Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 349
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Μου φαίνεται γενικά πολύ μικρό για μια τέτοια (και δύσκολη από διάφορες απόψεις) απόσταση, για αυτό μου εκανε εντύπωση 

Edited by proud_ionian
Link to post
Share on other sites

Τα πάντα κάνει.

Εδώ και τρία χρόνια (καλοκαίρια) κάνει κάθε Παρασκευή πρωί Κάσο-Σητεία και κάθε Παρασκευή μεσημέρι από Σητεία προς Κάσο- Κάρπαθο.

Χώρια που κάνει συχνά-πυκνά το ασθενοφόρο (μεταφορές ασθενών από Κασοκαρπαθία προς Κρήτη), το ρυμουλκό (ξεκολλησε το Κορνάρος το 2016 από τον λιμενοβραχίωνα της Κάσου), το ναυαγοσωστικό (μετέφερε το 2017 κάπου στους 50 Συρους λαθρομετανάστες από το δουλεμπορικό τους που κινδυνευε στο λιμάνι της Κάσου και μετά στην Κάρπαθο)...αυτό δεν είναι επιβατηγό-τουριστικό, Ελβετικός σουγιάς είναι. 

Edited by Strofalos
Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Προκήρυξη Αρχικού και Επαναληπτικού Μειοδοτικού Διαγωνισμού για την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας διάρκειας μέχρι 31/10/2021 για τις συμβάσεις ενός έτους ή μέχρι 31/10/2023 για τις συμβάσεις τριετούς διάρκειας. Οι γραμμες ειναι

 

https://www.dimokratiki.gr/02-03-2021/apo-tis-19-aprilioy-tachyploo-sti-grammi-rodos-karpathos-kasos-kriti-poy-tha-proseggizei-kai-to-diafani/

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της συγκεκριμένης ροδίτικης εφημερίδας το Hellenic Highspeed θα ξεκινήσει μάλλον από 19 Απριλίου (λίγο πριν το Πάσχα δηλαδή) και σε ένα από τα δρομολόγιά του θα πιάνει και στο Διαφάνι της Καρπάθου

Link to post
Share on other sites

Το δημοσίευμα απλώς αναφέρει αυτά που αναφέρει η προκήρυξη της γραμμής. Δεν λέει Hellenic Highspeed αλλά πλοίο προδιαγραφών Highspeed. Από τη προκήρυξη υποψήφια θα μπορούσαν μόνο να είναι 7 ταχύπλοα σκάφη, που έχουν μεγαλύτερο μήκος από 90 μέτρα. Δηλαδή Highspeed 4, Hellenic Highspeed (που έκανε δρομολόγια πέρυσι από σποντα), το Tera Jet, το Paros Jet, το Superexpress, το Superrunner και το Speedrunner III. Η λογική λέει Hellenic Highspeed, αλλά δεν ξέρω εάν θα υπάρξει ενδιαφέρον από τις άλλες εταιρείες πχ το Πάρος Τζετ ή το Superrunner.

Link to post
Share on other sites

Χαμένος κόπος..! 

Αν το λιμάνι εκκίνησης δεν είναι η έδρα του νησιού (δλδ το Ηράκλειο) πεταμένα λεφτά η υπόθεση..! 

Edited by Strofalos
Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, Strofalos said:

Χαμένος κόπος..! 

Αν το λιμάνι εκκίνησης δεν είναι η έδρα του νησιού (δλδ το Ηράκλειο) πεταμένα λεφτά η υπόθεση..! 

Δηλαδή όσα πλοία πάνε Κυκλάδες από Ραφήνα και όχι από Πειραιά είναι καταδικασμένα σε αποτυχία;

Σίγουρα η Σητεία δεν έχει τη δυναμική που έχει το Ηράκλειο, σίγουρα η γραμμή είναι ξεκάθαρα δουλειά του ντόπιου υπουργού αλλά εμείς οφείλουμε να δούμε το θετικό της υπόθεσης. Η Σητεία, και το Λασίθι γενικότερα, θα μπορέσει να αναπτυχθεί περισσότερο στο κομμάτι του island hopping.

Η σύνδεση με τη Ρόδο σε σύντομο χρονικό διάστημα θα λειτουργήσει υπερ σίγουρα,  αρκεί οι συνθήκες να το επιτρέπουν.

