Jump to content
Shipfriends

ΕΕN Ένωση Επιχειρήσεων Nαυτιλίας


Recommended Posts

Εκλογές σήμερα για την προεδρία της Ένωσης. Αναμένεται να θέσουν υποψηφιότητα ο Μ. Σακέλης, CEO της Blue Star Ferries και ο Εμ. Γαλανάκης, μέλος του Δ.Σ. της ΑΝΕΚ.

Έχει ενδιαφέρον αν θα γίνει τελικά ψηφοφορία, ή αν θα υπάρξει συναινετική λύση, με ομόφωνη εκλογή προέδρου.

Link to comment
Share on other sites

Μάλλον για το δευτερο σενάριο πάμε μιας και η πλειονότητα των απόψεων στηρίζει την υποψηφιότητα του Μ.Σακέλλη.

Και εκλογές όμως να γίνουν πάλι ο κ.Σακέλλης είναι το απόλυτο φαβορί.

Link to comment
Share on other sites

Σχίσμα στην Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοίας ή για άλλους ...Αττικής!

www.marinews.gr

Σχίσμα στην ακτοπλοΐα προκαλεί η εκλογική διαδικασία στην Ένωση Εφοπλιστών (Επιχειρήσεων) Ακτοπλοΐας. Διαδικασία η οποία θα ξεκινήσει σήμερα στις 14.00 το μεσημέρι. Η σύμπλευση του Περικλή Παναγόπουλου με τον Πάνο Λασκαρίδη , δηλαδή του Όμιλου Attica, των Μινωϊκών και της Hellenic Seaways δίνει τον απόλυτο έλεγχο της ΕΕΑ στους δύο επιχειρηματίες με αποτέλεσμα η ΑΝΕΚ που είναι η δεύτερη δύναμη σε ψήφους και ο Μάκης Αγούδημος με την G.A.Ferries να απέχουν των διαδικασιών. Μάλιστα κυκλοφορεί πλέον, χάριν αστείου, στο λιμάνι ότι η Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοίας δεν θα μετονομαστεί σε Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοϊας αλλά σε Ένωση Επιχειρήσεων Αττικής!

Οι υποψήφιοι για τις εκλογές είναι ακριβώς όσοι θα εκλεγούν και πιο συγκεκριμένα 11 τακτικά μέλη και δύο αναπληρωματικά, σύνολο 13. Πρόκειται για τους, Μιχάλη Σακέλλη φαβορί για την προεδρία, ο Γ.Γούτος, ο Αντώνης Αγαπητός, ο Ευάγγελος Βεντούρης, ο Απόστολος Βεντούρης, ο Π.Ηλιόπουλος, ο Αλ.Καραγιάννης, ο Αντ.Λινάρδοπς, ο Φώτης Μανούσης, ο Χρ.Λιούλιος, ο Ι.Ξενικάκης, ο Γ.Περοβιανάκης και ο Αντώνης Στρίντζης.

Η εποχή της ενότητας στην ΕΕΑ επί προεδρίας του Στέλιου Σαρρή πάει περίπατο και από δω και πέρα θα έχουμε άλλα γούστα.

Link to comment
Share on other sites

Νέος Πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας ο Μ. Σακέλης

Νέος Πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας εξελέγει πριν από λίγη ώρα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Blue Star Ferries κ. Μιχάλης Σακέλης. Η θητεία της νέας διοίκησης είναι τριετής και τις άλλες θέσεις κατέλαβαν οι ακόλουθοι:

Αντώνης Αγαπητός Αντώνης Α΄ Αντιπρόεδρος, Ευάγγελος Βεντούρης Β΄ Αντιπρόεδρος, Χρήστος Λιούλιος Γεν. Γραμματέας, Γεώργιος Γούτος Αναπλ. Γεν. Γραμματέας, Αντώνης Στρίντζης Ταμίας, Ιωάννης Ξενικάκης Σύμβουλος Δημ. Σχέσεων, Φώτης Μανούσης Μέλος, Αντώνης Λινάρδος Μέλος, Απόστολος Βεντούρης Μέλος και Γεώργιος Περογιαννάκης Μέλος.

Εξάλλου η γενική συνέλευση των μελών της Ένωσης ανακήρυξε τον απερχόμενο Πρόεδρος της κ. Στέλιο Σαρρή, Επίτιμο Πρόεδρος της Ένωσης σε ένδειξη αναγνώρισης της σημαντικής προσφοράς του στο κλάδο.

www.capital.gr

Link to comment
Share on other sites

Ανακήρυξε τον απερχόμενο Πρόεδρο της κ. Στέλιο Σαρρή, Επίτιμο Πρόεδρος της Ένωσης

Σαν οπαδος του Ενος και Μοναδικου Επιτιμου, καταγγελω τους εφοπλισταραιους Αττικο-Μινωικο-Μπλουσταραιους για την θρασυτατη αυτη προκληση προς τον ελληνικο λαο. Στα Χανια, δεν χωρανε δυο επιτιμοι.

