Jump to content
Shipfriends

Πέραμα : Έκρηξη στο Υγραεριoφόρο Friendship Gas


Recommended Posts

Εκρηξη σημειώθηκε σε πλοίο στο Πέραμα στο οποίο γινόντουσαν εργασίας οξυγονοκόλλησης. Στο σημείο έσπευσαν οχήματα της πυροσβεστικής και ρυμουλκά.

Σύμφωνα με τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης, αγνοούνται πέντε εργαζόμενοι στο πλοίο.

capital.gr

Link to comment
Share on other sites

δεν πρεπει να ειναι η πρωτη φορα που εχουμε νεκρους απο εκρηξη στο περαμα. γνωριζει κανεις ποσους νεκρους απο ατυχηματα στη Ζωνη ειχαμε την τελευταια 15ετια;

2 νεκροι (ο υποπλοιαρχος σιγουρα) 7 αγνοουμενοι (νεκροι το πιθανοτερο) καλα παμε. :mad:.

Link to comment
Share on other sites

Απολογείται σήμερα, ο πλοίαρχος του δεξαμενόπλοιου «Friendship Gas». Ο ίδιος αντιμετωπίζει κατηγορίες για ανθρωποκτονία και σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή. Την Τετάρτη πρόκειται να απολογηθεί και ο τεχνικός ασφαλείας. Και οι δύο κρατούνται.

Εν τω μεταξύ, ελεύθερος αφέθηκε ο χημικός ναυτιλίας, ενώ αναζητούνται ο υπεύθυνος του συνεργείου και ο υπεύθυνος εργοδηγός

Σωστικά συνεργεία της Πυροσβεστικής εξακολουθούν να αναζητούν τυχόν αγνοουμένους, καθώς σύμφωνα με καταγγελίες συνδικαλιστών συχνά χρησιμοποιούνται σε τέτοιες εργασίες αδήλωτοι-ανασφάλιστοι εργάτες.

Σήμερα, οι εργαζόμενοι στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη πρόκειται να πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Πέραμα.

Πρώτο Θέμα

Link to comment
Share on other sites

Αναβολή για την Τετάρτη προκειμένου να απολογηθεί στον ανακριτή Πειραιά ζήτησε και έλαβε ο τεχνικός ασφαλείας του πλοίου FRIENDSHIP GAS, στο οποίο σημειώθηκε το πολύνεκρο δυστύχημα.

Την ίδια ημέρα θα απολογηθούν ο αλλοδαπός καπετάνιος του πλοίου καθώς και ο ιδιοκτήτης του Συνεργείου Σουρλής ο οποίος μαζί με τον εργοδηγό, εμφανίστηκαν στην εισαγγελία.

http://www.skai.gr/master_story.php?id=89349

Link to comment
Share on other sites

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Παράλληλα χθες άρχισε ουσιαστικά και η έρευνα που πραγματοποιούν οι δύο πραγματογνώμονες για να συντάξουν πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος, αφού αντλήθηκαν όλα τα νερά από το πλοίο. Η πρώτη εικόνα είναι συγκεχυμένη και περίπου σε 15 ημέρες υπολογίζεται ότι θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», και πάντα σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της έρευνας, το πλοίο δεν είχε μόνωση από πολυουρεθάνη η οποία είναι ιδιαίτερα εύφλεκτη, ενώ παράλληλα η μόνωση που είχε ήταν καλυμμένη με αφρολέξ. Εξετάζεται όμως εάν είχε τοποθετηθεί σωστά. [/Quote]

Αυτό που έχω ακούσει είναι ότι δηλαδή έπιασε φωτιά η πολυουρεθάνη, (που βγάζει καπνό όταν καίγεται), και δηλητηριάστηκαν οι εργαζόμενοι από την εισπνοή καπνού.

Link to comment
Share on other sites

Προφυλακιστέοι με τη σύμφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακριτή κρίθηκαν οι δύο υπεύθυνοι του συνεργείου επισκευών στο πλοίο "Friendshipgas", Γιώργος και Ηλίας Σουρλής, στο οποίο συνέβη το πολύνεκρο δυστύχημα στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.

