Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Ούτε κουσινέτο ούτε κουζινέτο.

Οι σχετικοί θα καταλάβουν τι εστί κουζινέτο, αλλά τον τριβέα θα το καταλάβουν όλοι.

Posted

Αγαπητέ μου, θα διαφωνήσω εν μέρει με τα παραπάνω.

Ο όρος τριβέας ή έδρανο είναι γενικότερος και περιλαμβάνει:

α) Τα έδρανα ολίσθησης = κουζινέτα =sliding bearings

Τα οποία χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα – κυρίως - με την χρήση, την κατασκευή, το υλικό και την λίπανση.

β) Τα έδρανα κύλισης = ρουλ(ε)μάν = rolling bearings

Τα οποία χωρίζονται και αυτά σε κατηγορίες ανάλογα – κυρίως – με την χρήση, την κατασκευή, την λίπανση και το είδος των σωμάτων κύλισης (σφαιρικά, κυλινδρικά, κωνικά, βελονοειδή, βαρελοειδή)

ΥΓ. Νομίζω ότι είναι υπερβολικό να ασχοληθούμε περαιτέρω με τα Στοιχεία Μηχανών.

Ενδεχομένως να μπορούσε κάποιος, να παραθέσει ένα γλωσσάρι με την καθομιλουμένη ναυτική ονομασία, την τεχνική ορολογία και την Αγγλική αντίστοιχη.

Επίσης θα μπορούσε να αλλάξει το θέμα σε «Τεχνικές Απορίες». Όπου θα μπορεί κάποιος να ρωτάει πχ, «τι είναι το κουζινέτο?».

Posted

Φίλε Νηρέα, δεν είναι κακό να παραθέτουμε τις γνώσεις και εμπειρίες , όπως και τις

διαφωνίες μας.

Ετσι λοιπόν να πώ ότι θα ήταν καλλίτερα εάν απαντούσες αντί για μένα.

Η αναφορά ήταν για το κουζινέτο δηλαδή τον τριβέα, και όχι για άλλη ανάλυση όπως την κάνεις εσύ, δηλαδή δεν βλεπω την διαφωνία σου αφού συμφωνούμε ότι το κουζινέτο είναι ο τριβέασ. Τώρα τριβείς υπάρχουν πολλοί, και μερικούς αναφέρεις εσύ.

Καλώς καμωμένα

  • 1 year later...
Posted
Αλλά στο μηχανοστάσιο έγινε μια σημαντική αλλαγή. Έγινε μετατροπή στη μηχανή για να καεί Fuel αντί για Diesel. Άρα θα γίνει πολύ πιο οικονομικό το βαπόρι. Αυτή η εγκατάσταση θα ολοκληρωθεί το Φεβρουάριο, που θα ξαναδέσει το πλοίο (22/02/07) για 2-3 εβδομάδες, διότι περίμεναν ακόμα κάποια ανταλλακτικά.

Με αφορμη αυτο. Μπορει καποιος να μου εξηγησει πως γινεται να αλλαξεις καυσιμο σε μια μηχανη τι επιπτωσεις εχει στην αξιοπιστια της και τι ανταλλακτικα απαιτουνται γι αυτο???

Posted
Με αφορμη αυτο. Μπορει καποιος να μου εξηγησει πως γινεται να αλλαξεις καυσιμο σε μια μηχανη τι επιπτωσεις εχει στην αξιοπιστια της και τι ανταλλακτικα απαιτουνται γι αυτο???

ΕΠΕΙΔΗ Ο ΧΩΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕΒΑΣΤΟΣ ΚΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΑΡΚΕΤΩΝ ΒΑΡΕΙΣ ΠΕΡΙΟΡΙΖΟΜΑΙ ΣΤΟ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΠΟΥ ΑΣΕΛΓΗΣΑΝ ΜΕΡΙΚΟΙ ΜΑΝΔΑΡΙΝΟΙ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ Η ΑΣΕΛΕΓΕΙΑ ΑΥΤΗ ΔΙΝΕΙ ΤΡΟΦΗ ΣΕ ΑΔΑΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΝ ΕΠΑΪΟΝΤΑ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙ ΤΟΥ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΣ ΠΑΜΕ ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥ ΜΑΣ.

ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΚΑΥΣΙΜΟ ΦΙΛΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΕΚΑΙΓΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΘΑ ΚΑΨΕΙ Η ΚΑΘΕ ΜΗΧΑΝΗ ΑΠΛΑ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΒΑΡΟΣ (ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΠΥΚΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΕΒΟΥΝ ΕΥΚΟΛΩΤΕΡΑ) ΤΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΚΑΤΩΤΕΡΑ ΘΕΡΜΑΝΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ Η ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΙΜΗ ΜΕΤΑΞΥ ΕΝΟΣ ΒΑΡΕΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ(HEAVY FUEL) ΚΑΙ ΕΝΟΣ ΕΛΑΦΡΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΠΟΥ ΚΥΡΙΟΤΕΡΟΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΙΝΩς ΛΕΓΟΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑ MARINE DIESEL OIL.

ΔΕΝ ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΜΕ ΤΟ GAS OIL ΚΛΠ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΜΠΕΡΔΕΥΤΕΙΤΕ.

ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΑΚΟΥΝΕ ΣΕ ΕΝΑΝ ΟΡΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΟ ΙΞΩΔΕΣ

(ΓΙΑ ΡΩΤΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΙΞΩΔΕΣ? ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΤΟ ΣΥΣΧΕΤΙΣΕΙ ΜΕ ΕΙΔΙΚΑ ΒΑΡΗ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΤΡΙΧΕΣ, ΑΠΟΡΡΟΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΝΟΥΣΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΑΝΑΘΕΜΑ ΚΑΙ ΑΝ ΞΕΡΟΥΝ ΓΑΙΤΙ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΕΚΕΙ ΜΕΣΑ.)

ΤΟ ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΟ ΙΞΩΔΕΣ ΦΤΕΙΑΧΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΛΟΙΟ ΜΕ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΟΡΓΑΝΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΙΞΩΔΟΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΤΗΡΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΟΥ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΠΟΣΣΟΤΗΤΑ ΑΤΜΟΥ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΜΕΣΩ ΕΝΟΣ ΜΕΙΩΤΗΡΑ ΑΤΜΟΥ Η ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΡΕΥΜΑ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ ΟΤΑΝ Ο ΘΕΡΜΑΝΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΜΕ ΗΛΕΚ. ΡΕΥΜΑ.

ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΩΕΡΩ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΑΤΗΘΕΙ ΕΝΑ ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΟ ΙΞΩΔΕΣ ΤΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΙ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΓΙΑ ΤΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (ΑΝΤΛΙΑ ΥΨΗΛΗΣ ΠΙΕΣΕΩΣ-ΕΓΧΥΤΗΡΑΣ(ΜΠΕΚ) ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΥ ΤΥΧΟΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΗΧΑΝΗ.

ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΗ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΕΙ ΤΗΝ ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΕΜΒΟΛΑ-ΧΙΤΩΝΙΑ - ΚΑΠΑΚΙΑ ΚΥΛΙΝΔΡΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΕΜΒΟΛΟΧΙΤΩΝΙΑ ΑΝΤΛΙΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝ Ο ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ ΡΗΤΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΞΑΡΤΗΜΑ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΒΑΡΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ Η ΕΛΑΦΡΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ.

ΣΟΥ ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΙ ΔΙΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΩΣΤΗΡΙΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ ΤΩΝ ΠΟΝΤΟΠΟΡΩΝ ΠΛΟΙΩΝ ΟΤΑΝ ΕΦΤΑΝΑΝ ΣΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΤΙΣ ΠΑΛΙΕς ΕΠΟΧΕΣ ΓΙΝΟΤΑΝΕ ΜΕΤΑΠΤΩΣΗ ΣΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΝΤΗΖΕΛ. ΣΗΜΕΡΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΒΑΡΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΓΙα ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΠΡΟΧΤΕς ΕΝΑ ΒΑΠΟΡΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΣΤΟ ΜΟΝΓΚΣΤΑΝΤ ΤΗΣ ΝΟΡΒΗΓΙΑΣ ΕΠΕΙΔΗ Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΤΟΥ ΒΑΡΕΟΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΗΤΑΝ ΧΑΜΗΛΗ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΠΑΪΟΝ (ΠΙΤΣΙΡΙΚΙ) ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ΤΙΣ ΕΠΙΚΛΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΠΕΡΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΩς ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΕΩΣ ΤΟΥ ΒΑΡΕΟΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ.ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΔΩΣΕΙ ΑΡΚΕΤΟ ΝΤΗΖΕΛ ΟΥΤΩΣ ΩΣΤΕ Η ΜΗΧΑΝΗ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΜΕ ΑΥΤΟ

ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΛΕΣ ΟΤΙ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩΙΣΤΗΣ

ΙΞΩΔΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΟΡΙΣΜΕΝΗ ΠΟΣΣΟΤΗΤΑ ΥΓΡΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΟΡΙΣΜΕΝΗ ΔΙΑΤΟΜΗ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ ΜΕΤΡΗΣΗΣ.

ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΕΥΤΙΧΙΣΜΕΝΟ ΤΟ 2007.

Posted
Με αφορμη αυτο. Μπορει καποιος να μου εξηγησει πως γινεται να αλλαξεις καυσιμο σε μια μηχανη τι επιπτωσεις εχει στην αξιοπιστια της και τι ανταλλακτικα απαιτουνται γι αυτο???

Εάν είχα κάνει εγώ την ίδια ερώτηση δεν θα είχα πάρει απάντηση.

Δηλαδή , εάν κατάλαβα καλά δεν χρειάζονται αλλαγές στην μηχανή για να αλλάξεις τύπο καυσίμου?

Οσο για την αναφορά ότι τα πλοία καίνε στις κινήσεις αντί βαρύ, ελαφρύ αυτό είναι εύκολο να κατανοηθεί. Το αντίθετο όμως?

Γίνεται χωρίς καμμιά αλλαγή?

Posted

μπορει καποιος απο εσας να δωσει μια καθαρη απαντηση χωρις ερωτησεις, για να καταλαβουμε και οσοι στα μηχανοστασια εχουμε παει μονο ως επισκεπτες;

Posted

Απο ότι κατάλαβα αυτό που προσπαθεί να εξηγήσει ο φίλος παραπάνω είναι οτι όλο το παιχνίδι παίζεται με το Viscorder (ίσως να κάνω λάθος στον ακριβή όρο άλλα νομίζω ότι έτσι λέγεται) που είναι ο μηχανισμός που ρυθμίζει το ιξώδες του πετρελαίου που μπαίνει στη μηχανή.Που χειροπιαστά το ιξώδες είναι το μέτρο που δείχνει το πόσο εύκολα ρέει ένα ρευστό πχ νερό και μέλι το μέλι έχει μεγαλύτερο ιξώδες κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με το πετρελαίο το πετρελαίο diesel έχει χαμηλότερο ιξώδες απο το fuel οπότε το fuel ως βαρύτερο πρέπει να θερμανθεί για να απόκτησει ιξώδες που είναι παρόμοιο με το diesel(επειδή ένα υγρό όσο θερμαίνεται τόσο μικραίνει το ιξώδες του) ώστε να μπει στη μηχανή και να κάνει τηνίδια δουλεία με το deisel

  • 3 months later...
Posted

ANAFERTHIKE OTI H PIELSTICK DOULEVEI STO 100% TIS IPPODYNAMIS.

NA PO OTI KAMMIA MIXANI DEN DOULEVEI STO 100% ; KAI SIGOURA DEN APODIDEI TO 100% TIS IPPODYNAMIS/

NOMIZO EINAI KATANOITO

KALO PASXA

H AGAPI YPARXEI ESTO KAI AN EISAI SE ALLOTHRISKO PERIBALLON

Posted
ANAFERTHIKE OTI H PIELSTICK DOULEVEI STO 100% TIS IPPODYNAMIS.