Link to comment
Share on other sites

Σε δήλωσή του μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της ΕΕΑ ο καπετάν Μάκης Αγούδημος, επικεφαλής της GA Ferries σχολίασε στη «Ν» την απόφασή του να μην είναι «παρών» στις χθεσινές αρχαιρεσίες της Ενωσης.

«Οπως γνωρίζετε, είπε ο κ. Αγούδημος, αυτή τη στιγμή έχω οκτώ πλοία στην ελληνική ακτοπλοΐα σε όλες σχεδόν τις γραμμές της Ελλάδος. Και ίσως είμαι από τους λίγους που τα πλοία ανήκουν πλέον του 95% όλα στην οικογένειά μου. Οι κύριοι που εξελέγησαν στο διοικητικό συμβούλιο αφού τους ευχηθώ καλή επιτυχία, έχουν πολύ διαφορετικούς ρόλους στις επιχειρήσεις τους.

Ως εκ τούτου η εταιρεία μας δεν έχει καμία σχέση με τα συμφέροντα τα δικά τους. Η εταιρεία μας επειδή δεν βλέπει όνειρα για μονοπωλιακές καταστάσεις αποχωρεί από την Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας η οποία κατ' εμέ πρέπει να αλλάξει και επικεφαλίδα».

Σε ερώτηση σχετική με το τι εννοεί «μονοπωλιακές καταστάσεις» απάντησε: «Kαι κάποτε άλλοτε, εν έτη 2000 μίλησα περί μονοπωλίων και δεν πέτυχαν τότε τους σκοπούς τους».

Πηζη η Ναυτεμποριτση

Link to comment
Share on other sites

Toulaxiston blepoume kai kompsa onomata ths paradosiakhs aktoploias pou den einai pionia twn megalwn.

Ναι είναι αρκετοί παραδοσιακοί, αλλά είναι και ο Μανούσης;)

Φοβερή εξέλιξη πάντως...

Ο καπτα-Μάκης δεν έχει και άδικο...φαντάζομαι είναι αυτός που πρότεινε τη μετονομασία σε Ένωση Εφοπλιστών Αττικής:D

Link to comment
Share on other sites

«Kαι κάποτε άλλοτε, εν έτη 2000 μίλησα περί μονοπωλίων και δεν πέτυχαν τότε τους σκοπούς τους».
Άλλα εκείνα τα χρόνια καπτά Μάκη μου και άλλα τα σημερινά. Τότε είχες και εσύ βαπόρια 7 χρόνια νεώτερα και οι άλλοι δεν ήταν και τόσο δυνατοί όσο σήμερα. Τώρα εσύ παλεύεις με τη Ρομίλντα και τη Νταλιάνα...και οι άλλοι με νεότευκτα και χρήμα με ουρά. Άσε που εάν δεν ήταν το Σαμίνα...θα σου έλεγα εγώ εάν θα πετύχαιναν ή όχι τον σκοπό τους.
Link to comment
Share on other sites

Πρόεδρος στην Eνωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας ο κ. Μιχάλης Σακέλης

O Mιχάλης Σακέλης ανέλαβε την προεδρία της Eνωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας για την προσεχή τριετία μετά τη συγκρότηση σε σώμα του νεοεκλεγέντος δ.σ. της στις αρχαιρεσίες που ακολούθησαν της γενικής συνέλευσης των μελών της Eνωσης τη απουσία των εταιριών ΑΝΕΚ, GA Ferries και ΛΑΝΕ.

Σε δηλώσεις του στην EΞΠPEΣ ο νεοεκλεγείς πρόεδρος μεταξύ άλλων σημείωσε ότι η Eνωση θα συνεχίζει να επιδιώκει την πλήρη απελευθέρωση των υπηρεσιών της ακτοπλοΐας και την πλήρη εναρμόνιση της νομοθεσία που διέπει τις λειτουργίες της προς τον κοινοτικό κανονισμό 3577, ενώ θα επιδιώξει τη συνέχιση του έργου της προηγούμενης διοικήσεως δεδομένου ότι έγιναν πολύ σημαντικά βήματα που έφεραν την ελληνική ακτοπλοΐα σε μία καινούργια πραγματικότητα πολύ πιο κοντά στην υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς κατάφερε σπουδαίες νίκες σε πολιτικό, νομικό και επιχειρηματικό επίπεδο. Ωστόσο σημείωσε ότι υπάρχουν ακόμα πολλές εκκρεμότητες και πολλά θέματα που πρέπει να ολοκληρωθούν, ενώ ταυτόχρονα οι προκλήσεις δεν παύουν ποτέ.

Θεσμικά η νέα διοίκηση θα επιδιώξει:

1. Πλήρη απελευθέρωση της ακτοπλοΐας και εναρμόνιση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92.

2. Παρακολούθηση εξελίξεων σε εθνικό και κοινοτικό επίπεδο του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας για τελικές τροποποιήσεις του Ν. 2932/01.

