Jump to content
Shipfriends

Απεργίες (ναυτικών, λιμενεργατών και λοιπών που επηρεάζουν την ακτοπλοΐα)


Recommended Posts

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Δεν ήθελε και μαντικές ικανότητες για να προβλέψεις αυτή την εξέλιξη. Τελικά σε αυτή την χώρα τα πάντα λειτουργούν με βάση το συμφέρον του καθενός (κυβέρνηση, πολίτες, συνδικάτα). Ότι έχουμε μάθει πρέπει να το κάνουμε, το ίδιο ποιηματάκι.

Πάντως δεν μπορώ να καταλάβω την λογική της ΠΝΟ. Δεν χρειάζεται master στις διαπραγματεύσεις για να καταλάβει κάποιος ότι δεν θα πετύχαιναν τίποτα στο τέλος, αλλά τουλάχιστον έπρεπε να θυμηθούν τη σοφή φράση του λαού "Όποιος ζητάει τα πολλά, χάνει και τα λίγα?"

Μου γεννούνται διάφορα ερωτήματα όπως:

1. Διαβάζοντας τα αιτήματα τους τα κρίνω απολύτως λογικά, εκτός από ένα το οποίο χτυπάει ιδιαίτερα στα αυτιά του κόσμου: αύξηση 2%. Όταν ο κόσμος προσπαθεί να σώσει την δουλειά του, πως λένε να τους αντιμετώπιζαν όταν άκουγαν ότι ζητάνε και αύξηση?! Η μόνη λογική εξήγηση είναι ότι ήθελαν να το χρησιμοποίησαν ως διαπραγματευτικό χαρτί. Με την παραπληροφόρηση που υπάρχει δεν ξέρω καν αν διαπραγματεύτηκαν κάποιοι με κάποιους. Το "γελοίο" της περίπτωσης είναι πως ζητάνε 2% αύξηση. Χονδρικά υπολογίζοντας αν παίρνει 2000 τον μήνα ένας ναύτης με 1 βδομάδα απεργία χάνει 500 ευρώ. Η αύξηση 2% αντιστοιχεί σε 40 ευρώ που για 12 μήνες είναι 480 ευρώ...

2. Ποιο το νόημα της απεργίας στη χειρότερη περίοδο εμπορικά για τις ακτοπλοϊκές? Γιατί δεν νομίζω να στεναχωρήθηκαν οι εταιρείες που έμειναν αυτή την βδομάδα δεμένα τα πλοία άνευ αποδοχών για πληρώματα. Από την άλλη δεν ακούγεται απίθανο το "απεργούμε για να απεργούμε"

3. Γιατί όχι τμηματική απεργία και εκτέλεση μερικών δρομολογίων καθημερινά ώστε να εξυπηρετηθούν σε ένα βαθμό οι νησιώτες?

4. Με τι λογική έγιναν τα 6 δρομολόγια από τα νησιά προς Πειραιά? Τους άφησε η ΠΝΟ? Είπαν τα πληρώματα των συγκεκριμένων πλοίων πως δεν θέλουν πια να απεργούν και ξεκίνησαν? Και στο δρόμο προς Πειραιά αποφάσισαν ότι έκαναν μα....ια και ξανασταμάτησαν?

5. Τελικά κανείς δεν κατάλαβε αν τα ιδία πληρώματα θέλουν να απεργήσουν ή αν απλά το αποφάσισαν κάποιοι. Σε καμία περίπτωση δεν θα γενικεύσω, αλλά από συνομιλίες μου με ναυτικούς περιεκτικά ισχύει το "να δούμε και λίγο τις οικογένειες μας...". Μπορεί να έτυχε.

Καταστάσεις όμως που δυστυχώς προκαλούν γέλιο, οδηγούν πολίτες στη μεταξύ τους διαμάχη και χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.

Link to comment
Share on other sites

Η 3η επιστράτευση λοιπόν των ναυτικών τα τελευταία 8 χρόνια. Η 1η είχε γίνει το 2002, η 2η το 2006 και η 3η τώρα.