NA PO OTI KAMMIA MIXANI DEN DOULEVEI STO 100% ; KAI SIGOURA DEN APODIDEI TO 100% TIS IPPODYNAMIS/

NOMIZO EINAI KATANOITO

KALO PASXA

H AGAPI YPARXEI ESTO KAI AN EISAI SE ALLOTHRISKO PERIBALLON

Όλες οι μηχανές μπορούν να λειτουργήσουν στο 100% της ιπποδύναμης τους, εφ όσον η κατάσταση τους το επιτρέπει, αλλά για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Οι κατασκευαστές δίνουν το MCR (Maximum Continuous Rating) που είναι η ισχύς στην οποία μπορεί να λειτουργεί μια μηχανή συνέχεια, χωρίς πρόβλημα και μπορεί να είναι από 85 – 95 %. Στις τετράχρονες μηχανές (όπως οι PIELSTICK που αναφέρεις) ή καλύτερη περιοχή λειτουργίας (κατανάλωση προς παραγόμενη ισχύ) είναι 80 με 85 %. Οι δοκιμές μιας μηχανής φτάνουν και το 110 % αλλά για μικρά διαστήματα (10 λεπτά ή λίγο παραπάνω).

Όσο για το αν μια μηχανή μπορεί να αποδώσει το 100% της ιπποδύναμης… Βεβαία μπορεί. Η ισχύ μετριέται βάση της πίεσης καύσης και αυτή δεν λέει ποτέ ψέματα. Το αν αυτή η ισχύ θα φτάσει στην προπέλα και πώς, είναι ένα άλλο θέμα.

Posted

Στη πληοψηφία των περιπτώσεων όμως η απολύτη ισχύς δεν δίνεται ποτέ στην έλικα.Μια μηχανή θεωρητικά μπορεί να λειτουργεί στο 100% της ισχύς της απο το ρελαντι μέχρι το MCR σε συνδυασμό όμως με τη έλικα το MCR μετατοπίζεται και για το μέγιστο RPM η μέγιστη ισχύς που θα δώσει η μηχανή θα είναι μικρότερη

  • 9 months later...
Posted

Κάποιος γνωστός μου έδωσε κάποια διαφημιστικά από μηχανές, που έχει κάποια κάτοψη μηχανών. Θα ξεκινήσω με τις μηχανές S.E.M.T Pielstick PC2-6 V & L

Pielstick PC2-6 V ειχε το Αρκαδι, το Διαγόρας και το New Akatsuki της Saos Ferries (;):confused:)

Pielstick PC2-6 L εχει το σημερινο Επτανησος, το Θεολόγος Π και το Διονύσιος Σολωμος

post-54-128326971584_thumb.jpg

  • 2 years later...
Posted

μπορει καποιος απο τους μηχανικους μας να μας πει τι βλεπουμε!η μηχανη βρισκεται μπροστα απο το ελλενικ βογιατζερ...εχω κ αλλες δεν τις βλεπετε καλα

post-1162-128326990167_thumb.jpg

Posted

Αυτά είναι Block (σώματα) μηχανής. Σίγουρα δεν είναι από τις κύριες μηχανές ούτε από τις υπάρχοντες ηλεκτρομηχανές του Hellenic Voyager. Μπορεί να είναι από οποιουδήποτε άλλο πλοίο εκτός εάν θέλουν να προσθέσουν κάποια ηλεκτρομηχανή στο Hellenic Voyager (πάντως όπως βλέπω τα block είναι μεγάλα για να είναι ηλεκτρομηχανής).

  • 1 year later...
Posted (edited)
Ως προς διάφορες φήμες που κυκλοφορούσαν την περίοδο της τοποθέτησης των 2 μηχανών , ο Δήμαρχος δήλωσε πως επιβεβαιώθηκαν οι τότε φήμες , ενώ μεταξύ των άλλων δήλωσε πως «οι μηχανές ήταν κινέζικης προελεύσεως ενώ τώρα θέλουν να τις αντικαταστήσουν με μηχανές γερμανικής προελεύσεως» ενώ καταλήγοντας σχετικά με το θέμα είπε ότι « είναι πολύ παράξενα αυτά τα πράγματα».

υποκλινομαιB) (αποσπασμα απο το λινκ του νηρεα)

Κάθε κατασκευάστρια εταιρεία δεν φτιάχνει μόνο μηχανές στη χώρα της έδρας της αλλά έχει δώσει και αλλού άδειες για να κατασκευάζουν μηχανες!!

