Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 7 months later...
Posted
On 7/20/2021 at 1:59 PM, Nick the Greek said:

Μάλλον σε ΝΑΤΟική αποστολή, αύριο θα βρίσκεται στην Αλεξανδρούπολη το Eddystone, ro-ro αδελφό του Cadena 3/Massimo Mura.

 

Ακόμη ένα αδελφό ήταν στην Αλεξανδρούπολη αυτές της μέρες, το Hartland Point.

  • 11 months later...
Posted

Καλησπέρα,σαν νέος στο φόρουμ δεν έχω ιδέα αν είναι το κατάλληλο μέρος να αφήσω τις παρακάτω φωτό η αν πρεπει

Να την ανεβάσω κάπου αλλού ,το οχηματαγωγό USNS Brittin βρίσκεται στην Αλεξανδρούπολη τραβώντας την προσοχή, διότι δεν συνηθίζει να δέχεται τόσο μεγάλα πλοία ,το πλοίο είναι 290 μέτρα σε μήκος 

IMG_20230309_085032_copy_552x446.jpg

  • 5 months later...
Posted

Για ακόμα μια φορά στο λιμάνι το Severine προερχόμενο και αυτή τη φορά από την Ortona της Ιταλίας. 

  • 3 months later...
Posted

"Island Victory": Το μεγαλύτερο ρυμουλκό στον κόσμο έδεσε στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στις 5/11/23

Quote

Το μεγαλύτερο ρυμουλκό στον κόσμο εδώ και λίγες ώρες είναι δεμένο στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του e-evros.gr το πλοίο έχει καταπλεύσει στο ακριτικό λιμάνι προκειμένου να δέσει τις άγκυρες στον Lng.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ISLAND VICTORY έχει bollard pull 477 tons (ελκτική ικανότητα)!

Σύμφωνα πάντως με τον σχεδιασμό της Gastrade, στις 25 Νοεμβρίου θα καταπλεύσει στα ανοικτά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης το ειδικά διαμορφωμένο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς LNG “FSRU Alexandroupoli”, το οποίο θα λειτουργήσει ως υπεράκτια μονάδα αποθήκευσης και αεριοποίησης φυσικού αερίου.

Τον Δεκέμβριο αναμένεται να ξεκινήσουν οι απαραίτητες δοκιμές του νέου πλωτού τερματικού σταθμού που θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου, με την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας να έχει προσδιοριστεί για την 1η Ιανουαρίου 2024.

 

Posted

FSRU Αλεξανδρούπολης: Στα μέσα Δεκεμβρίου η νέα πύλη φυσικού αερίου των Βαλκανίων

Quote

Ξεκινά το ταξίδι από τη Σιγκαπούρη το ειδικά διαμορφωμένο δεξαμενόπλοιο «Alexandroupolis»

Την ερχόμενη εβδομάδα, εκτός απροόπτου, ξεκινά το μακρινό του ταξίδι από το ναυπηγείο Keppel στη Σιγκαπούρη το ειδικά διαμορφωμένο δεξαμενόπλοιο της Gastrade, που θα αποτελέσει την πρώτη στην Ελλάδα πλωτή υποδομή αποθήκευσης LNG και επαναεριοποίησης (FSRU).

Τελικός προορισμός του «Alexandroupolis» το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αφού διασχίσει τον Ινδικό Ωκεανό και τη Μεσόγειο Θάλασσα.

Πληροφορίες του ΟΤ, θέλουν το πρώην δεξαμενόπλοιο μεταφοράς LNG και πλέον κατασκευασμένο με τεχνικές προδιαγραφές FSRU να φτάνει στο Θρακικό Πέλαγος περί τα μέσα Δεκεμβρίου.

Το FSRU Αλεξανδρούπολης

Η πλωτή υποδομή μήκους περίπου 300 μέτρων θα προσδέσει ανοιχτά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης σε μία απόσταση 17,6 χλμ. νοτιοδυτικά του.

Εκεί οι μόνες εργασίες που θα απομείνουν είναι η σύνδεση του με τον υποθαλάσσιο αγωγό μήκους 24 χλμ. και χερσαίο μήκους 4 χλμ.

Το FSRU Αλεξανδρούπολης, λένε οι ίδιες πληροφορίες, θα είναι σε θέση στα μέσα του Ιανουαρίου του 2024, να δέχεται ποσότητες από φορτία LNG και στη συνέχεια να τις αεροποιεί διοχετεύοντας το φυσικό αέριο στο Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) και έπειτα μέσω του αγωγού IGB (διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας – Βουλγαρίας) να εφοδιάζονται οι αγορές της βαλκανικής.

Θα είναι μόνιμα αγκυροβολημένο, έχει δυνατότητα αποθήκευσης LNG η οποία ανέρχεται στα 135.000 κυβικά μέτρα, ενώ η τεχνική δυνατότητα αεριοποίησης του εκτιμάται σε 5,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως.

Η πλωτή μονάδα έχει μήκος 288,6 μέτρα, 44 μέτρα πλάτος και ύψος 26,2 μέτρα.

Το FSRU που κόστισε 450 με 470 εκατ. ευρώ έχοντας λάβει κοινοτική χρηματοδότηση περίπου 270 εκατ. ευρώ.

Πύλη εισόδου αερίου στη ΝΑ Ευρώπη

Το FSRU Αλεξανδρούπολης έρχεται να ενδυναμώσει το ρόλο της Ελλάδας ως κόμβο μεταφοράς ενεργειακών πόρων προς την Ευρώπη.

