Jump to content
Shipfriends

Eλλάδα - Συρία


Recommended Posts

Διάβασα, πως είναι πολύ κοντά σε συμφωνία η θαλάσσια ένωση,με ΕΓ/ΟΓ πλοίο, Ελλάδας-Συρίας. Ξέρει κάποιος κάτι περισσότερο; Μια φήμη επίσης λέει πως τα λιμάνια σύνδεσης θα είναι Χαλκίδα-Λατάκια.

Link to comment
Share on other sites

Αυτο υπηρχε και παλιοτερα με ελληνικο λιμανι το Βολο. Δεν εχω ακουσει κατι σχετικο. Αυτο που ειναι σιγουρο, ειναι πως η Συρια εχει παρα πολυ μεγαλη κινηση σε κοντεινερ γενικα. Τωρα αν υπαρχει αρκετη κινηση ρο-ρο, δεν εχω ιδεα.

Link to comment
Share on other sites

Παράξενο...

Το πλοίο θα είναι σίγουρα εγ/ογ ή ρο-ρο; Γιατί από επιβατική κίνηση αν δρομολογηθεί κάποιο τελικά (δεν νομίζω) θα πηγαίνει χάλια. Και όχι από Πειραιά;;

Link to comment
Share on other sites

Και παλιά, όταν υπήρχε η γραμμή Βόλος-Λατάκια, τα πλοία ήταν ΕΓ/ΟΓ. Η κίνηση με τα φορτηγά, ήταν άριστη. Επιβάτες υπήρχαν, στην πλειοψηφία τους αραβικής καταγωγής. Η γραμμή έκλεισε, όχι απο έλλειψη ενδιαφέροντος, αλλά απο άλλους λόγους. Η ιδέα της Χαλκίδας έχει την έννοια του οτι είναι πολύ κοντά στην πρωτεύουσα και στην βιομηχανική περιοχή της Αττικοβοιωτίας, όπου και υπάρχει και η μεγαλύτερη παραγωγή.

Link to comment
Share on other sites

Να θυμίσω ότι για κάποιο μικρό χρονικό διάστημα (περίπου 5 μηνών) έκανε δρομολόγι από Βόλο για Συρία ο ΙΚΑΡΟΣ της ΑΝΤΕΣΙ επί εποχής ελληνικής ακτοπλοίας

Και το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ αν δεν κάνω λάθος είχε πάει κι αυτό λίγο σε αυτή την γραμμή πάλι επι εποχής ελληνικής ακτοπλοίας.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Στον φάκελο Υποψηφιότητας για την διοργάνωση των XVII Μεσογειακών Αγώνων του 2013 στο Βόλο και στην Λάρισα, αναφέρεται σαν στόχος:
[...]Δημιουργία Ακτοπλοϊκής Σύνδεσης σε μόνιμη βάση μεταξύ του Βόλου και της Σμύρνης - Τουρκία, Βόλου και Ταρσούς - Συρία και Βόλου με Αλεξάνδρεια - Αιγύπτου. Με τις τρεις αυτές συνδέσεις θα δημιουργηθούν θαλάσσιοι δρόμοι με τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου και την προώθηση της πολιτιστικής, τουριστικής και εμπορικής συνεργασίας.

http://www.volos-city.gr/ecPortal.asp?id=14984&nt=18〈=1

Τα ίδια επαναλαμβάνει και η σημερινή ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της Λάρισας:

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΤΟΥ 2013 ΙΣΙΔΩΡΟΣ ΚΟΥΒΕΛΟΣ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΤΟΥ - Ποια είναι τα πλεονεκτήματά μας

Σε συνέχεια των παραπάνω (για την γραμμή Βόλου-Συρίας), έχουν ενδιαφέρον και τα παρακάτω:

Syria and Greece discuss enhancing sea transport cooperation

---ATHENS, (SANA)- Deputy Transport Minister for Sea Transport Dr. Imadedin Abul Hai on Thursday discussed with Secretary General of Greek Ministry of Maritime Trade cooperation in the sea transportation between the two countries and means of rerunning the Free Boat line between Tartus and Greek city of Volos.