Για παράδειγμα η Pielstick έχει τις SEMT από τη Γάλλια, τις Crossley από την Αγγλία, τις Blom Voss από τη Γερμανία, τις Wartsila από την Φιλανδία, τις Ν.Κ.Κ, IHI & DU από την Ιαπωνία

Η ΜΑΝ έχει τις B &W από τη Γερμανία, τις Kawasaki, τις Mitsubishi και τις Hitachi Zosen από την Ιαπωνία.

Έτσι και η DEUTZ υπάρχουν από την Ισπανία, Γερμανία και αλλά μέρη

Edited by proud_ionian
quote
  • 9 months later...
Posted

επισης η αλλαγη μηχανων (οπου αυτη γινεται) για να εχει αποτελεσμα στην ταχυτητα, συνηθως συνδυαζεται με παρεμβασεις σε αξονες και μειωτηρες,

Δεν είναι απαραίτητο αυτό!!! Γιατί μπορεί να αντικατασταθεί με ακριβώς τις ίδιες μηχανές όποτε δεν χρειάζονται αυτές οι μετατροπές που αναφέρεις (βεβαία υπάρχουν λίγες περιπτώσεις που και μια άλλη μάρκα μηχανής να μπορεί να δουλέψει με τον υπάρχον μειωτήρα

  • 2 months later...
Posted (edited)

Βασικα να κανω μια ερωτηση τεχνικου περιεχομενου......απλα ειμαι εντελως ασχετος οποτε οποιος απαντησει παρακαλω μην το παει υπερβολικα επιστημονικα.....Οι μειωτηρες τι ακριβως ειναι;; Οπως το ακουω φανταζομαι οτι ειναι οπως στα ΙΧ το αμπραγιαζ.....ειναι κατι τετοιο;;

μαλλον σαν το κιβωτιο ταχυτητων των αυτοκινητων, εξ ου και (reduction) gear box. ειναι μεταξυ μηχανης και τελικου αξονα. η μηχανη (ειδικα σε ταχυπλοα και ferries που ειναι πολυστροφες) δουλευουν σε πολλες στροφες ανα λεπτο. οι μειωτηρες "μειωνουν" τις στροφες ωστε η προπελλα να περιστρεφεται με τις στροφες που υπαρχει η μεγιστη αποδοση και να αποφευγονται παρενεργειες (πχ να γυρνα σαν ανεμιστηρας και να κανει φυσσαλιδες που την "τρωνε")

περισσοτερα απο κανεναν ειδικο.

για τους αγγλοφωνους δειτε και εδω

Edited by proud_ionian
Posted

Ας πουμε οτι ειναι ενα σασμαν με ιδια σχεση μειωσης. Το συνανταμε σε ολα τα πλοια με προπελες μεταβλητου βηματος και σπανια σε πλοια με προπελες σταθερου βηματος. Αν και δεν ειμαι ο καταλληλοτερος να το εξηγησω θα κανω μια προσπαθεια με απλα λογια. Οπως ξερουμε απο τη φυσικη μια τετοια διαταξη αυξανει τη δυναμη στο τελικο σκελος (τελικος αξονας-προπελα) και μειωνει την απαιτουμενη ισχυ της μηχανης ωστε να επιτυχει το ιδιο αποτελεσμα (στροφες προπελας)

Μια προπελα με τα ιδια χαρακτηριστικα (διαμετρο, βημα, βαρος, αριθμος φτερων) που ειναι απευθειας πανω σε μια μηχανη χρειαζεται περισσοτερη ιπποδυναμη για να πιασει τις ιδες στροφες απο μια αλλη που κινει την ιδια προπελα με μειωτηρα.

Ετσι χρειαζομαστε και λιγοτερη ενεργεια. (καταναλωση)

Για περισσοτερες λεπτομεριες εχουμε και ναυπηγους ας παρεμβουν

Posted (edited)

ο μειωτήρας και το σασμαν στο αυτοκίνητο είναι το ίδιο πραγμα δηλαδή γραναζοκιβώτια που μεταδίδουν κίνηση απο ένα άξονα σε κάποιο άλλο με παρέμβολη των γραναζιών που δημιουργούν τις επιθυμητές στροφές

το κιβώτιο του αυτοκινήτου στη πρώτη δεύτερα είναι μειωτήρας δλδ χαμηλώνει τις στροφές που βγάζει η μηχανή και στις μεγαλύτερες λειτουργεί ανάποδα δλδ ας πούμε σαν επιταχυντής.

