Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

On 7/24/2022 at 11:10 PM, Nick the Greek said:

Ένα ωραίο combi carrier του Grimaldi που απασχολείται στη γραμμή της Βορείου Ευρώπης με τη Δυτική Αφρική, γι αυτό και δεν το βλέπουμε εν Ελλάδι. Είναι το ΙΜΟ 9465382 άρα δηλαδή το Grande Costa d' Avorio(Ακτή Ελεφαντοστού) που το βλέπουμε δεμένο στην Valencia. To 2011 είναι το έτος κατασκευής του στο Uljanik Brodogradiliste(483) στην Pula της Κροατίας. Μία μηχανή MAN B&W και υπηρεσιακή 21 κόμβων, ταχύτητα που πρέπει να έχει χρόνια να πιάσει. Είναι 211 μέτρα μήκος και μια χοντρική συνδυαστική του μεταφορική ικανότητα είναι τα 800 TEU μαζί με 2 χιλιάδες αυτοκίνητα.

Χθες ξέσπασε φωτιά στο Grande Costa d' Avorio στο λιμάνι Newark, που είχε σαν αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο πυροσβέστες και να τραυματιστούν άλλοι πέντε πυροσβέστες.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Άλλη μια πυρκαγιά σε πλοίο του Γκριμάλντι, αυτή τη φορά στο New Jersey των ΗΠΑ.

Το άτυχο πλοίο ήταν ένα από Con-Ro που συνδέουν τις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ με τη Δυτική Αφρική.

Δυστυχώς πέθαναν δύο πυροσβέστες στην προσπάθεια κατάσβεσης 😪

Link to comment
Share on other sites

Το συμβάν έχει πάρει τεράστια έκταση, τόσο στον ναυτιλιακό όσο και στον γενικότερο τύπο. Και πως να μη γίνει αυτό, το συμβάν έλαβε χώρα σε προάστειο της Νέας Υόρκης. Ας δούμε χαρακτηριστικά ρεπορτάζ, εδώ από το ABC:

 

Και εδώ από το Fox5:

 

Πέραν των 2 νεκρών πυροσβεστών υπάρχουν και κάμποσοι τραυματίες μια και όπως είπαν και οι ίδιοι δεν έχουν την απαραίτητη εκπαίδευση για τέτοιου είδους περιστατικά. Όπως και να έχει, με θύματα κυβερνητικούς υπαλλήλους των ΗΠΑ στα σίγουρα πρόκειται να επακολουθήσει εκτεταμμένη έρευνα για τα αίτια. Και βάζω στοίχημα πως θα εξεταστούν και όλες οι άλλες φωτιές που έχουν εκδηλωθεί σε πλοία της Grimaldi Lines τα τελευταία χρόνια, έτσι ώστε να διαπιστωθεί αν υπάρχουν κοινά στοιχεία. Σήμερα το πρωί διάβαζα ότι υπολογίζουν πως η φωτιά θα καίει τουλάχιστον για 1-2 ημέρες ακόμη.

Link to comment
Share on other sites

Και επισήμως κηρύχθηκε κατασβεθείσα η φωτιά στο Grande Costa dAvorio χθες. Ήδη από σήμερα ένας στρατός από ερευνητές που ανήκουν σε πλειάδα ομοσπονδιακών κυβερνητικών υπηρεσιών των ΗΠΑ θα ανέβουν στο πλοίο, ξεκινώντας την μακρά διαδικασία διερεύνησης των αιτίων και απόδοσης ευθυνών.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ο τίτλος θέλει διόρθωση. τον Ιούλιο έπιασε η φωτιά εκτός και αν το πλοίο καιγόταν για 1 μήνα 😄

Edited by Ssiap21
Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to Πυρκαγιά στο Grande Costa d’ Avorio στο Newark του New Jersey || 05.07.23
  • 4 weeks later...

Τα τελευταία νέα εδώ είναι πως ολοκληρώθηκε η εκφόρτωση του πλοίου και από τα οχήματα, και από τα εμπορευματοκιβώτια. Τα τελευταία είναι άθικτα κατά τα φαινόμενα. Η διαδικασία συλλογής στοιχείων και σύνταξης πορίσματος συνεχίζεται χωρίς οι Αρχές να δεσμεύονται σε κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την απελευθέρωση του πλοίου. 

