Jump to content
Shipfriends

Λέανδρος (ΙΜΟ 7364807)


Recommended Posts

Βρισκόμαστε στην Ίο. Να είναι τέλη δεκαετίας 70, αρχές δεκαετίας 80, κάτι τέτοιο. Σε μια carte postale που απεικονίζει το λιμάνι λοιπόν, βλέπουμε το εν λόγω πλοίο να έχει δέσει με την πλώρη στη δύση. Πρύμα πρέπει να έχει καταπέλτη, δεν αποκλείεται να έχει και πλώρα, εμένα τουλάχιστον έτσι μου φαίνεται. Σκαρί που δεν έχω ξαναδεί ποτέ, δεν μπορώ να φανταστώ πως είναι ξένο. Καμιά ιδέα για την ταυτοποίησή του?

Link to comment
Share on other sites

Πω πω αδελφέ μου Nick, μας έστειλες αδιάβαστους πρωινιατικα.... 

Αυτό που αλίευσες δεν είναι λαβράκι, είναι..... φάλαινα μαζί με το φαλαινοθηρικό !!! 

Είναι βέβαια το αδελφάκι του ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ, το ΛΕΑΝΔΡΟΣ (μετέπειτα ΝΤΑΝΙΑ ΕΛΛΑΣ, ΧΙΟΝΗ, ΚΕΑ ΕΞΠΡΕΣ και ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ με νέο έτος κατασκευής και νέο ΙΜΟ number) !!! 

Αν και μόνο στα μέσα του Γενάρη, θα τολμήσω από τώρα να την χαρακτηρίσω ως φώτο του 2024. 

Link to comment
Share on other sites

Πάρα πολύ ωραία, ευχαριστώ για την άμεση αναγώριση. Περίμενα μερικές μέρες μέχρι να φτάσει η κάρτα στο γραμματοκιβώτιό μου και το κοίταγα, το ξανακοίταγα αλλά άκρη δεν έβγαζα. Κοιτώντας και αυτήν σου την ανάρτηση, καταλαβαίνω πως μάλλον το περισσότερο από το εικονιζόμενο έγινε Μύρινα Εξπρές. Αλλά αφού έχουμε 2 διαφορετικά ΙΜΟ, θεωρώ σωστό να του ανοίξουμε ξεχωριστό θέμα. Οπότε το ερώτημα εγείρεται σαν τι ναυπηγήθηκε? Να υποθέσω σαν μικρό φέρρυ κλειστού τύπου? Διότι από την φωτογραφία δεν μου είναι εντελώς ξεκάθαρο. Επίσης υπήρχε πλωριός καταπέλτης?

Link to comment
Share on other sites

@Nick the Greek

Λέανδρος (IMO 7364807) - (1975 - μετέπειτα Ντάνια Ελλάς, Χιόνη, Νήσος Κέα)

Σωστά, ναυπηγήθηκε, καθελκύστηκε και παρέμεινε επίσημα (μέχρι την –τουλάχιστον τυπικά- διάλυση του) ως Ε/Γ-Ο/Γ κλειστού τύπου (Ro-Ro/Passenger Ship), παρότι δούλεψε μόνο ως Ro-Ro/Freighter (φορτηγό – παλετάδικο), και όχι, δεν υπήρχε πλωριός καταπέλτης (δες παρακάτω φώτο). Η καθέλκυση του πρέπει να έγινε το 1973 και η ολοκλήρωση του ανάμεσα 1975 - 1978. Η φωτογραφία από την Ίο είναι πραγματικά ντοκουμέντο μιας και κανείς δεν γνώριζε μέχρι σήμερα αν το πλοίο είχε δουλέψει ως ΛΕΑΝΔΡΟΣ στην ακτοπλοία μας. Λογικά η χρονολογία της είναι τέλη ’70s αρχές ’80s, μιας και από τον καθηγητή κ. Παντελεήμονα Λελέκη και από τον κ. Άρη Μπιλάλη έχει αναφερθεί πώληση του στην Συρία το 1982 και επιστροφή του στην Ελλάδα το 1986.