Link to post
Share on other sites

Μία μέση λύση , χωρίς φυσικά να γνωρίζω το status της γραμμής και τις τάσεις, φαντάζομαι ότι μπορεί να είναι ο Άγιος Νικόλαος σαν λιμένας αφετηρίας διότι εκεί:

1) έχει μεγάλα ξενοδοχεία που μπορούν να αντλήσουν επιβατικό κοινό προς τα νησιά. Ακόμη και τις ημέρες που θα κάθεται μπορεί να δημιουργηθούν γκρουπ (όχι απαραίτητα φέτος γιατί θέλει προετοιμασία και οι συνθήκες δεν το ευνοούν ,αλλά τις επόμενες χρονιές γιατί από ότι φαίνεται καθιερώνεται η γραμμή) και να γίνει ναύλωση του πλοίου για ημερήσια εκδρομή π.χ προς την Κάρπαθο.

2) έχει τουριστικές περιοχές σε μικρή απόσταση που κι από εκεί μπορεί να αντλήσει ενδιαφερόμενο κοινό όπως π.χ είναι η Χερσόνησος ή τα Μάλια σε αντίθεση με την Σητεία που είναι σχετικά πιο απομακρυσμένη από τον πυρήνα του τουρισμού.

3) Ο Άγιος Νικόλαος είναι σε λογική απόσταση από το Ηράκλειο (περίπου 1 ώρα οδικώς) έναντι της Σητείας που είναι (2:20 περίπου) . Τουτέστιν για να πάνε και να έρθουν οδικώς από Ηράκλειο στη Σητεία θέλουν 2:40 λεπτά παραπάνω από τον Άγιο Νικόλαο.

4) Ο Άγιος Νικόλαος ανήκει στο νομό Λασιθίου όπως και η γενέτειρα του Υπουργού , η Σητεία, οπότε δεν υπάρχουν λόγοι ανησυχίας για απώλεια ψήφων.😄

Link to post
Share on other sites

Άμα Νίκο το θεωρείς "το'να ή τ'άλλο" το να έχει ένα ταχύπλοο-τουριστικό σα λιμάνι αφετηρίας την Σητεία αντί το Ηράκλειο, τότε πες τα στις εταιρείες που τα καλοκαίρια όλες εκκινούν τα πλοία τους από τον "Χάνδακα" και όχι από π.χ. την Σουδά. Λογικά, κάποιος λόγος θα υπάρχει που δεν έχουμε πάρει πρέφα... 

Link to post
Share on other sites

Δεν θα κάνω επι προσωπικού συζήτηση. 

Η Σητεία θα συνδέεται με Κάσο, Κάρπαθο και Ρόδο ως επιδοτούμενη γραμμή.

Το Ηράκλειο συνδέεται με Κυκλάδες, κυρίως Σαντορίνη, με ελεύθερη δρομολόγηση.

Αν είναι λοιπόν άξια σύγκρισης αυτά τα δύο, τότε τι να πω..

Link to post
Share on other sites

Εντάξει, η αλήθεια είναι ότι τα δεδομένα ελεύθερης δρομολόγησης είναι κάπως πιο "βάσιμα" πάντα, γιατί σε αυτές τις περιπτώσεις το βασικό κριτήριο της επιλογής είναι το οικονομικό συμφέρον(και άρα η επιτυχία της γραμμής) και όχι άλλα συμφέροντα ή προχειρότητες.

Όμως αυτό που μάλλον προσπερνάτε στο συγκεκριμένο παράδειγμα είναι η απόσταση της Σαντορίνης από το Ηράκλειο σε αντίθεση με την απόσταση από τη Σούδα ή από τη Σητεία πχ. Επίσης να θυμίσω ότι υπάρχουν δρομολόγια και από το Ρέθυμνο για τη Σαντορίνη, οπότε δεν είναι "Ηράκλειο και τίποτα άλλο". Αντίστοιχα και στο παράδειγμα της Ραφήνας, τα περισσότερα ξενοδοχεία και σπίτια είναι πιο κοντά στον Πειραιά ο οποίος έχει και πολύ καλύτερη προσβασιμότητα με τα ΜΜΜ, κι όμως η τεράστια πλειοψηφία των επιβατών για Τήνο και Μύκονο (δεν συζητάμε καν την Άνδρο) προτιμούν τη Ραφήνα προφανώς λόγω απόστασης (και άρα και τιμής).

Επίσης, άλλο παράδειγμα, η επικράτηση της Κυλλήνης για Ζάκυνθο/Κεφαλλονιά σε σχέση με την Πάτρα, και μάλιστα σε ελεύθερη δρομολόγηση, ή η επικράτηση του Λαυρίου για Κέα/Κύθνο αντί για Πειραιά.

