Jump to content
Shipfriends

Ρευματοδότηση πλοίων που δένουν στο λιμάνι


Recommended Posts

ΤΗ ΡΕΥΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ των πλοίων από ξηρά για όσο διάστημα παραμένουν δεμένα στο λιμάνια του Πειραιά ζητεί η Ένωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων από τα πλοία αλλά και τη συγκράτηση του κόστους καυσίμων.

Το σχετικό αίτημα κατέθεσε η ΕΕΑ με επιστολή της προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ [OLPr.AT] και το διευθύνοντα σύμβουλο, Νίκο Αναστασόπουλο.

Στην επιστολή επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι «η μη λειτουργία των ηλεκτρομηχανών των πλοίων στο λιμάνι αλλά η ρευματοδότησή τους από την ξηρά και μάλιστα για μεγάλα χρονικά διαστήματα του εικοσιτετραώρου κρίνεται απολύτως αναγκαία για τον περαιτέρω περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης του Πειραιά».

Σε άλλο σημείο προστίθεται ότι η 'Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας είναι «πρωτοπόρος σε περιβαλλοντικά θέματα» και για τον σκοπό αυτό ζητεί για μία ακόμη φορά «τον εφοδιασμό των ακτοπλοϊκών πλοίων με ηλεκτρικό ρεύμα ξηράς ευθύς μετά τον κατάπλου των ακτοπλοϊκών πλοίων στο λιμάνι και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν ανενεργά ή κατά την εκτέλεση εργασιών φορτοεκφόρτωσης».

Δεν παραλείπει βέβαια στην επιστολή της να υπογραμμίσει ότι η αιτούμενη ρευματοδότηση με ενδιάμεσο μετρητή θα συμβάλει πέραν της περαιτέρω μειώσεως των ατμοσφαιρικών αποθειομένων ρύπων και στη «συγκράτηση αυξήσεως των ναύλων λόγω της συνεχούς αυξήσεως των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, που χρησιμοποιούνται για τη λειτουργία των ηλεκτρομηχανών».

Ανεξαρτήτως βέβαια της αρνητικής συγκυρίας που έχει σχέση με την τιμή των καυσίμων, η ηλεκτροδότηση των πλοίων θα έχει αναμφίβολα θετικές επιπτώσεις στην ήδη επιβαρημένη από αέριους ρύπους περιοχή του λιμανιού

Πηγη : ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Πολύ λογικό και σωστό μέτρο που όμως θα έπρεπε ο ΟΛΠ να το είχε υλοποιήσει από μόνος τους και όχι κατόπιν αιτήματος της ΕΕΑ. Χώρια που θα έπρεπε ήδη να έχουν προλάβει την ΕΕΑ οι κατά άλλα λαλίστατοι τοπικοί άρχοντες.

ΥΓ Αλλά η ΕΕΑ εκείνο το «πρωτοπόρος σε περιβαλλοντικά θέματα»...τι το ήθελε? Προχθές ιδρύθηκε και διαπίστωσε ότι οι ηλεκτρομηχανές ρυπαίνουν ή το διαπίστωσε όταν τα τεφτέρια έδειξαν ότι είναι πολύ πιό συμφέρον να πληρώνουν την ΔΕΗ αντί τα ΕΛΠΕ? ;)

Link to comment
Share on other sites

...ή το διαπίστωσε όταν τα τεφτέρια έδειξαν ότι είναι πολύ πιό συμφέρον να πληρώνουν την ΔΕΗ αντί τα ΕΛΠΕ?...

Νηρεύ, στάσου να διευκρινισθεί, σκοπεύουν να πληρώνουν τη ΔΕΗ ή θα ζητήσουν να το πληρώνει ο ΟΛΠ, ως αντάλλαγμα για την συμβολή τους στην ελάττωση του φαινομένου του θερμοκηπίου μέσω του μηδενισμού των εκπεμπομένων καυσαερίων των ηλεκτρομηχανών? Διότι αναξιοπαθούντες και ταλαίπωροι ακτοπλόοι είναι κι' αυτοί, θα συγκινηθεί από το δράμα τους επιτέλους το ανάλγητο Κράτος? :D

Link to comment
Share on other sites

Γεώργιε, νομίζω ότι δεν θα μπορούσες να χαρακτηρισθείς και ως ο πλεον καλόπιστος:D Η ΕΕΑ το λέει πεντακάθαρα:"η αιτούμενη ρευματοδότηση με ενδιάμεσο μετρητή".;) Που σημαίνει ότι θα μετράνε την κατανάλωση του κάθε πλοίου και ο ΟΛΠ θα χρεώνει. Τώρα εάν ο ΟΛΠ αρχίσει να φοράει ανατολίτικα φεσάκια ...είναι άλλο καπέλο.;) Πάντως φεσάκια τα ΕΛΠΕ κλπ δεν σηκώνουν..."εν τη παλάμη και ούτως φουλάρουμε".:P

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι σε αυτή την περίπτωση έχει δίκιο η ΕΕΑ. Από την πρίζα (κν ρευματοδότης;)) παίρνουμε ηλεκτρικό ρεύμα και όχι ηλεκτρισμό. Ηλεκτρισμός είναι το φαινόμενο, ενώ ηλεκτρικό ρεύμα είναι το αποτέλεσμα του φαινομένου. Συνεπώς, πιστεύω ότι σωστά μιλάνε για ρευματοδότηση, αλλά στην καθομιλουμένη έχει καθιερωθεί ο όρος ηλεκτροδότηση όπως και ο όρος ηλεκτρικό ρεύμα έχει γίνει σκέτο ηλεκτρικό. Ελπίζω να τα θυμάμαι καλά από την φυσική του Μάζη.:D