Both sides reviewed the facilities which Syria offered to eliminate the obstacles which hinder running this line.

Holding a meeting of the joint technical committee between the two countries in the sea transport field was also approved.

H.Zein/ Idelbi

Source: http://www.sana.org, SANA - Syrian Arab News Agency, Syria, Thursday, September 14, 2006 - 01:15 PM

Αναδημοσίευση: http://www.marine-marketing.gr/newsclip.php?file=200637.txt#2

και
Syria and Greece to Widen Scale of Transport Cooperation

---Thursday, November 16, 2006 - 07:45 PM

DAMASCUS, (SANA) - Syria underlined on Thursday keenness on widening scope of standing cooperation with Greece in field of transportation in the two countries interests.

Minister of Transportation Yaroub Badr held talks today with the Greek ambassador in Damascus over boosting ties of cooperation and activating accords signed between the two countries in various fields of transportation.

The minister noted importance of the inked agreements in developing the maritime transportation and boosting trade exchange as well as reinvigorating the tourism movement .

For her part, the Greek ambassador announced that a group of Greek technicians and specialists would soon be invited to Syria to pursue all issues related to the singed agreements with the aim of translating them on the ground as quick and possible.

Source: http://www.sana.org/eng/21/2006/11/16/86551.htm

Αναδημοσίευση: http://www.marine-marketing.gr/newsclip.php?file=200646.txt#2

Link to comment
Share on other sites

Απ' οτι ειμαι σε θεση να γνωριζω οταν πρωτοδημιουργηθηκε η συνδεση Βολου - Συριας, ενας σημαντικος παραγοντας της επιτυχιας της ηταν και ο πολεμος Ιρακ - Ιραν. Μεσω(και) της συνδεσης αυτης διοχετευονταν πολεμικο υλικο παντως ειδους προς το Ιρακ(και μη βγει κανενα κιριζι και μου πει οτι στην Ελλαδα δεν γινονται τετοια κι οτι την ιδια στιγμη ο Ανδρεας Παπανδρεου εκανε την "Πρωτοβουλια των 6" για την ειρηνη:rolleyes: ). Το εμποριο μεσω Συριας προς Ιρακ επισης γνωρισε μεγαλη ανθιση κατα τη διαρκεια του εμπαργκο προς το Ιρακ απο τη Δυση, παρα πολλα πραγματα διοχετευονταν μεσω Συριας.

Απο κει και περα και οσον αφορα μια πιθανη τετοια ακτοπλοικη συνδεση, εχω ερωτηματικα. Για τουρισμο δεν συζηταμε, οποτε το κοινο της συνδεσης θα ειναι το φορτιο. Το θεμα ειναι οτι η Συρια εχει μια τραγικη ανισορροπια στο εμπορικο της ισοζυγιο, εισαγει σχεδον τα παντα και εξαγει ελαχιστα, κυριως υφασματα, βαμβακι και ελαστικα. Απο την αλλη ενας μεγαλος σκοπελος ειναι το διαβοητο Τελωνειο της Συριας το οποιο για οποιοδηποτε προβλημα στο φορτιο(να λειπουν π.χ. 5 κιλα φορτιο απο ενα κοντεινερ με σακκια πατατες) μπορει να κανει arrest για την πλακα του το μεταφορικο μεσο(πλοιο η φορτηγο) και να επιβαλλει αστρονομικα προστιμα. Δεν ξερω με λιγα λογια ποιος σοβαρος πλοιοκτητης η ιδιοκτητης μεταφορικης εταιρειας θα διακινδυνευε να στειλει τα πλοια/φορτηγα του εκει κατω.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Απο κει και περα και οσον αφορα μια πιθανη τετοια ακτοπλοικη συνδεση, εχω ερωτηματικα.
Ελπίζω τώρα να σου λυθούν κάποιες απορίες. Πάντως, υπάρχει θερμό κυβερνητικό ενδιαφέρον και στο επίπεδο του ΥΕΝ, αλλά και του ΥΠΕΞ (πρεσβεία στη Δαμασκό).

