Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

οπως ειπα και αλλου, ειχα προσφατα την ευκαιρια να δω απο μεσα το νεωρειο. μπορει παλιοτερα να ειχα δει ναυπηγεια στο εξωτερικο, αλλα τα τελευταια χρονια η εμπειρια μου ηταν μονο απο "Τη Ζωνη".

Το Νεωρειο ειναι κατι αλλο. πρωτα απο ολα φαινεται οτι ειναι ενιαια μοναδα. Υπαρχει ελεγχος του ποιος μπαινει και τι κουβαλαει. Δεν ειναι αυτο το ανενοχλητο πηγαινελα του περαματος οπου μεχρι και ο αχμαντινετζαντ μπορει να μπει με τις ραβδους ουρανιου ανα χειρας. Δε λεω γουσταρω με χιλια που οποτε θελω μπορω να παω περαμα και ΝΜΔ, αλλα για εναν σοβαρο πελατη ισως αποτελουσε αποτρεπτικο παραγοντα αυτη η... ελευθεριοτητα.

Το αλλο που με εντυπωσιασε ειναι η ταξη και η καθαριοτητα που υπηρχε παντου. Οταν λεω καθαριοτητα δεν αναφερομαι στο σαλονι ενος ξενοδοχειου, αλλα σε συγκριση με τα piraeus outskirts δεν υπαρχει σχεση. Επισης πλακα ειχαν κατι μεγαλα πλακατ με ηρωες του ντισνεϋ (ντοναλντ, σκρουτζ κλπ) που ελεγαν διαφορα αποφθεγματα (πχ δεν θα κερδισεις το αυριο κανοντας δουλειες του σημερα με μεθοδους του χτες). Θυμιζαν λιγο δημοτικο σχολειο επι 7ετιας.

4 βαπορια ηταν μεσα. το havkong στη Βιολλαντω Γουλανδρη, το Ausonia στην Ερμουπολη, το Helice (και αυτο της Bergessen) πλαγιοδετημενο στον νοτιο ντοκο και η πυραυλακατος Λασκος πανω σε βαζα.

Λιγες μερες μετα ακουσαμε οτι η ιδιοκτητρια εταιρεια ειναι σε συμφωνια με την easycruise για την κατασκευη 2+2 κρουαζιεροπλοιων. αν γινει αυτο δε θα πανε χαμμενες και οι υποδομες που απεκτησε το Νεωρειο για την κατασκευη 2 γιωτ πριν λιγα χρονια.

στη φωτο εικονα του ναυπηγειου απο τον Σαν Τζωρτζη της Ανω Συρου.

post-13-128326957821_thumb.jpg

Edited by proud_ionian
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η επισκεψη σου καλε μου φίλε σου αφησε τις εντυπωσεις εκεινες που ειναι απορροια του νοικοκυρεματος, σημαδι της ιδιωτικης πρωτοβουλίας.

Ανεφερες οτι δεν εχεις δει αλλα ναυπηγεία. Αν ειχες την δυνατοτητα να επισκεφτεις Ναυπηγεία Ιαπωνιας ,Κορέας. Γερμανίας κ.λ.π. θα καταλαβαινες οτι εκει οι εντεταλμένοι θέλουν τα πάντα στην εντέλεια.

Δεν σου αναφέρω την Κινα γιατι οποιος φτειάχνει πλοίο στην Κίνα κατα την αποψή μου πάντα πρεπει να ειναι μάλον ασχετος με την θάλασσα ενω ειναι πολύ σχετικός με τα οικονομικά. Ο νοων νοειτω, αλλα εκείνο πού με προβληματίζει εμενα ειναι γιατι οι Ελληνες δασκαλοι περι την ναυτιλία θεωρούν τον εαυτο τους μαθητάδες και επρεπε να ελθει το 2006 για να ανακοινώσει το Νεωριο την μελλοντική κατασκευή των πλοίων του Χατζηιωάννου.

Μια αναγνωση της ιδέας του πλοιοκτητη ισως δώσει το μεγεθος της ποιότητας κατασκευής οχι απο παραβλέψεις του Ναυπηγειου αλλα απο τούς επιδοξους σχεδιαστές.

