Jump to content
Shipfriends

ΕΕN Ένωση Επιχειρήσεων Nαυτιλίας


Recommended Posts

Με επιχειρήματα που φαίνεται ότι δεν έπεισαν και απόλυτα για το αγαθό των προθέσεών τους, πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Τετάρτης στα γραφεία της Τοπικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Δωδεκανήσου η συνάντηση των αιρετών με μέλη της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας(σημ.: διήρκεσε ως τις 01.30 το πρωί !!)

Παρόντες από την Ένωση, ήταν ο πρόεδρος κ. Απόστολος Βεντούρης, ο διευθύνων σύμβουλος της ΛΑΝΕ και μέλος του δ.σ. κ. Μανώλης Γαλανάκης και ο διευθυντής της Ένωσηςκ.ΝίκοςΚαβαλλιέρος.

Από τους αιρετούς παρέστησαν: ο πρόεδρος της ΤΕΔΚ και δήμαρχος Πεταλούδων κ. Μιχάλης Κορδίνας, ο νομάρχης Δ/σου κ. Γιάννης Μαχαιρίδης, ο γραμματέας της ΤΕΔΚ και αντιδήμαρχος Καλλιθέας κ. Στέλιος Ρηνιού, ο δήμαρχος Τήλου (και πρόεδρος του Συνδέσμου Νησιωτικών Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας) κ. Τάσος Αλιφέρης, ο δήμαρχος Λειψών κ. Μπενέτος Σπύρου, ο δήμαρχος Λινδίων κ. Μανώλης Παλλάς, το μέλος του δ.σ. της ΤΕΔΚ και επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου κ. Γιώργος Γιαννόπουλος, ο δημοτικός σύμβουλος της πλειοψηφίας κ. Γιάννης Τσαγκάρης, ο δήμαρχος Νότιας Ρόδου κ. Μανώλης Σαββής, ο δήμαρχος Αφάντου κ. Σάββας Διακοσταματίου, ο πρόεδρος της κοινότητας Ολύμπου Καρπάθου κ. Κώστας Τσαμπανάκης, οι Έπαρχοι Κω κ. Μαρία Κυπραίου, Καλύμνου κ. Χρυσούλα Σιφουνιού και Κάσου-Καρπάθου κ. Μιχάλης Ερωτόκριτος ενώ παρέστησαν ακόμη: οι νομαρχιακοί σύμβουλοι κ.κ. Βασίλης Τσαμπανάκης, Γιώργος Κατσοτούρχης και Πόπη Μαύρου, η δημοτική σύμβουλος Πάτμου κ. Σούλα Γαμπιεράκη, ο δημοτικός σύμβουλος Λίνδου κ. Γιώργος Ελευθερίου, ο κ. Λευτέρης Βογιατζής ως εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου, ο κ. Βασίλης Παπακαλοδούκας ως εκπρόσωπος της «ΑΝΕΣ», ο κ. Μιχάλης Ροδίτης ως εκπρόσωπος της «Sea Service», ο κ. Κώστας Λαμπριανός ως εκπρόσωπος της «Δωδεκάνησος Ναυτιλιακή» και ο πολιτευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Κασσάρας.

Απόντες από την διαδικασία ήταν οι εκπρόσωποι των κομμάτων �πλην του κ. Γιώργου Πόκκια που εκπροσώπησε τη Νομαρχιακή Επιτροπή του ΠΑΣΟΚ και των βουλευτών λόγω της συζήτησης που ήταν σε εξέλιξη στην Βουλή.

Στην εισήγησή του ο κ. Κορδίνας, ζήτησε δημόσια «συγγνώμη» για την �παράλειψη� που έγινε και δεν προσκλήθηκε ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου κ. Χαράλαμπος Κόκκινος �ο οποίος εξέφρασε έντονη δυσαρέσκεια μέσω γραπτής επιστολής- αποδίδοντάς το σε �λάθος�.

ΑΠ.ΒΕΝΤΟΥΡΗΣ

Ο κ. Βεντούρης, ξεκαθάρισε εξ αρχής ότι οι ακτοπλόοι ήρθαν στη Ρόδο (είχε προηγηθεί ανάλογη συνάντηση στις Κυκλάδες) προκειμένου να συζητήσουν τις θέσεις τους με τους αιρετούς αλλά και να ζητήσουν τη στήριξη της τοπικής κοινωνίας, για συντονισμό ενεργειών σεθέματαακτοπλοϊκήςφύσεως.