Τα παρακάτω αποσπάσματα είναι από την χθεσινή ΘΕΣΣΑΛΙΑ (11 Μαρτίου 2007)

Ο γ.γ. του υπ. Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Βλάχος χθες στο Βόλο. Βάρος στη γραμμή Βόλου-Συρίας

Βαρύτητα στην ανάπτυξη της γραμμής που θα συνδέει το Βόλο με τη Συρία δίνει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όπως ανακοίνωσε χθες ο γενικός γραμματέας Λιμένος και Λιμενικής Πολιτικής κ. Γ. Βλάχος.

[...]Σύμφωνα με τον κ. Βλάχο, η πολιτική του υπουργείου επικεντρώνεται στο να ανοίξουν για το λιμάνι του Βόλου προοπτικές συνεργασίας με τρίτες χώρες στον τομέα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

[...]«Εμείς θέλουμε να προετοιμαστεί το λιμάνι του Βόλου κατάλληλα για τη σύνδεση με τη Λατάκεια. Το Ιράκ μπορεί σήμερα να είναι σπαρασσόμενο αλλά σύντομα θα αρχίσει η ανοικοδόμηση και η μεταφορά υλικών θα μπορεί να γίνει από χώρες που διατηρούν καλές σχέσεις με τον αραβικό κόσμο», τόνισε ο κ. Βλάχος...

http://www.e-thessalia.gr/newsfeed.asp?Fv1=6&Fv2=11/3/2007&Fv3=2007&Fv4=129947

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Νομίζω, πλέον, ότι έχουμε μπεί στην τελική ευθεία για την υλοποίηση των συνδέσεων Βόλου-Τουρκίας/Συρίας/Αιγύπτου.

Χθες είχαμε πάλι μια σαφέστατη ένδειξη ότι υπάρχει θερμό ενδιαφέρον και αμέριστη πολιτική υποστήριξη.

Θεσσαλία / Τετάρτη, 28 Μαρτίου 2007

Παρουσίαση του φακέλου της υποψηφιότητας Βόλου-Λάρισας για τους Μεσογειακούς του 2013

[…]Ο πρόεδρος της επιτροπής κ. Ισίδωρος Κούβελος, αναφερόμενος στα πλεονεκτήματα του φακέλου, που αναμένεται να κατατεθεί στη Διεθνή Επιτροπή Μεσογειακών Αγώνων στις 2 Απριλίου, επισήμανε:

- Την κατά 80% πληρότητα των αθλητικών εγκαταστάσεων,

- Τις καλύτερες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση των αθλητών μέσα σε ένα φιλόξενο περιβάλλον,

- Την ύπαρξη δύο σύγχρονων αεροδρομίων σε Βόλο και Λάρισα,

- Την λειτουργία σύγχρονου κέντρου αντιντόπινγκ κοντρόλ

- Τη σύνδεση με το δίκτυο προαστιακού σιδηροδρόμου

- Τις σύγχρονες ξενοδοχειακές μονάδες

- Την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βόλου με την Σμύρνη (Τουρκία), την Ταρσό (Συρία) και την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου,

- Την επίσημη κρατική εγγύηση για την χρηματοδότηση του έργου…

http://www.e-thessalia.gr/newsfeed.asp?Fv1=1&Fv2=28/3/2007&Fv3=&Fv4=131711

Και μάλιστα θα έλεγα ότι πρώτη θα ξεκινήσει η γραμμή Βόλου – Συρίας, για την οποία έχω την αίσθηση ότι έχουν προχωρήσει πολύ οι διαδικασίες.

Εάν δε λάβει κανείς υπ' όψη ότι, πριν μια εβδομάδα, σε ανακοίνωση του ΥΕΝ τονίζεται ότι:

Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων – Πρόγραμμα MARCO POLO II

Στο πλαίσιο της ασκούμενης πολιτικής από τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Μανώλη Κ. Κεφαλογιάννη, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου εξετάζουν την ανάπτυξη δράσεων για την αξιοποίηση του κοινοτικού προγράμματος MARCO POLO II και την διεκδίκηση όσο το δυνατόν μεγαλύτερου μεριδίου στο συνολικό προϋπολογισμό για την διάθεση των κοινοτικών πόρων.

