Jump to content
Shipfriends
Sign in to follow this  
gtogias

Αναθεώρηση του Ν.2932/2001

Recommended Posts

Είναι δύσκολο να παρακολουθήσουμε ολοκληρωμένα το θέμα που έχει προκύψει με τις εγκρίσεις των δρομολογίων καθώς έχουν γραφτεί σχόλια σε 4-5 διαφορετικά θέματα (αυτά των εταιρειών, στο ΣΑΣ, στις αντίστοιχες γραμμές και στο ΥΕΝ). Το όλο θέμα οφείλεται στα κενά που αφήνει ο νόμος, οπότε κάτω από αυτό το πλαίσιο είναι προς τη σωστή κατεύθυνση η πρόθεση του υπουργείου για αλλαγή του θεσμικού πλαισίου.

 

Quote

Στο τέλος Ιανουαρίου αναμένεται να συζητηθεί στο υπουργικό συμβούλιο το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που αναμένεται να περιλαμβάνει αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο της ακτοπλοΐας, ρυθμίσεις που αφορούν το Λιμενικό Σώμα κ.α. Το σχέδιο νόμου αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση αρχές Φεβρουαρίου και να εισαχθεί προς συζήτηση στη Βουλή προς τα τέλη του ίδιου μήνα.

Πηγές του υπουργείου σημειώνουν ότι με αφορμή τις έντονες αντιδράσεις που ακολούθησαν μετά από αποφάσεις ο κ. Πλακιωτάκης σχετικά με ακτοπλοϊκά δρομολόγια διαπιστώθηκε ότι το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο της ακτοπλοίας που προσδιορίζεται από τον Ν.2932/01 αφήνει περιθώρια παρερμηνειών, ενώ εμπεριέχει πολλές γκρίζες ζώνες που απαιτείται να διευκρινιστούν άμεσα.

Για τον λόγο αυτό ο υπουργός, αναλαμβάνει νομοθετική πρωτοβουλία για την ρύθμιση σειράς θεμάτων που άπτονται του πλαισίου λειτουργίας της ακτοπλοΐας.

Ταυτόχρονα, όπως επισημαίνουν, ο κ. Πλακιωτάκης καλεί την αρμόδια διεύθυνση θαλασσίων συγκοινωνιών του υπουργείου να επαναφέρει τον Κανονισμό Λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), βελτιώνοντας τον όπου απαιτείται ώστε να μπουν κανόνες στην λειτουργία του.

Στόχος του κ. Πλακιωτάκη, σημειώνουν οι ίδιες πηγές, είναι να μπουν ξεκάθαροι κανόνες, κοινοί για όλους, στην Ελληνική ακτοπλοΐα, έτσι ώστε σε συνδυασμό με έναν σύγχρονο κανονισμό λειτουργίας του ΣΑΣ να μην επιτρέπουν την δημιουργία μιας ακτοπλοίας πολλών ταχυτήτων.

Ο κ. Πλακιωτάκης έχει ήδη ζητήσει από την Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών την καταγραφή των ανοικτών ζητημάτων, καθώς και την καταγραφή των νομοθετικών πρωτοβουλιών που πρέπει να αναληφθούν ώστε άμεσα να προωθηθούν οι αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις.

Edited by Orestis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Α γειά σου φίλε @Orestis. Αυτό είναι και το πραγματικό θέμα, όχι τόσο οι δρομολογήσεις των εκάστοτε εταιρειών. Αυτές θα λύνονταν σωστά αν το πλαίσιο ήταν σωστό. Και θα παραμείνει το βασικό θέμα/πρόβλημα όσο το νομικό πλαίσιο είναι με τέτοιο τρόπο στημένο ώστε ο ΥΕΝ και οι παράγοντες του Υπουργείου να βρίσκονται στη θέση του dealer, έτοιμοι για επιτόπιο νταλαβέρι ανάλογα με τα προσωπικά και τα κομματικά τους συμφέροντα. 

