Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Φίλε μου σε ευχαριστώ για την ενημέρωση! 
Το Tera jet 2 ( Eurochampion ) δε θα δρομολογηθεί φέτος ;; 

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted (edited)

Δεν νομίζω, αλλά seajets είναι θα δείξει,μπορεί κάποιο να πάθει βλάβη και να το αντικαταστήσει, υπομονή 

Edited by polmyt
quote
Posted (edited)

2 δυνατά χαρτιά έχει φέτος πλην του world ( το ένα είναι το Euro και το άλλο το tera jet 2), μου κάνει εντύπωση να μείνει εκτός το tera εκτός αν δεν προλάβει να είναι έτοιμο 

Edited by HIGHSPEED 6
Posted (edited)

Το Jumbo Jet ( Champion league Jet που θα γίνει ) ήταν έτοιμο τον Αύγουστο,πίστεψέ με κάπου θα το χρειαστεί αν του τύχουν περσινά 

Edited by Nick the Greek
Quote
  • 3 weeks later...
Posted
On 1/29/2024 at 7:13 PM, Patmios said:

Αφού περισσεύουν τόσα, ας βάλει ένα Σάμο (Πυθαγόρειο) - Ικαρία - Μύκονο - Πάτμο να πιάσει και τους απέναντι να πάρει και την επιδότηση.
Και επειδή θα παίξει σε 3 Νομούς, να είναι και καλή παρακαλώ…😉

Υ.Γ: Μη μετακινηθεί άμεσα στις Προτάσεις για νέες γραμμές…μήπως το δει ο Σούπερ Μάριο και φιλοτιμηθεί να μας κάνει την τιμή και σε εμάς τους Πάτμιους να ρθει από τα μέρη μας….🙈

🙏🙏🙏

Έχω άλλες 2 ευχές…

Στο πρώτο ταξίδι να έρθει Πάτμο να τον υποδεχθεί όλο το νησί με την σημαία του Δικέφαλου Αετού (του Πατριαρχείου), να επισκεφθεί το Σπήλαιο της Αποκάλυψης, να κάνει Τάμα για το πρωτάθλημα και σε περίπτωση που βγει Πρωταθλητής Χειμώνα να αναβαθμίσει τη γραμμή με ένα Τερατάκι για το καλοκαίρι του 2026…😉

Την τρίτη ευχή την αφήνω για του χρόνου…

Posted

 

Ανέβηκαν στο πλάνο κρατήσεων τα δρομολόγια από Πειραιά για Ικαρία, Σάμο, Πάτμο, Λέρο, Κάλυμνο και Κω και είναι διαθέσιμα για πώληση.

Ξεκινούν 18 Ιουνίου.

Κάθε Τετάρτη και Σάββατο από Πειραιά στις 07:45 και κάθε Πέμπτη και Κυριακή προς Πειραιά. 
 

Ελπίζω σύντομα να προστεθούν και άλλα δρομολόγια. 
 

Όσο για την υπηρεσιακή ταχύτητα, όπως λέγανε και οι παλιοί…

Σου χαρίζουνε τον γάιδαρο και τον κοιτάς στα δόντια? 😁

*14/6

***Update: Τα 2 δρομολόγια είναι για Πάτμο.

Ικαρία και Σάμος έχουν 4 από Πειραιά και 5 προς Πειραιά.

 

  • 3 weeks later...
Posted (edited)
2 hours ago, wysiwid said:

Επίσης η εταιρία δεν έχει ανακοινώσει ουδέποτε περικοπή δρομολογίου ( βλέπε … high speed 3 πρόσφατα )

Ελπίζω πως αναφέρεσαι μόνο για τις Σποράδες (δεν έχει λογική και η σύγκριση με το HS3 τότε). Μόνο τα τελευταία χρόνια να δούμε, έχουμε τα ανακτέλεστα Τρίτης-Σαββάτου του Supperrunner Jet 2 στη γραμμή των Χανίων και την όλη κατάσταση με το Caldera Vista στις Κυκλάδες που παράταγε τη γραμμή όποτε ήθελε...

Edited by BS CHIOS
Posted
16 hours ago, olympia palace said:

Καλά σιγά το όνομα που έχει η seajets στο Αιγαίο.Απλά δυστυχώς και το τονίζω αυτό δεν υπάρχει σοβαρός ανταγωνιστής αυτήν την στιγμή να την χτυπήσει στα ίσια με καλύτερα και καινούργια ταχύπλοα.Αν υπήρχε ανταγωνιστής και δεν είχε φυσικά τις πλάτες του εκάστοτε υπουργείου για να κάνει ότι θέλει τότε να δεις που θα ήταν η seajets.

Καταρχάς η seaje 1)ts βάζει όπου υπάρχει ανταγωνισμός πιο χαμηλές τις τιμές 2ον) αν πχ χαλάσει ένα καράβι κατευθείαν δίνει ένα εισιτήριο δώρο  3ον δουλεύει πολύ καλά με τα πρακτορεία και τους στέλνουν με την seajets δεν μπορεί κανένας να την κοντραρει σε τίποτα και όπου βλέπει τα (δύσκολα) μειωμένες πληρότητες ρίχνει και την τιμή και πάει τραίνο θα αργήσει πολύ κάποιος να μπει ανταγωνιστής στα μονοπάτια του τρελαμενου ραλλιστα γιατί πολύ απλά δεν είναι μόνο ότι το βοηθάει το υπουργείο και αυτό φαίνεται είναι όπου θέλει αγοράζει γραμμές 

Posted
18 hours ago, olympia palace said:

Καλά σιγά το όνομα που έχει η seajets στο Αιγαίο.Απλά δυστυχώς και το τονίζω αυτό δεν υπάρχει σοβαρός ανταγωνιστής αυτήν την στιγμή να την χτυπήσει στα ίσια με καλύτερα και καινούργια ταχύπλοα.Αν υπήρχε ανταγωνιστής και δεν είχε φυσικά τις πλάτες του εκάστοτε υπουργείου για να κάνει ότι θέλει τότε να δεις που θα ήταν η seajets.