Το χρηματοδοτικό πρόγραμμα, που υιοθέτησε η Ε.Ε. με τον κανονισμό 1692/06, προβλέπει κονδύλια 740 εκατ. ευρώ για την χρονική περίοδο 2007-2013, με ετήσια κατανομή που ορίζεται στα 106 εκατ. ευρώ. Το MARCO POLO II θα αποτελέσει το μοχλό για την άσκηση της νέας πολιτικής Μεταφορών της Ε.Ε. που συνίσταται στην ανάπτυξη των θαλάσσιων λεωφόρων….

http://egov.yen.gr/yen.chtm?prnbr=30882

…νομίζω ότι το μόνο που απομένει είναι να μάθουμε την εταιρεία(ες), τα πλοία και την ακριβή ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων!

ΥΓ Έχω την αίσθηση ότι τους Μεσογειακούς μπορεί να μην τους πάρουμε, αλλά αυτές οι συνδέσεις (ή τουλάχιστον κάποιες από αυτές) θα υλοποιηθούν.

ΥΓ2 Επίσης, έχω την περιέργεια να μάθω εάν το Boa Vista θα κάνει κάποια από αυτές τις γραμμές…καθόλου απίθανο.

Αν και έχω την υποψία ότι η γραμμή Βόλου-Δικελί δεν στηρίχθηκε, γιατί υπήρχε εν εξελίξει ένας άλλος μακροπρόθεσμος σχεδιασμός.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Την Κυριακή η ΘΕΣΣΑΛΙΑ είχε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο από έναν -κατά τεκμήριο- γνώστη του θέματος. Λόγω της ιδιαιτερότητας του άρθρου, πιστεύω ότι αξίζει να το παραθέσω ολόκληρο, ώστε να υπάρχει και η δυνατότητα σχολιασμού από τα μέλη.

Βέβαια, η τελευταία παράγραφος του άρθρου μου δημιουργεί και κάποιες επιφυλάξεις...και ίσως να συσχετίζεται με το αμέσως προηγούμενο μήνυμα μου.

Η ΘΕΣΣΑΛΙΑ / Κυριακή, 22 Απριλίου 2007

ΒΟΛΟΣ - ΣΥΡΙΑ - Θαλάσσια σύνδεση: Πότε ή ποτέ;

Του ΝΙΚΟΥ ΒΙΣΒΙΚΗ*

Ανά τακτά διαστήματα διαβάζουμε στον τοπικό Τύπο δηλώσεις ή ενέργειες που αποσκοπούν στην επαναλειτουργία της πάλαι ποτέ κραταιάς θαλάσσιας σύνδεσης του Βόλου με τη Συρία. Μιας σύνδεσης που τότε (τέλος της δεκαετίας του ʼ70 και αρχές του ʽ80) είχε βγάλει τον Βόλο από την παγκόσμια ανωνυμία στο χώρο των θαλάσσιων διεθνών μεταφορών. Μιας σύνδεσης - όσο επιτυχούς και αν ήταν - που έμελλε να τερματίσει άδοξα ως επακόλουθο των συνεπειών του οκταετούς πολέμου Ιράν - Ιράκ (1980-1988). Τότε αναγκαστικά έκλεισαν τα ανατολικά σύνορα της Συρίας κόβοντας έτσι τις διεθνείς μεταφορές προς την ενδοχώρα των Ισλαμικών χωρών, μια και από το Λίβανο ή έξοδος ήταν εξίσου αδύνατος, λόγω και της δικής του πολεμικής εμπλοκής με το Ισραήλ.