3. Aρση όλων των κρατικών περιορισμών και παρεμβάσεων στη λειτουργία του πλοίου που αντίκεινται στο Eυρωπαϊκό Δίκαιο.

4. Απελευθέρωση ναυλολογίου σε όλες τις γραμμές.

5. Κατάργηση των υπέρ τρίτων κρατήσεων που δεν είναι ανταποδοτικές για τον επιβάτη και το πλοίο.

6. Οριστική κατάργηση των υποχρεωτικών εκπτώσεων στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων και εφαρμογή αποκλειστικά της επιχειρηματικής πολιτικής ενός εκάστου μέλους μας.

7. Κατάργηση υποχρεωτικής δεκάμηνης λειτουργίας των πλοίων.

8. Κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης επάνδρωσης πλοίων και του ΠΔ 177/74 περί οργανικών συνθέσεων.

9. Μείωση από 19% σε 9% του ΦΠΑ επί των εισιτηρίων οχημάτων.

10. Μείωση των τελών διαχείρισης περισυλλογής slops και απορριμμάτων από τα επιβατηγά πλοία.

11. Εναρμόνιση και εφαρμογή ISPS Code μεταξύ πλοίων και λιμένων και πιστοποίηση των λιμένων κατά ISO 9001/2001 και ISPS Code.

12. Κατάργηση διάταξης του Ν. 2462/98 άρθρο 3 παρ. 3 περί απαγόρευσης χρησιμοποίησης των πληρωμάτων σε εργασίες συντήρησης του πλοίου.

13. Eφαρμογή μοντέρνου τρόπου check in on line και από τις υπηρεσίες λιμένα.

14. Παρακολούθηση υποχρέωσης χρήσης ναυτιλιακών καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

15. Τελική ανάπτυξη και εφαρμογή Κώδικα Δεοντολογίας μεταξύ των μελών

Link to comment
Share on other sites

Ανεμος αισιοδοξίας πνέει στην ελληνική ακτοπλοΐα μετά τις θετικές εξαγγελίες της εργοδοσίας για τον επιβάτη, τον ναυτεργάτη, τα νησιά της άγονης, το ΝΑΤ. Η αδηφαγία και ο παρταολισμός άλλων εποχών ανήκει αμετάκλητα στο παρελθόν. Ζούμε μεγάλες στιγμές, που λέει και ο Νίκος Κουρκούλης...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 1 month later...

Εν' όψει του σχηματισμού της νέας Κυβέρνησης, η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα το πρωί θέλει να επισημάνει την ανάγκη της άμεσης και ριζικής αντιμετώπισης των θεμάτων που εκκρεμούν στον τομέα, η οποία μπορεί να επιτευχθεί με την ανάθεση όλων των αρμοδιοτήτων της ακτοπλοΐας σε ένα και μόνο Yπουργείο.

Η διχοτόμηση των ακτοπλοϊκών θεμάτων με την παροχή «συναρμοδιότητας» σε δύο Υπουργεία, στο Υπουργείο Αιγαίου και στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, αποδείχθηκε στην πράξη ότι είναι ατελέσφορη. Πέραν του ότι δυστυχώς συχνά προκάλεσε απαράδεκτες καθυστερήσεις - έως και ματαίωση - στην λήψη αποφάσεων, δημιουργεί και σύγχυση αφού για το ίδιο θέμα ισχύουν σε πολλές περιπτώσεις δύο διαφορετικά καθεστώτα, ενώ επιπλέον η έλλειψη συντονισμού επιβαρύνει ανώφελα τον δημόσιο προϋπολογισμό.

Η Ελληνική Ακτοπλοΐα βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης και είναι βέβαιο ότι η ευελιξία και η εφαρμογή μιας ενιαίας πολιτικής χωρίς αχρείαστες γραφειοκρατικές διαδικασίες, θα διευκολύνουν σημαντικά την πορεία αυτή.

portnews

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα με τον κ. Σακέλη. Πρόκειται για για ένα καθεστώς για γέλια. Θα πρέπει όλες οι αρμοδιότητες να πάνε στο ΥΕΝ και ας παραμείνει ο ρόλος του ΥπΑΙ καθαρά συμβουλευτικός.

Αν και όπως έχει καταντήσει το ΥπΑΙ, και να καταργηθεί εντελώς δεν θα χάσει και η Βενετιά βελόνι!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ας ελπίσουμε πως δεν θα έρθουν....

Αν και οι τιμές των καυσίμων χειροτερεύουν καθημερινά, αν και η Aegean και η Ολυμπιακή ανακοίνωσαν ήδη την αύξηση του επίναυλου από την επόμενη εβδομάδα, η ακτοπλοΐα αντιστέκεται στις ανατιμήσεις.

Άλλωστε βρισκόμαστε σε περίοδο εκπτώσεων! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

ΤΟΝ ΕΝΤΟΝΟ προβληματισμό τους για την πορεία της τιμής των καυσίμων εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων στο περιθώριο της χθεσινής επαναληπτικής έκτακτης γενικής συνέλευσης της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας.