Ωστόσο, επέρριψε ευθέως τις ευθύνες στους «μανδαρίνους του υπουργείου ναυτιλίας που στήνουν τους διαγωνισμούς και συντάσσουν τις προκηρύξεις έτσι ώστε να είναι όλα κομμένα και ραμμένα στα μέτρα συγκεκριμένων εφοπλιστών» όπως είπε.

Μάλιστα, κατηγόρησε τον υπουργό ναυτιλίας κ. Αν. Παπαληγούρα ότι «συνδιαλέγεται με τον κ. Μάκη Αγούδημο» ενώ ειδικά για τον τελευταίο εξαπέλυσε δριμεία επίθεση για τον αθέμιτο τρόπο που λειτουργεί ενάντια στον ανταγωνισμό αφήνοντας πλοία τύπου Ρομίλντα να ταξιδεύουν στις θάλασσές μας.

«Το όλο παιχνίδι είναι στημένο και ακούγεται σαν αστειάκι. Ενώ πριν ξεκινήσει η διαδικασία προκήρυξης οι άλλες ναυτιλιακές έχουμε καταθέσει τις ενστάσεις μας, τελικά, φτάνουμε στο παρά ένα και δεν υπάρχει περιθώριο αντίδρασης. Αυτοί που εμφανίζονται είναι πάντα οι ίδιοι και επιβάλλουν πλοία σαν το Ρομίλντα. Οπότε οι νησιώτες έρχονται προ τετελεσμένου γεγονότος και τους λένε: ή θα φάτε Ρομίλντα, ή θα μείνετε χωρίς πλοία! Τι θα επιλέξετε τότε;» είπε ο κ. Βεντούρης.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, τόνισε μεταξύ άλλων ότι τα αιτήματά τους είναι ξεκάθαρα: «Το υπουργείο θέλει να μας εμφανίσει σαν τους κακούς της υπόθεσης. Εμείς, οι κακοί ακτοπλόοι ζητάμε το αυτονόητο: να εφαρμοστεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ειδικά ο νόμος 3577 είναι τόσο ξεκάθαρος που δεν επιδέχεται καμίας παρερμηνείας. Τα πράγματα είναι απλά. Σε γραμμές με εμπορικό ενδιαφέρον δεν υπάρχει κρατική παρέμβαση, ενώ στις γραμμές με λιγότερο εμπορικό ενδιαφέρον προχωράμε σε διαδικασία επιδότησης. Ο τρόπος όμως της επιδότησης, πρέπει να αλλάξει» όπως δήλωσε.

Πάντως, δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην υπόθεση Μανούση λέγοντας ότι «εμείς σαν συνάδελφοί του τον είχαμε καλέσει για να μας δώσει εξηγήσεις για την υπόθεση, αλλά δενεμφανίσθηκεποτέ»

Κάλεσε τέλος τους νησιώτες να αντιδράσουν δυναμικά, εάν έχουν βαρεθεί τα ίδια και να μην δεχτούν το όχι σαν απάντηση, από τη στιγμή που πρέπει να απαιτήσουν από το υπουργείο ναυτιλίας, καλύτερα πλοία στο Αιγαίο και καλύτερες υπηρεσίες.

Γ.ΜΑΧΑΙΡΙΔΗΣ

Ο νομάρχης κ. Μαχαιρίδης, ξεκαθάρισε εξ αρχής ότι «δεν βλέπουμε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες ανταγωνιστικά» διερωτώμενος, παράλληλα, «πώς θα μπορούσε η αυτοδιοίκηση να παρέμβει στα αιτήματα του κλάδου της ακτοπλοΐας, αφού δεν έχει καμία αρμοδιότητα;»

Ωστόσο, απαντώντας στις αιτιάσεις του κ. Βεντούρη είπε «θέλω να ξέρω εκ των προτέρων αν υπάρχουν αυτή τη στιγμή διαθέσιμα πλοία για να εξυπηρετήσουν τις άγονες γραμμές του Αιγαίου» καταλήγοντας ότι «το θέμα με την εξυπηρέτηση των γραμμών είναι καθαρά πολιτικό!»

