Jump to content
Shipfriends

Η προσάραξη του Ro/Ro ARION ΒΔ της Χίου


Recommended Posts

  • 1 month later...

Epanerxome se ena thema oxi ke toso palio alla mallon ksexasmeno. Telika pia ine i alithia sxetika me tin prosaraksi tou RO/RO Arion sti Xio? Pia ta aitia tis? Giati ousiastika perase sta psila? Ine merika apo ta erotimata pu avasanista erxonte sto mialao otan anatrexi kanis saftin tin istoria. Prosopika to peristatiko afto theorite eksisu sovaro me peristatika typou Poseidon Ex.2 , Pegasus ke lipa. Vevea tha mu pite den itan epivatigo, den itan se sinthikes paronaxias, den ixe thimata ke vevea den to legane ke Dimitroula gia na exi ke tetia dimosiotita. Parola afta, ta erotimata paramenun dioti den pavi na ine ena sovaro naftiko atyxima pu kalista tha boruse na stixisi se anthropines zoes alla perase sta psila san na eprokito gia kati fisiologiko. Opios exi plirofories gia to giati, to pos, alla ke to meta (efthines) as mas pi.

Link to comment
Share on other sites

Χωρις να εχω πληροφοριες αλλα κανοντας μια τελειως αυθαιρετη και προσωπικη εκτιμηση θα πω οτι κατι δε μ αρεσε σ αυτη την υποθεση.. Ολα αυτα που λεει ο φιλος ΣΦ6 ειναι λογοι να μη δοθει μεγαλη δημοσιοτητα στο θεμα... Μετα απο καιρο ξεχαστηκε και οταν το πλοιο εφυγε να παει για σκραπ κανενας δεν ασχοληθηκε.. Πιστευω οτι η μη δημοσιοτητα του θεματος ηρθε κουτι στον ιδιοκτητη του πλοιου που ηθελε να το ξεφορτωθει εδω και πολυ καιρο και ειχε κανει προσπαθειες να το ναυλωσει αποτυχημενες παντα.. Αλλωστε το παρελθον του στη ΔΑΝΕ δειχνει ενα ''πονηρο'' ανθρωπο''.. Προς θεου κανενας δεν παει με το σταυρο στο χερι να μπλεξει με βαπορια.. Αλλα ορισμενοι ξεχωριζουν.. Για να μην ειμαι ομως εγκαθετος και εγω σαν τον ΝΙΚ :D :D :D εχω καπου μεσα στο μυαλο μου οτι μπορει να ηταν οντως η κακια η ωρα και να ηταν πραγματικο ατυχημα... Αλλα αυτο τους βολεψε αφανταστα... Οπως βολεψε και την Arkadia το ατυχημα του Ποσειδωνα στην Παρο το 96.. Δεν το θελανε αλλα αφου μας εκατσε ας το εκμεταλλευτουμε... ;)

Link to comment
Share on other sites

Τι να πεί κανείς...Άβυσος η ψυχή του πλοιοκτήτη. Ευτυχώς με το ARION δεν έπαθε κανένας κακόμοιρος ναύτης κακό γιατί μετά και να θέλανε να τα κουκουλώσουν, δεν θα μπορούσαν!!!

Link to comment
Share on other sites

Η αρχική θέση του προσαραγμένου πλοίου όπως την είδα επί τόπου ήταν σαν να έκανε παράλλαξη στην ακτογραμμή. Αν το πλοίο ήταν 50 μέτρα πιο αριστερά και με την ίδια πορεία, είναι σίγουρο ότι δεν θα προσάραζε καν, θα είχε περάσει καθαρά τη Χίο. Οπότε δεν ξέρω αν κάποιος είχε σκοπό να το κάτσει να ρισκάρει ένα ρήγμα σε όλη την δεξιά του πάντα και τις συνέπειες που αυτό θα είχε. Από την άλλη δεν μου κάθεται το κολλημένο πηδάλιο γιατί δεν θα προσάραζε έτσι, αλλά πιο κάθετα στην ακτογραμμή.Όπως και σε πολλά άλλα σημαντικά συμβάντα, φοβάμαι ότι δεν θα μάθουμε ποτέ τι πραγματικά έγινε.

Όσο για τα επίσημα,

προανάκριση διενεργεί η αρμόδια λιμενική αρχή.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Έχουμε τραγελαφική συνέχεια με το θέμα του λυόμενου που ήταν στο γκαράζ του πλοίου από το chiosnews.com !

Πούλησαν τις νταλίκες μαζί με το APIΩN!

