Jump to content
Shipfriends

Duck Tail & Sponsons


Recommended Posts

Φαντασου και να μην είχε το duct tail στην πρυμνη..Τι απόνερα θα έβγαζε??

Ωπ, για να μαθαίνουμε και τίποτα. Δηλαδή η χρησιμότητα του duct tail είναι μόνο αυτή (λιγότερα απόνερα) ή κάτι πιό σύνθετο?

Link to comment
Share on other sites

Γιά να μαθαίνουμε κάτι,κατ'αρχήν δέν είναι duct tail αλλά duck tail (δηλαδή ουρά πάπιας,ακριβώς επειδή θυμίζει την ουρά τού εν λόγω πτηνού).

Αν καί δέν είμαι ναυπηγός,υποψιάζομαι οτι όντως η χρησιμότητά του είναι ακριβώς αυτή,δηλαδή να μειώνη τά απόνερα που προέρχονται από την πρύμνη (καί τίς αναταράξεις τών ελίκων).

Οι ναυπηγοί μέλη τού site άς μάς δώσουν συμπληρωματικές πληροφορίες pls.

Πάντως το συγκεκριμένο πλοίο το είδα σέ άφιξή του στον Πειραιά και μπορώ να πώ οτι οι ελικτικές του ικανότητες είναι πολύ ικανοποιητικές (σχεδόν σάν το Aiolos Express)...

ΥΓ.Παρόμοια duck tails έχουν όλα τά υψηλής ταχύτητας συμβατικά σύγχρονα ακτοπλοϊκά (π.χ τά παλάτια τών Μινωϊκών,τά Superfast κλπ)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Αυτό είναι το ένα πλεονέκτημα, το δεύτερο που έχω ακούσει είναι πως τους αυξάνει λίγο την ταχύτητα. Μειώνει την ενέργεια των κυμάτων η οποία χρησιμοποιείται προς όφελος του πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ithela na iksera pou tous eide tous plwtires !!! Duck tail einai i' alliws flap ! Opws exoujn kai ta Champion & Spirit kai Blue star 1,2 ! I leitourgia tous einai gia na meionoun ta aponera wste na min vriskoun stin gastra tou ploiou kai na meionun tous kradasmous apo to nero pou einai ormomeno apo tin propela !

Edited by proud_ionian
link στο αρχικο thread
Link to comment
Share on other sites

Φαίνεται όμως περίεργα τοποθετημένο για duck-tail.

Δεν είμαι γνώστης τεχνικών θεμάτων, αλλά σε άλλα πλοία το duck-tail είναι πιο αρμονικό σε σχέση με τις γραμμές της γάστρας.

Link to comment
Share on other sites

Μηπως με τοση μετασκευη παιζει και θεμα πλευστοτητας? Στο Ionian Spirit ας πουμε τα εβαλαν για να περασει στοκχολμη. Μπορει να ειναι θεμα καποιου κανονισμου η απλα ναυπηγικου υπολογισμου

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Να ζητησω ομως και μια εταιροχρονισμενη συγνωμη για το τυπογραφικο λάθος που εκανα πριν καμποσα χρονια. Ειναι το duck tail :).

Ομως αγαπητε φιλε αυτό που δείχνεις στη φωτο είναι ενα καινουργιο συστημα που περιλαμβανει πλευρικά σπορσορς που ξεκινουν από το οριακο σημειο των shaft tunnel και με προεκταση καταλίγουν σε duck tail. Το συτημα ομως δεν είχε μεγάλη εφαρμογή γιατι, ενω τα σπονσορς αυξάνουν την ευσταθεια του πλοίου - παρόλα αυτά - αυξάνουν δραματικά τον συντελεστή αντίστασης της γάστρας καθως διασπάν των ομορου της ροής του νερού στη γαστρα. Αυτό λοιπόν εχει σαν συνέπεια να απαιτείται μεγαλύτερη ισχύς για να διατηρηθεί η ταχύτητα του πλοίου. Επίσης με την τοποθετηση των σπονσορς πρυμα έχουμε και μια αυξηση του συντελεστη μορφής του πλοίου στο πρυμνό κομμάτι του πλοίου καθως και αυξημένη την καμπύλη εγκαρσιών τομών - λογοι δηλαδή που επιδρούν αρνητικά επίσης στην αντισταση του πλοίου.

Απο την δική μου εμπειρία σαν ναυπηγός θα έλεγα λοιπον πως αυτό το μοντέλο ανάγεται σ'αυτό που λέμε..χαραμίζω κάτι για κατι άλλο. Τι θέλω να πώ? Πως είναι πολύ καλό να εμπαινε σαν διορθωτικό / συμπληρωματικό κομμάτι μιας εκτεταμένης Μετασκευής τύπου Λισσος που το ξενοδοχικό πραγματικά..ξεχυλίζει απ' τα ακρα!! Και οχι να μπει σε Newbuilding. Και τι χαραμίζεται? Χαραμίζεται η ταχύτητα του πλοίου για να υπάρχει επάρκεια πλευστότητας / ευσταθειας.

