Jump to content
Shipfriends

bluegeorge

Members
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

  1. Σε αυτή τη φάση μπορούμε να κάνουμε μία σούμα; κόπασε κάπως η φασαρία από τους άσχετους της τηλεόρασης... κυκλοφόρησε και ο εφοπλιστής με άρθρο του "ναυαγιολόγου" του, Φ. Μαρτίνου και μια πολύ ενδιαφέρουσα χρονική σειρά φωτογραφιών. Με λίγα λόγια: 1. Γιατί χτύπησε: με το να λέμε "φταίει ο πλοίαρχος" καθαρίζουμε εύκολα. Βεβαίως και φταίει! Χαίρω πολύ... Αλλά τι έφταιξε και φταίει; το άρθρο βάζει τον παράγοντα χρονικό σχεδιασμό κρουαζιέρας με τα εξαντλητικά δρομολόγια. 2. Γιατί βούλιαξε: το έχουμε ξαναπεί και παραπάνω. Διαβάζοντας το περιοδικό μου δημιουργήθηκε η εντύπωση ότι και αυτοί λένε ότι τεράστια ευθύνη έχει ο υπουργός. Στο κύριο άρθρο (τίτλος: "ρεζιλίκια" !) γράφει: "Σας έχουν πει ποτέ, κύριε Υπουργέ, ότι ύστερα από ένα ναυτικό ατύχημα η ευθύνη, η αρμοδιότητα, το πρόσταγμα, ο συντονισμός μιας επιχείρησης έρευνας και διάσωσης ανήκουν στο Υπουργείο σας; Η εταιρεία και πολύ περισσότερο το ΥΕΝ θα έπρεπε ήδη από τη στιγμή της πρόσκρουσης να είχαν επιστρατεύσει όλα τα διατιθέμενα σωστικά μέσα και κάθε εμπειρογνώμονα ναυαγοσώστη, ώστε να είναι πανέτοιμοι να προσφέρουν στο πλοίο τόπο καταφυγής για ασφαλή εκούσια προσάραξη." Πραγματικά έχω φρίξει με τη δηλωμένη ανευθυνότητα του ΥΕΝ! Έλεγα πως είμαι άσχετος και κάτι μου διαφεύγει από τη νομοθεσία, αλλά ο εφοπλιστής με... καθυσήχασε (μπρρρ...!)
  2. Και στο κάτω-κάτω ιταλικό δεν είναι το πλοίο; θέλω να πω, ιταλικής ναυπήγησης; οπότε ό,τι θέλουν ας του βάλουν. Εμένα ποτέ δεν μου άρεσε το "Παλάς", μάλλον νεοπλουτέ στυλ μου πήγαινε, εσωτερικά. Εξωτερικά φαινόταν υπερβολικά οι λαμαρίνες... οπότε τα ζωάκια που τις καλύπτουν είναι ευπρόσδεκτα...
  3. Από το λιμάνι της Γένοβας οι ακόλουθες εικόνες, αν πάτε στο "navi in porto", όπου φαίνεται η θέση του (το χεράκι από το ποντίκι), και το πότε έφτασε, το πότε έλυσε κάβους ( disattraccata, κανένας ιταλομαθής στο φόρουμ ).
  4. Ο πρόεδρος της Greenpeace μιλάει στα "ΝΕΑ". Και βεβαίως λέει ότι το κράτος είχε άλλες προτεραιότητες (αν τις είχε και αυτές...). Πως γίνεται, όταν υποτίθεται ότι πας να προστατέψεις τα "συμφέροντα" ενός νησιού, να υποθηκεύεις και το μέλλον της θάλασσάς του (σε ορίζοντα δεκαετίας). Αλλά βεβαίως και οι ντόπιοι "άρχοντες" το πρώτο που σκέφτηκαν ήταν μη τυχόν και δεν μπορούσαν να δέσουν τα κρουαζιερόπλοια. Αυτή η ιστορία θυμίζει πολύ την κατάρρευση του αρχαιολογικού στεγάστρου. Όμως ξεφεύγω από το θέμα "το ναυάγιο του Sea Diamond" και πάω σε ένα άλλο, "το ναυάγιο του ελληνικού τουρισμού"... Αλλά μήπως είναι αλληλένδετα; (προς διαχείριση: αν υπάρχει άλλο μέρος στο forum πιο σχετικό παρακαλώ μεταφέρετέ το post).
  5. Σωστός ο DIDO! Καμία αυταπάτη για τις εταιρείες... Μοναδικός σκοπός το κέρδος. Και ειδικά για τις κρητικές, αν και πράγματι υπήρξε κάποτε λαϊκή απαίτηση, μετά το ναυάγιο του "Ηράκλειον", η ίδρυση εταιριών που δεν θα είχαν την ασυδοσία των εφοπλιστών, οι εταιρείες αυτές πολύ (ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ) γρήγορα μετεξελίχθηκαν σε φορείς για μικρά και μεγάλα κέρδη μικρών και μεγάλων. Ο βοσκός από τα Ανώγεια ή τα Σφακιά στον ίδιο αγώνα με τον Σφηνιά και τον Βαρδινογιάννη. Είπαμε, εταιρεία "λαϊκής βάσης", όχι "μη κερδοσκοπική" εταιρεία...
