Jump to content
Shipfriends

Moby Dada (IMO 7911533)


Recommended Posts

(1981, ex-Finlandia, Queen of Scandinavia, Princess Maria)

 

 

Kαι το νέο όνομα αυτνής: Moby Dada, άλλο ένα όνομα "επιτυχία" για τη Moby Lines! Το πλοίο ολοκλήρωσε το τελευταίο του δρομολόγιο από Ελσίνκι προς Αγία Πετρούπολη, όπου και βρίσκεται για την ώρα.

9c29d3cbe97082e44377f3af0b9a0466

Edited by Nick the Greek
tag
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Πολύ καρνάβαλος αν γίνει πράγματι έτσι αν και είναι αρκετά καλό σε θέματα marketing. Πιστεύω ότι τα παλιά σινιάλα της Moby πριν το 2000 ήταν πολύ καλύτερα με την φαλαινίτσα της ;) αλλά οι εταιρίες πρέπει να αναβαθμίζονται και με το καλό να παραδοθεί στην νέα του εταιρία. Αν και το Moby Zaza δεν με είχε εντυπωσιάσει. Αυτό το θεωρώ πολύ καλύτερο και εσωτερικά έχω ακούσει πολύ καλά λόγια για το ξενοδοχειακό του

Edited by Bobking
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Πάμε λοιπόν να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το πως θα δείχνει το επιβλητικό Moby Dada. Cartoon στο φούλ βασικά, ενώ απ' ότι φαίνεται κρίνοντας από το κόκκινο στην αριστερή πλευρά, μάλλον αυτή θα έχει διαφορετικό διάκοσμο. Το πλοίο ανέβηκε ήδη στη δεξαμενή στη Γένοβα και πια μετράει αντίστροφα για την έναρξη των δρομολογίων του.

 

Για το συγκεκριμένο θα ήθελα να δω το τελικό αποτέλεσμα προτού εκφέρω γνώμη, μπορεί να μην είναι τόσο κακό.

Edited by Nick the Greek
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Αφού είδαμε τη μπλέ πλευρά του πλοίου, ας δούμε και την κόκκινη σε άφιξή του στη Νίκαια πρίν ακριβώς 1 εβδομάδα. Πολυχρωμία όπως και στα άλλα πλοία της Moby αλλά εδώ πιστεύω πως το αποτέλεσμα είναι πολύ ομορφότερο και σου αφήνει μια καλή γεύση, σε συνδυασμό με την επιβλητικότητα του πλοίου. Σε αυτό θεωρώ συνάδει και το γεγονός πως έχουμε επένδυση με χαρούμενα cartoonάκια, κι όχι με τη σκοτεινή κι επιθετική φιγούρα του Batman που ρίχνει κροσσέ στο Τζόκερ. Ανάλογο και το φουγάρο με τη φιγούρα του Σιλβέστρο. Καθημερινά το πλοίο αφίκνυται στη Νίκαια περί τις 1930 και αναχωρεί στις 2130 για τη Bastia τση Κορσικής.

 

Πέρα από την εξωτερική ομορφιά του πλοίου, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και η μανούβρα μέσα στη στρούγγα της Νίκαιας. Το πλοίο πέφτει στη δυσκολότερη θέση του λιμανιού με πλώρη πρός την πόλη, περνώντας ανάμεσα στο στενό που βλέπετε στη φωτογραφία, μια άποψη από ψηλά και εδώ. Δεν ξέρω κατά πόσον φαίνεται στη φωτογραφία, αλλά ανάθεμα αν έχει 5 μέτρα περιθώριο σε κάθε πλευρά. Το πλοίο πρέπει να προχωρήσει με την πλώρη πρός τα μέσα αλλά όχι πολύ γιατί στο βάθος υπάρχει ντόκος. Με το που καθαρίσει 1-2 μέτρα την προβλήτα πρός τα πρύμα, πρέπει να συρταρώσει αριστερά, πράγμα το οποίο και βλέπουμε εδώ πως προσπαθεί να κάνει με δυνατές προπελιές.

