Jump to content
Shipfriends

Elobey X (ΙΜΟ 7392490)


Recommended Posts

Στο τέλος του χρόνου αποσύρεται και η μοναδική παντόφλα που παραμένει στην γραμμή της Αίγινας ο ΑΙΑΣ.

Από ότι κατάλαβα η κίνηση αυτή δεν πρέπει να γίνεται ηθελημένα ααπό την εταιρία αλλά μάλλον κάποιου νέου ισχύοντα κανονισμού.

Κι αν για τα καύσιμα θα βρεθεί λύση το μεγαλό πρόβλημα θα δημιουργηθεί στη Σουβάλα όπου την θερινή σεζόν και τις αργίες έχει πολύ κίνηση αλλά και στο Αγκίστρι όπου τα βαθικά του λιμανιού είναι από οριακά έως απαγορευτικά για συμβατικό.

Ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ μετά μεγάλης δυσκολίας έκανε προσεγγίσεις στο συγκεκριμένο λιμάνι.

------

(1976, ex- Αίας, Χρήστος)

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Τι κανονισμός δηλαδή?

Είναι κάτι "τύπου Στοκχόλμης" που οι νέες παντόφλες που κυκλοφορούν στη χώρα πληρούν?

Πάντως η Hellenic δε πιστεύω να δρομολογίσει παντόφλα....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
ο "ΑΙΑΣ" έχει επιμηκυνθεί ή έχω λάθος εντύπωση?

Σωστη εντυπωση εχεις,εχει προστεθει παραλληλο τμημα στο μεσο του πλοιου.Μετα την επιμηκυνση του το ΑΙΑΣ ειναι μια απο τις μεγαλυτερες ελληνικες παντοφλες.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Άκουσα ότι σύντομα ο ΑΙΑΣ εγκαταλείπει την HSW και μετακομίζει προς Ρίο μεριά.

Από ότι έμαθα κι εγώ το ΑΙΑΣ πουλήθηκε ήδη κλείνοντας το κεφάλαιο παντόφλες για την Αίγινα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Και φυσικα οπως ολες οι παντοφλες -απ' οσο γνωριζω- δεν εχουν καλοριφερ για το χειμωνα, κατι το οποιο κανει το ταξιδι ανυποφορο ειδικα αν το ταξιδι κραταει καμια ωρα οπως στην Κερκυρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Πριν από 2 ή 3 χρόνια , Κυριακή ενός χειμωνιάτικου μεσημεριού και ενώ το πλοίο επέστρεφε στον Πειραιά από Αγκίστρι - Αίγινα (ή Σουβάλα), ζήτησε μία επιβάτιδα να δει τον καπετάνιο για να κάνει παράπονα επειδή στο σαλόνι είχαν ξεπαγιάσει. Την οδήγησαν λοιπόν στη γέφυρα όπου άρχισε να κάνει παράπονα του στυλ "ξεπαγιάσαμε, τι νομίζετε ότι είμαστε; να το πείτε στην εταιρεία ότι δεν θα ξαναέρθουμε με το ΑΙΑΣ αφού δεν έχει καλοριφέρ" κλπ. κλπ.

Ο καπετάν-Σταμάτης Μαρινάκης λοιπόν, αφού της έδωσε δίκιο (μιας και πραγματικά έκανε πάρα πολύ κρύο) στάθηκε στο θέμα του καλοριφέρ και της είπε ότι την καταλαβαίνει γιατί και το πλήρωμα υποφέρει με αυτές τις συνθήκες και ότι το καλοκαίρι είναι ακόμα χειρότερα , διότι το χειμώνα , τέλος πάντων, βάζεις ένα ρούχο παραπάνω. Η κυρία λοιπόν του είπε "μα το καλοκαίρι υπάρχουν τα αιρκοντίσιον". Στην απάντηση του καπετάνιου ότι δεν υπάρχουν αιρκοντίσιον στο βαπόρι η κυρία έμεινε άφωνη. Τότε ο καπτα-Σταμάτης της είπε το αμίμητο "Βλέπω, δεν πιστεύετε ότι δεν υπάρχουν αιρκοντίσιον στο βαπόρι. Αν θέλετε, ελάτε μαζί μας ένα ταξίδι το καλοκαίρι αλλά κάποια μέρα που να έχει καύσωνα. Υπόσχομαι ότι θα σας μείνουμε αξέχαστοι.....".

Πάντως νομίζω ότι ο καπτα-Σταμάτης αυτό το βαπόρι - παρά τις πολλές δυσκολίες του - το αγάπησε πολύ!

