Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Επιταχύνεται η ανανέωση του στόλου

H εισηγμένη εταιρία στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης Tsakos Energy Nanigation Ltd (TEN Ltd) ανακοίνωσε χθες την πώληση των δύο, ηλικίας 20 ετών, handymax δεξαμενοπλοίων M/T PELLA και Μ/Τ DION, πραγματοποιώντας κέρδος 8 εκατ. δολαρίων. Η πώλησή τους συμβάλλει σημαντικά στην ανανέωση του στόλου της και στην επίτευξη του στόχου που έχει τεθεί ώστε το 100% του στόλου της εταιρίας να αποτελείται από σύγχρονα πλοία διπλού τοιχώματος.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Ν. Τσάκος δήλωσε: «Η πώληση του ανωτέρω πλοίου είναι συνεπής με τη στρατηγική ανανέωσης και εκσυγχρονισμού του στόλου μας και η αρκετά καλή αγορά σήμερα, μας επιτρέπει να πωλήσουμε τα πλοία πραγματοποιώντας ένα σημαντικό κέρδος προς όφελος των μετόχων μας».

Από τις αρχές του 2004 η ΤΕΝ έχει πωλήσει 6 πλοία μονού τοιχώματος (συνολικής χωρτικότητας 372,00 dwt) πραγματοποιώντας σημαντικά κέρδη της τάξης των 34,5 εκατ. δολαρίων ενώ παράλληλα παρήγγειλε 9 νεότευκτα σύγχρονα δεξαμενόπλοια συνολικής χωρητικότητας 1.2 εκατ. dwt. Τα ανωτέρω μεγέθη αποδεικνύουν την επιτυχημενή στρατηγική που ακολουθεί η εταιρία τα τελευταία έτη με κύριο και πρωταρχικό στόχο τη μεγιστοποίηση του οφέλους για τους μετόχους της, σε συνδυασμό με την ανανέωση και τον συνεχή εκσυγχρονισμό του στόλου της.

Η ΤΕΝ αναμένεται να διαχειρίζεται έναν στόλο από 38 πλοία συνολικής χωρητικότητας 4.1 εκατ. dwt μέχρι τα μέσα του 2007. Το πρόγραμμα κατασκευής νέων πλοίων περιλαμβάνει μέχρι σήμερα παραγγελίες για 13 νεότευκτα πλοία συνολικής χωρητικότητας 1.3 εκατ. dwt, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου της είναι 6,5 έτη, και είναι από τους μικρότερους σε ηλικία στόλους παγκοσμίως.

πηγη η εφημεριδα Express

Share this post


Link to post
Share on other sites
ATHENS, GREECE – October 25, 2005 -

Tsakos Energy Navigation Limited (TEN) (NYSE:TNP) today announced the sale of the 37,432dwt tanker Dionisos to a Far-eastern state shipping company.

The vessel was delivered to TEN in June 2005 and operated in a tanker pool.

The vessel was delivered to the new owners today and will generate a significant capital gain of $18 million…

Από την Tsakos Energy Navigation

Share this post


Link to post
Share on other sites
Περισσότερα πλοία απέκτησε η ναυτιλιακή Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ), αυξάνοντας το στόλο της κατά εννέα, στην πλειονότητά τους πετρελαιοφόρα. Η χωρητικότητα των πλοίων, που ναυπηγήθηκαν από την κορεατική Hyundai με τις διεθνείς προδιαγραφές, φθάνει σε ορισμένα τους 116.000 τόνους. Ο πρόεδρος της ΤΕΝ, Νικόλαος Τσάκος, επισήμανε τη σημασία της παράδοσης των καραβιών για την εταιρεία η οποία θα αρχίσει άμεσα την αξιοποίησή τους.

γνωριζει κανεις λεπτομερειες;

Share this post


Link to post
Share on other sites

TEN: Έσοδα 56 εκατ. δολ. από δύο χρονοναυλώσεις

Tsakos Energy Navigation Limited (TEN or the “Company”) (NYSE:TNP) today announced three-year time-charters for Panamax newbuildings “Selecao” and “Socrates” to a major South American state oil company. The charters are expected to generate gross revenues in excess of $57 million for the Company over the corresponding charter period. The vessels are expected to be delivered in February and March of this year.