 

Εδώ έχει κλείσει σιγά-σιγά η πλώρη και έχουν δωθεί 2 κάβοι για να βοηθηθεί η διαδικασία, παράλληλα η δεξιά κύρια μηχανή δίνει ώθηση πρός τα αριστερά. Σιγά-σιγά δίνουμε και πρύμα κάβο, το πλοίο πολύ αργά αλλά σταθερά πάει πρός τα αριστερά. Αξίζει να παρατηρήσετε στα αριστερά της φωτογραφίας πως υπάρχει πλοηγός και στο ντόκο με vhf στα χέρια και απ' ευθείας επαφή με το πλοίο, τόσο κατά την άφιξη, όσο και κατά την αναχώρηση. Προφανώς διότι ξέρουν πως το λιμάνι είναι δύσκολο, τα πλοία μεγάλα, και θέλουν να ελαχιστοποιήσουν τις πθανότητες ζημιάς. Αυτό λέγεται σοβαρότητα κι επαγγελματισμός, όχι Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου επί παραδείγματι. Το Moby Dada τελικά δένει ασφαλώς και ρίχνει μόνο 1 καταπέλτη εκ των δύο λόγω πλάτους. Όλα τα παραπάνω με άπνοια, φανταστείτε τι γίνεται όταν βγάζει κανένα καιρό εκεί. Είμαι από αυτούς που πιστεύουν πως οι Έλληνες ναυτικοί είναι οι κορυφαίοι στον πλανήτη. Όχι όμως επειδή κάπου το διάβασα, ή επειδή είμαι Έλληνας, ή για να ακούγεται ευχάριστο όταν μιλάω σε κάποιον από αυτούς. Αλλά επειδή έχω συνεργαστεί με όποια πιθανή κι απίθανη εθνικότητα έχει ναυτικό φυλλάδιο, κι έχω ιδίαν άποψη. Από αυτό όμως, μέχρι τα τσιτάτα που έγραφε κάποτε ο Εφοπλιστής και με τα οποία ορισμένοι μεγαλώσαμε του στύλ "δεν υπάρχουν άλλοι στη μανούβρα" και "σιγά μη βάλει Ιταλός καπετάνιος πλοίο στον Εύδηλο", υπάρχει μεγάλη απόσταση. Ζωντανή απόδειξη οι Ιταλοί και Γάλλοι ναυτικοί που ρεμετζάρουν στη Νίκαια. 

 

Για τη φορτοεκφόρτωση, τα έχουμε δεί/πεί και στο παρελθόν εδώ, όλα με τάξη και ασφάλεια, χωρίς λιμενικούς με σφυρίχτρες, χωρίς ειδικές δυνάμεις να κάνουν βόλτες με τζιπάκια και ύφος Mitch Buchanan για να πουλήσουν μούρη σε Βού γκόμενες. Από κίνηση λίγα πράματα θα έλεγα, περίπου 150 ΙΧ εκφόρτωση ενώ η φόρτωση είχε 120 ΙΧ, και 10 caravans/τροχόσπιτα. Πρώτα έγινε η εκφόρτωση/φόρτωση πεζών επιβατών και έπειτα τα τροχοφόρα φορτώθηκαν από το μοναδικό ανοιχτό καταπέλτη, όλα αυτά σε ελάχιστο χώρο όπως βλέπετε. Τα μισά εξ' αυτών μπήκαν αριστερά του μπουλμέ για να κάνουν κύκλο και να είναι με τη μούρη μπροστά στην δεξί καταπέλτη, ενώ τα άλλα μισά μπήκαν από τη ράμπα δεξιά για να ανέβουν στο πατάρι και να κάνουν τον κύκλο κοιτώντας με τη μούρη στον αριστερό καταπέλτη. Μελανό σημείο η εκφόρτωση ενός τροχόσπιτου την οποία και το πλοίο χειρίστηκε απαίσια, και ο οδηγός φάνηκε να μη την παλεύει. Φορτωμένο με τη μούρη, αντί να κάνει ανάποδα και δεξιά για να βγάλει μούρη έξω, προσπάθησαν να κάνουν τον οδηγό να πάει ανάποδα αριστερά και να βγεί από το ψώρο φόρτωσης με την όπισθεν, κάτι που ο συγκεκριμένος οδηγός μάλλον δεν το είχε μέσα του. Ιταλοί το πλήρωμα, Βέλγος ο οδηγός, τέλος πάντων μετά από κάμποσα λεπτά προσπαθειών, είδαν πως δεν οδηγεί πουθενά το πράγμα και τελικά ξεκοτσάρισαν(!) το τροχόσπιτο για να το ξανακοτσάρουν με το αυτοκίνητο έχοντας γυρίσει πρός την έξοδο. Η ίδια διαδικασία επαναλήφθηκε και με ένα τροχόσπιτο στην αναχώρηση, δύο εξ' αυτών τελικά και χωρίς πίεση χρόνου, μπήκαν με τη μούρη για ανεξήγητο σε μένα λόγο. Η ναπολιτάνικη πινελιά στη φόρτωση :P.

