Jump to content
Shipfriends

Forums

  1. Γενικά Θέματα Θάλασσας και Ναυτιλίας

    1. Ξύλινα Τείχη

      Μπορεί τα πολεμικά πλοία να μην είναι πια ξύλινα, αλλά είναι το ίδιο απαραίτητα όσο τότε.

      1,042
      posts
    2. Τεχνικά ζητήματα

      οι εξελιξεις σε σχεδιασμο & τεχνολογια ναυπηγησεων και μηχανων

      1,936
      posts
    3. Πληρώματα

      Οι άνθρωποι κάνουν τα πλοία
      (κάθε τι σχετικό με τα πληρώματα)

      6,463
      posts
    4. Ναυτικά Ατυχήματα

      ναυάγια, προσαράξεις, αβαρίες, πυρκαγιές συγκρούσεις και κάθε παρόμοιο ατύχημα σε κάθε τύπο πλοίου.

      7,267
      posts
    5. Λιμάνια και ρότες

      Πως να μιλάς για καράβια και να μη μιλάς για λιμάνια;

      17,357
      posts
    6. Λοιπά Ναυτιλιακά

      Θεματα γνωσεων- παιχνιδια-συνδεσμοι και οτι αλλο εχει σχεση με Ναυτιλια και δεν εντασσεται παραπάνω

      14,969
      posts
  2. Ποντοπόρος Ναυτιλία

    1. 3,012
      posts
    2. Εταιρείες Ποντοπόρου

      Οι πραγματικοί εφοπλιστές

      820
      posts
    3. Ποντοπόρος για όλους

      Ό,τι αφορά την ποντοπόρο και την ευρύτερη ναυτιλία

      743
      posts
  3. Κρουαζιέρα, Kρουαζιερόπλοια και Eπιβατηγά σκαριά

    1. 1,266
      posts
    2. Κρουαζιερόπλοια

      Cruise comes from crusade!

      3,921
      posts
    3. Παλιά Κρουαζιερόπλοια και Υπερωκεάνεια

      Πλοία που δεν ταξιδεύουν πια

      1,884
      posts
    4. 585
      posts
    5. 212
      posts
  4. Ακτοπλοΐα

    1. Θεσμικά Ζητήματα

      Νόμοι, Διατάγματα, Υπηρεσίες, Συνθήκες

      2,152
      posts
    2. Εταιρείες & πλοιοκτήτες

      Ούτως ή άλλως απαραίτητοι

      21,574
      posts
    3. Δρομολόγια και γραμμές

      Κουβέντα για πλοία χωρίς κουβέντα για τους προορισμούς δεν γίνεται.

      28,439
      posts
    4. 97,713
      posts
    5. 5,050
      posts
  5. Ιστορίες με Πλοία και Πλοία με Ιστορία

    1. Ιστορικά Quiz

      Όταν τα πλοία γράφουν ιστορία...

      961
      posts
    2. Η Ιστορία δεν είναι μόνο quiz

      Απορίες, πληροφορίες, στοιχεία και κάθε τι που αφορά πλοία που έχουν εμπλακεί σε ιστορικά γεγονότα.