Τ.ΑΛΙΦΕΡΗΣ

Ο κ. Αλιφέρης, πάντως έθεσε το θέμα του μεταφορικού ισοδύναμου το οποίο μεταφράζεται σε πολύ μειωμένες τιμές εισιτηρίων για τους κατοίκους των νησιών σχετικά με τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Ξεκαθάρισε μάλιστα, ότι «η ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει προβλέψει αυτό το μέτρο για τους κατοίκους των μικρών νησιών ενώ η Ελλάδα, δεν φρόντισε ποτέ να διεκδικήσει τα αυτονόητα».

Το θέμα αναμένεται να έρθει στη Βουλή όπου και θα ζητηθεί η παρέμβαση του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Στα αιτήματα των ακτοπλόων αντέδρασε έντονα ο δήμαρχος Λειψών κ. Μπενέτος Σπύρου, ο οποίος εξέφρασε επιφυλακτικότητα για τις προθέσεις του αν και επικαλέστηκε με τη σειρά του την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Ξεκαθάρισε τέλος, ότι είναι αποφασισμένος να προσφύγει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια για την έλλειψη επαρκούς ακτοπλοϊκής σύνδεσηςτωννησιών.

«Θεσμικά είμαστε στην ίδια πλευρά σε ό,τι αφορά τις διεκδικήσεις μας για την επίλυση του ακτοπλοϊκού προβλήματος» ανέφερε ο πρόεδρος της ΤΕΔΚΔ Μιχάλης Κορδίνας, ο οποίος εξέφρασε ικανοποίηση για την χθεσινή συνάντηση.

Με όχι και τόσο μεγάλο ενθουσιασμό πάντως, οι συμμετέχοντες δέχτηκαν να συναντηθούν ξανά με τους ακτοπλόους και να προσπαθήσουν να βρουν φόρμουλα συνεργασίας για την επίλυση των προβλημάτων των νησιωτών.

Link to comment
Share on other sites

στην ΕΕΑ παραμενουν 16 εταιρειες. Εκτος απο ΑΝΕΚ, HSW & NEΛ παραμενουν αρκετες μικρες, οι οποιοες δεν πρεπει και να πολυχαιρονται με την εικονα που βγαινει προς τα εξω.

Επειδή πριν αρχίσουν οι αποχωρήσεις οι εταιρείες ήταν 14, μήπως σήμερα είναι λιγότερες; Εκτός αν έγιναν κάποιες νέες εγγραφές.

Οι 14 εταιρείες που συμμετείχαν και εναντίoν των οποίων στράφηκε η Επιτροπή Ανταγωνισμού είναι: ANEK, Blue Star, Μινωικές Γραμμές, Hellenic Seaways, ΛΑΝΕ, ΣΑΟΣ, Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου, G.A. Ferries, Agoudimos Lines, Strintzis Lines, Goutos Lines, Ventouris Lines, Ionian Ferries και Alpfa Ferries.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Πηγή: ΕΜΠΡΟΣΝΕΤ

Συνέντευξη Τύπου θα δώσει την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου, στις 10:30 το πρωί, ο πρόεδρος, Απόστολος Βεντούρης, και το Δ.Σ. της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας. Η συνέντευξη θα δοθεί στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά.

Τι θα μας πει σήμερα ο πρόεδρος??:confused:

Link to comment
Share on other sites

τελικα ειπωθηκε τιποτα της προκοπης? Κατι που να μην αφορα την εταιρεια του τουλαχιστον αλλα το συνολο τους μπας και βγει τιποτα ΘΕΤΙΚΟ για την ακτοπλοια (βλεπε pro Marfin εποχες)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Σύμφωνα με το mediashipping.gr πριν από λίγες ημέρες αποχώρησαν από την ΕΕΑ οι Αντώνης Στρίντζης της Strintzis Lines και Ι. Παναγιωτάκης της «ΝΕ Θεολόγος».

Πηγή: THE SEANATION

Νέα μέλη στο ΔΣ της ΕΕΑ

Η ΕΕΑ στο πλαίσιο της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης η οποία συνεκλήθη την Τετάρτη 10 Οκτωβρίου στα Γραφεία της ΕΕΑ με σκοπό τη διεξαγωγή αρχαιρεσιών για τη συμπλήρωση των κενών θέσεων στο ΔΣ αυτής, εξέλεξε ομόφωνα τα κάτωθι μέλη για την πλήρωση των κενών θέσεών του, τους:

Κλένη Αθανάσιο (ΙΑΣΩΝ ΤΖΕΤΣ ΝΕ), Μάνεση Βικέντιο (ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ), Ντινώρη Γεώργιο (ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΔΕΛΦΙΝΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΝΕ) και Σπανό Γεώργιο (ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΝΕ).