Στα περίπου 20 χρόνια που μεσολάβησαν έγιναν κάποιες απόπειρες επαναλειτουργίας - στις οποίες είχε πρακτορειακό ρόλο ο υπογραφόμενος - όπως με την εταιρεία Ελληνική Ακτοπλοΐα και στη συνέχεια την POTHITOS LINES με RO - RO πλοία (μεταφοράς μόνο φορτηγών οχημάτων), που συνδέσανε το Βόλο με την Κύπρο και το Ταρτούς ή την Χάιφα αντίστοιχα. Ήταν θνησιγενείς!

Ο αείμνηστος Ανδρέας Παπανδρέου σε προεκλογική του ομιλία στην παραλία του Βόλου είχε υποσχεθεί την επαναλειτουργία της γραμμής. Ο Κωστής Στεφανόπουλος, ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας σε επίσκεψή του στη Δαμασκό με τον τότε Πρόεδρο Ασσάντ είχε μαζί του τον τότε YEN κ. Παπουτσή και έκαναν δηλώσεις για την σύνδεσή μας με το Βόλο. Στελέχη του ΟΣΕ αντάλλασσαν κατά καιρούς επισκέψεις με ομόλογους τους από τη Συρία για τη σιδηροδρομική - ακτοπλοϊκή σύνδεσή μας. Στις αρχές της δεκαετίας του ʽ90 οι τότε διοικήσεις του ΟΛΒ (ως Λιμενικό Ταμείο) είχαν σπεύσει να κατασκευάσουν σχετικό ντόκο (λιμάνι) στα πευκάκια, για πλοία που να μεταφέρουν και τρένα στη Συρία. Ο βουλευτής κ. Σούρλας σε προηγούμενη θητεία του είχε κάνει σχετική ερώτηση στη Βουλή. Αυτές είναι μόνο μερικές από τις πολλές - αλλά σπασμωδικές- προσπάθειες επαναλειτουργίας της γραμμής.

Μέχρι σήμερα όλες ανεξαιρέτως οι διοικήσεις του Οργανισμού Λιμένος Βόλου κάνουν λόγο, δηλώσεις και σχετικές επαφές με αντικείμενο τη σύνδεση με τη Συρία. Πολλές από αυτές βλέπουμε πρωτοσέλιδα στα τοπικά ΜΜΕ.

Αναμφισβήτητα δημιουργούν κλίμα πικρίας και σκεπτικισμού σε όλους εμάς τους δυνητικά εμπλεκόμενους - ναυτικούς πράκτορες, λιμενεργάτες, τροφοδότες πλοίων, τεχνικούς, επισκευαστικές μονάδες, ξενοδόχους, εστιάτορες κ.λπ., κ.λπ. Πολλοί από εμάς στο ξεκίνημα της επαγγελματικής μας καριέρας (και μάλιστα με επιστημονικά εφόδια) το στηρίξαμε στην επαναλειτουργία αυτής της γραμμής. Ολοκληρώνοντας σχεδόν τον επαγγελματικό της κύκλο, αυτή η γενιά της γραμμής Βόλου - Συρίας, ακούμε συνεχώς άτομα με θεσμικό ρόλο στον τόπο μας να μιλούν για τη γραμμή, χωρίς να μπουν στον κόπο να μάθουν αν είναι εφικτή η επαναλειτουργία της ή ποια είναι τα εμπόδια σʼ αυτήν.

Για τη Συρία (όσο και να θέλει την επαναλειτουργία στις επαφές της με την Ελλάδα σε υπουργικό επίπεδο), απαιτείται πολύς χρόνος να ξεφύγει από την πολιτική και εμπορική απομόνωσή της στη Μέση Ανατολή, όχι ως χώρα προορισμού, όπου είναι πολύ λίγη για μια τέτοια γραμμή, αλλά ως χώρα διέλευσης.