Link to comment
Share on other sites

Αρχίζει να γίνεται ακόμη πιο juicy η φωτιά στο Grande Costa dAvorio. Τη μανούρα(που λένε και στου Καμπά) την άρχισε μια εταιρεία ονόματι American Maritime Services(AMS) η οποία μάλλον είναι και η εταιρεία που παρείχε υπηρεσίες διαχείρισης του φορτίου για το συγκεκριμένο πλοίο. Αυτοί λοιπόν έχουν προσλάβει κάποιους ανεξάρτητους ερευνητές με έδρα το Οχάιο και κατόπιν των συμβουλών των κατέθεσαν την 1η Αυγούστου στο τοπικό δικαστήριο του New Jersey μια αίτηση έτσι ώστε να τους καταστούν διαθέσιμα για έρευνα χωρίς να πειραχτούν καθ΄ οιονδήποτε τρόπο(δηλαδή να μην επισκευαστούν), ένα Jeep Wrangler και ένα όχημα Toyota μαζί με όλο τον πυροσβεστικό εξοπλισμό του πλοίου, όπως αντλίες, ανιχνευτές, μάνικες κλπ. Και όχι μόνο αυτό, αλλά ζητάνε και τα 16 μέλη του πληρώματος που δεν έχουν επαναπατριστεί ακόμη, να μην επαναπατριστούν αν δεν επιτραπεί στους ερευνητές τους να τους μιλήσουν και να πάρουν καταθέσεις. Ισχυρίζονται δε πως η Grimaldi δεν τους άφησε να μιλήσουν καθόλου στο πλήρωμα ενώ και η πρόσβασή τους επάνω στο πλοίο ήταν εντελώς περιορισμένη, όπως ισχυρίζονται. Εδώ να σημειώσω πως αυτό δεν είναι κάτι ασύνηθες ή μεμπτό σε τέτοιες περιπτώσεις.

 

Πού κολλάει όλο αυτό? Λένε στο ταράφι της Νέας Υερσέης, πράγμα που μεταφέρει η ηλεκτρονικιά έκδοση της Tradewinds, ότι η φωτιά ξεκίνησε από αυτά τα δύο προαναφερόμενα οχήματα. Το μεν Toyota είχε κάποιο μηχανικό πρόβλημα, πράγμα που οδήγησε τους υπαλλήλοι της AMS να χρησιμοποιήσουν το Jeep Wrangler για να σπρώξουν το Toyota επάνω στο Grande Costa dAvorio. Οι ενδείξεις είναι πως λάδι από το σύστημα μετάδοσης του Toyota χύθηκε και ήρθε σε επαφή με ζεστά κομμάτια του Jeep Wrangler όπως η μηχανή ή η εξάτμιση, δημιουργώντας τη φωτιά. Αυτή είναι η εκδοχή της Grimaldi. Αν όλα αυτά είναι έτσι, τότε η AMS έχει τη φωλιά της χεσμένη και προσπαθεί εκ των προτέρων να καλύψει τα νώτα της και να βρεί αν και πώς μπορεί η φωτιά να ξεκίνησε με ευθύνη του πλοίου, ή αν δεν αντιμετωπίστηκε επαρκώς με ευθύνη του πλοίου. Η Grimaldi απάντησε με υπόμνημα 35 σελίδων στο δικαστήριο και αρνείται τα όσα ζητάει η AMS με την επιχειρηματολογία πως σε αυτό το στάδιο δεν υπάρχει καμία απαίτηση ή ευθύνη της AMS, οπότε και δεν μπορεί να ζητά ειδική μεταχείριση.

 

Θα είναι πολλά τα επεισόδια.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Το Grande Costa dAvorio, 3+ μήνες μετά το συμβάν εξακολουθεί να βρίσκεται στη διάθεση των αρχών στις ΗΠΑ. Επίσημο πόρισμα από το US Coast Guard δεν έχει βγεί ακόμη, μίλησε όμως ο ελληνοαμερικανός δικηγόρος των οικογενειών των δύο αδικοχαμένων πυροσβεστών. Το πρώτο κομμάτι των πυρών του κατευθύνεται πρός την εταιρεία που παρείχε υπηρεσίες φορτοεκφόρτωσης, λέγοντας πως το εν λόγω Wrangler από το οποίο φέρεται να ξεκίνησε η φωτιά, είχε παρατηρηθεί νωρίτερα την ίδια ημέρα να βγάζει καπνούς από το καπό του. Και ισχυρίζεται πως παρά το γεγονός αυτό, συνέχισαν να το χρησιμοποιούν επιδεικνύοντας εγκληματική αμέλεια.

 