 

Όσο οι διαδικασίες λήψης αποφάσεων και ελέγχου των κατά καιρούς αιτήσεων είναι άτυπες ή άγραφες, θα έχουμε τα ίδια. Και θα έχουμε τα ίδια και σε μια ακόμη περίπτωση: Άντε και είχαν εγκριθεί οι αιτήσεις τους όπως ήθελαν οι εταιρείες, πόσο σωστό θα ήταν αυτό χωρίς να έχουν αποτυπωθεί οι προσεγγίσεις με βάση την ώρα και σε συγκεκριμένα λιμάνια? Αν για παράδειγμα το Thunder σκάει στη Μύκονο την ίδια ώρα με άλλα 4 πλοία, είναι σωστό να εγκριθούν τα δρομολόγια? Αν οι 2 προσεγγίσεις στην Ανάφη γίνονται σε απόσταση λίγων ωρών με προσέγγιση άλλου πλοίου, εξυπηρετείται έτσι το νησί? Με άλλα λόγια πρέπει να υπάρχουν κι άλλα κριτήρια. Εγώ σαν ΣΑΣ πρέπει να μπορώ να ανοίξω το pc μου και να δώ α) αν οι ώρες που δίνουν οι εταιρείες είναι ρεαλιστικές και β) αν σε αυτές τις ώρες δημιουργείται συνωστισμός σε κάποιο λιμάνι του δρομολογίου.

 

Όσο δε γίνονται τα παραπάνω, θα κάνουμε την ίδια κουβέντα κάθε χρόνο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλα ολα αυτα που λέει ο υπουργός και καλο ειναι να εκσυγχρονιστεί το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τις δρομολογήσεις , ώστε να καλύπτει παράθυρα και δυσλειτουργίες του, κι αλλα πολλα ....

Ομως για ποιον Φλεβάρη μιλάει ;
Αυτές τις ημέρες αντικαθίσταται ο διευθυντής θαλάσσιων συγκοινωνιών , υπηρεσία στην οποία και καλα εχει ζητήσει να επαναφέρει κανονισμούς λειτουργίας του ΣΑΣ.

ποτε θα γινει αυτο με νεο διευθυντή οταν πέραν αυτών ο νέος  εχει να διαχειριστεί  με τους υφιστάμενους του όλους τους φακέλους υποβολής ετήσιων δρομολογήσεων που η προθεσμία λήγει τέλος Ιανουαρίου ;;; Και μετα όλες τις τροποποιήσεις μέχρι τέλος Φλεβάρη ;;;
Αν θες να τρέξεις και να αλλάξεις ολο τον νομοθετικό πλαίσιο δεν αλλάζεις ξαφνικά έναν άνθρωπο στην πλέον κομβική θεση η δίνεις περισσότερη πίστωση χρόνου στον νεο διευθυντή γιατι κινδυνεύεις να τον κάψεις .

Γιατι άσχετα αν δεν διαρρέεται απο το άρθρο όλη η νομοπαρασκευη θα περάσει σίγουρα κι απο αυτον .

Νομιζω οτι με κατι τέτοιες δηλώσεις ο πλακιωτακης συνεχίζει να εκτειθεται ανεπανορθωτα προσπαθώντας να πείσει το ευρύ κοινό οτι 35 ημέρες μετα το ΣΑΣ δεν εχει υπογράψει την γνωμοδότηση γιατι φταινε ολα κι ολοι .Και γι αυτο ο ίδιος εχει βγει εκπρόθεσμος 

Πέραν ομως απο αυτα συμφωνώ απόλυτα  με τον Nick the Greek και είμαι πεπεισμένος οτι η θέση του dealer ακομη και με το καινούριο νομοσχέδιο Θα συνεχίσει να ανήκει στα πρόσωπα του ΥΝΑΝΠ γιατι το επιτόπιο νταλαβέρι δεν μίσησε κανεις

