Jump to content
Shipfriends

Κατακυρώσεις/προκυρήξεις επιδοτούμενων (κλπ) γραμμών


Recommended Posts

Το Σαμαρια Ι αναμένεται να δέσει για την ετήσια ακινησία του και έχει προκύψει θέμα με τα δρομολόγια της Γαύδου, με αποτέλεσμα το ΥΕΝ να κάνει πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας προς εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής: «ΧΩΡΑ ΣΦΑΚΙΩΝ – ΓΑΥΔΟΣ» και επιστροφή για το διάστημα 01/11/23 έως τις 30/12/23, γιατί το Δασκαλογιάννης μόνο σαν Ο/Γ μπορεί να κάνει δρομολόγια προς τη Γαύδο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Η αλήθεια είναι ότι άγονη της Δωδεκανήσου για ακόμη μια φορά έχει μείνει χωρίς καράβι...Το Παναγια Σκιαδενη θα κάνει ένα δρομολόγιο την Τρίτη που μας έρχεται και μετά πάλι τίποτα...Με ένα δύο δρομολογια μια στο τόσο  δυστυχώς δεν κάνουμε δουλειά...

Link to comment
Share on other sites

Προκήρυξη ανοικτού δημόσιου διεθνούς αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας δρομολογιακής περιόδου 2023-2024.

Link to comment
Share on other sites

On 11/24/2022 at 5:17 PM, speedrunner said:

Βασικά τώρα που ξανακοίταξα την προκήρυξη στην παράγραφο 20 έχει προστεθεί αυτό: 

Ειδικότερα για την κατηγορία 3, προηγείται και προκρίνεται η προφορά του νεότερου μεταξύ τους πλοίου...

Κάτι που δεν θυμάμαι να υπήρχε τις προηγούμενες χρονιές.

 

Στην νέα προκήρυξη αφαιρέθηκε η συγκεκριμένη πρόταση και προστέθηκε ότι τα συμβατικά προηγούνται των ταχυπλόων

Link to comment
Share on other sites

Πρόσκληση σύναψης σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας προς εξυπηρέτηση της δρομολογιακής γραμμής: «ΚΑΛΥΜΝΟΣ – ΛΕΡΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ – ΠΑΤΜΟΣ – ΑΡΚΙΟΙ – ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ – ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ» και επιστροφή

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Υπάρχει αυτό κάπου δημοσιευμένο; Ευχαριστώ.

Καλά Χριστούγεννα σε όλους με Υγεία

Απόφαση τροποποίησης ημερομηνίας διεξαγωγής ανοικτού δημόσιου διεθνούς αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού

Καλά Χριστούγεννα με Υγεία σε όλους

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Την φετινή χρόνια όπου ο διαγωνισμός έγινε στις 20 Οκτωβρίου 2022 η κατακύρωση κάποιων  γραμμών μετά από τις πρόσφυγες έγινε τον Ιούνιο, όποτε τώρα που θα γίνει 23 Ιανουαρίου δεν βλέπω καμία υπερβολή για τον Αύγουστο! 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, speedrunner said:

Ποιος είπε ότι δεν συμμετέχει; Ο διαγωνισμός είναι για τις 23/01

Οι  αναθέσεις ωστόσο μέχρι να γίνει ο διαγωνισμός είναι για τις πρώτες μέρες του Ιανουαρίου και μου κάνει εντύπωση που αυτές οι τρεις γραμμές που δεν πήραν παράταση είναι της Seajets

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Απόφαση τροποποίησης ημερομηνίας διεξαγωγής ανοικτού δημόσιου διεθνούς αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας δρομολογιακής περιόδου 2023-2024 με νέα ημερομηνία τις 29 Ιανουαρίου 2024.

Link to comment
Share on other sites

On 1/21/2024 at 12:09 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Απόφαση τροποποίησης ημερομηνίας διεξαγωγής ανοικτού δημόσιου διεθνούς αρχικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας δρομολογιακής περιόδου 2023-2024 με νέα ημερομηνία τις 29 Ιανουαρίου 2024.

Τίποτα δεν έχει γίνει αφού η προθεσμία είναι στις 29 Ιανουαρίου, εξάλλου από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η κατάθεση των φακέλων υπάρχει διαδικασία για την αξιολόγηση τους και το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, οπότε το Άνεμος θα συνεχίσει στη γραμμή!!

Link to comment
Share on other sites

Θα συνεχίσει όχι γενικά και αόριστα, αλλά ώσπου να βγουν τα αποτελέσματα και να γίνει ανάθεση όπου γίνει. 

Δεν μιλάμε για το καλοκαίρι δηλαδή ! 

Link to comment
Share on other sites

Η κατάσταση στην ακτοπλοΐα, καθώς και οι λόγοι που οδήγησαν στην μετάθεση του διεθνούς μειοδοτικού ακτοπλοϊκού διαγωνισμού.

Quote

Αντιμέτωπος με τις πρώτες φουσκοθαλασσιές είναι ο Υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης καθώς καθυστερεί ο διαγωνισμός για τις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές, με αποτέλεσμα τα νησιά να εξυπηρετούνται με παρατάσεις των προηγούμενων συμβάσεων ή με απευθείας αναθέσεις. 