Παρόλο που είμαι ναυτικός θα συμφωνήσω με την απόφαση της κυβέρνησης. Δηλαδή οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ τι περίμεναν να γίνει? Δε μπορούσαν να καταλάβουν οτι με τη στάση τους και τη κλιμάκωση των κινητοποιήσεων έφερναν απέναντι τους τη κοινή γνώμη? Με το να αφήσουν τα νησιά χωρίς είδη πρώτης ανάγκης και τα ευπαθή προιόντα (κυρίως αγροτών) να σαπίζουν στα λιμάνια, τι νόμιζαν οτι θα καταφέρουν? Ή μήπως περίμεναν οτι η κυβέρνηση θα έμενε αμέτοχη σε όλο αυτό το σκηνικό? Λυπάμαι αλλά έτσι όπως έστρωσαν να κοιμηθούν...

Link to comment
Share on other sites

ενας φιλος, με τον οποιο συζητουσαμε το θεμα, (και δεν ειναι ναυτικος), μου ειπε το εξης: "γιατι η ΠΝΟ δεν υπογραφει συμφωνια με την Attica & τη Minoan (που δινουν οτι εχει δωσει και η ΣΕΕΝ στην αδριατικη), με τον ορο οτι αν συμφωνησουν και οι υπολοιποι ακτοπλοοι, να υπογραφει ΣΣΕ. ετσι και τα περισσοτερα πλοια θα ταξιδευαν, αλλα και θα δυσκολευε πολυ η θεση των ΑΚΒ & ΙΣΒ"

Link to comment
Share on other sites

ενας φιλος, με τον οποιο συζητουσαμε το θεμα, (και δεν ειναι ναυτικος), μου ειπε το εξης: "γιατι η ΠΝΟ δεν υπογραφει συμφωνια με την Attica & τη Minoan (που δινουν οτι εχει δωσει και η ΣΕΕΝ στην αδριατικη), με τον ορο οτι αν συμφωνησουν και οι υπολοιποι ακτοπλοοι, να υπογραφει ΣΣΕ. ετσι και τα περισσοτερα πλοια θα ταξιδευαν, αλλα και θα δυσκολευε πολυ η θεση των ΑΚΒ & ΙΣΒ"

Νομίζω πως αυτό είναι λίγο περίπλοκο γιατί έτσι ουσιαστικά θα είναι σαν να χάνεται η συλλογική σύμβαση κάτι το οποίο όπως καταλαβαίνουμε όλοι δεν είναι καθόλου καλό. Βέβαια δεν είμαι σίγουρος απλά μου ακούγετε ως η ποιο λογική εξήγηση.

ΥΓ: Από ότι ξέρω πάντως η ΠΝΟ ήταν έτοιμη να κάνει 3ήμερη "διακοπή" της απεργίας αλλά λόγο της υπεροπτικής στάσης του "κυρίου" Βεντούρη -δεν έκανε καμία νέα πρόταση στην σημερινή συζήτηση ενώ η ΠΝΟ ήταν έτοιμη να πέσει πιο κάτω για να λυθεί το θέμα- ανακοίνωσε νέα 48. Προσωπικά θεωρώ ότι ακόμα και έτσι έπρεπε να γίνει η 3ήμερη διακοπή καθώς η συνέχιση των κινητοποιήσεων ήταν ανόητη απόφαση (για αυτό το λόγο υπήρχε ουσιαστικά και διχασμός στην διοίκηση της ΠΝΟ).

Link to comment
Share on other sites

Μέ ὀσα φαίνονται στο openseas απόψε στις 23:00 δίνει αναχώρηση του EYROPEAN EXPRESS και του ΜΥΤΙΛΗΝΗ για Χίο-Μυτιλήνη. Το μεν EUROPEAN θα επιστρέψει Πειραιά κατευθείαν από Μυτιλήνη για να προλάβει το αυριανό του δρομολόγιο, ενώ το ΜΥΤΙΛΗΝΗ θα αναχωρήσει αύριο στην ώρα του. Επίσης, απόψε δίνει το ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΑΣ στις 23:59, οπότε λογικά και της ΑΝΕΚ για Χανιά και Ηράκλειο θα το ακολουθήσουν.