Τα δύο αδέλφια υποστήριξαν στην πολύωρη απολογία τους στην 5η ανακρίτρια Πειραιά, ότι δεν έφεραν καμία ευθύνη καθώς τις εργασίες στη συγκεκριμένη δεξαμενή, όπου έγινε η έκρηξη, τις είχαν "νοικιάσει" σε άλλο εργολάβο της Ζώνης .

www.athina984.gr

Edited by Orestis
Link to comment
Share on other sites

Κατα τη γνωμη μου, και λιγους νεκρους εχουμε. Αν περασει καποιος μια βολτα οχι μονο απο τις προβλητες του Περαματος αλλα και απο τα παρακειμενα καρναγια και χωρους επισκευης γιωτ κοιτωντας οχι τα πλοια αλλα τον τροπο που δουλευει ο κοσμος εκει, δε θα μπορεσει παρα να συμφωνησει μαζι μου. Και για μενα δεν εχει να κανει τοσο με τις εταιρειες και συνεργεια που δραστηριοποιουνται εκει, οσο με την ελλειμματικη safety culture του Ελληνα και τον πατροπαραδοτο ωχαδερφισμο.

Η μη τηρηση στοιχειωδων κανονων ασφαλειας ειναι θεμα παιδειας κι οχι αστυνομευσης. Δεστε ποσοι συνανθρωποι μας κυκλοφορουν στο δρομο χωρις κρανη και ζωνες ασφαλειας, ποσα φορτηγα υπαρχουν τα λαστιχα των οποιων ειναι φθαρμενα μεχρι εκει που δεν παει αλλο και τοοοσα αλλα παραδειγματα. Και για να μην αρχισουε να συζηταμε για πιστοποιητικα gas-free που εκδιδονται στα σαλονια των υπεθυνων τεχνικων χωρις ποτε να εχουν δει τα πλοια..

Link to comment
Share on other sites

Σε νέες κινητοποιήσεις οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος, στη σκιά της πρόσφατης τραγωδίας στο πλοίο «Φρέντσιπ Γκαζ».

Την Πέμπτη, στις 12 το μεσημέρι, οι εργαζόμενοι θα συγκεντρωθούν στο σταθμό του Ηλεκτρικού, στον Πειραιά, από όπου θα ξεκινήσουν πορεία προς τα Δικαστήρια, ζητώντας οι διώξεις να μετατραπούν από πλημμέλημα σε κακούργημα.

www.athina984.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Σε αμέλεια δύο ηλεκτροσυγκολλητών που εκτελούσαν εργασίες κοπής στην «Νο 3» δεξαμενή του ειδικού πλοίου «Friendship gas» αλλά και των υπευθύνων των εργασιών επισκευής του πλοίου, αποδίδει το πόρισμα των πραγματογνωμόνων, το τραγικό εργατικό δυστύχημα στο Πέραμα.

Το πλοίο είχε τυλιχθεί στις φλόγες στις 24 Ιουλίου 2008 ενώ βρισκόταν για επισκευές στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους επτά τεχνίτες ιδιωτικού συνεργείου και ένας αλλοδαπός ναυτικός μέλος του πληρώματος.

Στο πόρισμά τους οι τρεις πραγματογνώμονες Αχ. Κακαράντζας, Μιχ. Θεοδωρίδης, αμφότεροι ναυπηγοί-μηχανολόγοι ηλεκτρολόγοι και ο χημικός Παν. Χατζηγιάννης αναφέρουν χαρακτηριστικά τα εξής:

Η πλέον πιθανή και εύλογη αιτία εκδήλωσης της πυρκαγιάς, που συνέβη στις 16:15 της 24-04-2008, στον κενό χώρο της «Νο 3» δεξαμενής φορτίου του υγραεριοφόρου πλοίου FRIENDSHIP GAS, με αποτέλεσμα τον θάνατο 7 εργαζομένων εξωτερικού συνεργείου επισκευών και ενός μέλους του πληρώματος του πλοίου, οφείλεται κατά πάσα πιθανότητα σε αμέλεια του Β. Καββαδία, τεχνίτη ελασματουργού και του άτυχου βοηθού του Κωνσταντίνου Οικονομάκη.