After delivery of the “Selecao” and the “Socrates”, TEN’s earnings visibility will be further enhanced with 82% and 60% of 2008 and 2009 employment days fixed on time charters of varying types. These fixtures translate to an average of 2.1 years of employment for the 39 vessels under fixed charters and the total gross revenue these vessels are expected to generate (assuming only the minimum rate for the 24 vessels with profit sharing arrangements) will be approximately $700 million.

“We are pleased to start the new year by welcoming two state-of-the-art vessels with attractive charters to a long-time client which allows us to further expand our footprint in the international product trades,” stated Mr. Nikolas P. Tsakos, President & Chief Executive Officer of TEN. “The level, duration and timing of these charters exhibit a healthy appetite by oil companies to fix quality tonnage long-term. This contrasts favourably with the recent performance of tanker equities which we believe have been disproportionately impacted by turbulence in the financial sector and world capital markets. We expect healthy sector fundamentals to continue to provide value to shareholders.” Mr. Tsakos concluded.

Από την Tsakos Energy Navigation

Share this post


Link to post
Share on other sites
three-year time-charters for Panamax newbuildings “Selecao” and “Socrates” to a major South American state oil company.

Σα να μου μυριζεται Petrobras εδω περα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αύξηση εσόδων και καταβολής μερίσματος το 2007 από την Tsakos Energy Navigation

Η εταιρεία Tsakos Energy Navigation Limited (εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης) ανακοίνωσε την Παρασκευή τα οικονομικά της αποτελέσματα για τη χρήση 2007. Ο κύκλος εργασιών της εταιρίας για το 2007 αυξήθηκε κατά 19,6% και ανήλθε σε 410,57 εκατ. από 343,15 εκατ. δολ. όπου είχε διαμορφωθεί την αντίστοιχη περίοδο του 2006. Τα καθαρά κέρδη της εταιρίας για το 2007 παρέμειναν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα φτάνοντας τα 183,2 εκατ. δολ. έναντι 196,4 εκατ. δολ. για το 2006. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 4,81 δολ. σε σύγκριση με 5,15 δολ. για το 2006.

Τα καθαρά κέρδη της εταιρίας για το 4ο τρίμηνο του 2006 ήταν 77,11 εκατ. δολ. ενώ το 2007 διαμορφώθηκαν στα 52.18 εκατ. δολ. Τα βασικά κέρδη ανά μετοχή ήταν 1,37 δολ. το 4ο τρίμηνο του 2007 σε σύγκριση με 2,02 που βρίσκονταν την ίδια χρονική περίοδο πέρυσι, ενώ ο καθαρός κύκλος εργασιών σημείωσε αύξηση φτάνοντας τα 109.68 εκατ. δολ., το 4ο τρίμηνο του 2007 σε σύγκριση με 93,73 εκατ. δολ. που βρισκόταν ένα χρόνο πριν.

Τέλος η εταιρία ανακοίνωσε την πώληση 3 πλοίων με καθαρό κέρδος 68,9 εκατ. δολ., την παραλαβή 9 νεότευκτων πλοίων, συμπεριλαμβανομένου και του πρώτου LNG carrier της εταιρίας καθώς και τη συμφωνία για την κατασκευή δύο νεότευκτων πλοίων με παράδοση μέσα στη χρονική περίοδο 2009-2010.

Το 2007 ήταν μια ακόμα αποτελεσματική χρονιά για την ΤΕΝ και επένδυσε πάνω από 580 εκατ. δολ. για την επέκταση του στόλου της. Η συνεχής αύξηση της κερδοφορίας της εταιρίας αποτελεί τα θεμέλια για τη δυναμική επέκταση και ανανέωση του στόλου της.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Ν. Τσάκος δήλωσε: «H αγορά και πώληση πλοίων αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μας, η οποία μας οδήγησε επιτυχώς στη σημαντική ανανέωση του στόλου μας, στην ενδυνάμωση των οικονομικών μας μεγεθών και στην αύξηση των αποδόσεων για τους μετόχους μας».

Απο την Express

Share this post


Link to post
Share on other sites

TEN: Ναύλωση για δυο νεότευκτα δεξαμενόπλοια, το Maria Princess και Nikkon Princess

Πηγη: SEANATION

Δυο νεότευκτα δεξαμενόπλοια, το Maria Princess και Nikkon Princess θα παραλάβει τον προσεχή Οκτώβριο και Νοέμβριο η Tsakos Energy Navigation Ltd, τα οποία ναύλωσε ήδη σε διεθνή πετρελαϊκή εταιρεία.