Επίσης εκτός απο την ΔΙευθυνση θαλάσσιων συγκοινωνιών δεν θα έπρεπε να κληθεί ο ΣΕΕΝ για υποβολή απόψεων ;; Δηλαδή προωθούμε κατι χωρις να γνωρίζει και να εχει λόγο ο ενδιαφερόμενος μέσω του συλλογικού οργάνου του οταν μάλιστα αυτο αφορά με τον πλέον άμεσο τροπο την επένδυση του ;;;

 

Edited by Annivas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μάθαμε δυο τρια πράγματα, απλά περιμένουμε τη διαβούλευση να τα δούμε και αναλυτικά. 

Πρώτα απ'όλα θα βάλει κανονισμό λειτουργίας στο ΣΑΣ, θα κάνει και 1500 προσλήψεις στο λιμενικό, και  ...θα πάρει πίσω τη χερσαία ζώνη του λιμανιού της Πάτρας για να την ξαναδώσει σωστά στο δήμο.

Quote

 

Μεταξύ άλλων

...Στην κάλυψη κενών του υφιστάμενου νόμου και στη θεραπεία ασαφειών που αφορούν στις περιπτώσεις αντικατάστασης συμβατικού πλοίου με ταχύπλοο ή υδροπτέρυγο πλοίο, καθώς και εκείνες που σχετίζονται με τα αιτήματα εκπρόθεσμης δρομολόγησης τέτοιων πλοίων, με σκοπό την αποφυγή στρεβλώσεων του ανταγωνισμού και δημιουργίας δυσμενών διακρίσεων.
Στη θέσπιση της υποχρέωσης των πλοίων ανοικτού τύπου να δρομολογούνται για όλη τη δρομολογιακή περίοδο σε μία συγκεκριμένη γραμμή, όπως ακριβώς ισχύει και για τις λοιπές κατηγορίες πλοίων, ώστε να μην παρουσιάζονται φαινόμενα συνεχούς και ανεξέλεγκτης μετακίνησης των πλοίων αυτών σε διαφορετικές γραμμές κατά τη διάρκεια του έτους.
Στη θεσμοθέτηση χρονικών περιορισμών στην έκτακτη δρομολόγηση πλοίων και την κατάργηση της μέχρι σήμερα στρεβλωτικής εφαρμογής της διάταξης για σκοπούς τακτικής δρομολόγησης.
Στην πρόβλεψη για την έκδοση, για πρώτη φορά, απόφασης του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από γνώμη του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, Κανονισμού Αρχών και Λειτουργίας του εν λόγω Συμβουλίου. Η ανάγκη έκδοσης του Κανονισμού αυτού με τον οποίο θα ρυθμίζονται ζητήματα λειτουργίας του Συμβουλίου, καθώς και οι αρχές και οι κανόνες βάσει των οποίων θα λαμβάνονται οι σχετικές αποφάσεις στο Συμβούλιο για τη διατύπωση της γνώμης προς τον υπουργό, καθίσταται επιτακτική για την ασφάλεια δικαίου, την ομοιόμορφη αντιμετώπισης όμοιων περιπτώσεων και τη θέση κανόνων αντιμετώπισης καινοφανών περιπτώσεων.

naftemporiki.gr

 

Το νομοσχέδιο για τη (ιδιωτική) ναυτική εκπαίδευση που θεωρώ ότι περιμένει πολύς κόσμος στη γωνία βλέπω το πάει πιο πίσω.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προβληματίζουν τους ακτοπλόους οι ρυθμίσεις Πλακιωτάκη για εκπρόθεσμη δρομολόγηση και αντικατάσταση πλοίων

Quote

Με έντονο προβληματισμό υποδέχθηκαν οι ακτοπλόοι τις ρυθμίσεις που προωθεί το Υπουργείο Ναυτιλίας και αφορούν αλλαγές στο καθεστώς εκπρόθεσμης δρομολόγησης ή και αντικατάστασης πλοίων.