Link to comment
Share on other sites

Και οχι να μπει σε Newbuilding. Και τι χαραμίζεται? Χαραμίζεται η ταχύτητα του πλοίου για να υπάρχει επάρκεια πλευστότητας / ευσταθειας.

Αν μιλαμε για το MEGA EXPRESS FIVE πρωην PHOENIX EXPRESS προφανως δε μιλαμε για newbuilding αλλα για extensive conversion και προφανως εκει ηρθε η λυση για ολα τα stability calculations και την εναρμονιση με Στοκχολμη και SOLAS 90 με την προσθηκη του υπεροχου αυτου κατασκευασματος.

Σιγουρα και θυσιαζεται κατι για κατι αλλο, αλλα στην εποχη μας οι αποφασεις ειναι καθαρα με οικονομικο κριτηριο. Για να βγαλει το καραβι το capacity που θελουν ειναι λογικο να πρεπει να θυσιαστει κατι.

Οσο για την ταχυτητα ειναι σχετικο το ποσο τελικα θα χασει, γιατι ναι μεν εχει παραπανω αντιστασεις αλλα εχει μεγαλυτερη αντωση, λογικα δεν πρεπει να χασει παρα πολυ.

Δεν ειμαι ναυπηγος, εμπειρικα μιλαω

Link to comment
Share on other sites

Παρα πολυ καλή η θεση σου! Προσωπικά μπορω να μιλήσω ειτε ακολουθώντας την επιστημη που σπουδασα, ή μεσα απο την εμπειρία μου στη δουλεια μου. Δυστυχώς το ενα ανερεί το αλλό. Ναυπηγικά λοιπον την άποψη μου την διαβασες και εκει η λεξη σχετικο είναι θεμα μαθηματικών, πειραμάτων και γραφηματων. Εμπειρικά ομως, εχω ακριβώς την αντίθετη άποψη. Φορτώστε το πλοίο οσο πάρει σε ξενοδοχεικό και βάλτε από κάτω οτι να ναι για να μην μπαταρει..(ακραια άποψη ετσι?). Το παν ειναι τα χρηματα.. Μπορω να εχω οσο το δυνατον μεγαλυτερο πρωτόκολλο επιβατών / οχηματων? Αυτή ειναι η άποψη που εχω συναντησει με την εμπειρία μου. Τωρα οσο για την μετασκευή, δεν την αναλύω γιατι θα ειμαι εκτός θέματος. Τωρα το κατα πόσο χανει σε ταχύτητα, ειναι αλλου παπα ευαγγελιο. Πάντως εμπειρικά στο συγκεκριμένο βαπόρι το χασιμο πιθανόν να ειναι γυρω στα 2 μιλια. Τιποτα δηλαδη σε σχεση με το οικονομικό κερδος. Αν ομως μπορουσαμε να το ταξιδεψουμε θα βλεπαμε τι μειονεκτηματα εχει με τα ιδια μας τα ματια!!..

Link to comment
Share on other sites

Φίλε minute man θα μου επιτρέψεις μια μικρούλα διορθωσουλα....?

Oι πλωτήρες στις πλευρές των πλοίων ονομάζονται sponsons.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sponson

Χαρακτηριστικό παράδειγμα του συστήματος αυτού ειναι αυτό στο Ionian Spirit.

http://www.shipfriends.gr/forum/photoplog/index.php?n=1966

Edited by Γιώργος Δ
Link to comment
Share on other sites

Καλά αυτό δεν το ήξερα, λεπτομερια, νομιζα οτι λέγονταν sponsors..

Εμ., Γιωργη δεν βοηθας, δεν βοηθας καθολου..;)

Μ'αφήνεις μονο να παιδευομαι!! Ελπιζω να εισαι καλά εκει κατω..!;)

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Οσο για την ταχυτητα ειναι σχετικο το ποσο τελικα θα χασει, γιατι ναι μεν εχει παραπανω αντιστασεις αλλα εχει μεγαλυτερη αντωση, λογικα δεν πρεπει να χασει παρα πολυ.

Δεν ειμαι ναυπηγος, εμπειρικα μιλαω

αυτός ο ισχυρισμός θα μπορούσε να ισχύει περισσότερο στη περίπτωση ενός αργόπλου τανκερ παρά σε ε/γ είτε κανονικό και πολύ περισσότερο σε fast ferry.Εκεί το κύριος σκέλος της αντίστασης είναι η κυματογένεση,που εξαρτάται απο το σχήμα της γάστρας,παρά η τριβή η οποία εξαρτάται απο τη βρεχόμενη επιφάνεια δλδ τη δεδομένη άντωση,επομένως είναι δύσκολος ο ισχυρισμός ένα πρόσθετο κομμάτι όπως sponsons δεν θα κάνει το πλοίο να χάσει ταχύτητα,απλά πάντα θα πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας πιο σχήμα sponson η ότι άλλο θα δημιουργήσει τη μικρότερη αντίσταση κάτι που μπορεί να διερευνηθεί μόνο μέσα απο πειράματα σε δεξαμενές,αυτή η διαδικασία βέβαια δεν ήταν κάτι που χαρακτήριζε τα πλοία που μετασκευάστηκαν στην Ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

Στέφανε κοίτα το μοντέλο του τότε ΛΗΜΝΟΣ σήμερα ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ, στο οποίο έγιναν δοκιμές στην δεξαμενή στην Πολυτεχνειούπολη το 1984, για να τοποθετηθούν sponsons.

post-558-12832697907_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Επειδή εκτός από τον Στέφανο που καταλαβαίνει, τα βλέπουμε και άλλοι που (δυστυχώς:() δεν καταλαβαίνουμε..