Οι ναυλωτές θα παραλάβουν τα πλοία τον Οκτώβριο και Νοέμβριο αυτού του χρόνου, και τα ναύλα είναι υπερδιπλάσια του breakeven των πλοίων. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ναύλωσης τα πλοία θα επιστρέψουν στη spot αγορά στην περιοχή Ατλαντικού και της Μεσογείου.

«Οι δυο ναυλώσεις, που συνήφθησαν πριν την παράδοση των πλοίων, επιβεβαιώνουν την εκτίμηση μας ότι η αγορά είναι στη σωστή κατεύθυνση» δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στο NYSE, ναυτιλιακής εταιρείας κ. Νίκος Τσάκος.

«Η παραλαβή των δυο state-of-the-art δεξαμενοπλοίων θα ενισχύσει την παρουσία της ΤΕΝ στην αγορά των aframax και της spot αγοράς, η οποία θα επιδράσει θετικά στα αποτελέσματα μας», πρόσθεσε.

Μαζί με τα δυο aframax η ΤΕΝ αναμένει την παραλαβή τεσσάρων ακόμη νεότευκτων δεξαμενοπλοίων aframax, εκ των οποίων τα τρία θα παραλάβει στο τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του 2009 και το τελευταίο το 2010.[/Quote]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κέρδη 5.33 δολάρια ανά μετοχή ανακοίνωσε για το 2008 η ΤΕΝ, συμφερόντων οικογενείας Τσάκου.

Τα καθαρά κέρδη της διαμορφώθηκαν στα 202.9 εκατ. δολάρια από 183.2 εκατ. το 2007, ενώ τα έσοδά της αυξήθηκαν κατά 25% στα 623 εκατ. δολάρια, από 500 εκατ. το 2007.

Τα αποτελέσματα είναι κατά 12% υψηλότερα από το μέσο όρο των εκτιμήσεων των αναλυτών, που προέβλεπαν ετήσια κέρδη ανά μετοχή, 4.75 δολάρια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η εταιρία, που «συνεχίζει ακάθεκτη την κερδοφόρα πλεύση της», προ ημερών δημοσιοποίησε οικονομικά στοιχεία για το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους με βάση τα οποία εμφανίζεται κάμψη εσόδων και κερδών σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ειδικότερα τα καθαρά κέρδη έφθασαν τα 24,45 εκατ. δολάρια έναντι 65,13 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα ενώ τα κέρδη ανά μετοχή είναι 0,66 δολ. έναντι 1,79 δολ. το α'Α τρίμηνο του 2008. Αντίστοιχα τα έσοδα έφθασαν τα 106,14 εκατ. δολ. έναντι 115,67 εκατ. δολ. το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Υ.Γ: Στις 29 Μαΐου, η Tsakos Energy Navigation, θα συμπληρώσει 15 χρόνια ζωής.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε τριετή ναύλωση του suezmax Arctic, προχώρησε η TEN. Τα μεικτά έσοδα, με βάση τον συμφωνηθέντα κατώτερο ναύλο εκτιμώνται στα 25 εκ. δολάρια, ενώ υπάρχει και ρήτρα για 50/50 profit share.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και μια και μιλαμε για την ΤΕΝ, ας πουμε και για την αλλη εταιρεια του ομιλου Τσακου, της Tsakos Shipping and Trading. Μεσα στον επομενο μηνα παραλαμβανεται απο τα Daewoo Mangalia της Ρουμανιας το ελληνικης σημαιας παρακαλω cape size bulk carrier, Στέλλα. Στην παραδοση του πλοιου επισυναπτεπται πολυετης ναυλωση απο οικο του εξωτερικου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Της Αγίας Παρασκευής σήμερα και η οικογένεια Τσάκου "λειτούργησε" την ομώνυμη εκκλησία στην Τένεδο, πρωτοστατούντος του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου. Δεν είναι όμως μόνο αυτή η ομήγυρις: Από προχθές παρέλαβε μεγάλη παρέα (Τραγάκη, Ανωμερίτη, Καλαντζή, Προβόπουλο, κλπ), τους πήγε με prive αεροπλάνο στην Μυτιλήνη, τους πέρασε στο Αϊβαλί, τους έκανε εκδρομή στην Τροία και μετά, με το σκάφος που ήρθε από την Χίο, όλη η τρελλοπαρέα πήγε στην Τένεδο. Lobbying ή μου φαίνεται?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τη παραλαβή του νεότευκτου aframax «Ise Princess» ανακοίνωσε η Tsakos Energy Navigation. Το πλοίο αποτελεί την 5η παραλαβή από τα 8 που είχαν παραγγελθεί στην Ιαπωνική Sumitomo. Τα υπόλοιπα τρία πλοία θα παραδοθούν μέχρι το Μάιο του 2010. Το πλοίο ναυλώθηκε από μεγάλη πετρελαϊκή εταιρία για 4 μήνες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρά την κρίση που βιώνει η “spot” αγορά των τάνκερ, με τους ναύλους να έχουν υποχωρήσει σε ιστορικά χαμηλά, η ΤΕΝ του εφοπλιστή Νίκου Τσάκου προχώρησε σε συμφωνία με τον πετρελαϊκό κολοσσό της Βραζιλίας Petrobras, για την διετή επέκταση της χρονοναύλωσης ενός δεξαμενόπλοιου suezmax.

