Jump to content
Shipfriends

Aziza I (ΙΜΟ 6806298)


Recommended Posts

Άρθρο για το "ΑΦΑΙΑ" (και μάλιστα με ενδιαφέρον κοντινό της πρύμνης!) μπορείς να βρεις στο τεύχος 102 (Οκτώβριος 2001) του "Εφοπλιστή". Το άρθρο αναφέρεται στην πώλησή του μαζί με το "ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΙ" στην Τανζανία.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Στο flick πετυχα δυο ομρφες φωτογραφιες του ΑΦΑΙΑ.Μια στον Πειραια και η αλλη μαλλον στην Αιγινα(ετσι λεει τουλαχιστον)

Την παντοφλα για να πω την αληθεια την θυμαμαι αμυδρα αν και δεν εχει πολλα χρονια που πουληθηκε.Εχω την εντυπωση οτι εχω κανει και ενα ταξιδι αλλα δεν θυμαμαι τιποτα.

Οπως εχουμε ξαναναφερει εινα αδελφο με το ΚΑΡΥΣΤΟΣ.Εκτος απο την πρυμη του ιδια ειναι και η σειρα παραθυρων οπως βλεπουμε και εδω.

Link to comment
Share on other sites

Αφαία λοιπόν !!! :)

Το equasis μας δίνει ως έτος κατασκευής της το 1966, δύο χρόνια δηλαδή πριν το Πόρτο Λάφια, αν και όπως έχουμε πει στο θέμα του τα .....έτη εκείνη την εποχή ήταν κάτι πολύ σχετικό :P. Τα ΙΜΟ τους πάντως είναι αρκετά κοντινά (Πόρτο Λάφια : 6819611).

Είναι αλήθεια πάντως (και πολύ εντυπωσιακό), το ότι κάποιος μπορεί να βρει πολλές ομοιότητες μεταξύ τους. Εκτός βέβαια από τα ίδια πλαινά παράθυρα (ίδια και στον αριθμό, δέκα) που παρατήρησε ο φίλος polmyt, είναι εντυπωσιακές και οι ομοιότητες στον ανοιχτό χώρο της πρύμης όπως και στον πλαινό "διάδρομο". Μία σύγκριση μεταξύ του Αφαία στην Αίγινα και του Πόρτο Λάφια (προ μετασκευής);) στην Ραφήνα, μας πείθει για του λόγου το αληθές.

Link to comment
Share on other sites

Ωστόσο,από τό thread γιά τό ΚΑΡΥΣΤΟΣ είδα ότι το πλοίο είχε διαφορετική κατασκευή εξαρχής (όπως φαίνεται και στίς φωτό από την καθέλκυσή του).Δέν ήταν δηλαδή παντόφλα.Πώς είναι δυνατόν να είναι αδελφό με τό ΑΦΑΙΑ;

Τό ότι έχουν κάποιες ομοιότητες δέν σημαίνει ότι είναι και αδελφά πλοία.Αν ισχύη αυτό,τότε συνεπάγεται ότι το ΚΑΡΥΣΤΟΣ/ΠΟΡΤΟ-ΛΑΦΙΑ υπέστη πολύ εκτεταμένη μετασκευή γιά να γίνη όπως έγινε (δηλ.από παντόφλα,κλειστό).

Τό ΑΦΑΙΑ πάντως εγώ τό θυμάμαι αρκετά,καθώς είχα πάει πολλές φορές στην Αίγινα και στόν Πόρο (διότι τότε έφταναν μέχρι εκεί οι παντόφλες).Μιά φορά μάλιστα,είχα πάει μ'αυτό στην Αίγινα στά πλαίσια σχολικής εκδρομής,οπότε το γκαράζ του ήταν άδειο και έτσι κάμποσοι εκ τών συμμαθητών μου τό μετέτρεψαν σέ ποδοσφαιρικό γήπεδο.

Επίσης άν θυμάμαι καλά,το είχε ναυλώσει ο πατέρας ενός φίλου μου γιά να μεταφέρη στην Αίγινα τούς καλεσμένους στόν γάμο του (τού φίλου μου,όχι τού πατέρα του :) ).Θά ρωτήσω όμως γιατί δέν είμαι και απόλυτα σίγουρος.

Link to comment
Share on other sites

Παίζει να είχε γίνει καμιά επιμήκυνση/ριζική μετασκευή του Αφαία, ή να υπάρχει δεύτερο Αφαία? Διότι το Αφαία που θυμάμαι εγώ είναι κομματάκι μεγαλύτερο και αρκετά διαφορετικό.

