Jump to content
Shipfriends

Σύγκρουση του Φ/Γ - Ο/Γ Καπετάν Μιχάλης με το Φ/Γ Santana και βύθιση του πρώτου.


Recommended Posts

Σώοι περισυνελλέγησαν οι οκτώ από τους εννέα ναυτικούς, έξι έλληνες και δυο αλλοδαποί, του ελληνικού φορτηγού πλοίου "Καπετάν Μιχάλης", το οποίο βυθίστηκε τα ξημερώματα μετά από σύγκρουση με το υπό σημαία Μάλτας... φορτηγό "Σαντάνα", βορειοανατολικά της Αμοργού. Νεκρός ο μάγειρας του πλοίου που είναι Έλληνας.

Στην επιχείρηση έρευνας παίρνουν μέρος πλωτά του Λιμενικού, από Νάξο και Σύρο, δύο ελικόπτερα Σούπερ Πούμα,ένα αεροσκάφος C-130 και άλλα πλοία.

Υ.Γ. Ο Χάρτης πραγματικού χρόνου που δείχνει το σημείο της σύγκρουσης των 2 πλοίων πάνω και δεξιά απο την Νήσο Άνδρο τα 3 πράσινα βέλη που είναι κοντά.

ΠΗΓΗ:troktiko

Βούλιαξε το άσπρο περιστέρι

post-878-128326983446_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ο χάρτης μπορεί να δείχνει το σημείο της σύγκρουσης, αλλά αυτό σίγουρα δεν είναι πάνω από την Άνδρο. Αυτό που φαίνεται στο ais είναι το captain michalis που ανέβαινε με 10,4 knots και σε δύο λεπτά φαίνεται να παίρνει ανάποδη πορεία με 6,5 knots που σιγά σιγά μειώνεται. Η πορεία αυτή και οι ταχύτητες συμπίπτουν χρονικά με αυτές του santana, πράγμα που σημαίνει ότι για καποια λεπτά (μέχρι να χαθεί το στίγμα του michalis ή να βουλιάξει) τα πλοία πήγαιναν μαζί. H πηγή του shot είναι φυσικά το http://syros-observer.aegean.gr

Κρίμα για τον χαμό του ανθρώπου.

ΥΓ. Το περιστέρι είναι κίτρινο.

post-24-128326983449_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Απο κατι ψηλα που επιασα στις ειδησεις,οι ναυτικοι του ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ φωναζαν στο SANTANA,μετα την συγκρουση,να μην κανει καποια κινηση αποκολλησης.Εκεινοι αντιθετα εκαναν με αποτελεσμα το δικο μας να αρχιζει να μπαζει γρηγορα νερα και ισα ισα να προλαβουν να μπουν καποιοι σε life raft.Ο μαγειρας δυστυχως παρασυρθηκε απο την δινη των νερων καθως βουλιαζε το πλοιο:(

Link to comment
Share on other sites

Επισης αναφερθηκε οτι ο πλοιαρχος του Καπεταν Μιχαλης μεταφερθηκε με ελικοπτερο στην Αθηνα και νοσηλευεται στο ΚΑΤ με τραυμα στην ωμοπλατη.

Link to comment
Share on other sites

Η ανακοίνωση απο το ΥΕΝ για τη βύθιση Φ/Γ πλοίου «ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ» Ν.Π. 11606 κατόπιν σύγκρουσης με Φ/Γ πλοίο «SANTANA» σημαίας Μάλτας στην Αμοργό

Πρωινές ώρες σήμερα, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης, του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, ενημερώθηκε για περιστατικό σύγκρουσης του Φ/Γ πλοίου «ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ» Ν.Π. 11606 και του Φ/Γ πλοίου «SANTANA» σημαίας Μάλτας, στη θαλάσσια περιοχή ΒΑ νήσου Αμοργού.

Αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν η βύθιση του «ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ», το οποίο είχε αποπλεύσει από την Κάρπαθο με προορισμό το λιμένα Μυκόνου, έμφορτο με τσιμέντο και στο οποίο επέβαιναν εννέα (09) ναυτικοί (7 Έλληνες, 1 Ρουμάνος και 1 Ιρλανδός), που βρέθηκαν στη θάλασσα, ενώ το Φ/Γ «SANTANA», που είχε αποπλεύσει από λιμένα της Ουκρανίας με προορισμό την Ταϋλάνδη, μεταφέροντας πλάκες σιδήρου, υπέστη περιορισμένες υλικές ζημιές, χωρίς να αναφερθεί τραυματισμός κάποιου εκ των είκοσι (20) αλλοδαπών ναυτικών, μελών του πληρώματός του.

