Jump to content
Shipfriends

Οι συνεχόμενες επιθέσεις σε εμπορικά πλοία από τους αντάρτες Houthi, ανοιχτά της Υεμένης || 19.11.23


Recommended Posts

Κάτι που εν Ελλάδι(και εννοώ στο ευρύ κοινό, όχι στην ναυτιλία) πέρασε σχετικά στα ψιλά, ήταν η αρπαγή από τους Houthi του car carrier Galaxy Leader. Ναυλωμένο μεν από την ΝΥΚ, ανήκει όμως στην Ισραηλινών συμφερόντων Ray Car Carriers. Προφανώς στα πλαίσια όλης αυτής της αιματοχυσίας που γίνεται στη Λωρίδα της Γάζας και για αντίποινα στο Ισραήλ. Σε σύγκριση με τις επιθέσεις που είχαμε δεί τα τελευταία χρόνια από πειρατές στην περιοχή, η διαφορά και ο λόγος που πέτυχε αυτού του είδους η επιχείρηση είναι το ότι οι στρατιώτες που έκαναν την επιχείρηση, απέκτησαν πρόσβαση στο πλοίο όχι με πλοιάρια αλλά με (οπλισμένο) στρατιωτικό ελικόπτερο, κατεβαίνοντας από σκοινιά.

 

Όπως καταλαβαίνει κανείς ακόμη κι αν υπάρχουν ένοπλοι φρουροί επί του πλοίου, δε γίνεται να ανοίξουν πόλεμο με τέτοιου είδους δυνάμεις, το μόνο που θα κατάφερναν θα ήταν να σκοτωθούν οι ίδιοι και όλο το πλήρωμα. Το πλοίο διετάχθη να κατευθυνθεί στο λιμάνι Salif, και ένας Θεός ξέρει τι σκοπεύουν να του κάνουν. Καλά για τα αυτοκίνητα-φορτίο δεν το συζητάω, θα τα χαρούν οι Αγιατολάχ της περιοχής. Εγώ σκέφτομαι αυτό το έρημο το πλήρωμα που μάλλον είναι Φιλιππίνοι και δεν έχουν καμιά σχέση με τα τεκταινόμενα στην Μέση Ανατολή. Γι αυτούς άραγε, θα βρεθεί κανένας Έλληνας ευαισθητούλης να κάνει πορεία στην πρεσβεία του Ιράν για να απελευθερωθούν? Ή λογίζονται από τους ντόπιους θεωρητικούς, υπηρέτες των Σιωνιστών και της Εβραιομασονίας, άρα δεν αξίζουν την αλληλεγγύη και την συμπόνοια μας?:rolleyes:

 

Υπάρχει και η μεγαλύτερη εικόνα όμως. Η οποία λέει πως αν τυχόν αρχίσουν τέτοιου είδους συμβάντα να γίνονται με τέτοια συχνότητα και σφοδρότητα που να αναγκάσουν τα πλοία να μην περνάνε πια από τον Κόλπο του Άντεν/Σουέζ, προτιμώντας αναγκαστικά το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, τότε η επίπτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα της Ευρώπης θα είναι τέτοια που οι συνέπειες θα είναι κολοσσιαίες και απρόβλεπτες. Ελπίζω να μην φτάσουμε ως εκεί και αυτό να είναι μεμονωμένο περιστατικό. Υπάρχει πάντως μεγάλη ανησυχία πια, και για αυτό το μέτωπο.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Σε με την εταιρεία, δεν υπήρχαν αυτοκίνητα onboard. 
 

https://www.nyk.com/english/news/2023/20231120_01.html
 

« On the evening of November 19 in Tokyo (early afternoon local time), NYK was informed by Galaxy Maritime Ltd., which is based in the U.K., that an NYK-chartered pure car and truck carrier (PCTC) named “Galaxy Leader” had been seized near Hodeida, Yemen, while sailing for India. No cargo was on the vessel.

At 8:30 a.m. today, NYK organized a crisis management center at its head office to gather information and manage this incident. As the vessel’s charterer, we are prioritizing the safety of the 25 crew members.

We will report additional information as soon as it becomes available. »

Link to comment
Share on other sites

Ναι έχεις δίκιο, κενό φορτίου. Το ρεζουμέ είναι το ίδιο βέβαια. Σήμερα έχουμε και βίντεο από τη τζιχαντομάνα Υεμένη, οι ηρωικοί κομάντος καταλαμβάνουν με τη βοήθεια του Αλλάχ το πλοίο του διαβόλου και των άοπλων, κατατρομαγμένων ναυτικών:

 

Όπως βλέπετε εδώ έχουμε να κάνουμε με τακτικό στρατό και με οπλισμένο ελικόπτερο, μπορεί κανείς να διακρίνει τον εξοπλισμό που εξέχει στο πλάι για εκτόξευση ρουκετών ή χρήση πολυβόλων. Το ελικόπτερο είναι Ρωσικό, από τη Russian Helicopters, τύπου Mi-8AMT. Οπότε δεν τίθεται καν θέμα ανταλλαγής πυρών, ακόμη κι αν το πλοίο φέρει ένοπλη φρουρά. Τι όνειρο να έβλεπαν οι ταλαίπωροι ναυτικοί την προηγουμένη, πραγματικά.