Όταν τα σύνορά της με το Ιράκ (και περαιτέρω με Ιορδανία, Ιράν, Σαουδική Αραβία κ.λπ.) παραμένουν κλειστά - και μάλιστα με εντολή των ΗΠΑ. Όταν τα σύνορά της με το Λίβανο είναι ελεγχόμενα για τον κίνδυνο ανεφοδιασμού της Χεζμπολάχ από την ίδια ή το Ιράν. Όταν η ίδια αποτελεί σύνορο με ζώνη πολέμου (Ιράκ), όπου ελέγχεται οτιδήποτε διακινείται, μπορεί έτσι να λειτουργήσει ελεύθερο διεθνές εμπόριο το οποίο προερχόμενο από την Ευρώπη, τυχόν θα χρησιμοποιήσει, το Βόλο στη διέλευσή του;

Η Συρία θα αποτελέσει σταθμό διαμετακόμισης μεταξύ Ευρώπης και Μέσης Ανατολής μόνο όταν επέλθει απόλυτη τάξη και ελευθερία εμπορίου σε όλες τις παρακείμενες χώρες. Μέχρι τότε, ας μη μιλάμε για γραμμή Βόλου - Συρίας.

Όσοι από μας θέλουμε την έξοδο του λιμανιού μας από τη διεθνή απομόνωση, καλό είναι να απεγκλωβιστούμε οι ίδιοι από την εμμονή στη γραμμή Βόλου - Συρίας. Άλλωστε αν ποτέ δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, θα χρειαστεί πολύς αγώνας - όχι σε τοπικό επίπεδο, Βουλής ή ομολόγων YEN - αλλά σε επίπεδο αυτών που διακινούν το διεθνές εμπόριο, δηλαδή τους ομολόγους Επιτρόπους Διεθνούς Εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Αραβικού συνδέσμου εν προκειμένω. Ας θυμηθούμε ότι και από την ανοικοδόμηση του Λιβάνου στις αρχές του ʽ90 οι τσιμεντοβιομηχανίες και οι θαλάσσιες μεταφορές της Ελλάδας περίμεναν πολλά, αλλά ο Λίβανος αποδείχτηκε αυτάρκης στον τομέα του τσιμέντου και άλλων οικοδομικών υλικών.

Τέλος να θυμίσουμε σε όσους επιμένουν πως η γραμμή Βόλου - Συρίας θα ανοίξει μετά την ολοκλήρωση της Εγνατίας οδού και της σήραγγας της Κατάρας, ότι αυτό ουδέποτε αποτέλεσε πρόβλημα, πέραν των όσων αντιθέτων λέγονταν. Αρκεί να σκεφτούμε ότι δεκάδες οχηματαγωγά πλοία συνδέουν εβδομαδιαίως την Ελλάδα με την Ευρώπη μέσω Ηγουμενίτσας. Τα φορτία αυτά συνεχίζουν εδώ και δεκαετίες να χρησιμοποιούν το ίδιο - απαγορευτικό υποτίθεται για το Βόλο - οδικό δίκτυο της Κατάρας.

Συμπέρασμα: Όσο και αν οι εποχούμενοι πολιτικοί της κεντρικής εξουσίας μας το επαναφέρουν, ας αφήσουμε τη Συρία να βρει το δρόμο της και εμείς το δικό μας. Η Τουρκία είναι πολύ κοντύτερα στην Ευρώπη, η Σμύρνη απέναντι μας, η είσοδός της στη Ε.Ε. σε 10-15 χρόνια θα επιτευχθεί οπωσδήποτε. Τότε θα καραδοκεί το λιμάνι του Λαυρίου (με 4 εκατομμύρια στην ενδοχώρα, την Αθήνα). Ας δουλέψουμε σε αυτήν την κατεύθυνση. Επʼ αυτού σʼ ένα επόμενο σημείωμα....

* Ο Νίκος Βισβίκης είναι ναυτικός πράκτορας, πρόεδρος της Ένωσης Ναυτικών Πρακτόρων Βόλου, κάτοχος master στο TRANSPORTATION MANAGEMENT του SUNY N.Y.

http://www.e-thessalia.gr/newsfeed.asp?Fv1=1&Fv2=22/4/2007&Fv3=&Fv4=133740

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Απ' ό,τι φαίνεται, δεν πρόκειται να δούμε σύνδεση με την Συρία στο άμεσο μέλλον.