Δεν θα συνεχίσω αλλα καλύτερα να πα΄ς στην Σελήνη παρα να μπλέξεις με το Ελληνικο κρατος προκειμένου να δρομολογηθούν τα πλοία εστω και για " τετραήμερες κρουαζιέρες". Λιγη σκέψη παρα πανω δεν βλαπτει χωρίς ιχνος πεσσιμισμου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αληθευει οτι Κυπριος εφοπλιστης θα χτισει 3 πλοια στο Νεωριο και αλλα 3 στην Ελευσινα???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτό άπο ότι ξέρω είχε ακουστεί κάποια χρόνια πρίν,γι'αυτό το Νεώριο εξοπλίστηκε με το σύστημα ανύψωσης πλοίων syncrolift άλλα τελικά η παραγγελία δε δόθηκε και έμειναν με το syncrolift στο χέρι :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
και έμειναν με το syncrolift στο χέρι :eek:

Ενταξει δεν ειναι ακριβως ετσι.Ετσι και αλλιως ειχε ξεκινησει η κατασκευη του mega-yacht Annaliesse και ακολουθησε η κατασκευη του αδελφου του Alysia.Αυτα δεν χτιστηκαν σε ναυπηγικη κλινη,αλλα σε ειδικα διαμορφωμενο υποστεγο του Νεωριου.Αρα επρεπε με καποιο τροπο να καθελκυστουν και αποφασιστηκε η τοποθετηση ενος συστηματος synchrolift,το κοστος του οποιου απο οτι γνωριζω ενσωματωθηκε στο κοστος των δυο παραπανω yachts.Αρα ηταν μια καλη επιλογη γιατι και ανοιγονταν νεοι οριζοντες στην κατασκευη mega-yachts,αλλα επιπλεον και προοπτικες για δεξαμενισμους τετοιων σκαφων.Το synchrolift αποτελει ιδανικο μεσο για δεξαμενισμους πλοιων τετοιου μεγεθους,αφου μπορεις να κανεις παραλληλους δεξαμενισμους πλοιων,ουσιαστικα βγαζοντας και παρκαροντας τα στο χωρο γυρω απο το synchrolift.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μαλιστα. Το Ξερω το συνχρολιφτ το εχω δει.

Τωρα που μιλαμε το Νεωριο εχει μεσα 5 πλοια!

Πολυ δουλεια εχει πεσει. (δοξα το θεο)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μιας και το Νεωριο αυτο τον καιρο δεν παρουσιαζει κανενα ιδιαιτερο ενδιαφερον (μονο αεραδικα εχει μεσα) σας παραθετω μια εικονα της δεξαμενης αλλιωτικη απο τις αλλες...

post-1040-128326966473_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ενα μινι αλλα περιεκτικο ιστορικο του Νεωριου της Συρου οπως υπαρχει χωρις καμια επεξεργασια στο σαιτ www.siros.gr

Η μεγαλύτερη βιομηχανική μονάδα της Ερμούπολης και ένα από τα παλαιότερα μηχανουργεία της Ελλάδας έκλεισε 140 χρόνια ζωής στο τέλος του 20ού αϊ.

Δημιουργήθηκε στη θέση του παλαιού λοιμοκαθαρτηρίου, που κατεδαφίστηκε στα 1857-58.

Στο κέντρο της εγκατάστασης υπάρχει ακόμη το αρχικό εργοστάσιο, περικυκλωμένο από νεότερα κτίσματα. Χτίστηκε το 1860, με σχέδια που έγιναν στην Ευρώπη και με την επίβλεψη του Ρ. Sapmo. Σε μία πτέρυγά του εξακολουθεί να στεγάζεται το παλαιό χυτήριο.

Το κτίριο της παλαιάς εισόδου χτίστηκε το 1885, όταν έγινε η πρώτη επέκταση της μονάδας. Απλό, με συμμετρική διάταξη και μεγάλο διαμπερές άνοιγμα-πύλη στο ισόγειο, αποκτά μνημειακότητα με το υπερυψωμένο κεντρικό τμήμα, με αετωματική απόληξη.

Στη μακρόχρονη ιστορία του το Νεώριο άλλαξε πολλά χέρια και πέρασε από διαδοχικές φάσεις ακμής και παρακμής. Ιδρύθηκε το 1860 από την Ετ. Ελληνικής Ατμοπλοΐας που διηύθυνε επί χρόνια ο Ηλίας Κεχαγιάς.

Οι σημαντικότεροι Ερμουπολίτες διατέλεσαν μέτοχοι, σύμβουλοι, αλλά και δανειστές ή προμηθευτές της εταιρείας, που πτώχευσε το 1893.