Άμεσα, με ενέργειες του ΥΕΝΑΝΠ / ΕΚΣΕΔ, στην περιοχή κατέφθασαν δύο (02) ελικόπτερα SUPER PUMA, ένα (01) αεροσκάφος C-130, ένα (01) πλωτό περιπολικό του Λ.Σ, ένα (01) ναυαγοσωστικό σκάφος του Λ.Σ. και ιδιωτικά σκάφη, ενώ παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλα τα παραπλέοντα πλοία, για να συνδράμουν στην επιχείρηση εντοπισμού και διάσωσης των ναυαγών.

Περί ώρα 05:00, το Φ/Γ πλοίο «ALFA DRAGON» σημαίας Παναμά, περισυνέλλεξε σώους τους 8 εκ των 9 αγνοουμένων Ελλήνων ναυτικών, που είχαν καταφέρει να επιβιβασθούν σε σωσίβια σχεδία (life raft), πριν τη βύθιση. Στη συνέχεια, οι επτά (07) από αυτούς παρελήφθησαν από το πλωτό περιπολικό Λ.Σ. και μεταφέρθηκαν στη Νάξο, ενώ ο 66χρονος Πλοίαρχος του «ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ», ο οποίος έφερε ένα τραύμα στην πλάτη, παρελήφθη, εν πλω, από ελικόπτερο SUPER PUMA και διεκομίσθη στην Ελευσίνα, όπου ανέμενε ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ, το οποίο τον μετέφερε στο Νοσοκομείο ΚΑΤ, για περαιτέρω ιατρική περίθαλψη.

Περί ώρα 07:15, το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ» Ν.Νάξου 136, εντόπισε, σε απόσταση περίπου 7,5 ν.μ. από τις ΒΑ ακτές της Αμοργού, χωρίς τις αισθήσεις του, τον Έλληνα ναυτικό, που αγνοείτο. Ο προαναφερθείς μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας Χώρας Αμοργού, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του και παραγγέλθηκε η προβλεπόμενη νεκροψία * νεκροτομή.

Από το περιστατικό δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση, ενώ το «SANTANA» με εντολή του ΥΕΝΑΝΠ / ΕΚΣΕΔ, κατέπλευσε, αυτοδύναμα, στο λιμένα Σύρου, όπου του απαγορεύθηκε ο απόπλους, από την οικεία Λιμενική Αρχή.

Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Νάξου.

Για το συμβάν ενημερώθηκε άμεσα ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Αναστάσης Παπαληγούρας, ο οποίος :

•έδωσε εντολή για την κατεπείγουσα διερεύνηση των συνθηκών του ατυχήματος από τις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες του Λ.Σ., σύμφωνα με τις οδηγίες της αρμόδιας Εισαγγελικής Αρχής και

•ανέθεσε στον Αρχηγό του Λ.Σ., Αντιναύαρχο κ. Θεόδωρο Ρεντζεπέρη,

να επιμεληθεί προσωπικώς του θέματος της ενημέρωσης των οικείων του θανόντος, ενέργεια που, κατά τα ειωθότα, αποτελεί υποχρέωση της πλοιοκτήτριας εταιρείας και σε τυχόν διαπίστωση, για οποιονδήποτε λόγο, ολιγωρίας, να έλθει ο ίδιος σε επικοινωνία με τους συγγενείς του ναυτικού.

Τυχόν εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν με νεότερο δελτίο μας.

Link to comment
Share on other sites

Δεν γνωρίζω αν οφείλεται στην σημερινή ημέρα (Κυριακή - αργία - εκλογές), πάντως η πληροφόρηση δεν είναι και τόσο σαφής.

Διαβάζω σε ναυτιλιακό site :

Το πτώμα του άτυχου Έλληνα ναυτικού εντόπισε στις 7 το πρωί το πλοίο της γραμμής «Παναγία Σουμελά», ενώ το Ουκρανικό πλοίο οδηγείται στη Σύρο.

Όντας σίγουρος ότι δεν υπάρχει περίπτωση το πλοίο της γραμμής να ήταν το ΠΑΝΑΓΙΑ ΣΟΥΜΕΛΑ, κοιτάω σε μεγάλο ενημερωτικό site όπου και διαβάζω :

Το πτώμα του άτυχου ναυτικού εντόπισε στις 07:15 το επιβατηγό πλοίο «Παναγιά Χοζοβιώτισσα» σε απόσταση περίπου 7,5 ναυτικών μιλίων από τις ακτές της Αμοργού.