Όπως τονίζουν ακτοπλοϊκοί παράγοντες η κατάσταση με τα καύσιμα φθάνει στο μη περαιτέρω. Οι εταιρείες υποχρεούνται εκ των πραγμάτων να προχωρήσουν σε αυξήσεις στα εισιτήρια. Και εάν δεν το πράξουν τώρα λόγω χειμερινής περιόδου είναι σίγουρο ότι θα το πράξουν σωρευτικά τον προσεχή Απρίλιο με την έναρξη της θερινής.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας κ. Μιχάλη Σακέλλη οι επιχειρήσεις δεν επιθυμούν να προχωρούν σε αυξήσεις στις τιμές καθώς η γενικότερη μείωση τη αγοραστικής δύναμης των επιβατών μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις και στην επιβατική κίνηση.

Στη βάση αυτή η Ενωση θέτει και πάλι το θέμα της κατάργησης ή έστω της αναστολής ισχύος για ένα διάστημα ορισμένων από τις κρατήσεις υπέρ τρίτων προκειμένου και οι εταιρείες να αποσβέσουν ένα μέρος των ζημιών που υφίστανται και παράλληλα να μην αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων.

Είναι κρατήσεις που ουσιαστικά δεν είναι ανταποδοτικές και επιβαρύνουν υπέρμετρα το εισιτήριο σύμφωνα με τους ακτοπλόους και συνεπώς θα πρέπει και το κράτος να αναλάβει μέρος της ευθύνης του καταργώντας ορισμένων εξ αυτών.

Η Ένωση προσανατολίζεται να καταθέσει αναλυτικό υπόμνημα με τη θέση της για τις κρατήσεις υπέρ τρίτων στον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργο Βουλγαράκη.

Επίσης θα πρέπει να σημειωθεί ότι με βάση την υπουργική απόφαση για την απελευθέρωση των ναύλων οι εταιρείες δεν μπορούν ουσιαστικά να προχωρήσουν σε αυξήσεις τιμών την χειμερινή περίοδο καθώς η ανωτάτη τιμή ναύλου της χειμερινής περιόδου (1/11-31/3) δεν πρέπει να υπερβαίνει την αντίστοιχη χαμηλότερη τιμή ναύλου που διαμορφώθηκε από την ίδια πλοιοκτήτρια εταιρεία την προηγούμενη θερινή περίοδο (1/4 μέχρι 31/10), μη υπολογιζόμενων των προσφορών και εκπτώσεων.

Και τα πλοία με ξένη σημαία στην ΕΕΑ

Η χθεσινή επαναληπτική έκτακτη γενική συνέλευση της ΕΕΑ αποφάσισε τροποποιήσεις στο καταστατικό σύμφωνα με τις οποίες:

- Μπορούν να εγγράφονται στην ΕΕΑ και εταιρείες που έχουν πλοία με κοινοτική σημαία

- Το ίδιο πρόσωπο μπορεί να εκλεγεί πρόεδρος στην Ένωση μόνο για δυο συνεχείς θητείες

- Η ΕΕΑ δημιουργεί θέσεις επιτίμων μελών

- Εγκρίθηκε Κώδικας Δεοντολογίας μεταξύ των μελών ο οποίος αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός 15θημέρου.

Τέλος να σημειωθεί ότι απουσίαζαν από τη γενική συνέλευση οι εταιρείες ANEK, ΛΑΝΕ, GA Ferries και Agoudimos Lines.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Αίτημα για να υποχρεωθούν τα λιμενικά ταμεία και οι Οργανισμοί Λιμένος ετησίως να δημοσιοποιούν τόσο το ύψος των εσόδων που προέρχονται από τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όσο και τα έργα που εκτελούνται προς όφελος των επιβατών, καταθέτει η Ενωση Επιχειρήσεων ΑκτοπλοΪας. Σε ανακοίνωσή της προσθέτει ότι εφόσον δεν αποδεικνύεται η ανταποδοτικότητα, τα τέλη αυτά να μειώνονται ή να καταργούνται και να μην επιβαρύνουν χωρίς λόγο το κόστος ταξιδίου . Και προσθέτει: Η Ακτοπλοΐα μας διέρχεται σοβαρή κρίση λόγω της πρωτοφανούς αύξησης της τιμής των καυσίμων .

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΕΑ αναφέρει τα εξής:

Στο πλαίσιο των συζητήσεων για το νέο σχέδιο Νόμου για την «ενίσχυση της ασφάλειας πλοίων, λιμενικών εγκαταστάσεων και λιμένων και άλλες διατάξεις», η ΕΕΑ επιθυμεί να υπογραμμίσει την αναγκαιότητα άμεσης κατάργησης όλων των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν το ακτοπλοϊκό εισιτήριο.

Ειδικά όσον αφορά τα λιμενικά τέλη και ενώ στο σχέδιο πολύ σωστά αναφέρεται ότι πρέπει να είναι ανταποδοτικά, επισημαίνουμε ότι η φύση του τέλους κρίνεται εκ του αποτελέσματος και όχι εκ του τίτλου που του δίνει ο νομοθέτης.