Το 1898 ανέλαβε το εργοστάσιο η εταιρεία «Νεώριων & Μηχανουργεία Σύρου» των Κ. Τσιροπινά,Υιών Ε. Λαδοπούλου, Νικ. και Σταμ. Βαφιαδάκη, Ιωάν. Ζ. και θεμ. Ι. Πετροκόκκινου. Τον έλεγχο της απέκτησε το 1925 ο Κασσιώτης εφοπλιστής Μηνάς Δ. Διακάκης και το 1950 ο συμπατριώτης του Νικ. Ρεθύμνης. Ακολούθησαν το 1968 οι Ανδριώτες εφοπλιστές αδελφοί Γουλανδρή (Γιάννης, Αλέξανδρος και Λεωνίδας). Το 1979 περιήλθε στον έλεγχο των τραπεζών και του κράτους, που ανέθεσαν τη διαχείριση του στην αγγλική εταιρεία Αppledore. Μετά το κλείσιμο του επί τέσσερα σχεδόν χρόνια αγοράστηκε το 1994 από τη σημερινή «Νεώριων Νέα Α.Ε.».

Η πρώτη ξύλινη αναβάθρα για την ανέλκυση των πλοίων κατασκευάστηκε εδώ το 1857 από τον Χιώτη ναυπηγό Νικόλαο Παγίδα.

Τη δεύτερη κατασκεύασε η γαλλική Compagnie des Forges et Chantiers στα 1883-1885. Το 1955 παραχωρήθηκε στο Νεώριο μια σιδερένια πλωτή δεξαμενή, που είχε αποκτήσει το Ελληνικό Δημόσιο μέσω των γερμανικών επανορθώσεων.

Στα 1970-73η επιφάνεια της εγκατάστασης υπερδιπλασιάστηκε και κατέφθασαν στο Νεώριο οι δύο πλωτές δεξαμενές, που υπάρχουν και σήμερα.

Τα πρώτα χρόνια την τεχνική διεύθυνση είχαν Άγγλοι και Γάλλοι μηχανικοί (D. Smith, D. Thomas, Ed. Eyssartier) ενώ μετά το 1898 πέρασε σε Έλληνες. Το εργοστάσιο κατασκεύαζε μικρές ατμομηχανές, αντλίες, λέβητες, πιεστήρια, ακόμα και μικρά ραβδωτά κανόνια κατά την Κρητική εξέγερση του 1866-1869.

Το πρώτο σίδηρο ατμόπλοιο ναυπηγήθηκε το 1892 και το δεύτερο, στα 1903-1904, με σχέδια του Ερμουπολίτη ναυπηγού Αλέξανδρου Κρυστάλλη. Στα 1926 το Νεώριο επισκεύασε δύο αντιτορπιλικά του Πολεμικού Ναυτικού.

Επί εποχής Γουλανδρή, τέλος, επιχειρήθηκε διαφοροποίηση της παραγωγής και κατασκευάστηκαν, μεταξύ άλλων, μερικά αυτοκίνητα ηλεκτροκίνητα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σε μια νεα εποχη φενεται οτι μπαινει το Νεωριον η αλλιως οι "Ναυπηγηκες και Βιομηχανικες Επιχηρισεις Συρου Α.Ε."

Ειναι γεγονος νεες προσληψεις εργατων, μονοιμοποιησεις εκτακτων εργατων, καλεσμα σε παλιους εργατες, που τωρα απασχολουνται αλλου γνωστους στα στελεχη του Ναυπηγειου για τις ικανοτητες τους.

Ωστοσο στους μονιμους εργατες δινεται η δυνατοτητα να δουλεψουν παραπανω απο το κανονικο ωραριο, Σαββατα ακομα και Κυριακες υπερωριες, βραδυνα μεροκαματα κ.α.

Στο Νεωριον τωρα που μιλαμε βρισκονται μεσα 4-5 πλοια αριθμος που ειχαμε καιρο να δουμε. Ολο το Μαρτιο και τον Απριλιο, μηνα τον οποιο διανυουμε παντα υπηρχαν 3-5 καραβια και συνεχως ανανεωνονται.

Κατι αλλο χαρακτηρηστικο που αξιζει να αναφερουμαι ειναι οτι προτεινουν στους μαστορες και τα ικανα στελεχη με πειρα, που προκειται να βγουν στη συνταξη να παραμεινουν στο Νεωριο γιατι η μοναδα εχει αναγκη απο Συριανους μαστορες με εμπειρια, διοτι στις μερες μας αυτοι ειναι λιγοστοι.