Ειδικότερα οι ρυθμίσεις που προωθεί ο Υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης προβλέπουν:

-Στην περίπτωση εκπρόθεσμης δρομολόγηση ταχύπλοων προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι: «Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής ανακοινώνει στις αρμόδιες Λιμενικές Αρχές και στους φορείς διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων τη δήλωση δρομολόγησης υδροπτέρυγου ή ταχύπλοου πλοίου που υποβάλλεται μετά την 31η Ιανουαρίου κάθε έτους μαζί με τα δηλωθέντα προγράμματα εκτέλεσης δρομολογίων, αν ύστερα από γνώμη του Σ.Α.Σ., κριθεί ότι:

α) πληρούνται οι προϋποθέσεις των παραγράφων 2 έως 4 του άρθρου τρίτου, και

β) ικανοποιούνται συγκοινωνιακές ανάγκες που δεν καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία με τακτική δρομολόγηση ή με συμβάσεις του άρθρου όγδοου του ν. 2932/2001. Η εκτέλεση των δρομολογίων της παραγράφου αυτής είναι υποχρεωτική για συνεχόμενο χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από τη δρομολόγηση στη συγκεκριμένη δρομολογιακή γραμμή ή γραμμές».

Η συγκεκριμένη διατύπωση φαίνεται ότι αντί να δίνει κίνητρα για νέες επενδύσεις που θα φέρνουν νέα ταχύπλοα στις ελληνικές θάλασσες, τιμωρεί με «πέναλτι» δρομολόγησης δυο επιπλέον μηνών (έξι μήνες) τα νέα σε σύγκριση με τα υφιστάμενα πλοία (δρομολογούνται τέσσερις μήνες).

– στην περίπτωση διαδικασίας δρομολόγησης αναφέρεται ότι «Μαζί με τη δήλωση δρομολόγησης πλοίου ο πλοιοκτήτης υποχρεούται να προσκομίσει αντίγραφο Πιστοποιητικού Ασφαλείας του εν λόγω πλοίου, το οποίο να υπήρξε σε ισχύ οποιοδήποτε διάστημα του προηγούμενου, πριν από την κατάθεση της δήλωσης δρομολόγησης, έτους. Από την ως άνω υποχρέωση απαλλάσσεται πλοιοκτήτης πλοίου υπό ναυπήγηση ή υπό νηολόγηση.»

Εντύπωση προκαλεί στη συγκεκριμένη διάταξη η διατύπωση «υπό νηολόγηση» καθώς δεν διευκρινίζεται τι ακριβώς σημαίνει.

-στην περίπτωση αντικατάστασης πλοίου δεν διευκρινίζεται επ ακριβώς τα πλοία που θα αντικαθίστανται καθώς η αναφορά «αντικατάσταση επιβατηγού και οχηματαγωγού πλοίου ή επιβατηγού πλοίου» δεν διαχωρίζει τα συμβατικά από τα ταχύπλοα.

Τέλος να σημειωθεί ότι σε πολλές περιπτώσεις οι νέες ρυθμίσεις επικαλούνται τον Κανονισμό Αρχών και Λειτουργίας του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ο οποίος όμως δεν έχει εκδοθεί ακόμη.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και φυσικά, πάλι δεν δίνεται ο ορισμός του πότε καλύπτεται ή πότε υπάρχει μια συγκοινωνιακή ανάγκη. Οπότε ό,τι και να νομοθετηθεί, πάλι στο τέλος η εκάστοτε Υπουργάρα – Κρουπιέρης μοιράζει την τράπουλα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ούτε διευκρινίζονται οι περιπτώσεις που υπαρχει διάκριση εις βάρος των άλλων πλοιων οταν υπαρχει αίτημα περι τροποποίησης δρομολογίου ....

οποτε και παλι ολα αυτα θα ερμηνεύονται απο τον Εκάστοτε υπουργό Αναλόγως με το που θέλει να δώσει τα κουκιά ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...