Βάσει της συμφωνίας, η διετής ναύλωση του δεξαμενόπλοιου θα αποφέρει στην εταιρεία μίνιμουμ έσοδα της τάξεως των 15,5 εκατ. δολαρίων. Πέραν αυτού του ποσού, που καλύπτει τα λειτουργικά κόστη και αποφέρει και μια σημαντική κερδοφορία στην εταιρεία, το ναυλοσύμφωνο προβλέπει επιμερισμό κερδών (profit sharing), εφόσον η ναυλαγορά σκαρφαλώσει σε υψηλότερα επίπεδα από αυτά που προβλέπει η συμφωνία. Το όποιο επιπλέον κέρδος μοιράζεται ισομερώς ανάμεσα σε ναυλωτή και πλοιοκτήτη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τη παραλαβή του νεότευκτου aframax «Asahi Princess» ανακοίνωσε η Tsakos Energy Navigation. Το πλοίο αποτελεί την 6η παραλαβή από τα 8 που είχαν παραγγελθεί στην Ιαπωνική Sumitomo. Τα υπόλοιπα δυο πλοία θα παραδοθούν μέχρι το Μάιο του 2010. Το πλοίο ναυλώθηκε από μεγάλη πετρελαϊκή εταιρία για 4 μήνες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διετή ναύλωση του δεξαμενόπλοιου τύπου suezmax «Euronike», το οποίο κατασκευάσθηκε το 2005 επέτυχε σε διεθνή πετρελαϊκό όμιλο, ανακοίνωσε η Tsakos Energy Navigation. Τα ελάχιστα έσοδα που αναμένεται να αποκομίσει η εταιρεία από τη συμφωνία υπολογίζονται στα 15,3 εκατ. δολάρια, ενώ σε αυτά θα προστεθούν άλλα 8,1 εκατ. δολάρια σε περίπτωση που ο ναυλωτής επεκτείνει τη σχέση εργασίας για άλλο ένα έτος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr προερχόμενες από ανώτατα στελέχη της -εισηγμένης στο NYSE- ναυτιλιακής εταιρείας της οικογένειας Τσάκου, η ΤΕΝ αποφάσισε να προχωρήσει στην έκδοση 3 εκατομμυρίων μετοχών με σκοπό την άντληση κεφαλαίων ύψους 50-60 εκατ. δολαρίων.

Ο τρόπος χρηματοδότησης που επελέγη (At The Market) με την υποστήριξη της Credit Suisse, συνιστά μια διαδικασία που δίνει στις εισηγμένες στην αμερικανική χρηματαγορά τη δυνατότητα έκδοσης νέων μετοχών, εφόσον πληρούνται κάποια κριτήρια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μνημόνιο συνεργασίας για την πώληση των τάνκερ τύπου aframax "Marathon" και "Parthenon" έναντι συνολικά 78 εκατ. δολ. υπέγραψε με κρατική εταιρεία πετρελαίου η Tsakos Energy Navigation Limited. Το ένα πλοίο θα παραδοθεί στους νέους του ιδιοκτήτες στα τέλη Φεβρουαρίου, ενώ το άλλο στα τέλη Απριλίου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η Tsakos Energy Navigation ανακοίνωσε την παραλαβή και την άμεση ναύλωση για 4 μήνες του aframax tanker Sapporo Princess από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Sumitomo Heavy Industries. Πρόκειται για 7 από συνολικά 8 πλοία που παρήγγειλε η εταιρεία το 2004.