  6. Ενα μεγάλο μέρος του κειμένου της Γαλλίδας είναι εδώ, για όσους γνωρίζουν γαλλικά. Πράγματι περίεργη η ιστορία με την πόρτα και τα νερά που ανεβαίνουν. Άσε που υποτίθεται ότι κατέβηκαν στην καμπίνα για να πάρουν ένα τζάκετ. Αν το πήραν, γιατί δεν επέστρεφαν στο κατάστρωμα; για να μην βραχούν στον διάδρομο; Όσο για τους επίσημους που λέει ο φίλος παραπάνω: είναι τραγικό η εικόνα της χώρας να είναι η Φάνη "Χάλι" Πετραλιά. Αλλά ακόμα χειρότερο είναι ο υπουργός της υποτιθέμενα ισχυρότερης ναυτιλίας να παρουσιάζεται με ένα μείγμα θράσους και κακομοιριάς! Πραγματικά ντράπηκα ως Έλληνας προχτές που έκατσα να φάω στη μάπα την εκπομπή του άλλου γνωστού ταραχοποιού των πράσινων γηπέδων... Πλήρης ανεπάρκεια που δείχνει σε λίγα λεπτά αυτό που θα θέλαμε να τεκμηριώσουμε σε αυτό το φόρουμ: ποιος έχει την ευθύνη για τη βύθιση του πλοίου. Ό,τι και να έκανε ο πλοίαρχος, η εταιρεία του και οι ασφα-λιστές, φάνηκε ξεκάθαρα ότι δεν υπήρξε ΚΑΝΕΝΑΣ από το κράτος να τους μαζέψει και να καθοδηγήσει τις επιχειρήσεις και την επικοινωνία με τα "μέσα". Δείτε αυτό περί crisis management... Και βεβαίως, Ιωάννου από το "Εθνος" (δυστυχώς...):
  7. Πράγματι, το φιλότιμο σώζει ζωές στην Ελλάδα, και όχι το σύστημα. Για το πλοίο: προφανώς και είναι πολύ άσχημο να χάνεται ένα πλοίο. Και εγώ ένοιωσα μεγάλη λύπη όταν είδα τον βολβό να χάνεται στην καλντέρα. Έκανα ένα είδος αστείου (αν επιτρέπεται σε αυτές τις συνθήκες) για τα πλοία-πολυκατοικίες. Για την αποβίβαση, την "ακτοφυλακή" κ.λπ.: δεν είναι κακό να ονειρευόμαστε. Έτσι φαίνεται πιο καθαρά πόσο φρικτή είναι η πραγματικότητα. Όταν ξυπνάμε. Απότομα.
  8. Κάπου διάβασα, μάλλον στην Ελευθεροτυπία, ότι ένας νεαρός επιβάτης είπε ότι όλα πήγαν καλά, όπως και στην άσκηση που είχαν κάνει την πρώτη μέρα της κρουαζιέρας. Αντιθέτως, κάποιοι γάλλοι σκούζουν στο Paris Match ότι δεν έβρισκαν σωσίβια. Διορθώστε με αν έχω λάθος: τα σωσίβια σε κοινόχρηστους χώρους προφανώς και ΔΕΝ επαρκούν για όλους. Στο σύνολο των σωσιβίων προσμετρώνται αυτά που είναι στις καμπίνες. Οπότε ερχόμαστε σε αυτό που έλεγα πριν: άντε να επιστρέψεις στην καμπίνα όταν το πλοίο προσεγγίζει λιμάνι. Και αν είναι τόσο ψηλό που δεν πηδάς, κλάφτα!