Και φυσικα οπως ολες οι παντοφλες -απ' οσο γνωριζω- δεν εχουν καλοριφερ για το χειμωνα, κατι το οποιο κανει το ταξιδι ανυποφορο ειδικα αν το ταξιδι κραταει καμια ωρα οπως στην Κερκυρα.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα Θέτις. Σε ένα από τα τελευταία ταξίδια του Αίας πριν σταματήσει από τη γραμμή του Σαρωνικού, είχα κάνει ένα αποχαιρετιστήριο ταξίδι μέχρι την Αίγινα. Θυμάμαι ότι ήταν μια μέρα με αρκετή παγωνιά. Όσο κάθισα στο σαλόνι, αισθανόμουν ότι έκανε περισσότερο κρύο μέσα παρά έξω στα ανοικτά καταστρώματα. Χαρακτηριστικά να αναφέρω ότι κάποιο μέλος του πληρώματος που ήταν στο μπαρ, είχε πάρει αγκαλιά την ηλεκτρική σόμπα, που είχαν βάλει στο μπαρ, φόραγε κασκόλ και το μπουφάν του.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πέρυσι το καλοκαίρι που είχα ταξιδέψει μέ το πλοίον τούτο στη Σουβάλα δέν είδα κάτι το περίεργο στην εντός τού σαλονιού του θερμοκρασία,μιά χαρά ήταν -καί απ'ότι θυμάμαι ήταν αρκετά ζεστή μέρα.Χειμωνιάτικα δέν είχα μπεί ποτέ και δέν έχω εμπειρία επ΄αυτού.

Πάντως εκείνο που μού έχει μείνει ώς ανάμνηση από τό πλοίο αυτό είναι ο χαρακτηριστικός "καϊκοειδής" ήχος τών μηχανών του....

Οπως και να'χη,χαίρομαι που δέν κατέληξε σέ κανένα διαλυτήριο αλλά συνεχίζει-έστω και μέ άλλο όνομα-τά ταξίδια του στο εν Ρίω βασίλειο τών παντοφλών.

Θά προτιμούσα,ωστόσο,νά είχε διατηρήσει το αρχικό (ένδοξο καί αρκετά πρωτότυπο) όνομά του.Ενώ τώρα θυμίζει οικογενειακό βαρκάκι στο οποίο ο ιδιοκτήτης έχει δώσει τό όνομα τού γιού του :)

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα. Μετά από μία ολόκληρη ζωή, θα ήταν καλύτερα να παραμείνει ως ΑΙΑΣ. Εγώ προσωπικά υπήρξα fan του πλοίου. Εξυπηρέτησε πάρα πολύ καλά τη γραμμή, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια που η εταιρεία το δούλεψε σε υπερεντατικούς ρυθμούς. Ενώ όλα τα άλλα συμβατικά της γραμμής έκαναν 1 το πολύ 2 ταξίδια, το ΑΙΑΣ έκανε ακόμα και 4 την ημέρα.

Το πλήρωμα είχε γονατίσει. Υπήρχαν ημέρες που ξεκινούσαν στις 6 το πρωί και νετάριζαν μετά τις 12 τη νύχτα. Και για υπερωρίες δεν συζητάμε βέβαια.

Πάντως το ΑΙΑΣ θα το θυμηθούν και θα το νοσταλγήσουν πολλοί. Και ο καιρός που θα γίνει αυτό είναι πολύ κοντά. Εξυπηρετούσε μια χαρά και το Αγκίστρι. Πήγαινε και τα πετρέλαια. Τώρα τι θα γίνει το χειμώνα που θα δέσει το Ποσειδών Ελλάς για την ετήσια;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ο Αιαντας ηταν η καλυτερη παντοφλα στη γραμμη. Ειχε το ψηλοτερο και εντελως αθορυβο καταστρωμα και τη καλυτερη πλευση που εχω δει σε παντοφλα.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ και επαυξάνω. Ο Αίαντας ήταν μακράν η πιο καλοτάξιδη παντόφλα της γραμμής, αν και ήταν από τα δυσκολότερα βαπόρια μέσα στον Πειραιά. Γι' αυτό άλλωστε και εκείνοι που το κυβέρνησαν για μεγάλο χρονικό διάστημα (2 ή 3) απέδειξαν ότι είναι καπετανάρες. Γιατί σε πολλούς είχαν πει να πάνε, αλλά δεν περνούσαν ούτε από τον καταπέλτη.