Το Princess Saporo αντικαθιστά το κατασκευής 2003 conventional aframax Μarathon, το οποίο πωλήθηκε από την ΤΕΝ με κέρδη κεφαλαίου 6,2 εκατ. δολαρίων και παραδίδεται στους νέους πλοιοκτήτες του στα τέλη της επόμενης εβδομάδας. Επίσης η ΤΕN ανακοίνωσε την πώληση του panamax τάνκερ Hesnes κατασκευής του 1993.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η Tsakos Energy Navigation ανακοίνωσε την παραλαβή και την άμεση ναύλωση για 30 ήμερες του aframax tanker Uraga Princess από τα ιαπωνικά ναυπηγεία Sumitomo Heavy Industries. Πρόκειται για το τελευταίο από τα συνολικά 8 πλοία που παρήγγειλε η εταιρεία το 2004.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν αφορά ακριβώς την ΤΕΝ αλλά τον ευρύτερο όμιλο Τσάκου, και συγκεκριμένα την Tsakos Shipping and Trading. Μέχρι τις 15-16 Οκτωβρίου, η εταιρεία παραλαμβάνει το δεύτερό της capesize bulkcarrier από τα ναυπηγεία Daewoo Mangalia της Ρουμανίας με το όνομα Ian M. Η εμπορική ζωή του πλοίου ξεκινά με επισυναπτόμενη πολύμηνη ναύλωση σε πασίγνωστο οίκο του εξωτερικού.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χίος - Νορβηγία - Συμμαχία

 

Η είδηση δεν είναι καινούρια, είναι όμως σημαντικότατη. Full Speed Ahead για την TEN με το κλείσιμο 9 aframax από σύνολο 15 που ναυπηγεί η εταιρεία στην Daewoo Mangalia της Ρουμανίας. Πελάτης η Νορβηγική Statoil, μια εκ των πλέον απαιτητικών ναυλωτών της αγοράς υγρού φορτίου. Το άρθρο δεν το αναφέρει, αλλά πληροφορίες μου συνιστούν πως μιλάμε για 12ετείς ναυλώσεις και μάλιστα με χρήματα αρκετά πάνω από την αγορά.

 

Το σημαντικό δεν έγκειται εκεί. Το δίδαγμα για την ελληνική επιχειρηματικότητα παντός τομέα αλλά και για τις προσωπικές μας και επαγγλεματικές ζωές, είναι πως οι συμφωνίες και οι δουλειές αυτού του επιπέδου, δεν γίνονται επειδή 2 άνθρωποι που γνωρίζονται από παλιά, σηκώνουν παραδείγματος χάρη το τηλέφωνο και κλείνουν μια συμφωνία. Αυτές οι συμφωνίες γίνονται μετά από μακροχρόνιες προσπάθειες και μετά από σοβαρή δουλειά. Και παίζουν ρόλο οι λεπτομέρειες, αυτό που ξεχωρίζει τους καλούς από τους πραγματικά μεγάλους.

 

Κι όταν λέμε για σοβαρή δουλειά, να εξηγήσουμε με ένα παράδειγμα τι σημαίνει ο όρος. Στα γραφεία της εταιρείας χαμηλά στη Λεωφόρο Συγγρού, λειτουργεί ένα υπερσύγχρονο κέντρο εκπαίδευσης για τους αξιωματικούς της εταιρείας, γέφυρας τε και μηχανής. Πέρα από τις αναμενόμενες βιβλιοθήκες, αίθουσα με υπολογιστές, αίθουσες διαλέξεων κλπ. έχει δημιουργηθεί ένα εξαιρετικό κομμάτι με simulations και της γέφυρας, και της μηχανής. Το κομμάτι της μηχανής περιέχει τη συνδεσμολογία αλλά και γραφικές, interactive αναπαραστάσεις του μηχανοστασίου όπου οι εκπαιδευόμενοι μπαίνουν σε δοκιμασίες και σενάρια επίλυσης προβλημάτων. Αντίστοιχα υπάρχει το κομμάτι της γέφυρας με όλα τα μηχανήματα επί σκηνής και με μεγάλες οθόνες σε εύρος 180 μοιρών όπου οι εκπαιδευόμενοι κυβερνούν το πλοίο ακριβώς σα να είναι στη γέφυρα, και με τη σειρά τους αντιμετωπίζουν διάφορα σενάρια.