 

Σήμερα υπάρχει ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία στο ταράφι, όλοι συμφωνούν πως το ρίσκο είναι τεράστιο και πως η μόνη ουσιαστική προστασία θα ήταν η συνοδεία των πλοίων από πολεμικά πλοία.

Link to comment
Share on other sites

Χρησιμοποιώντας μια σελίδα από το βιβλίο του Γιόζεφ Γκέμπελς, δείτε τι φτιάξανε εδώ:

 

Φυσικά το έχουν γεμίσει με σημαίες της Υεμένης(φαντάζομαι), λες και είναι δικό τους. Η παράκρουση συνεχίζεται φυσικά, με το ναυαρχούκο των Houthi να καλωσορίζει το ταλαίπωρο πλήρωμα σαν τουρίστες(!!!)

 

Προσέξτε τον κλαρινογαμπρό που στη γέφυρα είναι δίπλα στο ναυαρχούκο, φοράει ένα πράγμα σαν κασκόλ της Καλλιθέας:D

Link to comment
Share on other sites

Χοντραίνει το πράγμα, και δεύτερο πλοίο στα χέρια των άντε μην πω. Είναι το τάνκερ Central Park (IMO 9725823) που ανήκει στην Zodiac, συμφερόντων Sami Ofer. Εδώ νομίζω πως είναι βασικό να παρθούν αποφάσεις για την προστασία της εφοδιαστικής αλυσίδας της Ευρώπης, και σύντομα μάλιστα.

Link to comment
Share on other sites

Μπαίνει 2024. Το λιγότερο τραγικό να απηλείται η εφοδιαστική αλυσίδα της Ευρώπης απο άτακτους αντάρτες με τα καλασνικοφ. Πράγματι πρέπει να γίνει κάτι σύντομα!

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Όλο αυτό δεν είναι ζήτημα πειρατέιας να βγάλουμε χαρτζιλίκι, είναι εμφανώς μεγαλύτερο και περιλαμβάνει γεωπολιτικές παραμέτρους...ψυχραιμία λοιπόν, είναι που έιναι τεταμένα τα πράγματα στη Μέση Ανατολή..

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τον προλαλήσαντα. Δεν είναι πειρατεία, όπου ο πλοιοκτήτης λύνει το πρόβλημα μόνος του με πρόσληψη ένοπλων φρουρών. Χρειάζεται να ληφθουν αποφάσεις από κράτη ή (και) από ενώσεις κρατών. Ειδικά η ΕΕ έχει αποδειχθεί οτι δεν είναι σε θέση να λαμβάνει αποφάσεις σε αποδεκτά χρονικά περιθώρια. Για τον ΟΗΕ βράστα. Μένουν οι ΗΠΑ ως παγκόσμιος χωροφύλακας και οι γειτονικές χώρες που πλήττονται και κυρίως η Σαουδική Αραβία. Μάλλον αυτοί θα αναλάβουν να καθαρίσουν με τους Μαμελούκους. Όσο για το Ιράν ως πνευματικός (και όχι μόνο) μπαμπάς των Μαμελούκων, είναι ήδη στριμωγμένο από την υποστήριξη στην Χαμάς και την Χεσμπολάχ και δεν κάνει τίποτα άλλο από το να γαυγίζει.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό που εννοώ έιναι πως δεν έγινε αύξηση πειρατείας για να κάνει κάτι η ΕΕ, ο ΟΗΕ και ο ΙΜΟ.

Η Υεμένη είναι το εκτελεστικό όργανο μιας κατάστασης που περιάμβάνει συγκεκριμένα κράτη και αυτό που γίνεται εκεί είναι ένα παράλληλο θέατρο επιχειρήσεων σε ένα πόλεμη που μαίνεται μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς. 

Το να μπλεχτεί κάποιος σημαίνει μπλέκομαι στον πόλεμο..

Link to comment
Share on other sites

Άρα με τα γεγονότα να εξελίσσονται συνεχώς μήπως είναι ώρα να κλείσει έστω προσωρινά η περιοχή μέχρι τουλάχιστον να ληφθούν σοβαρές αποφάσεις ή περιμένουν να καταληφθούν καμιά 10 αριά πλοία ή να υπάρχουν νεκροί για να αντιδράσουν;

Link to comment
Share on other sites

Τα καλά νέα είναι ότι σύμφωνα με αυτό που κυκλοφόρησε σήμερα το πρωί στα ναυτιλιακά γραφεία, το Central Park απελευθερώθηκε. Δεν έχω δεί όμως ακόμη επιβεβαίωση.

 

Κατά τα άλλα το αεροπλανοφόρο USS Dwight D. Eisenhower μαζί με τα USS Philippine Sea, USS Gravely και USS Statham συνοδευόμενα από Γαλλική φρεγάτα, εισέρχονται στον Περσικό για "την προστασία της διεθνούς ναυσιπλοίας", όπως ανακοίνωσαν οι Αμερικανοί.