  9. Το τι έσωσε τον κόσμο νομίζω είναι απλό: ο καιρός, οι ψαράδες, η παντόφλα... Επίσης, ας θεωρήσουμε αυτονόητο ότι το πλήρωμα έκανε τη δουλειά του. Αυτό έλειπε, σε απόσταση "Μ-Κ" από την ακτή, με τόσες ώρες, να μη σωθεί ο κόσμος... Πιο δύσκολο ερώτημα είναι πιστεύω: πόσο κοντά βρεθήκαμε σε μια ακόμη ανθρώπινη τραγωδία; πόσο κοντά βρισκόμαστε πολλές φορές, ακόμα και όταν δεν συμβαίνει ατύχημα; Τρέμω κάθε φορά που είμαι σε πλοίο που δένει σε λιμάνι και είναι όλοι μαζεμένοι στο γκαράζ ή σε στενούς διαδρόμους μη πιάσει καμιά φωτιά... Και μια που λέω για συνωστισμό: αν αυτό το πλοίο δεν ήταν ένα (σχετικά μικρό) τέρας, θα υπήρχε πρόβλημα; Αηδία αυτά τα κρουαζιερόπλοια. Αν δεν ήταν οι πνιγμένοι, οι επιβάτες, οι ναυτικοί και η ρύπανση, θα πανηγύριζα που βούλιαξε ένα έκτρωμα. (Άσχετο: όσο για τον τουρισμό της Σαντορίνης, που δεν έπαθε και κάτι σοβαρό: μακάρι να έπεφτε λίγο η κίνηση, μήπως έπεφταν και οι εξωφρενικές τιμές...) Το θέμα του συντονισμού από αρμόδιους φορείς νομίζω ότι έχει γραφτεί σε άλλο σημείο του φόρουμ. Είναι επίσης πολύ σημαντικό. Δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε από εφοπλιστές να κάνουν σωστά τη δουλειά τους στις δύσκολες στιγμές. Εξ' ορισμού θα έπρεπε να γνωρίζουμε ότι άλλες είναι οι προτεραιότητές τους. Το κράτος, το οποίο παραιτείται από τον έλεγχο της ασύδοτης πλοιοκτησίας, θα έπρεπε να τους τσακίζει: και δεν μιλάω για κρατισμό, αλλά για κάτι σαν coast guard που όλοι την τρέμουν. Αντί αυτού έχουμε γλύψιμο του κάθε πλοιοκτήτη από τον εκάστοτε υπουργό, και βεβαίως ένα κρατικό σώμα (λιμενόμπατσοι) που μπάζει από παντού! Και την πληρώνουν πληρώματα και επιβάτες, και ανυποψίαστοι τουρίστες...
  10. Όντως μεγάλη κουβέντα του Jerry! Θα μπορούσαμε ίσως να πούμε ότι στα προβλήματα του πλοίου-πληρώματος-εταιρείας (και κυρίως αυτής - επιμένω παρότι δεν έχει ειπωθεί τίποτα... ακόμη) απαντάνε πολύ μεγαλύτερα προβλήματα από τη στεριά... και από τον αέρα: προσωπικά δεν κατάλαβα -και ας μου εξηγήσει κάποιος φίλος- σε τι θα βοηθούσε το C130 και τα Σούπερ Πούμα. Από την καλντέρα και τις webcam θα είχε το υπουργείο πολύ καλύτερη θέα... Βεβαίως για τα μάτια του κόσμου (και των ξένων) ωραίο είναι να πετάει από πάνω το κράτος, αλλά ας ήταν μακρυά οι καραμολέγγοι και θα κλαίγανε πολλοί! Και ένα άλλο ερώτημα προς ειδικούς του forum: ειπώθηκε ότι άργησαν τα ρυμουλκά λόγω απόστασης Πειραιά. Δεν υπάρχουν ρυμουλκά σε Σύρο ή Ηράκλειο;
  11. Συγγνώμη παιδιά, πράγματι μόλις μπήκα (ενώ παρακολουθώ κάτι βδομάδες), αλλά έπεσα σε πολύ άσχημο συμβάν... και έχω και εγώ εκνευριστεί από τις τηλεδίκες... Πράγματι, μακάρι να μην έχει πνιγεί κανένας. Για τον Πλοίαρχο, κρίνω εκ του αποτελέσματος. Στη γέφυρα δεν ήταν; Πάντως, τουλάχιστον αυτός δεν διασύρθηκε όπως ο Γιαννακής. Οχι όμως και να μην έχει "κάποια" ευθύνη! Για την εταιρεία: έχω μια προκατάληψη με τις κυπριακές αεροπορικές, ξενοδοχειακές, ναυτιλιακές...
  12. Κάποιοι φίλοι παραπάνω ενώ κατηγορούν τους τηλεδικαστές ακολουθούν την ίδια τακτική, και μάλιστα αντλώντας "στοιχεία" από την τηλεόραση ! Λίγο συγκράτηση. Η γυναίκα έχει χάσει τους ανθρώπους της! Έλεος! Εδώ καράβι χάθηκε, την πέφτουμε στη Γαλλίδα... Ο Πλοίαρχος, λέει ένας φίλος παραπάνω, "πήρε όλη την ευθύνη πάνω του"... Θα πρέπει λοιπόν να του πούμε και μπράβο, που: - είτε δεν φάνηκε ικανός να πλοιαρχήσει - είτε καλύπτει ευθύνες της τρισμέγιστης "κυπριακής" πλοιοκτησίας; - είτε και τα δυο παραπάνω... Εδώ έχει συντελεστεί ένα δράμα για πολλούς, και πριν από όλους τους άνεργους (πλέον) ναυτικούς, με τη Γαλλίδα τα βαζουμε; Για την άλλη σταρ των καναλιών, τη Φάνη "Χάλι" Πετραλιά, τί λέμε; (το "Χάλι" είναι του μέγιστου Γρηγόρη Ψαριανού, 92,6 FM).
×
×
  • Create New...