Ευχαριστα ολ'αυτα, συμπερενουμε ετσι οτι το Νεωριο μπαινει σε μια νεα εποχη ξεπερασε τις οποιες κρισεις και τωρα με απλα Ελληνικα εχει να δωσει δουλεια σε κοσμο και με τον τροπο αυτο να ζησει και η υπολοιπη Συρα γιατι κακα τα ψεματα το Ναυπηγειο μονο του ειναι ο ενας πνευμονας του νησιου, πολυς κοσμος τρωει ψωμι και ετσι κινητε η αγορα εδω. Πολυ λιγοτερο με τον τουρισμο και τις υπολοιπες δραστηριοτητες, -το Νεωριο ηταν ειναι και θα ειναι το ενδιαμεσο γραναζι που κινει την Συριανη κοινωνια ολη.

Share this post


Link to post
Share on other sites
κακα τα ψεματα το Ναυπηγειο μονο του ειναι ο ενας πνευμονας του νησιου, πολυς κοσμος τρωει ψωμι και ετσι κινητε η αγορα εδω. Πολυ λιγοτερο με τον τουρισμο και τις υπολοιπες δραστηριοτητες, -το Νεωριο ηταν ειναι και θα ειναι το ενδιαμεσο γραναζι που κινει την Συριανη κοινωνια ολη.
Έχεις απόλυτο δίκιο. Το Νεώριο δίνει ψωμί όλο τον χρόνο και όχι 1-2 μήνες το καλοκαίρι και τα Σαββατοκύριακα. Και ευτυχώς το πήρε ο Ταβουλάρης και με τα λίγα τα πολλά το κράτησε, ώστε σήμερα να πηγαίνει καλά (σχετικά πάντα). Διαφορετικά εάν το είχαν πάρει διάφοροι περαστικοί που είχαν εμφανισθεί τότε, ούτε Νεώριο θα υπήρχε ούτε τίποτα. Τότε είχαν εμφανισθεί διάφοροι κομήτες που το μόνο που τους ενδιάφερε ήταν η παράκτια περιουσία του Νεώριου, που θέλαν να το ξεθεμελιώσουν και να το κάνουν μαρίνα για να δένουν τα κότερα των μεγιστάνων που θα έρχονταν και θα έπαιζαν δισεκατομμύρια στο καζίνο...τρομάρα τους. Ευτυχώς, τότε με την κρίση και την ανεργία που έπληττε τους εργαζόμενους του Νεωρίου συνειδητοποίησαν πολλοί το πόσα προσφέρει το ναυπηγείο στο νησί και οι συνδικαλιστές που μέχρι τότε δεν άκουγαν κουβέντα για μείωση του προσωπικού....έριξαν νερό στο κρασί τους και δέχτηκαν να μειωθεί, μήπως μπορέσει και σωθεί. Και να που σιγά σιγά έφτασε η στιγμή που το Νεώριο έχει έλλειψη εργατικών χεριών.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η σημερινή ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ έχει πρωτοσέλιδη μια πολύ ευχάριστη είδηση για το Νεώριο. Το ΥΕΘΑ και τα Ναυπηγεία Ελευσίνας κατέληξαν σε συμφωνία για την ναυπήγηση 2 πυραυλακάτων του ΠΝ, αξίας 60 εκ ευρώ. Η σχετική σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί σε 50 ημέρες και σε αυτή προβλέπεται ρητά ότι το 35% των εργασιών (αξίας 20 εκ. ευρώ) θα πραγματοποιηθεί στο Νεώριο. Εκτιμάται δε ότι αυτή η σύμβαση θα συμβάλει αποφασιστικά στην βιωσιμότητα του Νεωρίου για τα επόμενα χρόνια.:)

Σημείωση: το δημοσίευμα της Κ.Γ. δεν βασίζεται σε επίσημες ανακοινώσεις του ΥΕΘΑ ή του Νεωρίου, αλλά σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η βουλευτής Κυκλάδων κα Μανούσου-Μπινοπούλου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παμε να δουμε μια αεροφωτογραφια απο το συγκροτημα των ναυπηγοεπισκευαστικων μοναδων (παλιοτερα αλλα και στο μελλον και κατασκευαστηκων)του Νεωριου.