Η ανταποδοτικότητα των λιμενικών τελών κρίνεται από την κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα τα λιμάνια της χώρας, η οποία είναι γνωστή σε όλους.

Τα Λιμενικά Ταμεία και οι Οργανισμοί Λιμένος της χώρας εισπράττουν κατ’ έτος περισσότερα από 20εκ € και αναρωτιόμαστε ποιες επενδύσεις έχουν γίνει τα τελευταία 20 χρόνια προς όφελος των επιβατών ή των πλοίων που να δικαιολογούν την ανταποδοτικότητα των εσόδων αυτών.

Για να εξασφαλισθεί η διαφάνεια προτείνουμε να προστεθεί στο σχέδιο νόμου διάταξη, με την οποία τα λιμενικά ταμεία και οι Οργανισμοί Λιμένος θα πρέπει ετησίως να δημοσιοποιούν τόσο το ύψος των εσόδων που προέρχονται από τα Ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όσο και τα έργα που εκτελούνται προς όφελος των επιβατών. Εφόσον δεν αποδεικνύεται η ανταποδοτικότητα, τα τέλη αυτά να μειώνονται ή να καταργούνται και να μην επιβαρύνουν χωρίς λόγο το κόστος ταξιδίου.

Πέραν αυτού τονίζουμε την ανάγκη άμεσης κατάργησης όλων των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων (ΝΑΤ, επίναυλος, αχθοφορικά, λεμβουχικά κλπ) που επιβαρύνουν το ακτοπλοϊκό εισιτήριο και τελικά τον ακτοπλόο επιβάτη.

Η Ακτοπλοΐα μας διέρχεται σοβαρή κρίση λόγω της πρωτοφανούς αύξησης της τιμής των καυσίμων.

Τα αποτελέσματα της κρίσης μπορεί να μην είναι σήμερα ορατά αλλά αναπόφευκτα θα επηρεάσουν όχι μόνο το κόστος ταξιδίου αλλά και το επίπεδο των υπηρεσιών.

Είναι λοιπόν ανάγκη περισσότερο από κάθε άλλη φορά, να ασχοληθούμε με τα «χαράτσια» και την κατάργησή τους με σκοπό να ξεπεράσουμε έστω και προσωρινά την κρίση.

Προς το σκοπό αυτό η ΕΕΑ απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση προς τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης σε διάλογο για την από κοινού αντιμετώπιση του θέματος που πλήττει πρωτίστως τα ελληνικά νησιά και γενικά την ακτοπλοΐα της χώρας.

marinews

Link to comment
Share on other sites

Συνέντευξη του Μ. Σακέλη φιλοξενεί σήμερα η Ναυτεμπορική. Όπως και στην προηγούμενη συνέντευξη (28 Σεπτεμβρίου) αναφέρεται στο προβλήματα που δημιουργούνται από την αύξηση της τιμής των καυσίμων. Μόνο που τότε ο τόνος είχε 295 ευρώ και σήμερα έχει ξεπεράσει τα 360.

Η ΠΕΤΡΕΛΑΪΚΗ κρίση μπορεί να είναι η αφορμή προκειμένου να γίνει από πλευράς πολιτείας μία γενναία μεταρρύθμιση η οποία θα απαλλάξει το ακτοπλοϊκό εισιτήριο από μία σειρά αναίτιων μη ανταποδοτικών επιβαρύνσεων που καθιστούν τον ακτοπλοϊκό επιβάτη, δεύτερης κατηγορίας σε σύγκριση με τον επιβάτη των οδικών και αεροπορικών μεταφορών.

Τα παραπάνω επισημαίνει στη συνέντευξη του στη «Ν» ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ) Μιχάλης Σακέλλης τονίζοντας ότι έτσι θα αποφευχθεί μία κρίση στην ακτοπλοΐα που θα οδηγήσει σε υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών και σε αρνητικές επιπτώσεις στην ανάπτυξη της νησιωτικής οικονομίας.

- Πρόσφατα με ανακοίνωση σας ζητήσατε την κατάργηση των λιμενικών τελών, ενώ υπαινιχθήκατε σημαντικές αυξήσεις στο ακτοπλοϊκό εισιτήριο λόγω καυσίμων. Τι συμβαίνει τελικά με τα καύσιμα;

- Αυτή την στιγμή η ακτοπλοΐα βιώνει μία σημαντική κρίση. Έχουμε μία πρωτοφανή αύξηση του κόστους καυσίμων σε ευρώ, η οποία φθάνει μέχρι και 70% σε σχέση με το 2006. Ωστόσο εμείς δε έχουμε μετακυλίσει το κόστος στον επιβάτη αλλά εάν δεν λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα πολύ φοβάμαι ότι στο μέλλον η επιβάρυνση θα είναι αναπόφευκτη.

