Jump to content
Shipfriends

Θραύση Τζαμιού του Flying Cat 3 λόγω καιρικών συνθηκών


Recommended Posts

Σύμφωνα με την ΕΡΤ το πλοίο παραμένει στην Σέριφο, ενώ σύμφωνα με το AIS είναι "άφαντο". :confused:

1/8/2008 18:41:00

[...]Την ίδια ώρα, ταλαιπωρία περίμενε και τους 268 επιβάτες του επιβατηγού πλοίου "Fly Cat III" στο οποίο λίγο μετά τον απόπλου του από τη Φολέγανδρο για τον Πειραιά σημειώθηκε θραύση κρυστάλλων στα παράθυρα επιβατών. Ο πλοίαρχος προσέγγισε στον όρμο Κουταλά νοτιοδυτικά της Σερίφου και αφού αποκατέστησε μερικώς τα κρύσταλλα κατέπλευσε ασφαλώς στο λιμάνι της Σερίφου όπου και θα επιθεωρηθεί. Οι επιβάτες θα προωθηθούν για τον Πειραιά με άλλα πλοία της γραμμής.

http://news.ert.gr/c/8/410413.asp

Link to comment
Share on other sites

Ο Αγιος Νικόλαος να βάλει το χέρι του να περάσει αυτό το καλοκαίρι χωρίς θύματα!!!Τοση κακοτυχία που έχουμε φέτος δεν έχω ξαναδεί ποτέ μου!!

Link to comment
Share on other sites

Πρέπει να το διαβάσει το λιμάνι κανένας πραγματικός ιερέας.... Αλλά και το σύστημα τι κάνει; Αφού τα ταχύπλοα δεν σηκώνουν και πολλά-πολλά, τα στέλνουν με καιρό.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς ο φίλος tegea έθιξε ένα πολύ σημαντικό ζήτημα. Το δίλημα των εταιρειών και των πλοιάρχων των ταχυπλόων για το αν θα ταξιδέψουν με οριακές συνθήκες τα ταχύπλοά τους τέτοια εποχή.Από τη μία φοβούνται την διαπόμπευση των καναλιών αλλά και την χασούρα (αφου είναι γεμάτα) και από την άλλη τον κίνδυνο που έστω και μικρός υπάρχει...Ίσως το πρόβλημα είναι η μη καθαρή εικόνα που θα έπρεπε να έχουν οι πλοίαρχοι από τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή του ενδιαφέροντός τους...

Άλλες φορές οι καιρικές συνθήκες είναι ευμενέστερες των περιγραφομένων και άλλες οι θάλασσες βγάζουν φίδια...

Link to comment
Share on other sites

Το δίλημα των εταιρειών και των πλοιάρχων ...

Δεν αναφέρομαι μόνο σε αυτό εννοώ και το απαγορευτικό. Όπως στην περίπτωση του Highspeed 2 εδώ

Link to comment
Share on other sites

Οι περισσότεροι επιβάτες που αναχωρούσαν το απόγευμα της Παρασκευής για Ίο & Σαντορίνη ταξίδεψαν με το Ροδάνθη, ενώ όσοι επέστρεφαν, ταξίδεψαν με το Highspeed 5, που γυρνώντας από το Ρέθυμνο προσέγγισε εκτάκτως σε αυτά τα δύο λιμάνια.

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω να μπαίνει στην ζυγαριά η τυχόν οποιαδήποτε ταλαιπωρία των Ρεθυμνιωτών με τους υπολοίπους που θα μέναν στον ντόκο...

Η κακόποιροι Ρεθυμνιώτες κάναν μία ώρα παραπάνω ταξίδι αλλά 400 άτομα κατάφεραν να πάνε στα σπίτια τους και όχι να κοιμηθούν στα λιμάνια (δεν υπήρχε άλλο πλοίο αργότερα)....

Link to comment
Share on other sites

Ευτυχώς στην περίπτωση του Flying Cat 3 αποφεύχθηκαν τα χειρότερα, δηλαδή τραυματισμοί και άλλες συνέπειες.

Σε παρόμοιο όμως περιστάτικο (ατύχημα) που συνέβη χθες, οι επιβάτες του ταχύπλοου δεν ήταν το ίδιο τυχεροί: 24 τραυματίες εκ των οποίων 3 σοβαρά, από τη θραύση κρυστάλλων.