μήπως είναι εύκολο να μας πεις τι ακριβώς θέλεις να επισημάνεις με την φωτογραφία του μοντέλου?

Link to comment
Share on other sites

Επειδή εκτός από τον Στέφανο που καταλαβαίνει, τα βλέπουμε και άλλοι που (δυστυχώς:() δεν καταλαβαίνουμε..

μήπως είναι εύκολο να μας πεις τι ακριβώς θέλεις να επισημάνεις με την φωτογραφία του μοντέλου?

Νηρεα, απ'οτι καταλαβα ο Mrittimo εστειαζει σ' αυτό που ειπε ο Στεφανος, οτι αυτή η διαδικασία δεν ειναι κατι που χαρακτηριζε τα πλοία που μετασκευαστηκαν στην Ελλάδα. Θέλει δηλ. να μας πει ο Marittimo οτι πραγματικά οι μετασκευές των σπόνσονς πρωτα μελετούνται σε δεξαμενες και κατοπιν προχωρούν στην κατασκευή και προσαρτηση στο πλοιο.

Όμως να παραθέσω εγω το γεγονος οτι, το μοντελο και η μελέτη των σπονσονς του Λημνος εγινε γιατι ο Νομικος εδωσε τη μελετη των σπονσονς στην Alpha Marine - εταιρία που σχεδίασε κατόπιν και το Χαρουλα Express του Γουτου - η οποία εταιρία έχει απόλυτη συνεργασία με το ΕΜΠ. Γι' αυτό και το μοντελο στις δεξαμενες. Μήπως ομως γνωρίζουμε πως μπήκαν τα υπέροχα σπονσονς του Απτερα? Μπήκαν μονο με απλή μελέτη. Οπότε θα συμφωνήσω με τον φίλο Στεφανο οτι στην Ελλάδα δεν είμαστε πολύ στη πειραματική μελέτη!

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ ΝΗΡΕΑ, απευθύνθηκα στον Στέφανο για να του γνωστοποιήσω ότι πειράματα στην δεξαμενή για την προσθήκη sponsons έγιναν και γίνονται στην Ελλάδα και για του λόγου το αληθές έβαλα την σχετική φωτογραφία. Τέτοια πειράματα έχουν γίνει εκτός από το ΛΗΜΝΟΣ και για άλλα πλοία.

Τώρα με λίγα λόγια σε τι αποβλέπουν τα πειράματα αυτά. Είναι γεγονός ότι το πλάτος του πλοίου πέζει βασικό ρόλο στην αντίσταση που συναντά το πλοίο στην προχώρηση του στο νερό. Τα sponsons λοιπόν που τοποθετούνται στα πλοία που έχουν σαν τελικό σκοπό να αυξηθεί το πρωτόκολλο επιβατών του πλοίου, έχει όμως και σαν αποτέλεσμα την αύξηση του πλάτους του πλοίου άρα και πιθανή αύξηση της αντίστασης στην προχώρηση του επομένως πιθανή ελάττωση της αρχικής του ταχύτητας. Ο καλός σχεδιασμός των sponsons και η καλή προσαρμογή τους πάνω στα πλευρά του σκάφους θα ελαχιστοποιήσει την πιθανή αύξηση της αντίστασης και πιθανή ελάττωση της ταχύτητας. Τα αποτελέσματα δε διαπιστώνονται με τα πειράματα που γίνονται στην δεξαμενή όπου το μοντέλο του πλοίου εφοδιασμένο με τα sponsons όπως αυτά έχουν σχεδιαστεί, τρέχει στην προκαθωρισμένη ταχύτητα που αντιστοιχεί στην υπηρεσιακή ταχυτητα του πλοίου για να μετρηθεί η αντίστοιχη αντίσταση η οποία στην βέλτιστη περίπτωση θα πρέπει να είναι η ίδια που θα είχε το μοντέλο χωρίς τα sponsons.

Αγαπητέ MinuteMan

Εξ' όσων γνωρίζω, τα sponsons του ΑΠΤΕΡΑ σχεδιάστηκαν από το πολύ γνωστό Δανέζικο ναυπηγικό γραφείο Knud E. Hansen και πιστεύω να έχουν γίνει σχετικά πειράματα βελτιστοποίησης.

Edited by proud_ionian
merger
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...