Κατόπιν των ανωτέρω το ΔΣ της ΕΕΑ διαμορφώνεται ως ακολούθως:

Πρόεδρος: Απόστολος Βεντούρης

Α΄ Αντιπρόεδρος: Αντώνης Αγαπητός

Β΄ Αντιπρόεδρος: Ευάγγελος Βεντούρης

Γεν. Γραμματέας: Εμμανουήλ Γαλανάκης

Αναπλ. Γεν. Γραμματέας: Αδαμάντιος Κρασανάκης

Ταμίας: Αντώνης Λινάρδος

Αναπλ. Ταμίας: Νικόλαος Κάρδαρης

Μέλη: Αθανάσιος Κλένης, Βικέντιος Μάνεσης, Γεώργιος Ντινώρης, Γεώργιος Σπανός

Η Γενική Συνέλευση θεωρεί την νέα σύνθεση του Δ.Σ. της ως την πλέον αντιπροσωπευτική για την επίτευξη των στόχων και των επιδιώξεών της αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της Ένωσης.

Τα νέα μέλη στο ΔΣ της ΕΕΑ, προέρχονται από τις μικρές εταιρείες:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι να το χαίρονται αυτή που τον τοποθέτησαν ως πρόεδρο ΕΕΑ.:(

Δεύτερον μπορεί να μας πει πως θα τα βγάλουν πέρα οι ναυτικοί με μόνο 5 μήνες εργασίας??

Κάτι ακόμα το ωράριο των εργαζομένων στα ξενοδοχεία είναι 8ωρο+ υπερωρίες, όποτε οι ναυτικοί θα πάψουν να εργάζονται από minimum 10 ώρες έως 18-20ωρες, αναλόγως το πλοίο και τη γραμμή. Μη μου πείτε ότι υπάρχουν οι ώρες ανάπαυσης που συμπληρώνονται στον ISM, γιατί θα γελάσω. Είναι ένα ακόμα χαρτί που συμπληρώνεται για να κλείσουν το στόμα του νόμου.:mad:

Link to comment
Share on other sites

Και με 5 μήνες υποχρεωτικής ναυτολόγησης μπορεί να μας πει ο κ.Βεντούρης πως και πότε θα βγάλουν σύνταξη οι ναυτικοί?

Δεν ξέρω αλλά αυτές οι απόψεις είναι πολύ κοντόφθαλμες κι αφορούν την τσέπη για το σήμερα.

Με τέτοιες προτάσεις αν υλοποιηθούν κιόλας τότε σε λίγα χρόνια θα ψάχνουν ελληνα ΄ναυτικό με το δίκανο. ήδη υπάρχει έλειψη ΄στελεχών γιατί οι νέοι βγάζοντας την σχολή σήμερα το τελευταίο που θα σκεφτούν σαν εναλλακτική είναι να ταξιδεψουν.

Με τέτοιες απόψεις προπάντων αν εφαρμοστούν σε λίγα χρόνια θα έχουν την τύχη να εναποθέτουν τα πλοία-περιουσίες τους στα χέρια φιλιππινέζων πλοιάρχων κι αυτοί με την σειρά τους να καλούνται να τα δ΄πεσουν στην Φολέγανδρο και στα Αντικύθηρα.:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Φρένο στις τουριστικές ροές προς τη νησιωτική χώρα αποτελούν οι επιπρόσθετες επιβαρύνσεις στους βασικούς ναύλους της ακτοπλοΐας.

Την επισήμανση αυτή έκανε ο πρόεδρος του Δ.Σ της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, Απόστολος Βεντούρης, στο Συνέδριο του ΣΕΤΕ όπου η συζήτηση περιστράφηκε γύρω από την προσπάθεια άρσης όλων των αντικινήτρων για την ανάπτυξη του τουρισμού.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μία σειρά θεμάτων, για τα οποία εκτιμά ότι μπορεί να υπάρξει κοινή αντιμετώπιση, θίγει με επιστολή της προς την ΠΝΟ η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας.