Link to comment
Share on other sites

Απο τις πλεον χαρακτηριστικες παντοφλες του Σαρωνικου.

Οπως εχουμε ξαναναφερει εινα αδελφο με το ΚΑΡΥΣΤΟΣ

Δηλαδη μιλαμε για μια δευτερη περιπτωση Σαρωνικου-Μυρινα Εξπρες :confused:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το Αφαια ειχε μετασκευαστει 3 φορες.Αρχικα επιμυκηνθηκε και "χτιστηκε", και τελη 80 καταργηθηκε το σαλονι στο υψος του γκαραζ, και μετα "χτιστηκε" ενα σαλονι πριμα επανω.Προκειται για το ιδιο πλοιο, 35 χρονια στην ιδια γραμμη.Να σημειωσω πως ολες οι παντοφλες της αιγινας υπεστησαν εκτεταμενες μετασκευες,εκτος απο τον ΑΠΟΣΤΟΛΟ Π. Το ΕΛΛΑΣ εμεινε ουσιαστικα στην αρχικη του μορφη καθως μονο το πανω καταστρωμα επιμυκηνθηκε μεχρι πριμα που αρχικα ηταν μικροτερο και δεν ειχε καθισματα,δεν το θεωρω μετασκευη.ο ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ αρχικα απεκτησε πο κατω-πριμα σαλονι (μη καπνιστων τοτε!!!) και το 88 περιπου κλειστηκε.Ολα τα υπολοιπα πλοια εγιναν αγνωριστα απο την αρχικη τους μορφη.

Edited by PIANOMAN
Link to comment
Share on other sites

Όπως έχουμε δει και στο thread "Παντόφλες": Νέα-Κινήσεις-Δελτία-Απορίες, το πλοίο δεν πρέπει να υπάρχει πιά :(, αφού κάηκε στο λιμάνι του Dar es Salaam τον περσινό Μάρτιο. Και λέω "δεν πρέπει να υπάρχει πιά" μιας και μου φαίνεται απίθανο να μπήκαν στην Τανζανία στον κόπο να το επισκευάσουν - αποκαταστήσουν.

επανερχομαι στο θεμα των παντοφλων της Τανζανιας

Το ΑΖΙΖΑ ΙΙ καηκε στο λιμανι του Dar es Salaam μαζι με το ΑΖΙΖΑ Ι το Μαρτιο του 2009.Και τα δυο πλοια ηταν ανασφαλιστα οπως αναφερει αυτο εδω το αρθρο.Tο καθενα μπορουσε να μεταφερει μεχρι 1000 επιβατες:eek:.

MV Aziza I and MV Aziza II which caught fire recently in Dar es Salaam and Zanzibar ports respectively had no insurance cover.MV Aziza I and MV Aziza II had the capacity to carry up to 1,000 passengers each
Link to comment
Share on other sites

Σωστά. Εξ' άλλου έχει ξανααναφερθεί από τον enas chiotis, πριν αρκετό καιρό.

Η κα βουλευτής πλέον Μάγια Τσόκλη ταξιδύει αυτή την Τετάρτη στην Ζανζιβάρη, που εκτός των άλλων, έχει και παντόφλες...

ΑΖΙΖΑ ΙΙ το 2006, το πρώην ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΙ. Το equasis το αναφέρει πλέον status dead...

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα δεν είναι και στην καλύτερη δυνατή ανάλυση (δεν είχε και καλύτερη), ωστόσο μπορείτε να πάρετε μιά ιδέα από beach soccer στην Τανζανία, με φόντο έναν θρύλο του Αργοσαρωνικού.

Σπέσιαλ αφιερωμένη σε όσους εκτιμούν και σέβονται τους ...Θρύλους του Πειραιο-Αργοσαρωνικού !!! ;):D

post-929-128326999667_thumb.jpg

Πηγή : Flickr

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

"Μεγάλη μπουκιά φάε, μεγάλο λόγο να μην πεις..." ;)

Όπως έχουμε δει και στο thread "Παντόφλες": Νέα-Κινήσεις-Δελτία-Απορίες, το πλοίο δεν πρέπει να υπάρχει πιά :(, αφού κάηκε στο λιμάνι του Dar es Salaam τον περσινό Μάρτιο. Και λέω "δεν πρέπει να υπάρχει πιά" μιας και μου φαίνεται απίθανο να μπήκαν στην Τανζανία στον κόπο να το επισκευάσουν - αποκαταστήσουν.

