Jump to content
Shipfriends

Τι εστί θαλασσοταραχή


Recommended Posts

Πάντα όποτε πέφτω σε "καιρό" αναρωτιέμαι αν το κούνημα του πλοίου είναι όντως έντονο ή αν μου φαίνεται εμένα έτσι, επειδή έχω συνηθίσει να ταξιδεύω καλοκαίρι με άπνοια.

Πολύ θα ήθελα να υπήρχε ένα μετρήσιμο μέγεθος για το κούνημα του πλοίου. Έχω δει φωτογραφίες πλοίων με όλη σχεδόν την πλώρη καλυμμένη από κύμα. Εγώ στη μεγαλύτερη θαλασσοταραχή μου έχω ζήσει (με τον Απόλλωνα το 2001), κουνήθηκα μεν (δεν περπατούσες χωρίς να κρατιέσαι από κάπου), αλλά δεν υπήρχαν τέτοια φαινόμενα (όπως κύματα στο 7 κατάστρωμα, να πέφτουν ποτήρια/πιάτα κ.λπ.). Η ΕΜΥ είχε πει για 9-10 μποφόρ τη μέρα εκείνη.

Γίνονται τέτοια στο Αιγαίο; Θυμάμαι μια περιγραφή του Ηλιά και "μανούβρα δίχως αύριο" του Ολυμπία, που τους έκανε φραπέ. Δώσε μας ένα μέτρο του πόσο κουνήθηκε το πλοίο. Πόσες μοίρες κλίση; Τι έστί κούνημα, επιτέλους; Μπορεί να ξενερίσουν οι προπέλλες από τον κυμματισμό; (σε ακτοπλοϊκό δρομολόγιο πάντα); Μπορεί ξενερίσουν, υπό ακραίες συνθήκες τα σταμπιλάιζερς; Στη γέφυρα επικρατεί καθόλου αναστάτωση σε τέτοιες συνθήκες, ή απλά αισθάνονται σαν να οδηγούν αυτοκίνητο σε χωματόδρομο;

Link to comment
Share on other sites

Συνήθως σε μεγάλες θαλασσοταραχές ξέρω συνήθως όλοι οι αξιωματικοί της γέφυρας τη βγάζουν στη γέφυρα, αλλά σίγουρα ο πλοίαρχος!! Έχω τύχει να δω βαπόρι να ξενερίζουν οι προπέλες αλλά στη προσπάθεια να δέσει το πλοίο σε λιμάνι, με άνεμο νότιο στη Σαντορίνη!! Άλλη φορά έχω τύχει στο Ποσειδώνα να φύγουν τα πάντα από τα σαλόνια κοντά στο πέρασμα Κέφαλου και Ταμελου λόγω θάλασσας!! Όσο για μοίρες κλίσεως από ότι θυμάμαι που είχε πει κάποτε Α’ μηχανικός του Παναγία Εκατονταπυλιανή επί Agapitos Lines, που είχε πάει το βαπόρι από Σάμο για Φούρνους με απαγορευτικό για να μεταφέρει μια ασθενή, είχαν σε μια στιγμή κλίση γύρω στις 20 μοίρες!!

Link to comment
Share on other sites

Μπορει να ακουστει λιγο οξυμωρο, αλλα το κουνημα στη θαλασσα ειναι κατα καποιον τροπο σαν το αγγουρι: αλλος(ανθρωπος η πλοιο) το τρωει και ζοριζεται, αλλος το τρωει και δροσιζεται :D. Μεταξυ σοβαρου και αστειου λοιπον, το κουνημα εξαρταται απο χιλιους-δυο παραγοντες περιλαμβανομενου του πλοιου του ιδιου σαν σκαρι, του τυπου του, της φορτωσης του, των βυθισματων του, των υπερκατασκευων του, των βοηθηματων του(stabilisers) της διευθυνσης του ανεμου, της τοπικης γεωγραφιας, διαφορων μετεωρολογικων δεικτων και αλλων πολλων πραγματων.

Αυτο που θελω να πω με λιγα λογια ειναι οτι δεν μπορεις να δωσεις εναν ορισμο του φαινομενου η να το περικλεισεις μεσα σε φυσικες και τεχνικες σταθερες. Κατα τη γνωμη μου ο μοναδικος τροπος να παρεις απαντησεις στις αποριες σου, ειναι μεσα απο τα θαλασσινα ταξιδια και τις εμπειριες που θα σου προσφερουν. Εχε επισης υπ' οψιν σου οτι οι ναυτικοι δεν αποτελουν μετρο συγκρισης για ευνοητους λογους, αλλα αν μιλησεις μαζι τους ισως μπορεσουν να σου δωσουν σημεια αναφορας.