--------------------------------------------------------------------------------

Τε 11/1/2006

Όχι μόνο ζητούν το 68% της αξίας της κάθε νταλίκας, αλλά εμείς ήδη έχουμε χάσει δυο νταλίκες με τα φορτία τους, μας είπε η κα Σοφία Μανωλάκη, από την εταιρεία “Ν.Π. Μανωλάκης & Σία ΕΠΕ”.

Πρόκειται για τα δυο φορτία με τα τμήματα του λυόμενου σπιτιού που δεν κατέστη δυνατό να ξεφορτωθούν από το Φ/Γ ΑΡΙΩΝ. Παρά τις διαβεβαιώσεις όμως ότι θα τα έβγαζαν στην Τουρκία και θα τα έστελναν πίσω, η εταιρεία που ρυμούλκησε το ΑΡΙΩΝ φαίνεται ότι τα πούλησε.

Απαντήσεις και αναζητήσεις ευθυνών ζητούν τώρα από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χίου με το παρακάτω έγγραφο:

Παρακαλώ την Υπηρεσία σας, όπως μου χορηγηθεί μια απάντηση το συντομότερο δυνατόν σχετικά με την τύχη των δύο επικαθήμενων φορτηγών με αριθμό κυκλοφορίας Ρ-14653 και Ρ-17836, τα οποία είχαν φορτωθεί επί του Ο/Γ Αρίων την 11-02-2005 από τον Λιμένα Κερατσινίου με προορισμό τα Μεστά της Χίου και το οποίο προσάραξε στην Β.Δ. Χίο. Σύμφωνα με το υπ’ αριθμ.211.20/32/05 έγγραφο της Υπηρεσίας τα δύο αυτά επικαθήμενα παρέμειναν στο πλοίο μετά του φορτίου των (2 προκάτ). Παρά τις προσπάθειες της εταιρείας Matsas δεν κατέστη δυνατή η αποκόλληση του πλοίου, το οποίο είχε παραμείνει πλησίον των ακτών της Β.Δ. Χίου.

Με απόφαση του Πρωτοδικείου Χίου δεν δυνάμεθα να πραγματοποιήσουμε καμία πραγματική ή νομική μεταβολή (ούτε δηλαδή να μεταβιβάσουμε) τα ανωτέρω επικαθήμενα φορτηγά έως ότου πληρωθεί ένα ποσό στην εταιρεία Matsas για την προσπάθεια που κατέβαλε για τη διάσωση πλοίου και φορτίου.

Πρόσφατα όμως πληροφορηθήκαμε ότι το Ο/Γ Αρίων απεκολλήθει από άλλη εταιρεία και πωληθεί στην Τουρκία μαζί με τα εν λόγω δύο επικαθήμενα φορτηγά, ιδιοκτησία μας.

Θα ήθελα λοιπόν να μου γνωστοποιήσετε με ποια εντολή και ποιου υπογραφή ρυμουλκήθηκε το πλοίο μαζί με τα δύο επικαθήμενα φορτηγά μας (που στην πραγματικότητα και κατά τη γνώμη μου κατ’ αυτό τον τρόπο κλάπηκαν) στην Τουρκία, με συνέπεια στη συνέχεια να πωληθούν ανενόχλητα εκτός ελληνικών χωρικών υδάτων, παρασύροντας στη παίρνοντας.

Τέλος θα ήθελα να μου δοθεί από την Υπηρεσία σας βεβαίωση ότι τα δύο επικαθήμενα φορτηγά με αριθμ. Κυκλοφορίας Ρ-14653 και Ρ-17836, τα οποία “έκλεψαν” και πώλησαν μαζί με το πλοίο στην Τουρκία, αποδεσμεύονται για να παρουσιάσει η εταιρεία μας αυτό το έγγραφο ως δικαιολογητικό στο Υπουργείο Συγκοινωνιών, για να αντικατασταθούν τουλάχιστον τα δύο επικαθήμενα με άλλα. Αλλιώς η ζημιά για μας θα είναι τριπλή (διαφυγόντα κέρδη – κλοπή επικαθήμενων- αδύνατη η αντικατάσταση τους), οπότε και σας καθιστούμε υπεύθυνους.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Και μία φωτό από την αποκόλληση του Αρίωνα.

Δημοσιεύεται στο SALVAGE WORLD / NOVEMBER 2005, και συνοδεύεται από την παρακάτω λεζάντα:

«Tsavliris Salvage recently completed the removal of the wreck of the ro-ro Arion.

This vessel grounded on the Aegean island of Chios during a storm last February.

The 40-day operation required two floating cranes.»

post-31-128326956538_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 5 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...