Πέρα όμως από τα καύσιμα όλοι οι συντελεστές κόστους αυξάνουν. Αυξάνεται συνεχώς το κόστος όλων των άλλων υπηρεσιών που παρέχονται στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις. Η προμήθεια των καυσίμων και όλες οι υπηρεσίες που παρέχονται σχεδόν μονοπωλιακά στα ακτοπλοϊκά πλοία αυξάνονται μονομερώς ενώ η διαπραγματευτική ικανότητα των εταιρειών είναι σχεδόν μηδενική αφού δεν έχουν εναλλακτικές λύσεις, εναλλακτικούς παρόχους αυτών των υπηρεσιών.

Και έρχομαι στα περίφημα λιμενικά τέλη. Οι οργανισμοί λιμένων επιβάλλουν συνεχώς αυξήσεις. Ο ΟΛΠ [OLPr.AT] εξετάζει νέες αυξήσεις στα λιμενικά τέλη ενώ αύξηση 20% είχαμε στα λιμενικά τέλη του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου καθώς από 5% το ποσοστό έγινε 6%. Επίσης 20% αυξήσεις σχεδιάζει και ο Οργανισμός Λιμένων Λαυρίου. Αύξηση 6% έκανε πέρυσι και ο Οργανισμός Λιμένα Ραφήνας.

Αυτό λοιπόν που υποστηρίζουμε είναι ότι λόγω της κρίσης που περνάμε μονόδρομος για να μην αυξηθούν τα εισιτήρια είναι η κατάργηση των μη ανταποδοτικών τελών. Οι μη ανταποδοτικές κρατήσεις υπέρ τρίτων που επιβαρύνουν υπέρμετρα τα εισιτήρια.

Αυτές οι κρατήσεις είναι υπέρ ΝΑΤ (6%), ο επίναυλος του 3%, τα αχθοφορικά, ο ΦΠΑ Εάν δεν καταργηθούν ορισμένες από αυτές τις κρατήσεις ή δεν μειωθούν κάποιες άλλες όπως ο ΦΠΑ στα φορτηγά και ΙΧ που είναι 19% ενώ στους επιβάτες 9%, τότε οι αυξήσεις στις τιμές του εισιτηρίου θα είναι υπέρμετρες με αποτέλεσμα να επηρεασθεί αρνητικά η επιβατική κίνηση προς τα νησιά να υποβαθμισθούν οι υπηρεσίες να αυξηθεί το κόστος μεταφοράς με αρνητικές επιπτώσεις και στην οικονομία των νησιών.

Στα θέματα αυτά θα θέλαμε και την άποψη της τοπικής αυτοδιοίκησης. Για το λόγο αυτό την καλούμε σε ένα διάλογο με σκοπό την διαμόρφωση όσο είναι δυνατόν κοινών θέσεων που τελικά θα συμβάλλουν στην αύξηση της επιβατικής κίνησης προς τα νησιά.

- Να χάσει το κράτος για να κερδίσουν οι εταιρείες;

- Δεν είναι έτσι. Τι ακριβώς συμβαίνει με τις κρατήσεις υπέρ τρίτων. Το ένα θέμα είναι ότι ορισμένες εξ αυτών δεν είναι ανταποδοτικές όπως συμβαίνει με τα λιμενικά τέλη. Υπολογίζουμε ότι κάθε χρόνο οι επιβάτες καταβάλλουν περί τα 20 εκατ. ευρώ μέσω των λιμενικών τελών σε οργανισμούς λιμένων και λιμενικά ταμεία.

Υποτίθεται ότι τα χρήματα αυτά δίνονται για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών. Βλέπουμε όλοι τι λιμάνια έχουμε. Απόδειξη του πόσο είναι ανταποδοτικά. Η κυβέρνηση με το τελευταίο νομοσχέδιο αναγνωρίζει την αναγκαιότητα ανταποδοτικότητας. Αν λοιπόν δεν είναι ανταποδοτικά θα πρέπει να καταργηθούν.

Επίσης άλλες επιβαρύνσεις είναι π.χ. το τέλος 6% υπέρ ΝΑΤ. Πιστεύουμε ότι το ΝΑΤ πρέπει να ενισχυθεί αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνο από τους επιβάτες. Η εισφορά υπέρ ΝΑΤ είχε θεσμοθετηθεί για να αποζημιώνονται οι επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος. Ωστόσο ο επιβάτης είναι καλυμμένος ήδη μέσω της ασφαλιστικής κάλυψης των εταιρειών για αστική ευθύνη έναντι τρίτων στα P&I Clubs. Γιατί ο επιβάτης να πληρώνει επιπλέον μία κάλυψη η οποία παρέχεται ήδη;

Για να μην αναφερθούμε στον επίναυλο 3% που είναι για τη χρηματοδότηση των αγόνων γραμμών κ.λπ.