Φίλε μου η seajets έχει τόσο ισχυρό όνομα (καλό ή κακό) που πλέον ο απλός κόσμος όπως έλεγε παλιά ολα τα ταχύπλοα "highspeed" πλέον τα λεει "seajets" και ο Ηλιόπουλος το χτίζει χρόνια αυτό το brand,στο οποίο τον έχουν βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό όλοι οι ανταγωνιστές του με την κακή στρατηγική των ταχύπλοων τους.

  • 2 weeks later...
Posted

Just an “what do we think” question, doesn’t need to be a fact; seeing that Seajets is taking over more and more ferries, a bit bigger ones mostly, what do we expect as for them laying up vessels? 
 

My own employer (inland shipping) works on a 20-year base, after that the ship will be sold and a new one is build. Just it seems this isn’t the way Seajets works since they also bought Max (1998) and talks are going round about them possibly buying Skane Jet (1998) and Poniente Jet (1999). It would then not make sense to retire “from the oldest one up” as the first one would be Elite Jet (1996) which has just done 2 seasons for Seajets.
 

Would they then focus on passenger capacity and retire the smaller vessels first? Then I guess Superrunner/ Speedrunner (2) would be first to be laid up? 
 

Or do we think there is a bigger network of routes in mind where they are aquiring all these vessels for?

Posted

There is no specific pattern on the operation of a shipping company and especially Seajets. Seajets has no spicific schedule, assignment and or plans for each of their vessels. So we cannot assume which vessel will be retired IF there is any such thought.

Posted

a few other factors to consider that are often cited in this forum: a) if they're cheap enough they are maybe bought for spares who are otherwise hard to find b) sometimes they are sister ships of already-active ones and they are good replacements if something goes bad (as is often the case) c) they're strategic purchases (so that a competitor who may also be interested in vessels for about those price ranges don't buy them and also as strategic reserves, i.e. my competitor won't run a ship in my line if they know i have a few spares that i can activate). Finally, we should also take into account that for a company like this, with the largest fleet of high speed crafts in the world, there's also economies of scale for servicing, port costs, insurance, management stuff etc. which make those purchases even cheaper compared to some alternative buyers.

Posted
On 6/15/2025 at 5:07 AM, observer said:

a few other factors to consider that are often cited in this forum: a) if they're cheap enough they are maybe bought for spares who are otherwise hard to find b) sometimes they are sister ships of already-active ones and they are good replacements if something goes bad (as is often the case) c) they're strategic purchases (so that a competitor who may also be interested in vessels for about those price ranges don't buy them and also as strategic reserves, i.e. my competitor won't run a ship in my line if they know i have a few spares that i can activate). Finally, we should also take into account that for a company like this, with the largest fleet of high speed crafts in the world, there's also economies of scale for servicing, port costs, insurance, management stuff etc. which make those purchases even cheaper compared to some alternative buyers.

That all is true ofcourse but it just got me thinking last week, since Caldera Vista and Naxos Jet are now out of service. But if I then have to guess which one would be next, it would be difficult. Because if we say the oldest one would go first, then it would be Elite Jet which has just done 2 seasons for Seajets and a lot of money was put into her prior to those seasons. It wouldn’t make sense (to me) to retire her now.. If we then think about capacity, since trips are now more often selling out, it would make sense to lay-up Superrunner Jet (2) & Speedrunner Jet (2), which all have a capacity of around 800 passengers, and to replace them with a vessel like the Champions League Jet (1200) or Tera Jet 2 (1500). Also in that case one of the first to retire would be Superrunner Jet 2 which also has done just 2 seasons (but they didn’t rebuild her interior which might be a sign). My third guess is run a ship until maintenance gets at such a price that its cheaper to buy a younger vessel.. in which case Champion Jet 1 & 2 would be the next ones to retire.

 

I know probably no one will know the exact answer to this but was just asking about thoughts of other people, it don’t have to be facts..

Posted

i think the answer is "there is no answer". There's not one clear and consistent hierarchy of priorities. For example a craft may be old but useful for cannibalism purposes. Or another old one may have a good long-term deal with a dock so there's no rush to sell it for scrap, maybe we can wait for the next hike in commodities prices. Another one may have good capacity but higher consumption and when oil prices are >60$ becomes uneconomical. Then there's strategic purchases/retainings which are more complex. Me and most of us here are kinda also wondering about the same things, esp. with crafts that have been out of service for years and have theoretically high upkeeping & ownership costs (e.g. Tera Jet) but there's a no unifying logic that explains all, it's more of an ad hoc kind of thing for each HSC.

Posted

Tera Jet ofcourse is a special one but as far as I know they are still planning on letting her come back.. atleast I saw them say so in a comment on their TikTok. So lets see then what the upcoming period will show us… curious about the steps they will take 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...