Ο μειωτήρας απο την άλλη έχει μια σχέση μετάδοσης και χρησιμοποιείται σε πλοία που είναι εφοδιασμένα με μεσόστροφες και ταχύστροφες μηχανες diesel δηλαδή τις τετράχρονες μηχανές που χρησιμοποιούνται σε Ε/γ -Ο/γ πλοία ο μόνος λόγος που χρησιμοποιέιται είναι για να μειώσει τις στροφές κρατώντας σταθερή την ισχύ, μεγαλώνοντας τη ροπή,γιατί όπως είναι γνωστό απο τη φυσική η ισχύς συσττημάτων που περιστρέφονται είναι η ροπή επί τη γωνιακή ταχύτητα.

Ο λόγος που θέλουμε να μειώσουμε τις στροφές είναι γιατί η προπέλα πρέπει να λειτουργεί σε συγκεκριμένες στροφές ώστε να κινηθεί το πλοίο και αυτές υπαγορεύονται απο τη μελέτη της προωστήριας εγκατάστασης, και είναι πολύ χαμηλότερες απο τις συνήθεις στροφές που λειτουργούν οι τετράχρονοι ναυτικοί κινητήρες με λίγα λόγια δεν είναι επίλογή η υπάρξη η μη του μειωτήρα αλλά δεν υπάρχει άλλος τρόπος για τη σύνδεση 4χρονου κινητήρα με την έλικα,επίσης το controlable pitch δεν έχει σχέση

Στα φορτηγά πλοία που δεν υπάρχουν τετράχρονοι αλλά δίχρονοι αργόστροφοι κινητήρες η σύνδεση μηχανης-έλικας γίνεται απευθείας χωρίς μειωτήρα,ασφαλώς η μη ύπαρξη του μειωτήρα σε αυτές τις διατάξεις οδηγεί σε καλύτερο βαθμό απόδοσης του αξονικού συστήματος λόγω των λιγότρων συστημάτων που μεσόλαβουν για να παραδώσουν τη ισχύ στη έλικα

Edited by Stefanos
  • 1 year later...
Posted

Το ιθακη ειναι πιο οικονομομικο σιγουρα κ στα αλλα 2 για να βγαλουν δρομο παραπανω μιας κ ειναι κ πιο βαρια κ εχουν κ 10 ποντους μεγαλυτερο βυθισμα μεγαλωσαν τα χιτωνια των μηχανων.

Τι ακριβώς εννοείς μεγάλωσαν τα χιτώνια?? Γιατί μου φαίνεται λιγάκι περίεργο αυτό όταν έχουν τις ίδιες μηχανές.

Posted

τα 2 αδελφα εχουν 5%μεγαλυτερη  ιπποδυναμη απο το ΙΘΑΚΗ λογων στην αλλαγη χιτωνιων.τωρα τι κ πως εγινε αυτο δεν τα παω καλα με τις μηχανικες γνωσεις δεν τα παω καλα!

Posted (edited)

Εκτος οτι μου φαινεται δυσκολο να εχει γινει αυτο βλεπω παρακατω για το Ιθακη

 

 

The Blue Star Ithaki is powered by 4 Wärtsilä NSD 9L32 engines. Operating at 750rpm, these main engines give an output of 4,140kW each. There are also three Wärtsilä NSD 6L20 auxiliary engines. Operating at 1,000rpm, these have an output of 990kW each.

και για τα Παρος/Ναξος

 

 

Four Wärtsilä 6L38B main engines each developing 4,350 kW at 600 rpm drive CP propellers for a service speed of 24.4 knots and a maximum speed of 24.9 knots. The drive to a pair of Kamewa CP Propellers is through Flender gear boxes. Electrical power is derived via a trio of Wärtsilä 6L20 alternator sets each developing 1,080 kW.

 

Οπως βλεπουμε μιλαμε για αλλες μηχανες γενικοτερα και οχι απλα για μηχανες με μεγαλυτερα χιτωνια, εμβολα κτλ (κυβικα που θα λεγαμε και στα παπακια  :D  )

Edited by Neptune

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...