση της χωρητικότητας του?

Αυτό γίνεται και για να βελτιώσει και άλλα χαρακτηριστικά του πλοίου ή να διορθώσει ατέλειες της ναυπήγησης?

Και δεν μιλάω για την επιμήκυνση που προκύπτει μετά από μετασκευή της πλώρης ή της πρύμνης, αλλά για κόψιμο του πλοίου στα δύο και προσθήκη στη μέση.

Link to comment
Share on other sites

Ολο το concept της επιμύκηνσης αφορά αύξηση χωρητικότητας

Ατέλειες ναυπήγησης εφόσον έχει γίνει η ναυπήγηση δεν είναι εύκολο να υπάρχουν (εκτός και αν έχεις τη περίπτωση του ΧΑΡΟΥΛΑ;))

Τώρα καμιά φορά με την επιμυκηνση ίσως να βελτιώσεις κάποια πράγματα όσον αφορά θαλάσσια συμπερίφορα η αντίσταση η να τα καταστρέψεις εντελώς απο την άλλη γένικα όμως νομίζω πως όλα αυτά είναι θέματα προχωρημένης μελέτης και αλληλεπίδρασης πολλών παραγόντων

Link to comment
Share on other sites

Αν προσεξεις την επιμηκυνση των Stena Brittanica/Hollandica και τα χαρακτηριστικα τους πριν και μετα θα δεις οτι μιλαμε για σχεδον διπλασια χωρητικοτητα. Αντι να επενδυσουνε και να φτιαξουνε 2 καραβια ακομα για τη γραμμη μεγαλωσαν τα ηδη υπαρχοντα δουλευοντας τα με το ιδιο σχεδον κοστος. (πληρωματα λιμανιατικα κτλ)

Link to comment
Share on other sites

  • 13 years later...
On 3/11/2021 at 12:04 PM, Shippihs said:

Τα ίδια πάνω κάτω, δεν χάνουν ταχύτητα συνήθως από επιμηκυνσεις

Εγώ ξέρω πως όσο μεγαλυτερο το πρόσθετο τμήμα τόσο περισσότεροι τόνοι επιβαρύνουν τις μηχανές και σε συνάρτηση με το έξτρα φορτίο τόσο μεγαλυτερο όγκο πρέπει να προωθήσουν οι ίδιες μηχανές. Άρα λογικά κάποιες απώλειες ταχύτητας τις περιμένεις. Αν όμως κρατήσει την ταχύτητά του, τότε πολύ καλό το αποτέλεσμα. 

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

Συνήθως δεν έχουμε απώλεια ταχύτητας αλλά αύξηση κατανάλωσης. Οι μηχανές έχουν μεγαλύτερη μάζα να ωθήσουν με αποτέλεσμα να χρειάζεται "περισσοτερο ζορι" να το πω απλά για να πιάσει μια επιθυμητή ταχύτητα.

Αν υπάρχουν απώλειες ταχύτητας  αυτές είναι μικρές και η υπηρεσιακή ταχύτητα δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα. 

Link to comment
Share on other sites

Δεν ειναι ακριβώς έτσι! Οι μηχανές έχουν όρια. Δίνουν ως Χ ίππους ισχύ (=ενέργεια/χρόνο), δε μπορεί να πάει παραπάνω (εκτος αν αλλαχτεί η μηχανή). Οπότε ναι, χάνει ταχύτητα! Τωρα αυτό που έχεις στο μυαλό σου έιναι ότι πχ απο εκει που δούλευε στο 85% MCR λέμε τώρα μετά το δουλεύουν στο 90% MCR (και αυξάνεται η κατανάλωση, αλλά αυξάνεται και η ισχύς που δίνουν οι μηχανές στο κινούμενο πλοίο αλλά έχει ίδια υπηρεσιακή). Όμως αυτό είναι άλλο θέμα... Η σύγκριση γίνεται στην ίδια ισχυ για λόγους συνέπειας, όχι στην ίδια ταχύτητα...... 

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Δεν είπα οτι ισχύει μόνο το ένα.

Ανέφερα οτι το θέμα σε μία επιμήκυνση όπως του εν θέματι πλοίου, δεν θα επηρεάσει τόσο την ταχύτητα, όχι οτι δεν θα την επηρεάσει καθόλου.

Είναι πρωραρχικώς θέμα φορτίου των μηχανών. Σε ίδιες στροφές προ και μετά επιμήκυνσης το πλοίο θα χρειαστεί διαφορετικό χρόνο για να επιτευχθεί η ταχύτητα εκείνων των στροφών, η οποία θα διαφέρει αλλά όχι όσο θα διαφέρει το φορτίο και η κατανάλωση καυσίμου.

Συμφωνούμε οτι σε κάθε περίπτωση οι μηχανές έχουν άλλη μάζα και άλλες δυνάμεις να "αντιμετωπίσουν".

Link to comment
Share on other sites

Σωστά. Βελτιώνεται το length/beam ratio (φυσικά θα έχουν κάνει λεπτομερή μελέτη). Οι μηχανές δουλεύουν σε συγκεκριμένες συνθήκες (το 85% ή 90% είναι ανάλογα με την σύσταση του κατασκευαστή και όχι αυθαίρετο). Επειδή το νερό δεν είναι συμπαγές δεν ισχύει ότι με π.χ. το αυτοκίνητο που θα ήθελε μεγαλύτερη ιπποδύναμη (λόγω πρόσφυσης). Όπως λέει ο Νίκος θα πέσει η "επιτάχυνση" λόγω μεγαλύτερης αδρανείας. Πιθανότατα και το maneuverability. Επίσης μια συνήθης επιμηκυνση συνήθως μειώνει το draft του κενού πλοίου (και την οπισθέλκουσα). Δεν θα με εξέπλητε αν στα trials έβγαζε και μεγαλύτερη ταχύτητα από την πρό επιμηκύνσεως. Αυτά είναι τα χοντρικά χωρίς να είμαι τεχνικός όμως, οπότε κάθε αντίλογος/τεκμηρίωση θεμιτά.

Από την άλλη σε συνθήκες εμπορικής εκμετάλλευσης τα πράγματα ίσως να είναι λίγο διαφορετικά. Σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες (κυματισμό) ίσως πράγματι να υπάρχουν περισσότερα overloads των μηχανών, το draft είναι ανάλογο με το νέο DWT κλπ. οπότε μπορεί να υπάρξουν (μικρές) αποκλίσεις στην κατανάλωση. Η Stena έχει ένα περίφημο τεχνικό τμήμα που σίγουρα θα έχει εκτιμήσει όλες τις παραμέτρους. Άσχετα με το τεχνικό θέμα, το service για το οποίο προορίζεται το πλοίο δεν δείχνει ιδιαίτερα απαιτητικό σε ταχύτητα.

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...