Από την άλλη πρέπει να έχουμε υπόψη μας ότι μέσω της ακτοπλοϊκής δραστηριότητας οι επιβάτες καταβάλλουν με μορφή εισφορών, φόρων, τελών περί τα 210 εκατ. ευρώ τα χρόνο. Από αυτά επιστρέφουν πίσω μόλις τα 40 εκατ. ευρώ που είναι οι αποζημιώσεις για τις άγονες γραμμές. Είναι γεγονός λοιπόν ότι υπάρχει μία άνιση μεταχείριση του ακτοπλοϊκού επιβάτη σε σχέση με τον επιβάτη των οδικών και αεροπορικών μεταφορών.

Και όλα αυτά συμβαίνουν σε μία περίοδο που η ακτοπλοϊκή αγορά βρίσκεται σε μία καλή πορεία και οι εταιρείες με νέες επενδύσεις ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των επιβατών για καλύτερες υπηρεσίες.

Τη φετινή περίοδο το 60% των επιβατών μετακινήθηκε με νεότευκτα πλοία, ενώ το ποσοστό αυτό θα ανέβει στο 70% το 2008. Ο ανταγωνισμός λειτουργεί. Σε όλες τις γραμμές του Αιγαίου δραστηριοποιούνται από 2-6 εταιρείες. Είναι πραγματικά κρίμα η αναπτυξιακή αυτή πορεία να διακοπεί και να υποβαθμισθούν οι ακτοπλοϊκές μας συγκοινωνίες. Χρειάζεται μία επανεξέταση των επιβαρύνσεων του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου και η εξεύρεση κονδυλίων από το προϋπολογισμό ή άλλες πηγές για την κάλυψη των αναγκών σε υποδομές.

- Αυτό που λέτε μου θυμίζει αυτό που είπε πρόσφατα ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Γιώργος Βουλγαράκης, μιλώντας στο συμβούλιο υπουργών της Ε.Ε. μιλώντας για μία ολοκληρωμένη ναυτιλιακή πολιτική. Έθεσε δυο προϋποθέσεις η μία να μην λαμβάνονται μέτρα μονομερούς χαρακτήρα και η δεύτερη που ακουμπά πολύ περισσότερο στην ελληνική ιδιομορφία των πολλών νησιών να διατεθούν τα αναγκαία κοινοτικά κονδύλια. Ουσιαστικά ζήτησε η Ε.Ε. να διαθέσει κονδύλια για τα νησιά και τις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Πώς το σχολιάζετε;

- Είναι αναμφισβήτητα θετική τοποθέτηση. Ειδικά σε ό,τι αφορά το δεύτερο που αφορά άμεσα τη χώρα μας λόγω της νησιωτικότητας έπρεπε να τεθεί πριν είκοσι χρόνια. Συζητάμε τόσα χρόνια για άγονες γραμμές. Εάν θέλουμε αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι φανερό ότι πρέπει να δοθούν τα κατάλληλα κίνητρα για να έχουμε βιώσιμα σύγχρονα πλοία στις άγονες γραμμές. Χρειάζονται κονδύλια τόσο για αυτό όσο και για τις λιμενικές υποδομές.

Απαιτείται μία νέα συνολική αναπτυξιακή πολιτική για τα νησιά και τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Στο πλαίσιο αυτό να εξετασθεί και η επιδότηση του ξενοδοχειακού εξοπλισμού των πλοίων στα πρότυπα των ξενοδοχειακών μονάδων της στεριάς.

Επίσης παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν και σε άλλα κόστη που επηρεάζουν την τιμή του εισιτηρίου, όπως είναι το εργατικό κόστος. Γιατί να μην επιδοτούνται και στην ακτοπλοΐα οι εργοδοτικές εισφορές, μέτρο που η Ε.Ε. το επιτρέπει;

- Εδώ θα μπορούσε να αντιτείνει κάποιος άλλο η ποντοπόρος ναυτιλία, άλλο η κρουαζιέρα άλλο η ακτοπλοΐα, η οποία δεν λειτουργεί σε ένα περιβάλλον διεθνές.

- Το θέμα της επιδότησης των εισφορών εντάσσεται σε ένα ευρύτερο που αφορά το κόστος εκμετάλλευσης των πλοίων στο οποίο περιλαμβάνεται και το εργατικό κόστος. Η ελληνική νομοθεσία επιβάλλει στο πλοίο πέραν των όσων προβλέπει η διεθνής νομοθεσία, μία επιπλέον σύνθεση πληρωμάτων. Εκτός της ασφαλούς σύνθεσης. Δεν υποστηρίζουμε ότι τα πλοία θα λειτουργούν μόνο με την ασφαλή σύνθεση.

Ωστόσο οι προβλέψεις της ελληνικής νομοθεσίας είναι υπερβολικές και έχουν στόχο ουσιαστικά να καλύπτουν μία υποτιθέμενη ανεργία. Οι υποχρεώσεις που επιβάλλονται στο πλοίο για την καταπολέμηση μίας υποτιθέμενης ανεργίας επιβαρύνουν το κόστος εκμετάλλευσης και στη συνέχεια το ακτοπλοϊκό εισιτήριο. Πρέπει επίσης να σας πως ότι εμείς τώρα μιλάμε για ανεργία ενώ στο λιμάνι ψάχνουμε για κατώτερα πληρώματα και δεν βρίσκουμε.