 

Θεωρώ επιβεβλημένο να πω και 2 κουβέντες για την πόλη της Νίκαιας η οποία τόσο απαίσια χτυπήθηκε πέρυσι. Η ατμόσφαιρα και ο ρυθμός αυτής της πανέμορφης πόλης και περιοχής δεν έχουν σταματήσει παρά τη συμφορά. Σίγουρα τίποτε δεν είναι το ίδιο, το Promenade des Anglais είναι πια οχυρωμένο ενάντια στα τροχοφόρα, ειδικές δυνάμεις με πλήρη εξάρτηση περιπολούν στους δρόμους. Πλήν όμως το κέφι, τα χαμόγελα και το fun atmosphere εξακολουθούν να είναι εκεί και να κάνουν κάθε επίσκεψη μια πραγματική ευχαρίστηση, κουράγιο στους Γάλλους φίλους μας. Για το τέλος μια νυχτερινή φωτογραφία του Moby Dada που ελπίζω να αρέσει στο φιλοθέαμον κοινό.

Link to post
Share on other sites

Εξαιρετικό  ΅ραπόρτο΅, σα να ΄μουν εκεί, μπράβο σου Nick, και το φωτορεπορτάζ εξίσου εξαιρετικό ! Όσο για το πλοίο, πού τόσο αγάπησα, oπως σχεδόν όλα τα πλοία της Silja, τώρα το βλέπω με αυτή την αμφιβόλου αισθητικής φορεσιά και μελαγχολώ, αναπολώντας το κατάλευκο χρώμα με την συμπαθέστατη φώκια !

Edited by antonis molos
Link to post
Share on other sites

Μερσί μεζ αμί. Παρέλειψα να πω πως η φημολογία αναφέρει οτι ο λόγος της αντικατάστασης του Moby Zaza από τη γραμμή, ήταν το γεγονός ότι οι περίοικοι του λιμανιού(το οποίο όντως βρίσκεται εν μέσω κατοικημένης περιοχής), παραπονιούνταν για τον θόρυβο που έκανε το Moby Dada τις νύχτες, αλλά και για τις εκπομπές ρύπων του. Δε γνωρίζω αν ευσταθεί αυτό, πάντως όπως και να έχει το πράγμα δε μπορώ να φανταστώ πως με τέτοια κίνηση που είδα την περασμένη εβδομάδα και μέσα στον Ιούλιο, αφήνει ικανοποιητικά κέρδη στη γραμμή αυτή το Moby Dada. Οπότε ένα ερωτηματικό το χειμώνα είναι αν και ποιό πλοίο θα το αντικαταστήσει στη γραμμή αυτή.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

To Moby Dada ναυλώθηκε από την Ισπανική κυβέρνηση για να φιλοξενήσει αστυνομικούς για περίπου δυο εβδομάδες και βρίσκεται στο λιμάνι της Βαρκελώνης από τις 20 Σεπτεμβρίου, ενόψει του δημοψηφίσματος για την ανεξαρτησία της Καταλονίας

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ακόμη στην Καταλονία το πλοίο, σε μια άκρη του λιμανιού, φιλοξενώντας τις δυνάμεις του κράτους της Καστίλλης:D. Με διάφορα προβλήματα όπως μου μεταφέρονται, με αποκορύφωμα το γεγονός ότι δε βρέθηκαν Καταλανοί προμηθευτές να εφοδιάσουν το πλοίο με τρόφιμα και άλλα εφόδια. Όπως και να έχει το πράγμα, καλή εξέλιξη για την Moby αυτή η ναύλωση.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Λογικά την άλλη εβδομάδα δεν τέλειωσε η ναύλωσή του και πιθανόν το πράγμα να ταβήξει σε μάκρος, ανάλογα και με τις εξελίξεις στο Καταλανικό.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Το πλοίο από εκείνη τη μέρα μέχρι και νωρίτερα σήμερα, ήταν δεμένο στην πρώτη θέση πρός τα έξω του λιμανιού του Piombino, σε σημείο που εκτελούνται εργασίες επέκτασης. Πλήν όμως σήμερα λόγω καιρού δεν μπορούσε να σταθεί, και έφυγε πρός το βόρειο κομμάτι της νήσου Elba, το οποίο και χρησιμοποιεί για ασπίδα στην καταιγίδα που μαίνεται, κόβωντας βόλτες εδώ και κάμποσες ώρες, δείτε το track του.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...