Πιο συγκεκριμένα, δεν αντιλήφθηκαν ότι τηκόμενο μέταλλο της οξυγονοκοπής (κάφτρες) έπεφτε, είτε απευθείας πάνω στα λάστιχα παροχής αερίων στο εργαλείο της οξυγονοκοπής (σαλμός) είτε πάνω σε απορρίμματα και κυρίως, σε χαρτιά, που ενδεχομένως να υπήρχαν στον εγγύτερο χώρο και σε άμεση επαφή με τους λαστιχένιους σωλήνες παροχής αερίων στο εργαλείο οξυγονοκοπής που οι ίδιοι χρησιμοποιούσαν, με αποτέλεσμα την ανάφλεξη των ίδιων των ελαστικών σωλήνων παροχής αερίου προπανίου - οξυγόνου και περαιτέρω την ανεξέλεγκτη πυρκαγιά.

Επιπλέον, επισημαίνεται ότι:

Εάν από τους υπευθύνους των εργασιών επισκευής του πλοίου είχαν ληφθεί και εφαρμοσθεί ορθά όλες οι διατάξεις και ρυθμίσεις της νομοθεσίας για την υγιεινή και ασφάλεια της εργασίας, ήταν δυνατόν να είχε αποφευχθεί η ταχεία εξάπλωση και ενδυνάμωση της πυρκαγιάς.

Τέλος, το πόρισμα των πραγματογνωμόνων αποκλείει το ενδεχόμενο εμπρησμού και έναρξης της φονικής πυρκαγιάς από τυχαίο γεγονός.

Το πόρισμα ήδη απεστάλη στην εισαγγελία Πειραιά για τα περαιτέρω.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή αναφορά Μέσου Μαζικής Ενημέρωσης περί ύπαρξης «πορίσματος του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας» για το δυστύχημα τον Ιούλιο 2008 στη ζώνη του Περάματος επί του πλοίου FRIENDSHIP GAS, σύμφωνα με το οποίο μεταξύ άλλων αποδίδονται ευθύνες, τάχα, σε νεκρούς εργάτες, από την αρμόδια Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας, του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, ανακοινώνεται ότι...

1.Το προανακριτικό υλικό που συγκεντρώθηκε από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, κατά την περίοδο που συνέβη το δυστύχημα, έχει υποβληθεί στην Εισαγγελική Αρχή Πειραιά, χωρίς πόρισμα, καθόσον δεν νομιμοποιείται προς τούτο.

2. Συνεπώς το θέμα βρίσκεται ήδη στη δικαιοσύνη που είναι και η μόνη αρμόδια για τον περαιτέρω χειρισμό.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Σε έλλειψη μέτρων ασφάλειας οφείλεται το πολύνεκρο δυστύχημα στο υγραεριοφόρο «Friendship Gas» στη ναυπηγοεπισκευστική Ζώνη Περάματος στις 24 Ιουλίου 2008, σύμφωνα με το πόρισμα που παρέδωσε το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας στο υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας.

Ειδικότερα στην έρευνα που διενεργήθηκε για τις αιτίες του δυστυχήματος που είχε σαν αποτέλεσμα τον θάνατο οκτώ ανθρώπων, ενός ναυτικού και επτά εργαζομένων στο συνεργείο επισκευών, από τρεις εξειδικευμένους και έμπειρους τεχνικούς επιθεωρητές εργασίας και που παραδόθηκε και στον εισαγγελέα Πειραιά, συμπεραίνεται ότι: «Την ημέρα του ατυχήματος (24-7-2008) εκτελούνταν ελασματουργικές εργασίες στο αριστερό μέρος του κενού χώρου (void space) Νο 3 - εντός του οποίου συνέβη το ατύχημα.

Μεταξύ 15:30 μ.μ. και 16:00 μ.μ εκδηλώθηκε φωτιά η οποία αφορούσε προπάνιο το οποίο τροφοδοτούσε εργαλεία τα οποία χρησιμοποιούσαν εργαζόμενοι».