Μια δικαστική εμπλοκή, που αφορούσε τους όρους του διαγωνισμού για τα όρια ηλικίας των πλοίων, καθυστέρησε την πραγματοποίηση του διαγωνισμού, με το Υπουργείο να υποχρεώνεται να δώσει παράταση στις προηγούμενες συμβάσεις, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα νησιά.

Ωστόσο, δεν αποδέχθηκαν όλες οι εταιρείες την διαδικασία της απευθείας ανάθεσης. 

Είναι κοινό μυστικό στην Ακτή Μιαούλη ότι η SeaJets, δεν αποδέχτηκε να συνεχίσει την εξυπηρέτηση δύο γραμμών τουλάχιστον, μίας ενδοκυκλαδικής και της γραμμής Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα, με αποτέλεσμα ο Χρήστος Στυλιανίδης να ζητήσει την συνδρομή άλλων ακτοπλοϊκών εταιρειών, για να έχουν τα νησιά πλοίο. 

Έτσι, την ενδοκυκλαδική γραμμή την ανέλαβε η Hellenic Seaways με το Hellenic Ηigh Speed και την γραμμή από Λαύριο για Αη Στάτη - Λήμνο - Καβάλα η Aegean Sea Lines, με το επιβατικό οχηματαγωγό «Άνεμος». 

Ταχύπλοα. 

Ένα άλλο θέμα που προκάλεσε αναταραχή, είναι η πληροφόρηση ότι η πρόθεση του υπουργείου είναι να μην επαναπροκηρύξει τις συμβάσεις άγονων γραμμών που αφορούν την δρομολόγηση ταχυπλόων τους θερινούς μήνες. 

Επισημαίνεται, ότι ο διαγωνισμός αφορά συνολικά 73 άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές σε όλη τη χώρα με προϋπολογισμό που κυμαίνεται, από 106.566.515,70 € μέχρι 124.421.929,53 € μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α. 24% και από 132.060.817,59 € μέχρι 154.172.949,09 € συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24% ανάλογα με την κατηγορία των προσφερόμενων πλοίων. 

Για πολλές ακτοπλοϊκές γραμμές, ο διαγωνισμός αφορά πλοία τριών κατηγοριών οι οποίες ορίζονται με βάση την ηλικία τους. Όσο μικρότερη είναι η ηλικία, τόσο υψηλότερο είναι το μίσθωμα που προϋπολογίζει το Υπουργείο  Ναυτιλίας.

Με τον τρόπο αυτό επιχειρείται η προσέλκυση νεότερων και πιο σύγχρονων πλοίων στην εξυπηρέτηση γραμμών που δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες. 

Κατηγοριοποίηση. 

Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, τα πλοία χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες.

Η κατηγορία 1 αφορά πλοία ηλικίας μέχρι και 16 ετών (τα οποία έχουνε καθελκυστεί μετά την 1/1/ 2007), που έχουν ταχύτητα τουλάχιστον 19 κόμβους. 

Στην κατηγορία 2 εντάσσονται πλοία ηλικίας μέχρι και 24 ετών (τα οποία έχουνε καθελκυστεί μετά την 1/1/ 1999), που έχουν ταχύτητα τουλάχιστον 17 κόμβους.

Στην κατηγορία 3 εντάσσεται κάθε πλοίο που δεν ανήκει (σύμφωνα με την κατατιθέμενη στον διαγωνισμό προσφορά) σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες, που σημαίνει ουσιαστικά ότι πρόκειται για πλοία με όριο ηλικίας από 25 ετών και πάνω. 

Αυτή η κατηγοριοποίηση, προκάλεσε την παρέμβαση της ακτοπλοϊκής Zante Ferries στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, υποστηρίζοντας ότι η συγκεκριμένη κατηγοριοποίηση, βάζει στην ίδια μοίρα πλοία με ηλικία 35 ετών, με όσα είναι 50 ή «θεωρητικά και 100 ετών». 

Η Δημόσια Αρχή δέχτηκε την παρέμβαση και ζητά αλλαγή των όρων για τα πλοία της εταιρείας 3 προκειμένου να προτιμώνται τα νεότερα σε σχέση με τα μεγαλύτερα πλοία, όπως μπαίνει με τις δύο άλλες κατηγορίες. 

Το υπουργείο, μετά την προσφυγή, μετέθεσε τον διαγωνισμό για τις 29 Φεβρουαρίου και αποφάσισε στην 3η κατηγορία να προηγείται το πλοίο  μικρότερης ηλικίας.

Προβλήματα. 

Τα κύματα που σήκωσε όμως για μια ακόμη χρονιά το θέμα των γραμμών, ανέδειξε ουσιαστικά, σύμφωνα με παράγοντες της ακτοπλοΐας, δύο θέματα. 

Το ένα αφορά την έλλειψη ενός ολοκληρωμένου συνεκτικού και μελετημένου σχεδίου κάλυψης των αναγκών των νησιών. 

Το δεύτερο κρίσιμο θέμα, είναι η έλλειψη πλοίων, καθώς ο ακτοπλοϊκός στόλος έχει γεράσει επικίνδυνα. 

Ο Υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, εμφανίζεται πάντως να έχει εξασφαλίσει τουλάχιστον 80 εκατομμύρια € για την χρηματοδότηση πλοίων που θα δρομολογηθούν σε άγονες γραμμές. 

Αυτό μπορεί να γίνει με την αξιοποίηση βέβαια πολυετών συμβάσεων.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...