Πηγη της φωτογραφιας απο την εφημεριδα Κοινη Γνωμη απο το φυλλο με αριθμο 2396 της 26/5/08 στο οποιο εκτος των αλλων υπηρχε και το ρεπορταζ που νωριτερα δημοσιευσε στο Φορουμ ο Φιλος Νηρεας.

Ας δουμε και που στεγαζονται μερικες απο τις σημαντικοτερες μοναδες του Ναυπηγειου.

1) κοκκινος κυκλος = Κεντρικη πυλη, σημειο ελεγχου, ασφαλεια μοναδας

2) λευκος κυκλος = Τελωνειο, Ιατρειο

3) λαχανι κυκλος = Διοικητηριον, λογιστιριον, και αλλα γραφεια

4) μαυρος κυκλος = Αμμοβολιστες

5) κιτρινος κυκλος = Χειριστες, Οδηγοι

6) μπλε κυκλος = Κεντικη αποθηκη

7) μωβ κυκλος = Ελασματουργειο

8) πρασσινος κυκλος = Συγκροτημα Σινχρολιφτ

9) ροζ κυκλος = Ανατολικη Πυλη ακριβως απεναντι απο την ΠΥ Ερμουπολης

10) κιτρινο τετραγωνο = "Βιολαντω Γουλανδρη"

11) μωβ τετραγωνο = "Ερμουπολη"

12) πρασσινο τετραγωνο = Υποσταθμοι

13) μαυρο τετραγωνο = Αρμαδωροι, Προπελαδες

14) κοκκινο τετραγωνο = Ξυλουργειο

15) γκρι τετραγωνο = Σχεδιαστηριο και αλλα γραφεια

16) κιτρινη γραμμη = Ορια συγκροτηματος (περιπου)

17) μπλε γραμμη = Ανατολικη Προβλητα "ΑΒ"

18) πορτοκαλι γραμμη = Προβλητα "ΒΓ"

19) κοκκινη γραμμη = Προβλητα "ΓΔ" ή "Σαρανταρης"

ΥΓ1 Την φωτογραφια χωρις βουλες και γραμμες θα την ανεβασω και στη γκαλλερυ.

ΥΓ2 Αν μπορουμε να δημοσιευσουμε μεγαλυτερη τη Φωτο εδω στο τοπικ ενημερωστε με με προσωπικο μηνυμα.

Ευχαριστω για την προσοχη σας.

post-1040-128326974732_thumb.jpg

Edited by GA FANS

Share this post


Link to post
Share on other sites

ΝΕΩΡΙΟ ΣΥΡΟΥ μερικές σημαντικές διαφορές τις δεκαετίας του 80 και σήμερα.

Σίγουρα όποιος και ελάχιστα ασχολείτε με το θέμα μπορεί να διακρίνει μια καλύτερη πορεία που έχει το Νεώριο τώρα σε σχέση με δυο τρία χρόνια πριν.

Το Νεώριο έχει αποκτήσει μια καλή φήμη σαν ναυπηγείο εδώ και πάρα πολλά χρόνια , ένας λόγος είναι γιατί είχε πολύ καλούς μάστορες ,γιατί υπήρχαν στο νησί τεχνικές σχολές και εκατοντάδες μαθητές εργαζόντουσαν στο Νεώριο ως μαθητευόμενοι με αποτέλεσμα το Νεώριο να κράτα στην δουλεία αρκετούς από αυτούς , (μερικούς τους κρατά ακόμη και σήμερα ακόμη και αν έχουν βγει σε σύνταξη) είχαμε λοιπόν «μάστορες» , που σήμερα λιγοστοί υπάρχουν , το Νεώριο κατά κάποιον τρόπο λοιπόν τότε ετοίμαζε εργαζομένους για το μέλλον , σήμερα μονό πτυχιούχοι υπάρχουν μάστορες όχι . Αν υπάρχουν μαθητευόμενοι αυτοί είναι ελάχιστοι . Την δεκαετία του 80 όλοι ήθελαν να μπουν στο Νεώριο το θεωρούσαν κάτι σίγουρο το μέλλον ήταν ευοίωνο , υπήρχε δουλεία κανείς δεν το έβαζε στο μυαλό του ότι μπορεί να κλείσει (σκεφτείτε ότι υπήρχαν περίοδοι που είχε μέσα 14 πλοία!!) . Τώρα μπορεί να πηγαίνει καλύτερα αλλά το κλίμα είναι εντελώς ανεστραμμένο , ο κόσμος δεν το εμπιστεύεται . Το Νεώριο ζητά πίσω εργάτες που είχε απολύσει (και με μεροκάματο ψιλότερο από αυτό που παίρνουν στην δουλεία που είναι τώρα) και δεν πηγαίνουν γιατί όλοι φοβούνται τι θα γίνει μετά και ότι θα μείνουν στον δρόμο.