Αντίθετα, μάλλον, θα πάμε σε διπλωματική κρίση.

Το ψευδοκράτος εγκαινιάζει ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Συρία

22/9/2007, ΑΠΕ 16:17

Οι αρχές του τουρκοκυπριακού ψευδοκράτους εγκαινίασαν σήμερα μία ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Συρία η οποία θα αποτελεί την πρώτη τακτική θαλάσσια σύνδεση των κατεχομένων με μία χώρα εκτός της Τουρκίας, μετεδωσαν τουρκοκυπριακά μέσα ενημέρωσης.

Σήμερα οργανώθηκε μία διαφημιστική κρουαζιέρα μεταξύ της Αμμοχώστου και της Λατάκειας, ενώ οι τακτικές συνδέσεις αναμένεται να αρχίσουν από τον Οκτώβριο ανάμεσα στα δύο λιμάνια, που απέχουν μεταξύ τους λιγότερο από 200 χιλιόμετρα.

Επί τη ευκαιρία ο "υπουργός Εξωτερικών" του ψευδοκράτους Τουργκάι Αβτσί δήλωσε στο τουρκοκυπριακό τηλεοπτικό δίκτυο BRT ότι θα συνεχίσει τις προσπάθειες χαλάρωσης της διεθνούς απομόνωσης των Τουρκοκυπρίων.

http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=5592&subid=2&pubid=46375

Δείτε και κάποιες τουρκικές πηγές, συνοπτικά εδώ και αναλυτικά εκεί
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ριχνωντας μια πολυ ελαφρια ματια στα προαναφερθεντα αλλα και αναζητώντας πηγες στο inernet δεν καταφερα να πολυκαταλαβω τι συνεβη με την γραμμη στο παρελθον.

Προκαλει ομως ενδιαφερον το οτι σχεδον 30 χρονια πριν (ε ρε πως περασανε τα ατιμα:confused:) μια νεα -τοτε- γραμμη, δουλεψε-κατα τα λεγομενα-πολυ καλα και μετα δεν ξαναεμφανιστηκε ποτε.

Επισης παραξενο μου ακουγεται το οτι τοτε την δουλεψαν σχεδον νεοτευκτα βαπορια.

Απο οτι συμπερανα την μπαλα επαιξε ο παλαι ποτε Ποθητος προφανως εκμεταλευομενος μια δυναμικη της εποχης αλλα και ισως στηριζομενος σε καποιες διακρατικες συμφωνιες.

Για το μελον δεν εχω αποψη, αλλα θα ηταν ενδιαφερον να μαθουμε - απο τους γνωριζοντες - καποιες λεπτομερειες απο τα χρονια εκεινα, για ιστορικους λογους και οχι μονο.

Η ιστορια διαδασκει αλλωστε:D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Θετικό κλίμα σε όλα τα επίπεδα, το οποίο δημιουργεί ευνοϊκό περιβάλλον για την ανάπτυξη επιχειρηματικών δράσεων που θα επιτρέψουν την επαναλειτουργία του «πορθμείου» μεταξύ Βόλου και λιμένων της Συρίας (Λατάκια – Ταρτούς), κατέγραψε το κλιμάκιο της γενικής γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, που την περασμένη εβδομάδα υπό την ηγεσία του γ.γ. κ. Γ. Βλάχου είχε σειρά επαφών με αξιωματούχους της Συριακής κυβέρνησης, σε θέματα μεταφορών αλλά και με τις διοικήσεις των Συριακών λιμένων.