Θέλοντας να δω επιτέλους ποιό πράγματι ήταν το πλοίο που παρέλαβε την σωρό του άτυχου ναυτικού, μπαίνω στο site του ΥΕΝ όπου και επίσημα πιά βλέπω να επιβεβαιώνεται ότι το επιβατηγό πλοίο είναι το "Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «ΠΑΝΑΓΙΑ ΧΟΖΟΒΙΩΤΙΣΣΑ» Ν.Νάξου 136".

Θα μου πείτε ότι ελάχιστη σημασία έχει μπροστά στον χαμό του συνανθρωπού μας το ποιό πλοίο ήταν τελικά. Το αναφέρω απλά για να επισημάνω ότι ίσως θα πρέπει να είμαστε κάπως "επιφυλακτικοί" για τα όσα έχουμε ακούσει μέχρι στιγμής για το συμβάν.

Συλλυπητήρια στην οικογένεια του άτυχου ναυτικού ο οποίος από ότι διάβασα ήταν και σε ηλικία συνταξιοδότησης.

Link to comment
Share on other sites

Στην καρδιολογική κλινική του ΚΑΤ νοσηλεύεται ο πλοίαρχος του πλοίου «Καπετάν Μιχάλης», Νίκος Παναγόπουλος, το οποίο την Κυριακή συγκρούστηκε με το φορτηγό πλοίο «Santana» (υπό σημαία Μάλτας), γεγονός που προκάλεσε το θάνατο του 70χρονου μάγειρα του ελληνικού πλοίου, Νίκου Δρόσου.

Ο πλοίαρχος μεταφέρθηκε, αρχικά, στο ΚΑΤ με κάταγμα στην ωμοπλάτη, στη συνέχεια, όμως, παρουσίασε ισχαιμία στο μυοκάρδιο, που εξελίχθηκε σε οξύ καρδιακό επεισόδιο.

zougla.gr

Link to comment
Share on other sites

[...]Ο άτυχος 78χρονος μάγειρας, που εξακολουθούσε να εργάζεται παρά την ηλικία του αφού δεν είχε σύνταξη,

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4539505&ct=1

Ας μη ξεχνάμε ποτέ και την "σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού". Τι να σου κάνει 78 χρονών σε ναυάγιο?
Link to comment
Share on other sites

Πουθενα δεν γινεται λογος για τον χρονο βυθισης του πλοιου. Απο τι στιγμη που εφτασαν πλωτα και ιπταμενα μεσα στο σημειο δεν σημαινει οτι υπηρξε αρκετος χρονος για την ασφαλη εκκενωση του πλοιου;

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

epeidi polla exete pei thelw n 3ekatharisw kapoia pragmata! eimai i kori tou atuxou mageira...nai itan 78 etwn alla pistepste me dn fainitan g toso kai genika itan polu zwntanos antrwpos..twra anakalupsa pws exoun upotheio tosa polla g ton patera m...episis o iatrodikastis eipe pws an dn pnigotan se ato t nauagio tha zouse para polla xronia akoma...efoson dn eixe kapoio problima.. telos pantwn...ola auta einai peritta pleon afou dn brisketai konta mou..

Απο κατι ψηλα που επιασα στις ειδησεις,οι ναυτικοι του ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΙΧΑΛΗΣ φωναζαν στο SANTANA,μετα την συγκρουση,να μην κανει καποια κινηση αποκολλησης.Εκεινοι αντιθετα εκαναν με αποτελεσμα το δικο μας να αρχιζει να μπαζει γρηγορα νερα και ισα ισα να προλαβουν να μπουν καποιοι σε life raft.Ο μαγειρας δυστυχως παρασυρθηκε απο την δινη των νερων καθως βουλιαζε το πλοιο:(

ontws oi nautikoi tou kapetan michalis elegan st santana ka na min kounithei alla kai natous perisulle3ei pragma pou dn ekanan

Πουθενα δεν γινεται λογος για τον χρονο βυθισης του πλοιου. Απο τι στιγμη που εφτασαν πλωτα και ιπταμενα μεσα στο σημειο δεν σημαινει οτι υπηρξε αρκετος χρονος για την ασφαλη εκκενωση του πλοιου;

file mou t ploio buthistike mesa se 7 lepta opws katalabaineis k pou prolaban na pesoun stin thalassa itan arketo episis skepsou mono pws tous epiase ston upno itan 4 t 3imerwma kai mono enas itan 3upnios st timoni...

Edited by proud_ionian
3 σε 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...