Nick the Greek Posted January 18, 2024 Posted January 18, 2024 Βρισκόμαστε στην Ίο. Να είναι τέλη δεκαετίας 70, αρχές δεκαετίας 80, κάτι τέτοιο. Σε μια carte postale που απεικονίζει το λιμάνι λοιπόν, βλέπουμε το εν λόγω πλοίο να έχει δέσει με την πλώρη στη δύση. Πρύμα πρέπει να έχει καταπέλτη, δεν αποκλείεται να έχει και πλώρα, εμένα τουλάχιστον έτσι μου φαίνεται. Σκαρί που δεν έχω ξαναδεί ποτέ, δεν μπορώ να φανταστώ πως είναι ξένο. Καμιά ιδέα για την ταυτοποίησή του?
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 19, 2024 Posted January 19, 2024 Πω πω αδελφέ μου Nick, μας έστειλες αδιάβαστους πρωινιατικα.... Αυτό που αλίευσες δεν είναι λαβράκι, είναι..... φάλαινα μαζί με το φαλαινοθηρικό !!! Είναι βέβαια το αδελφάκι του ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ, το ΛΕΑΝΔΡΟΣ (μετέπειτα ΝΤΑΝΙΑ ΕΛΛΑΣ, ΧΙΟΝΗ, ΚΕΑ ΕΞΠΡΕΣ και ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ με νέο έτος κατασκευής και νέο ΙΜΟ number) !!! Αν και μόνο στα μέσα του Γενάρη, θα τολμήσω από τώρα να την χαρακτηρίσω ως φώτο του 2024.
Nick the Greek Posted January 19, 2024 Author Posted January 19, 2024 Πάρα πολύ ωραία, ευχαριστώ για την άμεση αναγώριση. Περίμενα μερικές μέρες μέχρι να φτάσει η κάρτα στο γραμματοκιβώτιό μου και το κοίταγα, το ξανακοίταγα αλλά άκρη δεν έβγαζα. Κοιτώντας και αυτήν σου την ανάρτηση, καταλαβαίνω πως μάλλον το περισσότερο από το εικονιζόμενο έγινε Μύρινα Εξπρές. Αλλά αφού έχουμε 2 διαφορετικά ΙΜΟ, θεωρώ σωστό να του ανοίξουμε ξεχωριστό θέμα. Οπότε το ερώτημα εγείρεται σαν τι ναυπηγήθηκε? Να υποθέσω σαν μικρό φέρρυ κλειστού τύπου? Διότι από την φωτογραφία δεν μου είναι εντελώς ξεκάθαρο. Επίσης υπήρχε πλωριός καταπέλτης?
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 20, 2024 Posted January 20, 2024 @Nick the Greek Λέανδρος (IMO 7364807) - (1975 - μετέπειτα Ντάνια Ελλάς, Χιόνη, Νήσος Κέα) Σωστά, ναυπηγήθηκε, καθελκύστηκε και παρέμεινε επίσημα (μέχρι την –τουλάχιστον τυπικά- διάλυση του) ως Ε/Γ-Ο/Γ κλειστού τύπου (Ro-Ro/Passenger Ship), παρότι δούλεψε μόνο ως Ro-Ro/Freighter (φορτηγό – παλετάδικο), και όχι, δεν υπήρχε πλωριός καταπέλτης (δες παρακάτω φώτο). Η καθέλκυση του πρέπει να έγινε το 1973 και η ολοκλήρωση του ανάμεσα 1975 - 1978. Η φωτογραφία από την Ίο είναι πραγματικά ντοκουμέντο μιας και κανείς δεν γνώριζε μέχρι σήμερα αν το πλοίο είχε δουλέψει ως ΛΕΑΝΔΡΟΣ στην ακτοπλοία μας. Λογικά η χρονολογία της είναι τέλη ’70s αρχές ’80s, μιας και από τον καθηγητή κ. Παντελεήμονα Λελέκη και από τον κ. Άρη Μπιλάλη έχει αναφερθεί πώληση του στην Συρία το 1982 και επιστροφή του στην Ελλάδα το 1986. Να δούμε κάποια