      637
      posts
    3. 30
      posts
  6. Πρώτη Σελίδα

    1. Ναυτιλιακά Νέα

      Τρέχοντα σημαντικά γεγονότα που αφορούν την θάλασσα

      2,415
      posts
    2. Τα νέα του shipfriends.gr

      Ο,τι αφορά την κύρια ιστοσελίδα

      1,155
      posts
    3. News in English

      Shipfriendly news in English

      590
      posts
    4. Eκδηλώσεις & Γεγονότα

      Ό,τι αφορά το Ναυτικό μας Πολιτισμό

      760
      posts
  • Today's Birthdays

    1. Ikarus
      Ikarus
      (30 years old)
  • Posts

    • Αφού εξεδήλωσες ενδιαφέρον, να πούμε 5 πράγματα επιγραμματικά για τα Ποσειδώνια, να το βοηθήσουμε το παλλουκάρ. Κι όταν λέω Ποσειδώνια δεν εννοώ τα περίπτερα της Έκθεσης αλλά το τι συζητείται στα πλαίσια των events και των συναντήσεων μεταξύ των εμπλεκομένων. Στους εμπλεκόμενους παράγοντες φυσικά δεν περιλαμβάνω τον ΥΕΝ, το ΛΣ, Σαντορινιούς και λοιπούς άσχετους και περαστικούς, αλλά τους επαγγελματίες του χώρου από διάφορες ιδιότητες.    Το όλο event έγινε υπό την σκιά μιας παρατεταμένα κακής αγοράς στον τομέα των tankers, η οποία και φρενάρει πολλές εξελίξεις όσον αφορά καινούριες επενδύσεις κλπ, αυτή όμως είναι και η κυκλικότητα της αγοράς την οποία πρέπει να αντιμετωπίζουν κάθε φορά οι πλοιοκτήτες και όχι μόνο. Κατά τα άλλα το μεγάλο θέμα είναι προφανώς οι κανονισμοί του 2020 όσον αφορά τα καύσιμα, αλλά και το Ballast Water Management, το οποίο όμως είναι πολύ πιο ξεκάθαρο απ' ότι πρίν 1-2 χρόνια και έχει μπεί σε μια σειρά. Θέμα συζήτητης επίσης και οι εξελίξεις στην Aegean Petroleum, με μια σειρά από μεγάλους πλοιοκτήτες και ναυλωτές να αρνούνται πια να κάνουν δουλειά μαζί τους, φοβούμενοι ενδεχόμενη χρεοκοπία.    Το πιο ζουμερό event μάλλον ήταν το Forum της Capital Link του Νίκου Μπορνόζη, που μάζεψε πραγματικά το enfant gâté(αφανγκατέ που λένε και στις παρυφές του όρους Βαρούχας) της ελληνικής πλοιοκτησίας, όπως και μεγάλο αριθμό ναυλωτών και λοιπών διεθνών παραγόντων, το Tradewinds Shipowners Forum αλλά και η ημερίδα του ABS για τα LNG στο Ίδρυμα Νιάρχου.  Η γενική μου εντύπωση είναι πως ακόμα η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων πλοιοκτητών ψάχνεται όσον αφορά τη συμμόρφωση με το 2020 και έχουν την εντύπωση πως ένας από μηχανής Κουρουμπλήμ θα πάρει μια παράταση στην εφαρμογή, κάτι όμως που δεν προκύπτει από πουθενά. Γίνεται κουβέντα για νέες τεχνολογίες καύσιμης ύλης όπως το LNG που "είναι το μέλλον"(Προκοπίου), πλήν όμως δεν βλέπω κανέναν να παραγγέλνει πλοία με τέτοιο καύσιμο, και ειδικά τον Προκοπίου. Από την άλλη, πλοιοκτήτες όπως ο Γιάννης Αγγελικούσης προτιμούν ξεκάθαρα τα scrubbers και έχουν κάνει τέτοιες παραγγελίες παρά το γεγονός ότι αυτό που δεν εκπέμπεται σε CO2, παράγεται σε ash από το συγκεκριμένο σύστημα. Είναι όμως εδώ "to make money" και πολύ καλά κάνει.    Μεγάλη κουβέντα και για τον τομέα των LNG(εννοώ τα πλοία μεταφοράς φόρτίου LNG), πολυδάπανα πλοία και με συγκεκριμένες ιδιαιτερότητες όσον αφορά τη spot αγορά στα φορτία αλλά και το γεγονός ότι πρός το παρόν σχεδόν δεν υπάρχει second hand αγορά σε S&P σαν απόρροια του γεγονότος πως η μεγάλη πλειοψηφία αυτού του τύπου πλοίων, δεσμεύεται με μακροχρόνια συμβόλαια άμα τη κτίση τους. Οι μεγάλοι Έλληνες πλοιοκτήτες κοιτάζουν σταθερά πρός τα εκεί όμως και βλέπουμε όλο και περισσότερες επενδύσεις, σημαντικό γιατί και το ελληνικό έμψυχο δυναμικό σε επίπεδο στελεχών επάνω και εκτός πλοίου, εμπλουτίζουν γνώσεις και εμπειρείες σε ένα τομέα ως τώρα άγνωστο.   Αξίζει τέλος να αναφέρουμε την πιο hot εταιρεία αυτήν τη στιγμή, τη Starbulk του Πέτρου Παππά η οποία γιγαντώνεται εν μέσω συνεχών αγορών πλοίων, με τελευταία την εξαγορά του στόλου της Augustea. Προφανώς και συζητιέται πολύ σε όλο το ναυτιλιακό πλανήτη, μαθαίνω πως ετοιμάζει και νέα μεγάλη κίνηση που θα ενισχύσει την εταιρεία. Πολλά τα parties κλπ, προφανώς το party του Βανζέλ Μαρινακής πάντα κλέβει την παράσταση, αυτή τη φορά έγινε στο Island την περασμένη Τετάρτη παρουσία 4,500 προσκεκλημένωνε. Ξεχώρισε -δυστυχώς για εμάς τους Ολυμπιακοί- και το event των αδελφών Αγγελόπουλων χτές βράδυ στο Matsuhisa του Αστέρα τση Βουλιαγμένης, που έγινε σε ιδιαιτέρως κατανυκτική ατμόσφαιρα λόγω των γεγονότων του ΣΕΦ στο χτεσινό αγώνα μπάσκετ.    Αυτά τα ολίγα. Και για να μη μας τη λένε οι Αγγελόπουλοι με τον Αστέρα και τα ψώρο-sushi, δεσμευόμαστε στα επόμενα Ποσειδώνια, πως θα έχουμε κι εμείς μεγάλο party για τα 15 χρόνια του Shipfriends, θα γίνει στην γνωστή Ζακυνθινή ταβέρνα, Ο Αδερφός του Κώστα  
    • εχει παρακολουθησει κανεις την ουσια των φετεινων ποσειδωνιων; εχω δει μια παρελαση πολιτικων, παρατρεχαμενων και των συνηθων εκπροσωπων του ναυτιλιακου κοσμου, αλλα δεν εχω βγαλει ακρη
    • Και πάλι στα νέα το project για το οποίο συζητάμε, αυτήν τη φορά σε άρθρο που μπορεί κανείς να διαβάσει στην Tradewinds. Ακόμα δε μιλάμε για firm order φυσικά, το οποίο δεν είναι καλό.    Στις καινούριες λεπτομέρειες που μαθαίνουμε είναι η επιβεβαίωση της εκτίμησής μου περί της πολύ πιο ακριβής τιμής. Μεσίτες την υπολογίζουν στα 42 εκατομμύρια ντόλλαρς, κατι σε 60% παραπάνω από τα υπάρχοντα Κινέζικα νεότευκτα kamsarmaxes. Το design ελπιζει να μειώσει και πάλι σε σύγκριση με τα συμβατικά designs τις εκπομπές CO2 κατά 35%, SOx κατά 99% και NOx κατά 80%. Μιλάμε μάλλον για 2 μηχανές Wartsila. Για να δούμε αν τελικά θα πραγματοποιηθεί.  
×