Να δούμε κάποια στοιχεία του πλοίου από τον καλό μου φίλο Νεκτάριο Παπαδάκη και τα Greek Shipping Directories της δεκαετίας του 1980 :

LEANDROS, built 1973 ("Naus" Philippou Bros S.A., Perama), 980 gt, 67,82m X 12,12 m, Reg. at Piraeus (off. no 4894), IMO 7364807. Call sign SV2331.

Engines : 2 oil 4SA 2640 BHP (Schwermaschinenbau Karl Liebknecht, Magdeburg, Germany).

Renamed DANIA HELLAS in 1986 and converted in 1990 (also re-engined with Mirrless Blackstone engines replacing the old ones).

Owners (~1980 to 1990) : West Africa Shipping Co (Tzafos Dem. & Tzafos Christos, Emm Benaki 1 (Stadiou 54) Athens).

 Και από το grosstonnage.com :

IMO number : 7364807 - Name of the ship : NISSOS KEAType of ship : RO-RO/PASSENGER SHIP - Gross tonnage : 393 tons - DWT : 304 tons - Year of build : 1975 - Builder : NAUS SHIPYARD - ATHENS, GREECE - Last known flag : GREECE - Former names : HIONI until 1990 Jan, LEANDROS until 1985, MYRINA EXPRESS (period unknown)Status : Dead

Τέλος ακόμα μία σπανιοτάτη φωτό από τον εξαιρετικό shipspotter και αγαπημένο φίλο Peter J. Fitzpatrick, με το πλοίο ως ΝΤΑΝΙΑ ΕΛΛΑΣ παροπλισμένο στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας.

1705774792514_At Ambelakia_By Peter Fitzpztrick_PR.jpg

Link to comment
Share on other sites

On 1/19/2024 at 8:10 AM, ΣΕΙΡΙΟΣ said:

Πω πω αδελφέ μου Nick, μας έστειλες αδιάβαστους πρωινιατικα.... 

Αυτό που αλίευσες δεν είναι λαβράκι, είναι..... φάλαινα μαζί με το φαλαινοθηρικό !!! 

Είναι βέβαια το αδελφάκι του ΣΑΡΩΝΙΚΟΣ, το ΛΕΑΝΔΡΟΣ (μετέπειτα ΝΤΑΝΙΑ ΕΛΛΑΣ, ΧΙΟΝΗ, ΚΕΑ ΕΞΠΡΕΣ και ΜΥΡΙΝΑ ΕΞΠΡΕΣ με νέο έτος κατασκευής και νέο ΙΜΟ number) !!! 

Αν και μόνο στα μέσα του Γενάρη, θα τολμήσω από τώρα να την χαρακτηρίσω ως φώτο του 2024. 

To XIONH είναι σίγουρο; Διότι μόνο ο Μινιώτης στη Χίο θα έδινε τέτοιο όνομα

2 hours ago, ΣΕΙΡΙΟΣ said:

@Nick the Greek

Λέανδρος (IMO 7364807) - (1975 - μετέπειτα Ντάνια Ελλάς, Χιόνη, Νήσος Κέα)

Σωστά, ναυπηγήθηκε, καθελκύστηκε και παρέμεινε επίσημα (μέχρι την –τουλάχιστον τυπικά- διάλυση του) ως Ε/Γ-Ο/Γ κλειστού τύπου (Ro-Ro/Passenger Ship), παρότι δούλεψε μόνο ως Ro-Ro/Freighter (φορτηγό – παλετάδικο), και όχι, δεν υπήρχε πλωριός καταπέλτης (δες παρακάτω φώτο). Η καθέλκυση του πρέπει να έγινε το 1973 και η ολοκλήρωση του ανάμεσα 1975 - 1978. Η φωτογραφία από την Ίο είναι πραγματικά ντοκουμέντο μιας και κανείς δεν γνώριζε μέχρι σήμερα αν το πλοίο είχε δουλέψει ως ΛΕΑΝΔΡΟΣ στην ακτοπλοία μας. Λογικά η χρονολογία της είναι τέλη ’70s αρχές ’80s, μιας και από τον καθηγητή κ. Παντελεήμονα Λελέκη και από τον κ. Άρη Μπιλάλη έχει αναφερθεί πώληση του στην Συρία το 1982 και επιστροφή του στην Ελλάδα το 1986.