στοιχεία του πλοίου από τον καλό μου φίλο Νεκτάριο Παπαδάκη και τα Greek Shipping Directories της δεκαετίας του 1980 : LEANDROS, built 1973 ("Naus" Philippou Bros S.A., Perama), 980 gt, 67,82m X 12,12 m, Reg. at Piraeus (off. no 4894), IMO 7364807. Call sign SV2331. Engines : 2 oil 4SA 2640 BHP (Schwermaschinenbau Karl Liebknecht, Magdeburg, Germany). Renamed DANIA HELLAS in 1986 and converted in 1990 (also re-engined with Mirrless Blackstone engines replacing the old ones). Owners (~1980 to 1990) : West Africa Shipping Co (Tzafos Dem. & Tzafos Christos, Emm Benaki 1 (Stadiou 54) Athens). Και από το grosstonnage.com : IMO number : 7364807 - Name of the ship : NISSOS KEA - Type of ship : RO-RO/PASSENGER SHIP - Gross tonnage : 393 tons - DWT : 304 tons - Year of build : 1975 - Builder : NAUS SHIPYARD - ATHENS, GREECE - Last known flag : GREECE - Former names : HIONI until 1990 Jan, LEANDROS until 1985, MYRINA EXPRESS (period unknown) - Status : Dead Τέλος ακόμα μία σπανιοτάτη φωτό από τον εξαιρετικό shipspotter και αγαπημένο φίλο Peter J. Fitzpatrick, με το πλοίο ως ΝΤΑΝΙΑ ΕΛΛΑΣ παροπλισμένο στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted January 20, 2024 Posted January 20, 2024 On 1/19/2024 at 8:10 AM, ΣΕΙΡΙΟΣ said: Πω πω αδελφέ μου Nick, μας έστειλες αδιάβαστους πρωινιατικα.... Αυτό που αλίευσες δεν είναι λαβράκι, είναι..... φάλαινα μαζί με το φαλαινοθηρικό !!! Είναι βέβαια το αδελφάκι του ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ, το ΛΕΑΝΔΡΟΣ (μετέπειτα ΝΤΑΝΙΑ ΕΛΛΑΣ, ΧΙΟΝΗ, ΚΕΑ ΕΞΠΡΕΣ και ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ με νέο έτος κατασκευής και νέο ΙΜΟ number) !!! Αν και μόνο στα μέσα του Γενάρη, θα τολμήσω από τώρα να την χαρακτηρίσω ως φώτο του 2024. To XIONH είναι σίγουρο; Διότι μόνο ο Μινιώτης στη Χίο θα έδινε τέτοιο όνομα 2 hours ago, ΣΕΙΡΙΟΣ said: @Nick the Greek Λέανδρος (IMO 7364807) - (1975 - μετέπειτα Ντάνια Ελλάς, Χιόνη, Νήσος Κέα) Σωστά, ναυπηγήθηκε, καθελκύστηκε και παρέμεινε επίσημα (μέχρι την –τουλάχιστον τυπικά- διάλυση του) ως Ε/Γ-Ο/Γ κλειστού τύπου (Ro-Ro/Passenger Ship), παρότι δούλεψε μόνο ως Ro-Ro/Freighter (φορτηγό – παλετάδικο), και όχι, δεν υπήρχε πλωριός καταπέλτης (δες παρακάτω φώτο). Η καθέλκυση του πρέπει να έγινε το 1973 και η ολοκλήρωση του ανάμεσα 1975 - 1978. Η φωτογραφία από την Ίο είναι πραγματικά ντοκουμέντο μιας και κανείς δεν γνώριζε μέχρι σήμερα αν το πλοίο είχε δουλέψει ως ΛΕΑΝΔΡΟΣ στην ακτοπλοία μας. Λογικά η χρονολογία της είναι τέλη ’70s αρχές ’80s, μιας και από τον καθηγητή κ. Παντελεήμονα Λελέκη και από τον κ. Άρη Μπιλάλη έχει αναφερθεί πώληση του