Link to comment
Share on other sites

Εχε επισης υπ' οψιν σου οτι οι ναυτικοι δεν αποτελουν μετρο συγκρισης για ευνοητους λογους, αλλα αν μιλησεις μαζι τους ισως μπορεσουν να σου δωσουν σημεια αναφορας.
Απόσπασμα από το κείμενο-αποχαιρετισμό του Ισίδωρου Μαμίδη στο Vortigern-Ν.Μήλος-Ν.Λήμνος, το οποίο δημοσιεύεται στο site της ΣΑΟΣ.
...Συναντηθήκαμε στα μπουγάζια Κύθνου – Τζιας στη θεομηνία με τα νερένια βουνά της 4ης Οκτωβρίου 1989 – Σορόκος 9 με αστραπιαία προβέντζα Μαΐστρου 10 – 11 (δελτίο Ε.Μ.Υ.) – πρωτοφανές βαρομετρικό χαμηλό 972 ΜΒ. Ουρανός και θάλασσα ένα σε χρώμα μολυβί….Εγώ, ως νεαρός τότε Πλοίαρχος στο ΑΙΓΑΙΟΝ, ο Γεράσιμος Γιακουμίδης, Πλοίαρχος στο ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ και ο μακαρίτης Γιώργος Σιγάλας στη δική σου γέφυρα. Εκείνη την ημέρα το ΑΙΓΑΙΟΝ και το ΑΠΟΛΛΩΝ ΕΞΠΡΕΣ ανεβαίναμε για τον Πειραιά με τον καιρό στην πλώρη ενώ εσύ, ως ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ, κατέβαινες με διπλαριά για την Κύθνο. Τα τρία θηρία του Αιγαίου ταξίδευαν εκείνη την ημέρα, παλικάρια και τα τρία σηκωνόντουσαν, πέφτανε και χτυπιόντουσαν ανάμεσα στα νερένια βουνά εκείνης της ημέρας...

Ισίδωρος Μαμίδης

Πλοίαρχος ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ

http://www.saos.gr/nisoslimnos.htm
Link to comment
Share on other sites

Τότε που λες ΠΑΝΑΓΙΑ 100 ήμουν μέσα :eek: και για να καταλάβετε τι συνέβαινε αρκεί να σας πω ότι ένα μηχάνημα με κουκλάκια γυάλινο αυτά που προσπαθείς να τα πιάσεις με την δαγκάν ήρθε κάτω κι έγινε γυαλιά καρφιά.

Σίγουρα στις θάλασσοταραχές όλα τα μέλη του πληρώματος είναι σε επιφυλακή .

Εχω τύχει σε φάσεις στο ΟΛΥΜΠΙΑ να είναι όλοι οι αξιωματικοί στην γέφυρα στην περιγραφή που έχω κάνει με νοτια γαρμπή στον Σαρωνικό.

Τότε στην καμπίνα του Α μηχανικού έφυγε το ψυγειάκι το οποίο ήταν μέσα σε ένα ξύλινο περίβλημα και ήρθε στην πόρτα της καμπίνας, 2 οθόνες υπολο0γιστών στο λο0γιστήριο ήρθαν κάτω και οι νταλίκες στην κυριολεξία κρατιόντουσταν αποκλειστικά στις καδένες :D

Link to comment
Share on other sites

Εγώ έχω τύχει στο Παναγία Εκατονταπυλιανή να προσπαθεί να δέσει στη Νάξο, και ενώ παίρνει τη στροφή (με κάποια κλίση) έρχεται και ένα κύμα και το έκανε γης μαδιάμ!!! Εγώ καθόμουν στο πρυμνιό πράσινο σαλονάκι και κόντεψα να έρθω ανάποδα από τη πολυθρόνα πάλι καλά που κρατήθηκα από το τραπεζάκι!! Στο μπαρ άκουγες να φεύγουν τα πάντα!! Τοστιέρες και πολλά αλλά συναφή αλλά και στο λογιστήριο να φεύγει η οθόνη και από τότε κάνανε μια πατέντα και πήραν σχοινάκια και τη δένανε!!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

αερας σκαρτο εξαρι μαιστρος με εντονο (ζωντανο) κυματισμο. 05 αυγουστου ωρα 10.40 στο υψος του φαναριου της γλαρεντζας, τραβηγμενη απο το ionian star. το κομματι που φαινεται ειναι μεταξυ κυληνης κεφαλονιας και αραξου.

ο καλυμνος επεσε πολυ κοντα :D . δεν το εβαλα για κουιζ, απλα για να δειτε οτι και δω εχουμε θαλασσες ακομη και τον αυγουστο. σημερα εχει παλι μαιστρο 7 και τοπικα 8 σε ιονιο και πατραϊκο

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...