Απέναντι από το Νεώριο φτιάχτηκε μια μαρίνα η οποία εδώ και χρόνια παραμένει ατελείωτη το Νεώριο έχει το 10% από ότι ξερώ , ακούγονται λοιπόν σενάρια ότι αφού αμμοβολή και μαρίνα δεν μπορούν να συνυπάρχουν ότι το Νεώριο μπορεί να γίνει μονάδα επισκευής θαλαμηγών . Με τέτοιες φήμες λοιπόν πως μπορεί να είναι κανείς σίγουρος για το μέλλον ? και θα μου πείτε λοιπόν με φήμες θα ασχολούμαστε?

Η απάντηση μου είναι ναι γιατί οπού υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά και οι εργαζόμενοι για να ξανά εμπιστευτούν το Νεώριο σαν μια καλή λύση πρέπει να μην υπάρχει το σύννεφο της απόλυσης πάνω από το κεφάλι τους . Υπήρχαν άνθρωποι πριν δυο χρόνια που δεν ήξεραν καν αν θα καταφέρουν να βγουν σε σύνταξη . Μακάρι να ξεπεραστούν όλα αυτά και να συνεχίσει να λειτουργεί το Νεώριο γιατί είναι καλό για όλους , και εκείνοι που λένε ότι χαλάει την εικόνα του νησιού ας πάνε στην Μύκονο απέναντι είναι…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρά την πρόσφατη ανάθεση ναυπήγησης 3 πυροσβεστικών πλοίων, χρειάζονται ακόμα να γίνουν πολλά για να ορθοποδήσει η εταιρεία:

Λεφτά για τη φετινή δόση αποπληρωμής των Ναυπηγείων Ελευσίνας βρέθηκαν. Ωστόσο, παράγοντας-κλειδί για το turn around του εισηγμένου ομίλου είναι η διεκδίκηση των δύο φρεγατών του πολεμικού ναυτικού…

Κανένα πρόβλημα δεν θα υπάρξει, δηλώνουν τα στελέχη της Νεώριον Σύρου στο euro2day, για την εξόφληση της φετινής δόσης για την αποπληρωμή των Ναυπηγείων Ελευσίνας, παρά το γεγονός ότι το ύψος της απαιτούμενης κεφαλαιακής εκροής ανέρχεται στο ποσό των 5,87 εκατ. ευρώ.

Ο εισηγμένος όμιλος, πέρα από τις υψηλές ζημίες στις οποίες έχει υποχρεωθεί κατά τα τελευταία χρόνια (δυσμενής συγκυρία για τον κλάδο, ανεπιθύμητη εξέλιξη συναλλαγματικών ισοτιμιών κ.λπ.), θα πρέπει μέσα στην επόμενη πενταετία να καταβάλει ακόμη 52,4 εκατ. ευρώ για την εξόφληση της εξαγοράς του 70% των Ναυπηγείων Ελευσίνας, που είχε γίνει στα πλαίσια της ιδιωτικοποίησής τους πριν από πολλά χρόνια.

Συγκεκριμένα, ο όμιλος Νεώριον Σύρου θα πρέπει να καταβάλει για τον σκοπό αυτό:

* 5,87 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

* 7,33 εκατ. ευρώ κατά την περίοδο από την 30ή/6/2009 έως και την 30ή/6/2010.

* Επιπλέον, 39,2 εκατ. ευρώ σε διάστημα 3 έως 5 ετών.

Τα ποσά αυτά φαντάζουν μεγάλα για τις οικονομικές επιδόσεις του ομίλου, ο οποίος κατά το πρώτο εξάμηνο υποχρεώθηκε σε ζημίες 6,5 εκατ. ευρώ και προκειμένου να μειώσει υποχρεώσεις προς τράπεζες ρευστοποίησε σειρά ακινήτων με λογιστική ζημία, λόγω και της συγκυρίας που χαρακτηρίζει την αγορά του real estate.

Οι τραπεζικές υποχρεώσεις του ομίλου στις 30/6/2008 διαμορφώθηκαν στο καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 36,8 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων τα 10 εκατ. είναι μακροπρόθεσμες), μέγεθος που ωστόσο είναι εμφανώς μικρότερο από αυτό της 31ης/12/2007 (γύρω στα 49 εκατ.).