Δεν έχω ξεκάθαρη άποψη επί του συγκεκριμένου γιατί δεν έχω ούτε στοιχεία ούτε εμπειρία, απλά λέω ότι δεν χρειάζεται να είμαστε τόσο απόλυτοι γιατί υπάρχουν πολλοί παράγοντες.

Edited by hsw
Link to post
Share on other sites

Μια διορθωση στις αποστάσεις. Σητεία Άγιος 50-60 λεπτά (χάλια δρόμος), Άγιος Ηράκλειο 30-35 λεπτά, βαριά 40. Συνεπώς 1 ώρα και 40 λεπτά μαξ αν πηγαίνεις χαλαρός.  2μιση ώρες ήταν πριν 25-30 χρόνια. Πλεόν ο δρόμος Άγιος - Ηράκλειο έχει φτιαχτεί στο μεγαλύτερο μέρος του.

Επίσης περί τουριστών, συνήθως θα πάρουν 2ο μέσο (μετά το αεροπλάνο από τη χώρα τους), προκειμένου να πάνε στον τελικό προορισμό τους. Αφότου φτάσουν η πλειοψηφία θα μείνει στα all inclusive και άντε να βγει καμιά βόλτα στο μισάωρο μαξ απόσταση.

Ο τουρίστας όμως που θα έρθει στη Σητεία και θα μείνει σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο που δεν θα είναι all inclusive και θα βγαίνει συνεχώς έξω είναι πιο πιθανό να πάρει το ταχύπλοο να πάει σε κάποιο διπλανό νησί, είδικά αν είναι γρήγορη η σύνδεση. Το είδος τουρισμού της Σητείας είναι άλλο από αυτό των Μαλλίων, της Χερσονήσου, του Αγίου και για τους κακοπροαίρετους να υπενθυμήσω ότι έχει απευθείας πτήσεις το καλοκαίρι από Δανία, Σουηδία, Νορβηγία. Δυστυχώς ο ιος βέβαια τα σταμάτησε όλα. Μάλιστα υπήρχαν σκέψεις για easyjet και Ryanair να έρθουν, πριν την πανδημία.

Ξενοδοχεία υπάρχουν και μεταξύ Ιεράπετρας και Σητείας(Μαρκύς Γυαλός κλπ) με σημαντικό τουρισμό, όπως και μεταξύ Αγίου και Σητείας(Ιστρον, Παχειά Άμμος κλπ). Επομένως η Σητεία μπορεί να εξυπηρετήσει πιο πολλούς τουρίστες και μονάδες απότι ο Άγιος, σαν λιμάνι και αεροδρόμιο. Το ότι η πόλη αυτή καθεαυτή δεν τους κρατάει όλους είναι άλλο καπέλο. 

Συμφωνώ ότι ίσως να είναι περιττή η δρομολόγηση και μπορεί να έχει άλλο σκοπό, ειδικά όσο πατάει στις ώρες του Πρέβελη. Μην τα ισοπεδώνουμε όλα όμως. Σημαντικό ότι εξυπηρετεί τους κατοίκους των Δωδεκανήσων και προσφέρει γρήγορη σύνδεση με την Κρήτη, συμβάλει κατ'εμέ και στον εγχώριο τουρισμό μεταξύ των νησιών.

Link to post
Share on other sites

Τελοσπάντων, επειδή το Ηράκλειο είναι το κέντρο της Κρήτης με υπηρεσίες και νοσοκομεία που είναι τελικός προορισμός πολλών Κασιωτοκαρπαθιοτών και ένας νόμος με 250.000 κόσμο (χώρια που η ίδια η πόλη έχει κοντά στις 150.000 κόσμο με χιλιάδες φοιτητές που δεν θέλουν και πολύ να πάρουν ένα πλοίο και να πεταχτούν για ένα σου-κου κάπου κοντά να δουν κάτι διαφορετικό -Κάσος&Κάρπαθος-) γι αυτό και είπα "το καλύτερα το Ηράκλειο από την Σητεία" καθώς είναι πολύ μεγαλύτερη αγορά για να αντλήσει επιβάτες. 

Αλλά ας πιάσει στην γραμμή το καραβάκι κι ας ξεκινάει και από το Βάϊ. 