Από τα πυρά του δεν ξεφεύγει ούτε και η Grimaldi Lines, κατηγορώντας την πως το πλήρωμα επέδειξε ανικανότητα και αμέλεια στην αντιμετώπιση της πυρκαγιάς. Ισχυρίζεται πως τα δύο 5μελή αγήματα που στην αρχή προσπάθησαν να σβήσουν τη φωτιά απέτυχαν παταγωδώς σε πρώτη φάση αλλά και αργότερα όταν το CO2 σύστημα μπήκε μεν σε λειτουργία αλλά αυτοί είχαν αφήσει μια πόρτα ανοιχτή στο ντέκ 12, με συνέπεια η φωτιά να συνεχίσει να τροφοδοτείται με οξυγόνο. Εδώ η λογική προφανώς είναι πως αν είχαν κάνει σωστά το καθήκον τους τα αγήματα, τότε δεν θα είχε χρειαστεί και η επέμβαση της Πυροσβεστικής. Νομικός δεν είμαι, αλλά το τελευταίο σαν επιχείρημα μου φαίνεται λιγάκι τραβηγμένο και περισσότερο με κάνει να πιστεύω πως βρίσκεται εκεί για να μην βγεί από το κάδρο ο πλοιοκτήτης. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Τα νέα της Αλεξάνδρας είναι ότι το θέμα του δυστυχήματος στο Grande Costa d' Avorio έχει φτάσει πολύ ψηλά. Τι εννοώ πολύ ψηλά? Εννοώ ότι έφτασε μέχρι το σημείο που έχει εμπλακεί το Ιταλικό υπουργείο Εξωτερικών με τους ομολόγους τους στις ΗΠΑ. Ποιός είναι ο λόγος που να φτάσει εκεί το θέμα η πηγή μου δεν το γνωρίζει αλλά για να γίνει αυτό προφανώς ο Grimaldi κάτι φοβάται ή κάτι χρειάζεται. Πολύ ενδιαφέρουσα υπόθεση. Αρκεί να πώ πως ακόμα και άνθρωποι από την Ιταλία που είναι στη ναυτιλία, έχουν εκπλαγεί από το γεγονός αυτό.

 

Εγώ αυτό που σκεφτόμουν είναι ότι ένας άνθρωπος που έχει την δύναμη να υποχρεώσει το ιταλικό ΥΠΕΞ να κάνει παραστάσεις στο State Department, φανταστείτε τι θα κάνει ο ίδιος ή τι θα βάζει την ιταλική κυβέρνηση να κάνει στους δικούς μας τους βλαχοδήμαρχους στο ΥΕΝ και το ΛΣ. Εννοώ σε σχέση με το συμβάν στο Euroferry Olympia, την διετή -μαύρη- επέτειο του οποίου σύντομα θα σημειώσουμε. Αλήθεια, με αυτό το πόρισμα όλα καλά? Ή μήπως έχει απευθυνθεί το ΛΣ στο Μπαμπινιώτη για να τους βοηθήσει στη διατύπωση του κειμένου? :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Έπεσε το μάτι μου πρόσφατα σε καταθέσεις μαρτύρων από το δυστύχημα, έχουν αρχίσει να διαρρέουν διάφορα στα αμερικανικά μέσα. Εν πρώτοις στην κατάθεσή του, ο οδηγός του μοιραίου τζήπ από το οποίο φέρεται να ξεκίνησε η φωτιά αναφέρει ότι το όχημά του λαμπάδιασε ξαφνικά και ότι στην ουσία οι συνάδελφοί του ήταν αυτοί που τον βοήθησαν να βγεί έξω. Είναι χαρακτηριστικό το ότι σύμφωνα με αυτά που λέει, η φωτιά μεταδόθηκε στα γύρω αυτοκίνητα με αστραπιαία ταχύτητα. Ο ίδιος ισχυρίζεται πως στο διάστημα που εκείνος οδηγούσε το αυτοκίνητο αυτό, δεν είχε παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα. Εδώ είναι μια γκρίζα ζώνη γιατί αυτό που είχε βγεί πρός τα έξω όταν συνέβη το δυστύχημα, ήταν το ότι το συγκεκριμένο τζήπ είχε ξανά και ξανά παρουσιάσει προβλήματα υπερθέρμανσης.

 

Από την άλλη συγκινητική είναι η κατάθεση των επιζόντων πυροσβεστών που μαζί με τους 2 εκλιπόντες συναδέλφους τους επεχείρησαν επί του πλοίου εκείνη την ημέρα. Αναφέρουν πως ήταν εξοπλισμένοι με μάσκες και οξυγόνο αλλά όταν αυτό άρχισε να τελειώνει προσπάθησαν να βγούν πρός τα έξω ως όφειλαν. Πλήν όμως ο καπνός ήταν τόσος που η έξοδός τους μπορούσε να γίνει μόνο ψηλαφίζοντας κι ακολουθώντας τη μάνικα πυρόσβεσης. Δυστυχώς οι δύο νεκροί έχασαν την επαφή τους με τη μάνικα, αποπροσανατολίστηκαν μη μπορώντας να δούν μέσα στον καπνό και απεβίωσαν από έλλειψη οξυγόνου προσπαθώντας να βρούν διέξοδο. Αναφέρεται δε από τους επιζώντες πως η εκπαίδευσή τους δεν τους είχε ποτέ προετοιμάσει για να επιχειρήσουν σε τέτοιο περιβάλλον(επάνω σε ένα πλοίο φρακαρισμένο με αυτοκίνητα δηλαδή) και με τέτοιες συνθήκες.

Edited by Nick the Greek
ορθογραφια
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...