"Λεφτά υπάρχουν"

Παρά τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεται η Νεώριον Σύρου, τα στελέχη της εισηγμένης δηλώνουν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα εξόφλησης της φετινής δόσης για την εξαγορά. Πρώτα απ' όλα, λόγω του ότι στις 30/6/2008 υπήρχε ταμείο 4,6 εκατ. ευρώ. Και δεύτερον -και κυριότερο- γιατί ο όμιλος αναμένεται να εισπράξει σημαντικές προκαταβολές από τα δύο νέα έργα που ανέλαβε μέσα στο καλοκαίρι.

Πρόκειται για τα τρία πυροσβεστικά πλοία, προϋπολογισμού 14,85 εκατ. ευρώ, και για τις δύο ΤΠΚ για τις οποίες υπογράφηκε το σχέδιο σύμβασης με το ΥΠΕΘΑ και για την ενεργοποίηση της σύμβασης απομένει η κατάληξη των διαπραγματεύσεων του υπουργείου με τους προμηθευτές των Ναυπηγείων Ελευσίνας, που υπόκεινται στους όρους των αντισταθμιστικών ωφελημάτων.

Ενδεικτικό στοιχείο της επάρκειας ρευστότητας για τον όμιλο είναι ότι έχουν σταματήσει και οι προσπάθειες για πώληση και των υπόλοιπων ακινήτων που διαθέτει και τα οποία δεν χρησιμοποιούνται για λειτουργικούς σκοπούς.

Η πολιτική της ρευστοποίησης ακινήτων έχει αλλάξει και τώρα μιλάμε για πολιτική αναμονής, καθώς από τη μια πλευρά πρόβλημα άμεσης ρευστότητας δεν υπάρχει και από την άλλη η κατάσταση στην αγορά ακινήτων δεν είναι η… καλύτερη δυνατή.

Το "μεγάλο στοίχημα"

Καλή βέβαια η (πρόσκαιρη τουλάχιστον) επάρκεια κεφαλαίων, καλές οι νέες δουλειές που ανέλαβε η εισηγμένη, ωστόσο κύκλοι της αγοράς επισημαίνουν ότι ο όμιλος θέλει πολύ πιο μεγάλες και μακροπρόθεσμες συμβάσεις, προκειμένου να γυρίσει σε σημαντικά κέρδη.

Το μεγάλο στοίχημα, λοιπόν, θα παιχτεί γύρω από τις δύο φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού, για τις οποίες κονταροχτυπιούνται τα Ναυπηγεία Ελευσίνας (θυγατρική της Νεώριον Σύρου) και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Πολλά θα παιχτούν σχετικά με το ποια τεχνολογία θα επιλέξει του υπουργείο, καθώς ο Σκαραμαγκάς έχει συμμαχήσει με τους Γερμανούς και τα ναυπηγεία Ελευσίνας με τους Γάλλους.

Κύκλοι της αγοράς, βέβαια, θεωρούν πολύ πιθανό το έργο να μοιραστεί στα δύο, προκειμένου ο κλάδος να πάρει ανάσες...

euro2day.gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το Νεωριο δυστυχως πρεπει να λυσει και αλλα προβληματα. Του στυλ "μη δουλευετε τωρα γιατι κανετε φασαρια", "κλειστε τα φωτα στα βαπορια γιατι διαμαρτυρονται απο τις απεναντι καφετεριες" κτλ.. Μερικα απο τα παραπονα του φετινου καλοκαιριου. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όπως γράφει η ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ, χθες το πρωί 47χρονος Ουκρανός εργάτης, μέλος εξωτερικού συνεργείου, έπεσε από ύψος 10 μέτρων και σκοτώθηκε στην δεξαμενή που βρίσκεται το Superfast. Όπως αναφέρει η εφημερίδα, ο άτυχος εργάτης ήταν εκτός υπηρεσίας και μάλλον υπό την επήρεια αλκοόλ. Πάντως, τα πως και τα γιατί θα τα βρει η προανάκριση που κάνει το Λιμεναρχείο Σύρου.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Το Νεώριο δίνει ψωμί όλο τον χρόνο και όχι 1-2 μήνες το καλοκαίρι και τα Σαββατοκύριακα.
Όπως γράφει η ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ, το Νεώριο έβγαλε ανακοίνωση με την οποία τονίζει ότι μετά και από την ανάθεση των παραγγελιών και με την άνοδο των επισκευών...είναι η πρώτη φορά μετά από το 2004 που υπάρχει αισιοδοξία για το μέλλον. Και το κυριότερο: στο Νεώριο απασχολούνται περίπου 550 εργαζόμενοι και ήδη υπάρχει έλλειψη εργατικού δυναμικού που καλύπτεται με ταχύρυθμα εκπαιδευτικά προγράμματα.