Ο Αιαντας ηταν η καλυτερη παντοφλα στη γραμμη. Ειχε το ψηλοτερο και εντελως αθορυβο καταστρωμα και τη καλυτερη πλευση που εχω δει σε παντοφλα.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Εχοντας παρακολουθήσει πολλές αφιξοαναχωρήσεις τού ΑΙΑΣ πρός/από Πειραιά,δέν μού έδωσε την εντύπωση ιδιαίτερα δύσκολου πλοίου.Βέβαια,ναυτικός δέν είμαι και οι ναυτικοί τού πλοίου σίγουρα θα είχαν άλλη άισθηση τής συμπεριφοράς του.Αλλά δέν είδα ποτέ να δυσκολεύεται στήν μανούβρα του,ακόμα κι'όταν τον χειμώνα η ένταση τού ανέμου ήταν αισθητή καί μέσα στον Πειραιά.

Τό τί συνέβαινε βέβαια στη Σουβάλα και στο Αγκίστρι,που ώς γνωστόν δέν είναι λιμάνια αλλά απλές ανεμοδαρμένες προβλήτες,είναι άλλο θέμα και προφανώς εκεί φαινόταν η αξία τού καπετάνιου του και τού πληρώματός του.Δυστυχώς δέν μού είχε δοθεί ποτέ η ευκαιρία να κάνω την διαδρομή αυτή χειμωνιάτικα (γιατί το καλοκαίρι όσο να'ναι τά πράγματα πάντα είναι πιό εύκολα λόγω καλού καιρού).

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Hastaroth, βλέποντάς το να αναχωρεί και να πέφτει γρήγορα στα λιμάνια, η εντύπωση που σου έχει δημιουργηθεί ότι το ΑΙΑΣ δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολο βαπόρι οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στον καπετάνιο που τα χειριστήρια του πλοίου είχαν γίνει προέκταση του χεριού του.

Ενδεικτικά να σου πω ότι το ΑΙΑΣ είχε δύο μηχανές με μέγιστη απόδοση περίπου 1200 ΗΡ έκαστη (στα πολύ καλά τους δηλαδή ,μετά από επισκευή).

Τι σημαίνει αυτό; Άντε να τον κάνεις καλά τον ΑΙΑΝΤΑ με 7άρι πουνέντη στο Αγκίστρι π.χ.

Link to comment
Share on other sites

Παντως εχω ζησει τον Αιαντα να πιανει με τις παντες στο λιμανι της αιγινας με ανεση σε τρελο καιρο.Σε συνδυασμο με τα ρηχα νερα του λιμανιου μου εκανε εντυπωση πως επιασε ετσι ανετα. Ειχαν εντυπωσιαστει και οι επιβατες και ακουγονταν "μπραβο, επιασε η παντοφλα?". δε ξερω τι σκαρι ειχε ο αιαντας ακριβως, παντως

πηγαινε εξαιρετικα καλα στο καιρο. Αν θυμαμαι καλα, στα χαρακτηριστικα του ελεγε πως ειχε μηχανες 1300-κατι hp εκαστη. πριν τη μετασκευη νομιζω οτι ηταν

και πιο γρηγορος, παροτι δεν στερουταν ταχυτητας απο τις αλλες παντοφλες της γραμμης.

Link to comment
Share on other sites

Στα προηγούμενα λόγια μου ερχόμαστε πάλι. Ο Αίαντας ήταν (και εξακολουθεί να είναι ως ΧΡΗΣΤΟΣ) ένα βαπόρι με πολύ μικρό βύθισμα. Αυτό και σε συνδυασμό με τις ασθενικές μηχανές του (που μπορεί στα χαρακτηριστικά να έλεγε 1300 ΗΡ αλλά στην πραγματικότητα οι 1200 ΗΡ ήταν στα πολύ πολύ καλά του) το καθιστούσε ως ένα βαπόρι που ο αέρας το έπαιρνε και τη πήγαινε όπου ήθελε. Και έπρεπε οι κινήσεις που γίνονταν από τη γέφυρα να ήταν μετρημένες στο εκατοστό. Δεν ξέρω κατά πόσο οι πιο παρατηρητικοί από εσάς έχουν δει τον ΑΙΑΝΤΑ να πρέπει να πέσει σε μια συγκεκριμένη θέση και οι κινήσεις του να δείχνουν ότι θα πέσει δυο θέσεις πιο πέρα;

Η ταχύτητά του όπως είναι λογικό αυξανόταν μόλις καθάριζαν τη στρειδόνα. Γιατί τα τελευταία χρόνια έχοντας υπόψη τους ότι θέλουν να το πουλήσουν, στην επισκευή του ξόδευαν ελάχιστα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...