Λεπτομέρειες - Πηγή:

Spiegel

http://www.spiegel.de/international/germany/0,1518,570084,00.html

Link to comment
Share on other sites

Κανονικά τα τζάμια των πλοίων φτιάχνονται με ειδικές ενισχύσεις αλλά στην περίπτωση των ταχύπλοων το θεωρούν περιττό εφόσον δεν είναι από φύση κατασκευής να ταξιδεύουν με μποφόρ.

Link to comment
Share on other sites

Κανονικά τα τζάμια των πλοίων φτιάχνονται με ειδικές ενισχύσεις αλλά στην περίπτωση των ταχύπλοων το θεωρούν περιττό εφόσον δεν είναι από φύση κατασκευής να ταξιδεύουν με μποφόρ.

Εντυπωσιακό αυτό που αναφέρεις φίλε tegea.

Η καταπόνηση των ταχύπλοων είναι πολύ μεγάλη και στατιστικά οι πιθανότητες να ταλαιπωρηθεί ένα ταχύπλοο με ένα εξάρι-εφτάρι είναι πολύ μεγαλύτερες από την πιθανότητα να πέσει ένα συμβατικό σε ένα γεμάτο οχτάρι ή εννιάρι (μια χοντρική αντιστοιχία).

Άρα αν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε σε συνδυασμό με την ως τώρα χρήση των ταχύπλοων (από ακατάλληλη φόρτωση μέχρι ταξίδια με μεγάλο ύψος κυμάτων) είναι πραγματικό ευτύχημα που μέχρι στιγμής οι "διαμαρτυρίες" των ταλαίπωρων σκαφών περιορίζονται σε μηχανικά κυρίως προβλήματα και δεν έχουμε άλλα απρόοπτα.

Link to comment
Share on other sites

Βέβαια να σημειώσουμε οτι τέτοια συμβάντα γίνονται σε σκάφη στυλ flyingcat που το ύψος του deck επιβατών είναι σχετικά χαμηλά σε σχέση με τα συμβατικά...

Link to comment
Share on other sites

Κανονικά τα τζάμια των πλοίων φτιάχνονται με ειδικές ενισχύσεις αλλά στην περίπτωση των ταχύπλοων το θεωρούν περιττό εφόσον δεν είναι από φύση κατασκευής να ταξιδεύουν με μποφόρ.

Δεν ξερω απο που προκυπτει αυτο αλλα δεν το νομιζω, το καθε πλοιο και πολυ περισοτερο το ταχυπλοο εκ κατασκευης φτιαχνεται με προδιαγραφες, μια απο αυτες ειναι και το σημαντικο υψος κυματος με το οποιο ταξιδευει και στις ημερες μας το καθε ναυπηγειο προσπαθει να το αυξησει (παραληλα με το comfort index) για προφανεις λογους.

Συνηθως δεν προκειται για τζαμι αλλα για ενα ειδος πλαστικου (plexiglass για αυτη την χρηση) και η θραυση του μπορει να προηλθε απο ελλατωματικη τοποθετηση και οχι απο την κατασκευαστικη αντοχη του. Ολα τα πλοια εχουν καταπονησεις και στρεβλωσεις οταν κινουνται μεσα στο κυμα, εαν π.χ. η ασφαλιση επανω στο σκαφος εγινε χωρις ανοχες, τοτε με βολικες συνθηκες ειναι πολυ πιο ευκολο να κανει κρακ και μετα να παραδωσει πνευμα.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξερω απο που προκυπτει αυτο αλλα δεν το νομιζω, το καθε πλοιο και πολυ περισοτερο το ταχυπλοο εκ κατασκευης φτιαχνεται με προδιαγραφες

Που έγραψα εγώ ότι το ταχύπλοο δεν φτιάχνεται με προδιαγραφές? Ανέφερα ότι κατασκευαστικά δεν φτιάχνονται με τις ίδιες προυποθέσεις όλα τα πλοία. Εξάλλου τα ταχύπλοα σαν γενικός κανόνας ταλαιπωρούνται με τα κύματα είναι αυτονόητο. Ο φίλος iason το εξηγεί και καλύτερα. Όποιος έχει διαβάσει και τον Εφοπλιστή Νοεμβρίου 2007 με Αφιέρωμα στην Αριάδνη , όπου ο πλοίαρχος κάνει αναφορά για τα τζάμια της γέφυρας που αντέχουν χοντρό καιρό από εκεί και πέρα γίνεται πλήρως αντιληπτό.

Υ.Γ1: Δεν είμαι ειδικός στο επί παρών θέμα γι' αυτό και αναφέρομαι στα λεγόμενα των πιο έμπειρων ανθρώπων και των γεγονότων.

Υ.Γ2: Ζήτω συγνώμη από τους webmasters. Αν έχουμε ξεφύγει από το θέμα, ας τοποθετηθεί καταλλήλως.