 

Όλοι οι αξιωματικοί του στόλου, καλούνται να περάσουν την παραπάνω εκπαίδευση, που κρατάει τουλάχιστον μία εβδομάδα. Η οποία εκπαίδευση φυσικά, είναι επιπλέον της υποχρεωτικής που προστάζει η κάθε σημαία. Την ίδια στιγμή λοιπόν που άλλοι, υπέρμαχοι του ελληνισμού, κατεβάζουν το opex σε επίπεδα παντόφλας και γεμίζουν τα βαπόρια αξιωματικούς από τη ναυτομάνα Γεωργία για παράδειγμα, η ΤΕΝ και η Tsakos Shipping επενδύουν στον ανθρώπινο παράγοντα, και μάλιστα τον ελληνικό. Τα συμπεράσματα δικά σας.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πρόσω ολοταχώς ο όμιλος Τσάκου για επέκταση στην αγορά του LNG. Πρώτο βήμα για την ενίσχυση του στόλου η σύσταση της Tsakos Hyundai Shipmanagement

Quote

Μία νέα εταιρεία διαχείρισης πλοίων εγκατέστησε στην Ελλάδα ο όμιλος Τσάκου, αυτή τη φορά σε συνεργασία με τον όμιλο της Hyundai. Η νέα εταιρεία είναι η Tsakos Hyundai Shipmanagement και αποτελεί το πρώτο βήμα στη ρότα που έχει χαράξει η ΤΕΝ να αυξήσει σημαντικά τον στόλο των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια. Η Tsakos Hyundai Shipmanagement θα αναλάβει την τεχνική διαχείριση των δύο πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που ανήκουν ήδη στον όμιλο και ειδικότερα στην εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία Tsakos Energy Navigation (TEN), τα οποία απασχολούνται με μακροχρόνιες ναυλώσεις. Τα πλοία είναι το μεταφορικής ικανότητας 149.700 κυβικών μέτρων «Neo Energy», το οποίο ναυπηγήθηκε το 2007 και είναι ναυλωμένο σε κινεζικό όμιλο για τους επόμενους 18 μήνες ως πλωτή μονάδα αποθήκευσης LNG, και το «Maria Energy» το οποίο ναυπηγήθηκε το 2016 και ναυλώθηκε στην Cheniere Energy μέχρι τα μέσα του 2018. Η συμμαχία με τη Hyundai έγινε καθώς τα δύο LNG Carriers έχουν κατασκευαστεί στα ναυπηγεία της νοτιοκορεατικής εταιρείας, ενώ και τα πληρώματα είναι από τη Νότια Κορέα. αράλληλα και μέχρι να αυξηθεί ο αριθμός των LNG Carriers που θα περιλαμβάνονται στον στόλο του ελληνικού ομίλου, η Tsakos Hyundai Shipmanagement μπορεί να αναλάβει την τεχνική διαχείριση ορισμένων δεξαμενόπλοιων της TΕΝ.

Επισημαίνεται ότι πρόσφατα σε δηλώσεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ Νίκος Τσάκος επανέλαβε τον στόχο της εταιρείας να έχει περίπου 12 LNG Carriers μέσα στα επόμενα τέσσερα ή πέντε χρόνια. «Προς το παρόν», ανέφερε ο κ. Τσάκος, «δεν υπάρχουν κάποια πολύ άμεσα σχέδια, ωστόσο θα επεκταθούμε στην αγορά του LNG μόλις ολοκληρωθεί το τρέχον επενδυτικό πρόγραμμα της ΤΕΝ». Σημειώνεται ότι η ΤΕΝ υλοποιεί ένα επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής επτά ακόμη δεξαμενόπλοιων, το οποίο ολοκληρώνεται στο τέλος του 2017.

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμμετοχή 20% του ομίλου Τσάκου σε fund 500 εκατ. δολ. για bulkers και σχέδια αγοράς second hand πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Quote

Ενώ πληθαίνουν οι εκτιμήσεις για αλλαγή κλίματος επί το θετικότερο στη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου τα επόμενα δυο χρόνια, ταυτόχρονα βλέπουν το φως της δημοσιότητας και τα πρώτα σημαντικά επενδυτικά σχέδια που αφορούν τον συγκεκριμένο κλάδο.