Να δούμε κάποια στοιχεία του πλοίου από τον καλό μου φίλο Νεκτάριο Παπαδάκη και τα Greek Shipping Directories της δεκαετίας του 1980 :

LEANDROS, built 1973 ("Naus" Philippou Bros S.A., Perama), 980 gt, 67,82m X 12,12 m, Reg. at Piraeus (off. no 4894), IMO 7364807. Call sign SV2331.

Engines : 2 oil 4SA 2640 BHP (Schwermaschinenbau Karl Liebknecht, Magdeburg, Germany).

Renamed DANIA HELLAS in 1986 and converted in 1990 (also re-engined with Mirrless Blackstone engines replacing the old ones).

Owners (~1980 to 1990) : West Africa Shipping Co (Tzafos Dem. & Tzafos Christos, Emm Benaki 1 (Stadiou 54) Athens).

 Και από το grosstonnage.com :

IMO number : 7364807 - Name of the ship : NISSOS KEAType of ship : RO-RO/PASSENGER SHIP - Gross tonnage : 393 tons - DWT : 304 tons - Year of build : 1975 - Builder : NAUS SHIPYARD - ATHENS, GREECE - Last known flag : GREECE - Former names : HIONI until 1990 Jan, LEANDROS until 1985, MYRINA EXPRESS (period unknown)Status : Dead

Τέλος ακόμα μία σπανιοτάτη φωτό από τον εξαιρετικό shipspotter και αγαπημένο φίλο Peter J. Fitzpatrick, με το πλοίο ως ΝΤΑΝΙΑ ΕΛΛΑΣ παροπλισμένο στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας.

1705774792514_At Ambelakia_By Peter Fitzpztrick_PR.jpg

Δίπλα είναι ένα από τα  χαρακτηριστικά ανατολικογερμανικά μότορσιπς που αγοράστηκαν από Έλληνες

Link to comment
Share on other sites

Ναι, είναι βέβαιο το όνομα ΧΙΟΝΗ. Σύμφωνα με τις καταγραφές στα ελληνικά νηολόγια (αρχεία Εμμανουήλ Παπαδάκης) :

ΛΕΑΝΔΡΟΣ 1973-1985

ΝΤΑΝΙΑ ΕΛΛΑΣ 1985-1988

ΧΙΟΝΗ 1988-1990

ΝΗΣΟΣ ΚΕΑ 1990-1991

Από όσα γνωρίζουμε, ως ΧΙΟΝΗ στον Μινιώτη ανήκε, δεν δούλεψε καθόλου όμως (και) με αυτό το όνομα, και το 1990 ο Μινιώτης το αντικατέστησε με το γνωστό μας ΧΙΟΝΗ (πρώην ΣΚΥΡΟΣ). 

Link to comment
Share on other sites

Και εγώ!!

Σίγουρα θα έπιανε και σε άλλα νησιά την εποχή εκείνη.Συμπαθητικο βαπορακι.Βοηθησε και αυτό στην ανάπτυξη των νησιών.

Link to comment
Share on other sites

Το Λεανδρος αδελφο πλοιο του Σαρωνικου τουλαχιστον στην αρχη αρα τα ΜΑΡΙΑ και ΚΑΤΕΡΙΝΑ δεν ειναι τα μονα αδελφα οχηματαγωγα που εχουν φτιαχτει ...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...