Στο πλαίσιο αυτό το κράτος επέβαλε και την υποχρεωτική δεκάμηνη απασχόληση σε συνδυασμό με το μέτρο της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης. Ένα μέτρο που δεν έχει κανένα νόημα. Τα συμβατικά πλοία κάνουν δρομολόγια όλο το χρόνο όχι γιατί επιβάλλεται αλλά γιατί το θέλουν. Άλλωστε όσα πλοία δεν μπορούσαν να είχαν μία βιώσιμη δεκάμηνη απασχόληση πουλήθηκαν ή ναυλώθηκαν στο εξωτερικό.

Επίσης υπάρχουν και άλλα θέματα που επιβαρύνουν το κόστος. Π.χ. το θέμα της ενδιαίτησης. Αγοράζεις ένα πλοίο στο εξωτερικό το οποίο έχει κατασκευασθεί με τους διεθνείς ναυπηγικούς κανόνες και είσαι υποχρεωμένος να κάνεις ριζικές αλλαγές για να προσαρμοσθεί στις απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας.

Και αναφερόμαστε σε απαιτήσεις που είναι πλέον εκτός εποχής καθώς νομοθετήθηκαν πριν 30 χρόνια. Σε απαιτήσεις απηρχαιωμένες καθώς οι εταιρείες έχουν κάνει πολύ περισσότερα στο τομέα της άνεσης και εξυπηρέτησης του επιβάτη. Κατά τη γνώμη μας όλα αυτά θα πρέπει να επανεξετασθούν μέσα από ένα ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο με την πολιτεία.

- Τα έχετε θέσει τα θέματα αυτά στη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής;

- Έχουν ήδη γίνει οι προκαταρτικές συζητήσεις και έχουμε ενημερώσει τον νέο υπουργό για τα θέματά μας. Διαπιστώσαμε με ευχαρίστηση το ενδιαφέρον και τη διάθεσή του για την επίλυσή των. Ελπίζουμε με την περαιτέρω ενίσχυση του διαλόγου να αντιμετωπισθούν όλα τα μεγάλα θέματα της ακτοπλοΐας προς όφελος πρωτίστως της οικονομίας των νησιών και της χώρας.

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα το πρωί, άκουσα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ τον κ. Σακέλλη, ως πρόεδρο της ΕΕΑ. Και έθιξε ένα πολύ ενδιαφέρον και σημαντικό ζήτημα. Το πρόβλημα της μεγάλης και συνεχούς υποβάθμισης των νησιών. Υποβάθμιση...η οποία προέρχεται από την έλλειψη βιολογικών καθαρισμών, απουσία διαχείρισης των σκουπιδιών, υποβάθμιση του τοπίου, αλλοίωση του παραδοσιακού χαρακτήρα των οικισμών κλπ.

Πολύ σημαντικό ζήτημα και μεγάλο το δίκιο του σε όσα είπε. Προφανώς, το πρόβλημα στα επόμενα χρόνια θα οξυνθεί και θα έχει επιπτώσεις στον τουρισμό και συνεπώς θα επηρεάσει και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Λογικό είναι, λοιπόν, να υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τις εταιρείες.

Αλλά..εκεί που περίμενα να ακούσω για το τι θα κάνει η ΕΕΑ…τίποτε το σημαντικό. Ο κ. Σακέλλης μίλησε για αδυναμία της ΕΕΑ για παρεμβάσεις τέτοιου μεγέθους (λογικό είναι αυτό), πλην αυτών που εντάσσονται στα πλαίσια της πολιτικής «κοινωνικής ευθύνης» (το νέο επικοινωνιακό φρούτο) των εταιρειών. Και είπε ότι αυτές οι πρωτοβουλίες θα πρέπει να αναληφθούν από το «κοινωνικό κράτος» (που το θυμήθηκε τώρα αυτό?) και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Εν κατακλείδι, είναι πολύ σωστές οι επισημάνσεις του κ. Σακέλλη και πολύ καλά κάνει και κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, αν και νομίζω ότι είναι πλέον σχετικά αργά.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Το σχίσμα που είχε δημιουργηθεί στην Ένωση φαίνεται πως γεφυρώνεται καθώς η ΑΝΕΚ εκπροσωπείται και πάλι στο Δ.Σ. από τον Εμ. Γαλανάκη, μετά από την παραίτηση του Γ. Γούτου.

Link to comment
Share on other sites

Μαλλον φιλε Orestis τωρα που η πλευρα της Ανεκ, φαινεται να ελεγχει, ή προσπαθει να επιβληθει με τον τροπο της στην αγορα, η μη συμμετοχη στην Ενωση δεν εξυπηρετουσε τον ηγετικο ρολο που επιδιωκει.

Η ερωτηση ομως ειναι κρισιμη: To σχισμα στην Ενωση καμθηκε ή μηπως τωρα θα ειναι μεγαλύτερο??

ιδωμεν...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...