550 λοιπόν εργαζόμενοι...σε μια περίοδο που μαύρα σύννεφα πλακώνουν πάνω από τις τουριστικές επιχειρήσεις. Η οικονομική κρίση είναι πλέον σαφές ότι θα πλήξει σοβαρά τον τουρισμό. Αυτά λοιπόν να τα βλέπουν εκείνοι οι πανηλίθιοι φωστήρες που ήθελαν να κλείσει το Νεώριο και να στραφούν στην μονοκαλλιέργεια του τουρισμού. Τους χάλαγε την μόστρα βλέπεις...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας δούμε και μια παλιά, ωραία και ολίγον επίκαιρη ιστορία για το Νεώριο.

Καλά, το τέλος ήταν αναμενόμενο, αφού ανακατεύτηκε..."εν χορδαίς και οργάνοις".:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ένα ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με τη σημερινή εικόνα του ναυπηγείου αλλά και τις προκλήσεις της νέας χρονιάς, σημαντικότερη εκ των οποίων είναι η διεκδίκηση του έργου των φρεγατών που έχουν ενταχθεί στο εξοπλιστικό πρόγραμμα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο ναυπηγείο του Νεωρίου ανήκουν πέντε ρυμουλκά που χρησιμοποιούν για τις εργασίες που γίνονται στα πλοία (κατά τους δεξαμενισμούς, τις προσδέσεις κλπ).

Είναι το Κέρβερος, το Ερμής, το Ορφευς, το Αργώ και το Φοίνιξ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Σε μια τέτοια όμως περίπτωση...δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος για το μέλλον του ναυπηγείου της Σύρου, καθώς πράγματι ο κύκλος εργασιών του ομίλου....μάλλον δεν θα μπορεί να καλύψει 3 ναυπηγεία....και μάλιστα σε αυτή την οικονομική συγκυρία.
Όπως καταγράφεται σε σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ, πράγματι επικρατεί προβληματισμός και αγωνία για το μέλλον του Συριανού ναυπηγείου. Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι ο όμιλος ρίχνει ήδη περισσότερο βάρος στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, οπότε η κατάσταση θα χειροτερέψει σε περίπτωση που εξαγορασθούν και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μιάς και πολλές φορές αναφερόμαστε στη μεγάλη δεξαμενή του Νεωρίου, την «Βιολάντω Γουλανδρή», ας δούμε πως καταγράφει την καθέλκυσή της η «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», τον Ιούνιο του 1971. Ανάδοχος ήταν η Άννα Γουλανδρή-Χορν, τότε σύζυγος του Δημήτρη Χορν.

post-31-128326983885_thumb.jpg

Edited by ΝΗΡΕΑΣ

Share this post


Link to post
Share on other sites
Όπως καταγράφεται σε σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της ΚΟΙΝΗΣ ΓΝΩΜΗΣ, πράγματι επικρατεί προβληματισμός και αγωνία για το μέλλον του Συριανού ναυπηγείου.
Όπως φαίνεται απομακρύνθηκε οριστικά η πιθανότητα αγοράς του Σκαραμαγκά από τον Όμιλο του Νεωρίου. Προ ημερών αντιπροσωπεία των εργαζομένων επισκέφθηκε τον ΥΕΘΑ και ο Ευ. Βενιζέλος εγγυήθηκε ότι το ναυπηγείο της Σύρου θα στηριχθεί και θα πάρει όσες δουλειές συμφωνήθηκαν και προβλέπονται από τις κρατικές παραγγελίες.

Και με την ευκαιρία, ας δούμε και μερικές φωτογραφίες από τα ενδότερα του ναυπηγείου.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι εγκαταστάσεις αυτές είναι σε λειτουργία, παρόλο που ορισμένες σε πρώτη ματιά μοιάζουν με μουσείο, λόγω της παλαιότητας των κτηρίων.

Αλλά αυτό το άρωμα ιστορίας είναι που αγαπάμε στο Νεώριο.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×