Στην επιστολή που υπογράφουν ο πρόεδρος της ΕΕΑ, Απόστολος Βεντούρης, και ο γενικός γραμματέας, Μανώλης Γαλανάκης, αναφέρονται ορισμένα θέματα που απασχολούν τον ακτοπλοϊκό κλάδο και, σύμφωνα με την ΕΕΑ, θα μπορούσε να διαμορφωθεί κοινή στάση με την ΠΝΟ. Σημειώνεται ότι, την ίδια περίοδο, μεταξύ ΠΝΟ και ΕΕΑ αλλά και των υπόλοιπων εφοπλιστικών ενώσεων, πραγματοποιούνται συναντήσεις, χωρίς όμως μέχρι στιγμής αποτέλεσμα για τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.

Μεταξύ των θεμάτων που θέτει η ΕΕΑ είναι:

- Η ορθολογική λειτουργία του Ταμείου Ανεργίας των Ναυτικών: Η ΕΕΑ προτείνει η κάλυψη των επιπλέον αναγκαίων πόρων του Κεφαλαίου Ανεργίας και Ασθενείας ναυτικών (ΚΑΑΝ) να γίνει από το κράτος από τα χρήματα που εισπράττει από τις υπέρ τρίτων μη ανταποδοτικές κρατήσεις επί των εισιτηρίων της ακτοπλοΐας. Να συμπληρωθεί το σχέδιο Π.Δ. περί Ταμείου Ανεργίας ναυτικών με το άρθρο στο οποίο θα αναφέρεται ότι το Ταμείο θα καταβάλλει τους δεδουλευμένους μισθούς των ναυτικών για τις περιπτώσεις που τα πλοία που υπηρέτησαν κατασχέθηκαν αναζητώντας το ίδιο τα αντίστοιχα ποσά από το εκπλειστηρίασμα.

-Επιδότηση εργαζόμενων ναυτικών: Δεδομένου ότι η υποχρεωτική δεκάμηνη απασχόληση των ναυτικών, ακόμη και κατά το διάστημα αργίας του πλοίου, βαίνει προς κατάργηση σύμφωνα με την αιτιολογημένη γνώμη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, προτείνουμε και υποστηρίζουμε την κατάργηση της υποχρεωτικής δρομολόγησης 10 και 7 1/2 μηνών για τα συμβατικά και τα ταχύπλοα πλοία αντίστοιχα και την επιδότηση των μισθών των ναυτικών για το διάστημα αργίας του πλοίου έως τη συμπλήρωση του δεκάμηνου ετησίως. Η καταβολή των χρημάτων των μισθών ενέργειας της εκάστοτε ισχύουσας ΣΣΕ για το υπόλοιπο διάστημα, μέχρι την συμπλήρωση 10μηνης απασχόλησης, θα ικανοποιείται κατά ένα ποσοστό από το Ταμείο Ανεργίας ναυτικών και για το υπόλοιπο ποσό από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες.

-Εκπαίδευση: Στο θέμα της εκπαίδευσης των ναυτικών, η ΕΕΑ προτείνει την αναπροσαρμογή του άρθρου 102 παρ. 4 του Π.Δ. 913/78 ΦΕΚ 220 Α/1978, ώστε η κατανομή των εισφορών του Κεφαλαίου ναυτικής εκπαίδευσης να μη γίνεται με υπολογισμό της χωρητικότητας (κοχ), αλλά των απασχολούμενων Ελλήνων ναυτικών.

-ΝΑΤ: H ΕΕΑ προτείνει οι δύο φορείς να απαιτήσουν από κοινού, μεταξύ άλλων, την πλήρη ενημέρωση για το πού, πώς και γιατί δαπανήθηκαν όλα αυτά τα χρήματα. Επίσης, την έγκαιρη κατάρτιση και δημοσίευση προϋπολογισμού εκάστους επομένου έτους, τη σύνταξη ισολογισμών κ.λπ.

-ΓΕΝΕ: Προτείνεται η αναμόρφωση της λειτουργίας του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), μέσω της σύγκλησης 6μελούς κοινής επιτροπής (3 μέλη ΠΝΟ και 3 μέλη ΕΕΑ) για τη σύνταξη πρότασης προς την κυβέρνηση για την κατάρτιση σχεδίου νόμου «περί αναμόρφωσης λειτουργίας ΓΕΝΕ».