Τέλος, για αύριο το πρωί έχουμε BLUE STAR 2 στις 09:00 για Πάτμο-Λέρο-Κω-Ρόδο και επιστροφή στις 23:59 από Ρόδο με προσέγγιση και στην Σύρο.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν έχουν αποδοθεί στους ναυτικούς τα φύλλα πορείας αλλά μέχρι τώρα δεν έχει φύγει κανένα πλοίο από Πειραιά και οι απεργοί αγνοούν την επιστράτευση δηλώνοντας πως η απεργία συνεχίζεται κανονικότατα ;) .

Link to comment
Share on other sites

Στον Πειραιά επικεντρώνουν τον αγώνα τους οι ναυτεργάτες

Την αναστολή των κινητοποιήσεων τους για όλα τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας πλην του Πειραιά αποφάσισαν, το βράδυ της Δευτέρας και μετά την ανακοίνωση του μέτρου της πολιτικής κινητοποίησης, τα μέλη της εκτελεστικής επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας που συνεδρίασαν εκτάκτως έξω από το πλοίο «ΚΡΗΤΗ 2» στο λιμάνι του Πειραιά.

Πηγή: zougla.gr

Link to comment
Share on other sites

ΑΚΟΥΑ ΤΖΟΥΕΛ και κεντεράκι έφυγαν από Λαύριο και εντός ολίγου και ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ με ΑΛΚΥΟΝΗ..Στον Πειραιά φτάνει σε λίγο το ΝΑΞΟΣ και αν δεν υπάρχει κενή θέση πουθενά το βλέπω να δένει στου Κανέλλου. Το πρωί θα έχουμε εξελίξεις από μεγάλο λιμάνι, ενώ από Ραφήνα θα φύγει στην ώρα της η Πόπη.

Link to comment
Share on other sites

Μηπως εφυγε και το ΚΡΗΤΗ Ι που ειναι αορατο στο AIS? Γιατι για να εφυγε το ΦΑΙΣΤΟΣ απο την συγκεκριμενη θεση σημαινει οτι οι 'σφυροδρεπανοι' δεν πρεπει να ειχαν προσβαση προς τα εκει.

Link to comment
Share on other sites

1. Διαβάζοντας τα αιτήματα τους τα κρίνω απολύτως λογικά, εκτός από ένα το οποίο χτυπάει ιδιαίτερα στα αυτιά του κόσμου: αύξηση 2%.

Μα οι ναυτικοί υπέστησαν μείωση των μισθών τους με την αύξηση των φορολογικών συντελεστών τους. Οι αξιωματικοί από 3% πήγε στο 6% και τα κατώτερο πλήρωμα από 1% σε 3 %, όποτε ουσιαστικά ζήταγαν 2% αύξηση για να καλύψουν τη διάφορα από τη φορολογία

2. Ποιο το νόημα της απεργίας στη χειρότερη περίοδο εμπορικά για τις ακτοπλοϊκές?

Μα όταν το κατακαλοκαιρό έκαναν κάποιες 24 ώρες απεργίας, τότε τα ΜΜΕ, οι επιβάτες και πολλοί από εμάς λεγάνε ότι δε σκέπτονται τη δυσφήμιση της χωράς και το κακό που κάνουν στο τουρισμό. Κάτω από αυτή τη πίεση δεσμεύτηκε η ΠΝΟ ότι δε έκαναν άλλη απεργία μέσα στο καλοκαίρι αλλά θα επανερχόντουσαν το φθινόπωρο εάν δεν υπογραφόταν η Σ.Σ.Ε.

Και επιπλέον εάν δε υπογραφόταν η ΣΣΕ μέχρι τέλος Νοέμβριου δε θα μπορούσε να έρθει σε ισχύ πριν αλλάξει ο χρόνος.