Και όμως αγαπητοί μου, μπήκαν στον κόπο στην μακρινή μας Τανζανία, και επισκευάσανε ή μάλλον - ανακατασκευάσανε το πλοίο. Το θρυλικό ΑΦΑΙΑ (νυν AZIZA I) "is steel here", ή μάλλον πιό σωστά "is steel ...there". :)

Το πλοίο ενάμιση χρόνο (Μάρτιος 2009) μετά από την φωτιά που το είχε θέσει σε κατάσταση παροπλισμού, είναι έτοιμο και πάλι και σε δύο περίπου εβδομάδες ξεκινάει και πάλι δρομολόγια στην Ζανζιβάρη της Τανζανίας. Έτσι δικαιολογείται και το ότι στο equasis αναφέρεται "In service" με τελευταίο update στις 13-07-2010.

Να δούμε και μία φωτό του πλοίου από το 2006, εν πλω προς το νησί Pemba.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...
  • 10 months later...

Και όμως αγαπητοί μου, μπήκαν στον κόπο στην μακρινή μας Τανζανία, και επισκευάσανε ή μάλλον - ανακατασκευάσανε το πλοίο.

Καμια φορα για αλλο ψαχνεις και αλλο βρισκεις.

Μεσα απο το shipspotting λοιπον βλεπουμε τη παντοφλα σε καποιο καρναγιο στην Κενυα σε φαση επισκευης.Φυσικα και δεν μπορω να ξερω αν οι εργασιες προχωρανε ή αν εχουν σταματησει αλλα ειναι εμφανες οτι εχουν ξαναχτισει ενα κομματι στην πρυμη(προφανως το καμμενο),ενω και το υπολοιπο πλοιο δεν δειχνει να ειναι σε ασχημη κατασταση.

post-1819-0-17988200-1331735020_thumb.jp

Την φωτογραφια την ανεβασε ο χρηστης baserock και ειναι τραβηγμενη τον Νοεμβριο του 2011 και εδω μπορειτε να την δειτε και σε μεγαλυτερη αναλυση.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ετοιμη η παντοφλα η οποια εχει βγει σχεδον ολοκαινουρια και με εμφανεις αλλαγες στην πρυμη απο την επισκευη,εχοντας ξεκινησει παλι τα δρομολογια της.Φρεσκοτατη φωτο ανεβηκε στο flickr απο τον χρηστη Clark Photog

 

post-1819-0-54346100-1356618320_thumb.jp

 

Σε μεγαλυτερη αναλυση υπαρχει εδω

Link to comment
Share on other sites

Κούκλα το ΑΦΑΙΑ, μία από τις πλέον ιστορικές παντόφλες που κατασκευάστηκαν και δούλεψαν στην χώρα μας. Και σπουδαία βέβαια η ανακάλυψη αυτής της τόσο πρόσφατης φωτό, μόλις πριν τέσσερις ημέρες τραβηγμένη, "ίνα εκπληρωθή το ρηθέν παρά του γράφοντος",

 

Και όμως αγαπητοί μου, μπήκαν στον κόπο στην μακρινή μας Τανζανία, και επισκευάσανε ή μάλλον - ανακατασκευάσανε το πλοίο. Το θρυλικό ΑΦΑΙΑ (νυν AZIZA I) "is steel here", ή μάλλον πιό σωστά "is steel ...there". smile.gif

Το πλοίο ενάμιση χρόνο (Μάρτιος 2009) μετά από την φωτιά που το είχε θέσει σε κατάσταση παροπλισμού, είναι έτοιμο και πάλι και σε δύο περίπου εβδομάδες ξεκινάει και πάλι δρομολόγια στην Ζανζιβάρη της Τανζανίας. Έτσι δικαιολογείται και το ότι στο equasis αναφέρεται "In service" με τελευταίο update στις 13-07-2010.

 

και όχι βέβαια για να ευλογήσουμε τα γένια μας, αλλά γιατί τότε που το είχαμε γράψει αποκλειστικά στο shipfriends -πριν δύο ολόκληρα χρόνια- είχαν υπάρξει αρκετοί αμφισβητίες της είδησης από άλλα ελληνικά φόρουμ - blogs - sites, οι οποίοι είχαν ήδη στείλει το πλοίο για .......παλιοσίδερα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...