-Ναυπήγηση πλοίων: Αποσκοπώντας στην από κοινού εξεύρεση λύσεως στη συνέχιση υπάρξεως εργασίας για τα ακτοπλοϊκά πλοία και τους Ελληνες ναυτικούς, τονίζεται στην επιστολή, θα πρέπει να διεκδικήσουμε τη ναυπήγηση νέων επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων, επιδοτούμενων από το ΕΣΠΑ ή την ελληνική κυβέρνηση και με προδιαγραφές πλοίων όπως αυτές που ζητούνται στις προκηρύξεις των διεθνών μειοδοτικών διαγωνισμών του ΥΕΝΑΝΠ, για εκτέλεση γραμμών δημόσιας υπηρεσίας. Τα νέα πλοία να έχουν υποχρέωση συνεχούς εκτέλεσης δρομολογίων στην ελληνική επικράτεια.

Θεωρούμε αυτονόητη την έμπρακτη συμπαράσταση της ΠΝΟ στη διεκδίκηση των παραπάνω δίκαιων θεμάτων για τη βιωσιμότητα και ανάπτυξη της ελληνικής ακτοπλοΐας, τονίζεται στην επιστολή.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
H ΗΜΕΡΗΣΙΑ γράφει ότι κατασχέθηκε και το ΜΑΡΙΝΑ.

Διαβάζοντας το post του φίλου ΝΗΡΕΑ, μπήκα στην Ημερησία και διάβασα και το εξής:

"Ο πρόεδρος της ΕΕΑ, Α. Βεντούρης, σύμφωνα με πληροφορίες, ανέφερε στην ΠΝΟ πως λόγω της κατάστασης στην αγορά δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια πέραν του 1% για το 2009, ενώ επανέφερε στο τραπέζι θέματα όπως η δεκάμηνη απασχόληση των ναυτικών με επιδότηση των μηνών της ανεργίας από το Κεφάλαιο Ασφάλισης Επιβατών Οχημάτων (ΚΑΕΟ) το οποίο αποτελεί μέρος των πόρων του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)".

Πολύ κουβαρντάς είναι ο Βεντούρης!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Η κατάργηση των υπέρ τρίτων κρατήσεων είναι η μοναδική λύση για να γίνει φτηνό το ακτοπλοϊκό εισιτήριο και να έχουμε άνοδο της κινήσεως επιβατών και οχημάτων, όλο το έτος, προς όφελος του επιβατηγού και επιχειρηματικού κοινού της ελληνικής «πολυνησίας».

Τα παραπάνω τόνισε ο διευθυντής της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, Νίκος Καβαλιέρος μιλώντας στο Συνέδριο της Ένωσης Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος που πραγματοποιήθηκε στη Μυτιλήνη στις 12 και 13 Ιουνίου 2009 με θέμα: «Νησιωτικός χώρος - Ειδικές πολιτικές».

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Υπογράφηκε η νέα συλλογική σύμβαση εργασίας των ναυτικών που εργάζονται στα ακτοπλοϊκά πλοία, μεταξύ των εκπροσώπων της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας συμφωνήθηκε η αύξηση στους μισθούς να είναι τα τάξεως του 4,1%
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Και μιας και καλό είναι να εκθέτονται όλες οι απόψεις, μετά από την χθεσινή διαφωνία της Π.Ν.Ο. σχετικά με την συγχώνευση του ΥΕΝ, ας δούμε και την θετική στάση που εξέφρασε σήμερα η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας.

Πηγή και πάλι το Marinews.gr.

Υπέρ της απόφασης του Γιώργου Παπανδρέου να συγχωνευθεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με το Οικονομίας τάχθηκαν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις και πιο συγκεκριμένα η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοϊα.

«Θεωρούμε ότι η απόφαση της νέας Κυβέρνησης να εντάξει τα θέματα της ναυτιλίας μας σε ένα Υπουργείο με γνώμονα την οικονομική ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα είναι προς την σωστή κατεύθυνση, δεδομένου ότι η ναυτιλία γενικότερα και η ακτοπλοΐα ειδικότερα με την πληθώρα των συναφών επαγγελμάτων αποτελούν αφ΄ ενός σημαντικότατο μέσο ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας και απασχόλησης, ενώ αφ΄ ετέρου αναβαθμίζεται ο ρόλος του Λιμενικού Σώματος εστιάζοντας στην ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, την φύλαξη των υδάτινων συνόρων μας και την ειδικότερη σχεδίαση, παρακολούθηση και αστυνόμευση των λιμένων της χώρας» επισημαίνει η διοίκηση.