Στις συναντήσεις καταγράφηκαν επίσης και προβλήματα κυρίως γραφειοκρατικών διαδικασιών, που εναπόκειται να ρυθμιστούν στο προσεχές μέλλον με δεδομένο ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση προσβλέπει στην διάνοιξη θαλασσίων συνδέσεων με χώρες της ανατολικής Μεσογείου, κάτι που τονίστηκε και στην πρόσφατη συνεδρίαση του Συμβουλίου υπουργών Μεταφορών και Ναυτιλίας, όπου μεταξύ των άλλων κυριάρχησαν και ζητήματα συνδυασμένων μεταφορών αλλά και θαλασσίων διαδρόμων.

theseanation.gr

Link to comment
Share on other sites

Μελέτη βιωσιμότητας προκειμένου να τεκμηριωθούν οι δυνατότητες επαναλειτουργίας, ύστερα από 30 χρόνια, της θαλάσσιας σύνδεσης του Βόλου με τα λιμάνια της Λαττάκειας ή της Ταρτούς, αποφασίστηκε να εκπονηθεί μετά τις διερευνητικές επαφές και συναντήσεις που είχε πρόσφατα για το θέμα, ελληνική αντιπροσωπεία στη Συρία.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου Π. Σούρλας, που συμμετείχε στην αποστολή, διέβλεψε ότι παρά τις δυσκολίες υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες για την επαναλειτουργία της γραμμής και τόνισε ότι η θέσπιση ελκυστικών τιμολογίων, θα αποτελέσει κίνητρο για την προσέλκυση επιχειρηματικού ενδιαφέροντος από τους διαμεταφορείς.

Να σημειωθεί ότι έχει ολοκληρωθεί πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των υποδομών στα δύο συριακά λιμάνια, ενώ αλματώδης είναι η αύξηση που παρουσιάζουν στη διακίνηση εμπορευμάτων με προορισμό τον ευρύτερο χώρο της Μέσης Ανατολής.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...
  • 1 year later...

Η εταιριες που ειχανε ανοιξει την γραμμη ητανε 3 , η greece syria express line με τα falster και scandinavia μετεπειτα vega και saturnus και τα αδελφακια του zenobia , η hellas syria express line του σουτου με τα δυο hellas το syria το argo hellas και το tfl progress και τελος για πολυ λιγο η epirus line που ειχε στηλει του epirus 3 αδελφακι του μακεδων στην γραμμη προκειμενου να αντικαταστεθει απο το argo το μετεπετα κρητη και σουπε ναιας αλλα τελικα πουληθικε στην ανεκ

 

 

Screenshot_20220112-205407_Chrome.jpg

Το 1ο hellas του σουτου

Screenshot_20220112-205703_Chrome.jpg

Screenshot_20220112-212020_Chrome.jpg

Τα 2 αδελφακια του zenobia

Screenshot_20220112-210749_Chrome.jpg

Το 2ο hellas η το syria

Screenshot_20220112-211555_Chrome.jpg

Παλι ενα απ τα 2

Screenshot_20220112-211348_Chrome.jpg

Η μοναδοκη φοτο του argo hellas με τα συνιαλα της γραμμης βολου συριας

Screenshot_20220112-212637_Chrome.jpg

Στο βαθος διακρηνεται το tfl progress

Screenshot_20220113-231705_Chrome.jpg

Το epirus 3

Screenshot_20220113-224937_Gallery.jpg

Το κρητη που θα ταξιδευε ως argo για να αντικαταστησει το epirus 3 

Το δρομολογιο διαρκουσε περιπου 40 ωρες (30 με τα πλοια του σουτου) οποτε αν εχανες το πλοιο περιμενες μερες , μονο με τον σουτου που ειχε περισσοτερα και γρηγοροτερα πλοια δεν περιμενες τοσο , στην συρια τα φορτηγα τα περνανε ολα μαζι σε σειρες και ελενχονταν απο περιπολικα , οι πδηγοι δλδ δεν μπορουσανε να οδηγησουνε ελευθερα επισης παρα πολλοι οδηγοι και ελληνες περνανε συχνα τα πλοια αυτα εκτως του zenobia  ειχε παρει κληση αλλα δεν βυθιστικε και ενα ακομα πλοιο σε αυτην την γραμμη το οποιο το επαθε ανοιχτα της ροδου ριμουλκιθικε εξω απο το λιμανι του βολου αλλα για αγνοστους λογους το δεσανε στον πειραια αν γνωριζει καποιος κτ παραπανω ας μας πει 

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...