Link to post
Share on other sites

@Strofalos Πολύ σωστά!! Αν ξεκινούσε από το Ηράκλειο θα είχε την Σητεία ενδιάμεσο σταθμό, οπότε θα εξυπηρετούνταν και οι κάτοικοι/επισκέπτες του Λασιθίου. Από το Ηράκλειο μπορούν να ταξιδεύουν φοιτητές (συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου), και επισκέπτες απο την πόλη καθώς και από Ρέθυμνο/Χανιά, αφού υπάρχει εξαιρετική συγκοινωνία. Βλέπουμε εξάλλου ότι η υπάρχουσα ακτοπλοϊκή σύνδεση που εκτελείται με το Πρέβελης διαρκεί υπερβολικά πολλές ώρες (Ρόδος-Ηράκλειο περίπου 15 ώρες), ενώ η αντίστοιχη με ταχύπλοο θα μειωνόταν στις 9 ώρες (ίσως και λιγότερο), πράγμα που σημαίνει ότι το πλοίο θα είχε αρκετο κόσμο.
 Γνώμη μου είναι ότι ο σχεδιασμός μιας γραμμής θα έπρεπε να έχει ως κύριο στόχο την εξυπηρέτηση του κόσμου. Στην προκειμένη περίπτωση όμως φαίνεται καθαρά ότι το λιμάνι αφετηρίας/τερματισμού επιλέχθηκε για πολιτικούς λόγους...

Link to post
Share on other sites

Το 1997 ήταν η τελευταία χρόνια που συνδεόταν η Ρόδος με το Ηράκλειο με τα πλοία του Αγούδημου. Επειτα, για 6 χρόνια, η ΛΑΝΕ πήγαινε έως Άγιο Νικόλαο. Εγώ , μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του συλλόγου Κρητών Ρόδου , έπειτα από αλλεπάλληλες κρούσεις , καταφέραμε το 2003 , μια φορά την εβδομάδα , το Ιεραπετρα να πηγαίνει Ηράκλειο αντί Αγ.Νικόλαο. Η συνέχεια γνωστή σε όλους.
Αυτο που συμβαίνει εδώ είναι ότι , προφανώς, δεν θέλουν να θίξουν τα συμφέροντα της ΑΝΕΚ που είναι ο βασικός «παίκτης». 

Link to post
Share on other sites

Και καλά κάνουν να σου πω την αλήθεια γιατί η ΑΝΕΚ είναι χρόνια στη γραμμή χειμώνα Καλοκαίρι.Και δε μπορεί να έρθει ο άλλος το καλοκαίρι να της πάρει όλη τη κίνηση με το ταχύπλοο και το Σεπτέμβρη να εξαφανιστεί.

Η άποψη μου είναι αυτή που είχα γράψει και πέρσυ. Να υπάρξει αναπροσαρμογή στα δρομολόγια του Πρέβελης ώστε να εκτελεί με ένα δρομολόγιο την εβδομάδα τη βέλτιστη και ταχύτερη σύνδεση των νήσων με τη Κρήτη.

Μην ξεχνάμε η ίδια ακριβώς σύνδεση που κάνει το Hellenic Highspeed εκτελείται χειμώνα καλοκαίρι αεροπορικώς με τουλάχιστον 3 πτήσεις την εβδομάδα.Το αεροπλάνο κάνει Ρόδο Κάρπαθο Κάσο Σητεία και επιστροφή.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to post
Share on other sites

Η ΑΝΕΚ επιδοτείται όλα αυτά τα χρόνια και το Πρεβελης με τα πληρώματα του έχουν υπηρετήσει ηρωικά τη γραμμή. Μια διόρθωση στα γραφόμενα σου: Η Ρόδος δεν συνδέεται αεροπορικά με τη Σητεια εδώ και μερικά χρόνια. Συνδέεται όμως με το Ηράκλειο καθημερινά χειμώνα-καλοκαίρι.

Edited by Neptune
Link to post
Share on other sites

Το αεροπλάνο της Sky Express κάνει Ηράκλειο-Ρόδο και μετά αρχίζει το επιδοτούμενο Ρόδο-Κάρπαθος-Κάσος-Κάρπαθος-Ρόδος και μετά πίσω για Ηράκλειο.

Και με εισητήριο 100€ παρακαλώ..! Έχει δλδ ψωμί να χτυπήσει η Hellenic αν το ψάξει το θέμα. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Στο διαγωνισμο για τη γραμμη Σητεια-Κασος-Καρπαθος-Ροδος, κατεβηκαν η Αττικα και η Seajets με ταχυπλοα.Δεν εχω μαθει ποια, αλλα λογικα η Αττικα θα πηγε με το HELLENIC HIGHSPEED

Κοιτα να δεις που θα βγει αληθινη η πρωταπριλια του @Panagia Ekatontapiliani

Edited by polmyt
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...