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
more Mazis
Link to comment
Share on other sites

Γιά νά επανέλθουμε στο θέμα:νομίζω οτι η από ξηράς ρευματοδότηση τών πλοίων είχε συζητηθεί και παλιότερα μεταξύ ΟΛΠ και εφοπλιστών.Είναι όντως ένα σωστό μέτρο,άλλωστε όπως έχω δεί κι'εγώ,το μικρό γκρίζο μεταγωγικό τού ΠΝ το γνωστό και ώς "Ευκαιρία",που παραμένει σχεδόν μονίμως δεμένο στην προβλήτα δεξιά τών Αργοσαρωνικών πλοίων,παίρνει ρεύμα από ένα καλώδιο που βγαίνει από μιά καταπακτή στην αποβάθρα δίπλα στο πλοίο (αλήθεια,ποιός πληρώνει γιά τό ρεύμα αυτό,ο ΟΛΠ ή το ΠΝ,καί πώς μετριέται η κατανάλωση;).

Επίσης και στά υδροπτέρυγα έχω δεί να γίνεται αυτό,όταν τελειώνουν τά δρομολόγια τής ημέρας και δένουν τά πλοία γιά διανυκτέρευση.

Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνη φαντάζομαι και γιά τά άλλα πλοία.Βέβαια θά πρέπη πρώτα να στηθή ένα "υποαποβάθρειο" δίκτυο γραμμών παροχής σέ όλο το λιμάνι,αλλά δέν νομίζω να είναι ιδιαίτερα δύσκολο κάτι τέτοιο-αρκεί να μήν ξεκινήσουν οι εργασίες μέ τήν έναρξη τής νέας θερινής περιόδου,όπως μάς έχει συνηθίσει ο ΟΛΠ σέ άλλες περιπτώσεις.

Εννοείται βέβαια πως η ρευματοδότηση από ξηράς έχει νοημα μόνο όταν το πλοίο παραμένει στο λιμάνι γιά μεγάλο χρονικό διάστημα.Δέν μπορείς π.χ. νά ζητήσης από τά πλοία τού Αργοσαρωνικού νά σβήνουν τίς ηλεκτρομηχανές κατά τό 20λεπτο (πολλές φορές και λιγώτερο) παραμονής στό λιμάνι από το ένα δρομολόγιο στό άλλο-θά πρέπη να γίνεται αυτό γιά παραμονή π.χ. πάνω από μιά ώρα.

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα που πρέπει να διευκρινιστεί αν και κατά πόσο μπορούν να σηκώσουν οι γραμμές του λιμανιού την αυξημένη ζητηση ρευματος που θαα χρησιμοποιούν τα πλοία.

Μην έρθει κανα καλοκααίρι και μαζί με τα air condition προστεθούν και τα πλοία κι έχουμε επαναλαμβανόμενα μπλακ αουτ

Link to comment
Share on other sites

Δεν πιστεύω ότι εάν γίνει θα γίνει άμεσα...το βλέπω για μετά το φθινόπωρο...και βάλε. Και είναι σίγουρο ότι θα χρειασθεί να γίνει υποσταθμός(οί) της ΔΕΗ, να γίνουν υπόγειες γραμμές παροχής, να τοποθετηθούν μετρητές κλπ. Θέλει σχέδια, μελέτες, εγκρίσεις κλπ. Επίσης, συνυπολογίστε ότι για όλα αυτά θα απαιτηθεί η συνεργασία του ΥΕΝ, του ΟΛΠ, της ΔΕΗ κλπ. Οπότε...:D

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Η Enel(ΔΕΗ Ιταλιας),τα λιμεναρχεια των Civitavecchia, Fiumicino και Gaeta σε συνεργασια με την τεχνικη υποστηριξη των Fincantieri,θα εφαρμοσουν το κλεισιμο των ηλεκτρομηχανων των κρουαζιεροπλοιων και την τροφοδοτηση τους με ηλεκτρικο ρευμα,στο λιμανι της πρωτευουσας,με σκοπο να μειωσουν τους ρυπους στο περιβαλλον.Πηγη
Με την παραπάνω ευκαιρία...να ρωτήσω: τι γίνεται με το θέμα?

Προχωράει...ή έπεσε το πετρέλαιο και ξέχασε η ΕΕΑ τις οικολογικές της ανησυχίες?:confused:

Link to comment
Share on other sites

Υποθέτω ότι τό θέμα τό μελετούν,αλλά μέ..οικολογική ταχύτητα :D

Πάντως μέχρι την τελευταία φορά που κατέβηκα στον Πειραιά (μέσα Νοεμβρίου),δέν είχα δεί τίποτε που να μαρτυρά οτι οι σκαπανείς έχουν ξεκινήσει να υλοποιούν το project αυτό.

Μέ την ευκαιρία,έχω νά εκφράσω την εξής απορία μου:οι ηλεκτρομηχανές τών πλοίων λειτουργούν συνεχώς,ή μόλις ξεκινήση η λειτουργία τών κυρίων μηχανών γιά να αναχωρήση το πλοίο οι ηλεκτρομηχανές σβήνουν;

(Οπως δηλαδή γίνεται στά αεροπλάνα όπου όσο βρίσκονται στο έδαφος λειτουργεί η APU-Auxiliary Power Unit-αλλά μόλις γίνη εκκίνηση τών κινητήρων η μονάδα αυτή απενεργοποιείται και η ρευματοδότηση τού αεροπλάνου γίνεται από τίς γεννήτριες που συνδέονται μέ τους κινητήρες).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...