Η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας συνεχάρη τη νέα κυβέρνηση του Πρωθυπουργού Γεωργίου Παπανδρέου και «της εύχεται καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο της, εν όψει της διεθνούς οικονομικής κρίσης που έχει ήδη πλήξει και την ελληνική μας επιβατηγό ναυτιλία» και προσθέτει:

«Είναι γνωστό σε όλους ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες αποτελούν τον μοναδικό συνδετικό κρίκο για τη νησιωτικότητα της Ελλάδος, την εδαφική συνοχή των νησιών μας με την ηπειρωτική Ελλάδα ως και την επιχειρηματικότητα και τον τουρισμό του Ελληνικού Αρχιπελάγους.

Η υφιστάμενη εθνική νομοθεσία για την ακτοπλοΐα θεωρείται ξεπερασμένη από τις σύγχρονες διεθνείς πρακτικές και εξελίξεις και αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη και τις σοβαρές νέες επενδύσεις».

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Συνεχίζεται η "κόντρα" με έπαθλο το αντιπροσώπευση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην επιβατηγό (γενικότερα) ναυτιλία:

Έντονες διεργασίες σε επίπεδο συλλογικών φορέων σημειώνονται το τελευταίο διάστημα σε ένα πολύ προσεκτικό «παιχνίδι εξουσίας» για τον έλεγχο της θεσμικής εκπροσώπησης της επιβατηγού ναυτιλίας και της ακτοπλοΐας ειδικότερα.

Πρόκειται για παράλληλες διαδικασίες που δεν είναι ακόμη σίγουρο ότι θα καταλήξουν στη δημιουργία ενός συλλογικού φορέα ή περισσότερων, με δεδομένο ότι, παρά τις ενωτικές διαθέσεις που εκφράζονται από όλες τις πλευρές, οι επιχειρηματικές εντάσεις που επικρατούν κυρίως στον ακτοπλοϊκό κλάδο μπορεί τελικά να σταθούν εμπόδιο στις κινήσεις αυτές.

Σήμερα στο χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας, δραστηριοποιούνται δυο συλλογικοί φορείς. Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, με τωρινό πρόεδρο τον κ. Μάρκο Φόρο. Στο Σύνδεσμο μετά και την πρόσφατη τροποποίηση του καταστατικού του (το 2008) μπορεί να είναι μέλη πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας (κρουαζιερόπλοια, ακτοπλοϊκά πλοία κ.λπ.).

Ο Σύνδεσμος έχει ιστορία τουλάχιστον 80 ετών, αν και τα τελευταία χρόνια μετά την κατάρρευση της ελληνικής κρουαζιέρας είχε πιο υποτονική παρουσία. Εκπροσωπούσε κυρίως τα κρουαζιερόπλοια και τα πλοία των ακτοπλοϊκών εταιρειών που ήταν δρομολογημένα σε διεθνείς γραμμές. Παράλληλα έχει το δικαίωμα υπογραφής συλλογικών συμβάσεων στην κρουαζιέρα και στα πλοία της επιβατηγού ναυτιλίας που είναι δρομολογημένα σε διεθνείς γραμμές (π.χ. Ελλάδα - Ιταλία).

Στον ΣΕΕΝ μεταξύ των μελών είναι εταιρείες όπως η Superfast Ferries, Blue Star Ferries (και οι δυο του Ομίλου Attica), ΑΝΕΚ, Minoan, Hellenic Seaways και στην κρουαζιέρα η Louis, Majestic International Cruises, κ.ά.