στην Συρία το 1982 και επιστροφή του στην Ελλάδα το 1986. Να δούμε κάποια στοιχεία του πλοίου από τον καλό μου φίλο Νεκτάριο Παπαδάκη και τα Greek Shipping Directories της δεκαετίας του 1980 : LEANDROS, built 1973 ("Naus" Philippou Bros S.A., Perama), 980 gt, 67,82m X 12,12 m, Reg. at Piraeus (off. no 4894), IMO 7364807. Call sign SV2331. Engines : 2 oil 4SA 2640 BHP (Schwermaschinenbau Karl Liebknecht, Magdeburg, Germany). Renamed DANIA HELLAS in 1986 and converted in 1990 (also re-engined with Mirrless Blackstone engines replacing the old ones). Owners (~1980 to 1990) : West Africa Shipping Co (Tzafos Dem. & Tzafos Christos, Emm Benaki 1 (Stadiou 54) Athens). Και από το grosstonnage.com : IMO number : 7364807 - Name of the ship : NISSOS KEA - Type of ship : RO-RO/PASSENGER SHIP - Gross tonnage : 393 tons - DWT : 304 tons - Year of build : 1975 - Builder : NAUS SHIPYARD - ATHENS, GREECE - Last known flag : GREECE - Former names : HIONI until 1990 Jan, LEANDROS until 1985, MYRINA EXPRESS (period unknown) - Status : Dead Τέλος ακόμα μία σπανιοτάτη φωτό από τον εξαιρετικό shipspotter και αγαπημένο φίλο Peter J. Fitzpatrick, με το πλοίο ως ΝΤΑΝΙΑ ΕΛΛΑΣ παροπλισμένο στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας. Δίπλα είναι ένα από τα χαρακτηριστικά ανατολικογερμανικά μότορσιπς που αγοράστηκαν από Έλληνες
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted January 21, 2024 Posted January 21, 2024 Ναι, είναι βέβαιο το όνομα ΧΙΟΝΗ. Σύμφωνα με τις καταγραφές στα ελληνικά νηολόγια (αρχεία Εμμανουήλ Παπαδάκης) : ΛΕΑΝΔΡΟΣ 1973-1985 ΝΤΑΝΙΑ ΕΛΛΑΣ 1985-1988 ΧΙΟΝΗ 1988-1990 ΝΗΣΟΣ ΚΕΑ 1990-1991 Από όσα γνωρίζουμε, ως ΧΙΟΝΗ στον Μινιώτη ανήκε, δεν δούλεψε καθόλου όμως (και) με αυτό το όνομα, και το 1990 ο Μινιώτης το αντικατέστησε με το γνωστό μας ΧΙΟΝΗ (πρώην ΣΚΥΡΟΣ).
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted January 21, 2024 Posted January 21, 2024 (edited) Γηράσκω αεί διδασκόμενος! Edited January 21, 2024 by Nick the Greek Quote
nomikos Posted January 21, 2024 Posted January 21, 2024 Και εγώ!! Σίγουρα θα έπιανε και σε άλλα νησιά την εποχή εκείνη.Συμπαθητικο βαπορακι.Βοηθησε και αυτό στην ανάπτυξη των νησιών.
aegina Posted January 28, 2024 Posted January 28, 2024 Το Λεανδρος αδελφο πλοιο του Σαρωνικου τουλαχιστον στην αρχη αρα τα ΜΑΡΙΑ και ΚΑΤΕΡΙΝΑ δεν ειναι τα μονα αδελφα οχηματαγωγα που εχουν φτιαχτει ...
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted January 29, 2024 Posted January 29, 2024 Είχαν κάποιες διαφορές όπως κονταδελφά ήταν ΠΡΩΤΕΥΣ κ ΖΑΚΥΝΘΟΣ
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now