Η λειτουργία του, αν και το έργο είχε σχεδιαστεί αρκετά χρόνια πίσω, έρχεται δύο χρόνια μετά τη γεωπολιτική αναταραχή που πυροδότησε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και την ανάγκη της Ε.Ε. να απεξαρτηθεί από το φυσικό αέριο της Gazprom.

Οι ποσότητες που θα διακινούνται θα φτάνουν στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Β. Μακεδονία αλλά ακόμη μέχρι και τη Μολδαβία.

Οι πληροφορίες λένε πως ήδη το 50% των ποσοτήτων που μπορούν να αεριοποιηθούν (5,5 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως) είναι ήδη συμβολαιοποιημένο.

Το FSRU Αλεξανδρούπολης έχει χαρακτηριστεί από την Ευρώπη έργο στρατηγικής σημασίας καθώς διαφοροποιεί τις πηγές εισόδου ενέργειας της Γηραιάς Ηπείρου αλλά και του μίγματος που χρησιμοποιεί η βιομηχανία και οι καταναλωτές.

 

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...
Posted
On 2/16/2024 at 7:41 AM, proud_ionian said:

 

Τελικά πήγε πίσω η φτιάξη λόγω τεχνικών προβλημάτων, τον Οκτώβριο όμως μάλλον ξεκινάει το πράγμα. Το εν λόγω πλοίο είναι το Αλεξανδρούπολις (ΙΜΟ 9390185) συμφερόντων Peter Λιβανού. Μέτοχοι στην επιχείρηση της οποίας νομίζω το εμπορικό όνομα είναι Gastrade, είναι το Κοπελουζέικο, η Gaslog(δηλαδή ο Λιβανός), η ΔΕΠΑ, η ΔΕΣΦΑ και η Bulgartransgaz. Έκαστος μέτοχος διατηρεί 20% των μετοχών.

Posted

Τεχνικά προβλήματα η έλλειψη ζήτησης για το ακριβό lng, με την Τουρκία να διοχετεύει αβέρτα φθηνό ρωσικό και αζέρικο φυσικό αέριο.

Posted

Χθεσινό ρεπορτάζ από τοπικό καναλάκι. Πάμε για Οκτώβρη...ταξιδεύοντας με τον Κοραή μπορεί κανείς να διακρίνει τον τεράστιο όγκο του πλοίου.

Άσχετο αλλά ένα παρόμοιο πλοίο, το Vasant 1 σημαίας Ινδίας, έχει αγκυροβολήσει τις τελευταίες ημέρες λίγο νοτιότερα, στον κόλπο του Ξηρού ανατολικά της Σαμοθράκης.

  • 1 month later...
Posted

Σήμερα η έναρξη του περίφημου FSRU, εδώ δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου της Gastrade κύριου Κωστή Σιφναίου και εδώ της διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΣΦΑ

  • 3 months later...
Posted

Πριν λίγο αναχώρησε από τη βάση του βρετανικού ναυτικού στο Southampton το ro ro Hurst Point με αναφερόμενο προορισμό την Αλεξανδρούπολη και άφιξη στις 25/1

Posted

Άλλο ένα πλοίο που κάνει Southampton - Αλεξανδρούπολη είναι το ro ro Eddystone, με αναφερόμενη άφιξη στο εβρίτικο λιμάνι στις 30/1

  • 1 month later...
Posted
On 3/21/2025 at 12:54 PM, samothrax said:

Πριν λίγο αναχώρησε από το λιμάνι της Καμαροωτισσας για την Αλεξανδρούπολη στα νέα του χρώματα, τα κόκκινα...

1000013840.jpg

 

Έτυχε να είμαι στην άφιξη του πλοίου στην Αλεξανδρούπολη, έφτασε με μικρή καθυστέρηση και κατέβασε πολύ λίγο κόσμο (γύρω στα 70 άτομα, ομολογώ περίμενα περισσότερα πράγματα ενόψει τετραημέρου), 20 - 25 ΙΧ και τα κλασικά 4 φορτηγά της Σαμοθράκης. Από φόρτωση είχαμε πολλά φορτηγά για Λήμνο (12 - 15 μεταξύ των οποίων οι συνήθεις μεταφορικές, οινοποιίες και τυροκομεία της Λήμνου και δύο καρότσες του Λιουδάκη), καλούτσικο αριθμό ΙΧ για Λήμνο και Σαμοθράκη, από κόσμο τίποτα το τρομερό. Έφυγε πατημένος - όπως κάθε Παρασκευή - με 20λεπτη καθυστέρηση.

Αν εξαιρέσω μια γαλακτοβιομηχανία της Αλεξανδρούπολης, οι επαγγελματίες της Λήμνου πρέπει να υποφέρουν με την προσωρινή κατάργηση της Καβάλας, αυξημένα είναι και τα φορτηγά που παίρνει το Μύκονος από / προς Λήμνο τα Σάββατα.

Σε άλλα νέα, ενώ εμείς τρώμε σανό για εκεχειρίες στο λιμάνι ξεφόρτωνε το ro - ro Eddystone ερχόμενο από το Southampton (αυτή η σύνδεση έχει γίνει σταθερό δρομολόγιο πλέον:D), 29/03 αναμένεται το ro - ro Anvil Point από το Cape Town (!) ενώ πριν καμιά εβδομάδα εθεάθη για ακόμα μια φορά το ro - ro Mistral και λίγο νωρίτερα το Severine (αγαπημένοι θαμώνες και αυτοί:D). Ζωή σε μας ...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...