Την ελληνική ακτοπλοΐα εκπροσωπεί η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), με τωρινό πρόεδρο τον κ. Απόστολο Βεντούρη. Η ΕΕΑ έχει το δικαίωμα υπογραφής σύμβασης με την ΠΝΟ για τα πλοία που είναι δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα. Το τελευταίο διάστημα έχει επιδείξει πολύ έντονη δραστηριότητα, παρά το γεγονός ότι ένα χρόνο πριν αποχώρησαν από αυτή εταιρείες όπως η Blue Star, η Minoan Lines και ορισμένες μικρότερες για διάφορους λόγους η κάθε μία. Στην ΕΕΑ, παραμένουν οι υπόλοιπες εταιρείες με μεγαλύτερες τις ΑΝΕΚ, Hellenic Seaways, ΝΕΛ, κ.ά.

Παράλληλα στο χώρο της μεταφοράς επιβατών και φορτίων δραστηριοποιούνται και άλλες ενώσεις όπως αυτές που εκπροσωπούν τα πορθμεία, τα τουριστικά σκάφη, τα ημερόπλοια κ.λπ. Επίσης στο χώρο δραστηριοποιούνται και εταιρείες που έχουν δρομολογημένα πλοία μεταφοράς φορτηγών (ro-ro) κ.ά.

Το τελευταίο διάστημα αναπτύσσονται δύο παράλληλες κινήσεις ενιαιοποίησης της συλλογικής έκφρασης των συμφερόντων αυτών των κλάδων.

Ο ΣΕΕΝ

Από τη μία πλευρά, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας έχει προχωρήσει τις επεξεργασίες για περαιτέρω τροποποίηση του καταστατικού του με στόχο να εκπροσωπήσει και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ακτοπλοΐα, η οποία είναι «επιβατηγός ναυτιλία».

Για το σκοπό αυτό έχει απευθύνει, προς το παρόν ανεπίσημα, πρόταση προς την ΕΕΑ για συγχώνευση των δυο Ενώσεων. Η επικοινωνία των δυο πλευρών γίνεται κυρίως μέσω του κ. Αντώνη Αγαπητού ο οποίος είναι μέλος των προεδρείων και στα δύο διοικητικά συμβούλια.

Εκπροσωπεί και στις δυο ενώσεις τη Hellenic Seaways, γνωρίζει καλύτερα και τους δύο φορείς και μπορεί να συμβάλει στις όποιες επεξεργασίες απαιτούνται. Πάντως μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει αντίδραση από πλευράς ΕΕΑ στην κίνηση του ΣΕΕΝ.

Η ΕΕΑ

Την ίδια στιγμή, πάντως, η ΕΕΑ δρομολογεί εξελίξεις για αλλαγή επίσης του καταστατικού της και διεύρυνσης του ρόλου της με την εκπροσώπηση σε αυτή των πορθμείων, τουριστικών σκαφών, πλοίων ro-ro κ.λπ. Σχετικές αποφάσεις αναμένεται να ληφθούν σε έκτακτη γενική συνέλευση των μελών της στις αρχές της προσεχούς εβδομάδας.

Τέλος, να σημειωθεί ότι μόλις πρόσφατα δύο φορές ο πρόεδρος της ΕΕΑ κ. Απόστολος Βεντούρης με ανακοινώσεις του καταφέρθηκε κατά του ΣΕΕΝ γιατί ο Σύνδεσμος «διεκδίκησε» με παρεμβάσεις του διά του Τύπου και την «εκπροσώπηση» του ακτοπλοϊκού κλάδου.

Από την εφημερίδα Ναυτεμπορική εδώ.

Link to comment
Share on other sites

Μια νέα υπέρ-ένωση στην οποία εντάσσονται πλέον εκτός από την ακτοπλοία και οι κλάδοι της επιβατηγού, τουριστικής και εμπορευματικής ναυτιλίας προέκυψε από την έκτακτη γενική συνέλευση των μελών της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοίας η οποία μετονομάζεται σε Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.

Πρόεδρος της νέας ένωσης εκλέχθηκε εκ νέου ο κ. Απόστολος Βεντούρης, ενώ στη νέα διοίκηση μετέχουν και στελέχη της ναυτιλίας που προέρχονται από τους νέους τομείς που μπήκαν πλέον υπό την ομπρέλα της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.

Link to comment
Share on other sites

Οξύνει την αντιπαράθεση στην ακτοπλοΐα ο Απόστολος Βεντούρης, Πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας ,όπως προσφάτως μετονομάστηκε η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, θέτοντας ανοιχτά θέμα ποιος εκπροσωπεί την ελληνική ακτοπλοΐα και επιβατηγό ναυτιλία.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...