Οι αιτίες

Οι πιθανές αιτίες της πρόκλησης διαρροής προπανίου σύμφωνα με το πόρισμα είναι:

«- Διαρραγή ήδη φθαρμένων σωλήνων προπανίου. Τα υπόλοιπα τμήματα των σωλήνων που ήταν στο κατάστρωμα και δεν υπέστησαν ζημιές λόγω της φωτιάς, δείχνουν ότι δεν ήταν γενικά σε καλή κατάσταση οι ελαστικοί σωλήνες και δεν αποκλείεται σπάσιμο κάποιου από αυτούς.

- Καταστροφή - καύση ελαστικών σωλήνων προπανίου, οι οποίοι έλιωσαν είτε,

α) λόγω του ότι αυτές διέρχονταν (εφάπτονταν) επάνω από την επιφάνεια μεταλλικών ελασμάτων κατά την εκτέλεση εργασιών φλογοκοπής ή συγκόλλησης στην από κάτω ακριβώς επιφάνεια του δαπέδου αυτού ή

β) λόγω σπινθήρων από διπλανές εργασίες φλογοκοπής.

- Είτε από τον συνδυασμό των δύο πιο πάνω περιπτώσεων».

Τα μέτρα ασφάλειας

Λαμβάνοντας υπόψη τις μαρτυρίες, καθώς και την αυτοψία - εξέταση του χώρου συμπεραίνεται από τους διερνεργήσαντες την αυτοψία ότι το δυστύχημα «οφείλεται σε έλλειψη μέτρων ασφαλείας». Συγκεκριμένα οι επιθεωρητές επισημαίνουν:

«1) Δεν υπήρχε ορθή επίβλεψη της εργασίας ώστε οι ελαστικοί σωλήνες οξυγόνου - προπανίου να είναι σε άριστη κατάσταση.

2) Δεν υπήρχαν κατάλληλα πυροσβεστικά μέσα τα οποία πιθανόν θα βοηθούσαν στην κατάσβεση της αρχικής εστίας ή έστω στην καθυστέρησης της φωτιάς και σε συνδυασμό με «τσάκισμα» των ελαστικών σωλήνων θα έδιναν τη δυνατότητα απομάκρυνσης των εργαζομένων

3) Δεν υπήρχε ορθή εργασιακή πρακτική κατά παράβαση των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του Ν1568/85. Συγκεκριμένα οι εργασίες στο εν λόγω πλοίο μπορούσαν να γίνουν αφού πρώτα το πλοίο είχε εισέλθει σε μόνιμη ή πλωτή δεξαμενή ή να υπήρχε πλαγιοδετημένο σε αυτό, πλωτό σκάφος ή πλατφόρμα (λάντζα, σάτι).

Αυτό έδινε τη δυνατότητα να δημιουργηθούν ανοίγματα στα εξωτερικά πλαϊνά τοιχώματα του πλοίου, ικανά να λειτουργήσουν ως έξοδοι διαφυγής όπου θα υπήρχε δυνατότητα μετάβασης - διαφυγής των ευρισκόμενων εκτός του χώρου που συνέβη το ατύχημα, σε περίπτωση ανάγκης.

4) Δεν υπήρχε σχέδιο διαφυγής και διάσωσης κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 18 του Ν. 1568/85, σύμφωνα με το οποίο «ο εργοδότης οφείλει να καταρτίσει σχέδιο διαφυγής και διάσωσης από τους χώρους εργασίας, εφόσον απαιτείται από τη θέση, την έκταση και το είδος της εκμετάλλευσης».

Δηλώσεις

Η υπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, Φάνη Πάλλη Πετραλιά δήλωσε μεταξύ άλλων για το θέμα: «Μετά από ενδελεχή έρευνα που συνίστατο σε επισκέψεις, αυτοψίες και περιγραφές μαρτύρων, συνέταξε Έκθεση Αυτοψίας, στην οποία επισημαίνονται σαφείς παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας εκ μέρους των εργοδοτών.

Η έκθεση που μας παρέδωσε το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας διαβιβάστηκε, με μορφή μηνυτήριας αναφοράς, στον αρμόδιο Εισαγγελέα για την επιβολή ποινικών κυρώσεων».

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...