Edited by tegea
Link to comment
Share on other sites

Κανονικά τα τζάμια των πλοίων φτιάχνονται με ειδικές ενισχύσεις αλλά στην περίπτωση των ταχύπλοων το θεωρούν περιττό εφόσον δεν είναι από φύση κατασκευής να ταξιδεύουν με μποφόρ.

Για την παραπάνω διατύπωση σου αναρωτιέμαι εγώ (και ίσως και οι υπόλοιποι που σχολίασαν το μήνυμα σου) από πού προκύπτει;

Γιατί έτσι όπως το έχεις γράψει, λες ξεκάθαρα πως στα ταχύπλοα (σε αντίθεση με τα συμβατικά) θεωρείται περιττό να υπάρχουν ενισχύσεις ή ειδικές προδιαγραφές για τα τζάμια τους, κάτι το οποίο θεωρώ πως σε καμία περίπτωση δεν ισχύει.

Link to comment
Share on other sites

Γιατί έτσι όπως το έχεις γράψει, λες ξεκάθαρα πως στα ταχύπλοα (σε αντίθεση με τα συμβατικά) θεωρείται περιττό να υπάρχουν ενισχύσεις ή ειδικές προδιαγραφές για τα τζάμια τους, κάτι το οποίο θεωρώ πως σε καμία περίπτωση δεν ισχύει.

Δεκτό αυτό που λες υπό την έννοια της διατύπωσης, όμως δεν εννοούσα κάτι τέτοιο. Εξηγώ καλύτερα τι ήθελα να πω παρακάτω. Νομίζω έγινα πιο σαφής.

Link to comment
Share on other sites

Για να τελιώσει το θέμα να πούμε πως σε περιπτώσεις που έχουμε τόσο εκτεταμένα και μεγάλα παράθυρα γίνονται ειδικές μελέτες αντοχής όπως και σε όλα τα στοιχεία πάνω στο πλοίο,υπολογίζονται να αντέχουν μια συγκεκριμένη πίεση απο τη κρούση θαλάσσιου κύματος που η τιμή συνήθως δίνεται απο κανονισμούς νηογνομόνων δεν αποκλείεται να έσπασε επειδή δέχτηκε μεγαλύτερη τάση απο την αντοχή του,αλλά σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για υποδιέστερη κατασκευή

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Το πλοιο πριν απο 40 λεπτα εφυγε απο Σεριφο κενο επιβατων με κατευθυνση τον Πειραια.

Συμφωνα με την ανακοινωση του ΥΕΝ, το πλοιο επεστρεψε στο Πειραια με επιβατες

Θραύση κρυστάλλου του δεξιού υαλοπαραθύρου τους οικονομικής θέσης επιβατών, στο χώρο του σαλονιού, παρουσίασε, απογευματινές ώρες χθες, το Ε/Γ-Τ/Χ «FLYING CAT 3» Ν.Π. 10562, το οποίο εκτελούσε το προγραμματισμένο του δρομολόγιο από Αμοργό για Φολέγανδρο – Πειραιά, με 268 επιβάτες και 15 μέλη πληρώματος, οι οποίοι είναι όλοι καλά στην υγεία τους.Το ανωτέρω πλοίο κατέπλευσε αρχικά στον λιμένα Σερίφου, προκειμένου να επιθεωρηθεί και να αποκαταστήσει τη ζημιά.

Μετά από διενέργεια ελέγχου από το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεώρησης πλοίων και προσκόμισης, στην οικεία Λιμενική Αρχή, των απαραίτητων εγγράφων, το ανωτέρω πλοίο απέπλευσε, περί την 21:35 ώρα, για έναν μεμονωμένο πλου, με 51 επιβάτες, από Σέριφο για Πειραιά, στον λιμένα του οποίου πρόκειται να απαγορευτεί η συνέχιση των πλόων του από την οικεία Λιμενική Αρχή, μέχρι οριστικής αποκατάστασης της ζημιάς και προσκομίσεως πιστοποιητικού αξιοπλοίας.

Από τους 268 συνολικά επιβάτες, οι 181 προωθήθηκαν τους προορισμούς τους με το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ» Ν.Π. 9913, το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από ΜΗΛΟ για ΣΙΦΝΟ-ΣΕΡΙΦΟ-ΚΥΘΝΟ-ΠΕΙΡΑΙΑ, ενώ οι υπόλοιποι 37 επιβάτες παρέμειναν στον λιμένα Σερίφου με δική τους ευθύνη.[/Quote]

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...