Link to comment
Share on other sites

Έχει μπλέξει το πράγμα σχετικά με το Central Park που όντως απελευθερώθηκε ή μάλλον το εγκατέλειψαν οι «καταληψίες», όταν είδαν τις ειδικές δυνάμεις των Αμερικανών να έρχονται. Μάλιστα φαίνεται πως σε αντίθεση με τους ναυτικούς του car carrier, το πλήρωμα του τάνκερ κλείστηκε επιτυχώς μέσα στο citadel του πλοίου και δεν ήρθε σε επαφή με τους εισβολείς. Πιθανώς να έπαιξε ρόλο ότι δεν μπορούσαν και να κυβερνήσουν το πλοίο. Όλα καλά λοιπόν, εδώ όμως ξεκινάει και η άλλη κουβέντα. Αμερικανοί και Zodiac(οι πλοιοκτήτες δηλαδή) διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους πως δεν επρόκειτο για επίθεση των Houthi αλλά για επίθεση Σομαλών πειρατών επάνω σε ταχύπλοο. Όοοολοι οι άλλοι λένε πως επρόκειτο για Houthi, πέραν πάσης αμφιβολίας. Με δεδομένο ότι από τους Σομαλούς πειρατές είχαμε να ακούσουμε εδώ και πάααρα πολύν καιρό, θεωρώ πως οι πιθανότητες είναι με τους καλοκάγαθους αντάρτες από την Υεμένη. Το ερώτημα είναι γιατί οι Αμερικανοί λένε το αντίθετο? Καλή ερώτηση, θεωρώ πως θα μάθουμε συντόμως. Ίσως έχει να κάνει με προσπάθειες απελευθέρωσης του πληρώματος του Galaxy Leader?

Link to comment
Share on other sites

Το ακόμη χειρότερο είναι πως σχέση με το Ισραήλ είχε μόνο ένα εκ των τριών. Τα άλλα δύο είχαν στο παρελθόν, έχουν πάψει όμως να έχουν. Που σημαίνει πως οι τύποι χρησιμοποιούν και πληροφορίες που δεν είναι φρέσκιες.

Link to comment
Share on other sites

Αρχίζει να φαίνεται στον ορίζοντα το επόμενο Αφγανιστάν. Και οι Αμερικάνοι δεν είναι Σαουδάραβες, να βαράνε στον γάμο του καραγκιόζη. Πολλώ δε μάλλον οι Ισραηλινοί..αυτοί βαράνε ψαχνό και όσους πάρει ο χάρος. 

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω να γίνει κάτι τέτοιο, αν προσέξεις Αμερικανοί και ΝΑΤΟ είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στο τι κάνουν, πως το κάνουν και πως το διατυπώνουν στις ανακοινώσεις τους. Περιορίζονται στο να καταρρίπτουν drones. Τον παλιό καλό καιρό δεν θα δίσταζαν να πλήξουν και θέσεις του εχθρού στην Υεμένη.

 

Όσον αφορά το Strinda, ο τελικός πλοιοκτήτης είναι Ιάπωνας. Κι αυτό το κάνει ακόμη περισσότερο ανησυχητικό. Υπάρχει κάποια σύγχυση όσον αφορά τον τελικό του προορισμό, επισήμως είναι Ιταλία νομίζω πλήν όμως νωρίτερα ίσως να είχε κάποιο Ισραηλινό λιμάνι.

Link to comment
Share on other sites

Καλά, εννοείται πως είναι προσεκτικοί..δε θέλουν να ανοίξουν κι άλλο μέτωπο πριν κλείσουν κάποιο άλλο (Ουκρανία ή Γάζα). Αλλά όπως και να'χει η κατάσταση αρχίζει και πάει στο ανυπόφορο. Το συγκεκριμένο δεν είχε πουθενά σε επίσημο έγγραφο κάτι που να υποδηλώνει Ισραήλ (άσχετα αν στα κρυφά μπορεί να έπιανε κι εκεί. Αλλά με αυτή την λογική, όλα τα πλοία είναι εν δυνάμει στόχοι καθώς όλα που δηλώνουν ένα λιμάνι της Μεσογείου μπορεί να προσεγγίσουν Ισραήλ, άρα τα χτυπάμε όλα, σύμφωνα με την λογική των Χούθι. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση προβλέπονται εξελίξεις. 

Link to comment
Share on other sites

Πρόκειται για το Ardmore Encounter (IMO 9654579) που στο AIS είχε προορισμό Σουέζ. Φαίνεται πως αφορμή ήταν πως στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας μετέχει και ο Aidan Ofer. Η συγκεκριμένη εταιρεία βέβαια είναι εισηγμένη.

Link to comment
Share on other sites

Μήπως να άλλαζε το όνομα του τόπικ από "Αρπαγή του car carrier Galaxy Leader από τους αντάρτες Houthi ανοιχτά της Υεμένης" σε "πειρατικές επιθέσεις των Χούθι στην Υεμένη"? Σε λίγο θα ξεπεράσουν και τους Σομαλούς αυτοί. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...