Link to comment
Share on other sites

Θα ήθελα να δω ποιοι από τους φίλους που δυσαρεστηθήκαν και έκαναν σχόλια σχετικά με τον αποκλεισμό των νησιωτών εξαιτίας της απεργίας αν θα ευεστοποιηθουν τώρα που θα μείνουν οι άγονες γραμμές χωρίς πλοία και η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε επιστράτευση πλοίων όπως έπραξε με τους ναυτικούς και τους ιδιοκτήτες των ΔΧ φορτηγών με πρόφαση το συμφέρων του κοινωνικού συνόλου.

Link to comment
Share on other sites

Eχεις απολυτο δικιο φιλε μου,ξεχνανε μαλλον οι φιλοι που δυσαρεστηθηκαν οτι εκτος απο τη Κρητη,τη Σαμο,τη Ροδο,τη Μυτινηνη και τελος παντων τα νησια που ειναι φιλετα για τα πλοια και σφαζονται για να πηγαινουν εκει υπαρχουν και κατι νησακια που οι κατοικοι τους εχουν το καθε δικαιωμα να μιλουν.Ολα σωστα τα εγραψες αλλα παρελειψες κατι.Στο συμφερον του κοινωνικου συνολου επρεπε να συμπληρωσεις του ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΣΥΝΟΛΟΥ.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Μπράβο σου κένταυρος έτσι είναι αλλά σήμερα τα παπαγαλάκια των εκάστοτε κυβερνήσεων στα ΜΜΕ είχαν απεργία και δεν μπορούσαν να πουν για τα άγονα και αποκλεισμένα νησάκια.

Link to comment
Share on other sites

Καταγγελία ΠΝΟ στην Επιτροπή Συνδικαλιστικών Ελευθεριών του Διεθνούς Γραφείου Εργασίας (ΔΓΕ) για την πολιτική επιστράτευση που είχε γίνει στην απεργία του 2006. Όπου ουσιαστικά είχε κρίνει παράνομη την πολιτική επιστράτευση και παραμονές της απόφασης από το δικαστήριο, η κυβέρνηση σταμάτησε την επιστράτευση των ναυτικών.
Link to comment
Share on other sites

Τις προηγούμενες φορές η απεργία δεν συμπεριελάμβανε τα πλοία της Αδριατικής. Τώρα μπήκαν κι αυτοί στον χορό;

Τώρα είναι γενική απεργία της ΓΣΕΕ και συμμετέχει η ΠΝΟ (η ΠΝΟ τώρα δε μπορεί να κάνει απεργία λόγω της επιστρατεύσεως των ναυτικών) και δεν έχει κάποια σχέση με την τελευταία απεργία που σχετιζόταν με τη συλλογική σύμβαση. Σε φετινές απεργίες της ΓΣΕΕ που συμμετείχε και η ΠΝΟ, τα πλοία της Αδριατικής δεν έφευγαν και αυτά πριν τη λήξη της απεργίας.

Λόγω της απεργίας της πρωτομαγιάς τα πλοία της Ιταλίας θα αναχωρήσουν μετά τη λήξη της απεργίας.

Ενώ στην ΑΝΕΚ θα μείνουν ανεκτέλεστα τα δρομολόγια για τη Κρήτη και Ιταλία

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Έτοιμος να εισηγηθεί στον Πρωθυπουργό την άρση της πολιτικής επιστράτευσης των ναυτικών, είναι ο Γιάννης Διαμαντίδης, όπως δήλωσε πρι από λίγο στην ετήσια τελετή της Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Σε απεργιακή κινητοποίηση κατεβαίνουν στις 23 Φεβρουαρίου οι ενώσεις μηχανικών, κατωτέρων πληρωμάτων μηχανής «Ο Στέφενσων» και οι μάγειροι καλώντας και τις άλλες ναυτεργατικές ενώσεις να συμμετέχουν στην κινητοποίηση μετά την άκαρπη συνάντηση που είχε σήμερα η εκτελεστική επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τους εκπροσώπους του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...