Έτσι, την ίδια στιγμή που ο μη εκτελεστικός πρόεδρος του οίκου Clarkson Research Services, Martin Stopford, μιλώντας στο Capital Link Forum στην Κύπρο σημείωνε ότι οι πλοιοκτήτες πρέπει να προετοιμάζονται για μία άνοδο της αγοράς ξηρού φορτίου, ο όμιλος Τσάκου συζητούσε ήδη την πιθανότητα συμμετοχής με συγκεκριμένο ποσοστό σε επενδυτικό fund που θα χρηματοδοτήσει αγορές πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, αξιοποιώντας συνολικά κεφάλαια ύψους τουλάχιστον 500 εκατ. δολ.

Οι πλοιοκτήτες Bulker θα πρέπει να ετοιμάζονται και να κάνουν σχεδιασμούς εν όψει μιας επικείμενης ανάκαμψης της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνει άμεσα, υπογράμμισε ο κ. Stopford. Τώρα είναι η ώρα να κάνουν σχέδια οι εφοπλιστές που αφορούν μία αγορά που θα επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα, καθώς το χαμηλότερο σημείο του κύκλου είναι παρελθόν. Όλοι πρέπει να σκέφτονται θετικά, σύμφωνα με τον κ. Stopford.

Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι η αγορά προκειμένου να ανακτήσει το χαμένο έδαφος θα πρέπει να απαλλαγεί από ένα 18% του στόλου που θεωρείται ότι είναι η επιπλέον προσφερόμενη χωρητικότητα. Παράλληλα εκτίμησε ότι το 2021 η αγορά θα βρεθεί στο νέο υψηλότερο σημείο του κύκλου αυτής της περιόδου.

Στη βάση αυτών των θετικών εκτιμήσεων θα πρέπει να εξετασθούν και οι κινήσεις που καταγράφονται τελευταία και αφορούν επενδύσεις στον χώρο των bulkers. Μεταξύ αυτών που κινούνται περιλαμβάνεται και ο όμιλος Τσάκου, ο οποίος σε συνεργασία με έναν αριθμό διαχειριστών κεφαλαίων εξετάζουν επενδύσεις σε second hand πλοία τα οποία θα τα διαχειρίζεται εταιρεία του ελληνικού εφοπλιστικού ομίλου.

Σύμφωνα με τους Lloydslist, ο όμιλος Τσάκου συνεργάζεται ήδη με τη Swiss Capital Alternative Investments με στόχο τη δημιουργία ενός επενδυτικού κεφαλαίου που θα χρηματοδοτήσει αγορές πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου. Σύμφωνα με του Lloydslist, το fund αυτό θα διαθέσει, όπως προαναφέρθηκε, συνολικά 500 εκατ. δολ., με τον όμιλο Τσάκου να συμμετέχει με 20% στο εν λόγω fund.

Το fund στοχεύει να αγοράσει ποιοτικά secondhand bulk carriers, στο κάτω μέρος του τρέχοντος ναυτιλιακού κύκλου και ελπίζει σε μία απόδοση 68%.

Η Lloyd’s List σημειώνει ότι το επενδυτικό σχέδιο δεν αλλάζει παρά το γεγονός ότι το Swiss Capital Alternative Investment εξαγοράστηκε πρόσφατα από το StepStone, μία άλλη εταιρεία με έδρα τη νέα Υόρκη και ενεργητικό 28 δισ. δολ.

Επίσης σημειώνει ότι το fund εστιάζει στην αγορά σύγχρονων πλοίων panamax, kamsarmax, post-panamax και capesize bulk carriers τα οποία έχουν κατασκευασθεί στη Νότιο Κορέα και την Ιαπωνία.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος Τσάκου έχει πολύ σημαντική παρουσία στα δεξαμενόπλοια μέσω της εισηγμένης Tsakos Energy Νavigation, με έναν στόλο μεγαλύτερο των 60 πλοίων, ωστόσο διαθέτει παρουσία και στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου με private εταιρείες. Ειδικά στο ξηρό φορτίο η εταιρεία ελέγχει έναν στόλο από επτά capesize και panamax.

Οι τιμές στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου είναι χαμηλότερες κατά 30%-40% σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν, ενώ το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μια τάση ανόδου καθώς πολλοί είναι οι αναλυτές και πλοιοκτήτες που αναμένουν μια επανάκαμψη της αγοράς τα επόμενα δυο χρόνια.

naftemporiki.gr

 

Edited by proud_ionian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×