Jump to content
Shipfriends

Sea Trials


Recommended Posts

...και 28 δευτερόλεπτα. <_<

Ας χαλαρώσουμε λίγο, την υπηρεσιακή ταχύτητα του καραβιού δεν θα την μάθουμε από το AIS, υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία που ακολουθείται για να υπολογιστεί.

Με την ευκαιρία των Sea Trias του Δήλος, είναι ευκαιρία να μάθουμε και τίποτε παραπάνω...ως φιλομαθείς νέοι. Η όλη κουβέντα περιστρέφεται γύρω από το "πόσα πιάνει το εργαλείο", αλλά μάλλον πέρα από την ταχύτητα θα πρέπει να γίνονται και άλλες δοκιμές εν πλω. Όποιος λοιπόν γνωρίζει περισσότερα για τις διαδικασίες που εφαρμόζονται στα Sea Trials, ας μας κάνει και πολυμαθείς νέους...

Link to comment
Share on other sites

Ας κάνω λοιπόν το ξεκίνημα.

Στα sea trials γίνονται όλες οι δοκιμές που δεν μπορουν να γίνουν στο ναυπηγείο. Η ακριβής διαδικασία εξαρτάται φυσικά από τον τύπο του πλοίου, τα μηχανήματα και τον εξοπλισμό που διαθέτει και καθορίζεται από το ναυπηγείο με την εγκριση του νηογνωμονα. Επειδή η περιγραφή της συνήθως ξεπερνά τις 50 σελίδες θα αναφερθώ σύντομα στις βασικές δοκιμες που γίνονται.

  1. Ταχυτητα. Μετριέται για το 100%, το 85% και το 75% της ιπποδύναμης της (των) μηχανής(ων) και για κάθε περίπτωση γίνονται δυο διαδρομές (ευθείες) προς αντίθετες κατευθυνσεις. Υστερα υπολογιζεται ο μεσος ορος για κάθε περίπτωση και γινονται καποιες διορθώσεις αναλογα με το βάθος και τον κυματισμό.
  2. Τεστ αδράνειας. Μετριέται η αποσταση που απαιτειται για να επιβραδυνει το πλοιο από το 90% της υπηρεσιακής ταχύτητας μεχρι τους 5 κόμβους κανοντας κράτει
  3. crash stop astern test. Μετριέται η αποσταση που απαιτειται για να ακινητοποιηθεί το πλοιο από τη μεγιστη ταχύτητα κανοντας ανάποδα ολοταχώς
  4. κυκλος στροφής. Καταγράφεται η πορεία του πλοίου οταν στρεφεται το τιμόνι τέρμα και προς τις δυο κατευθυνσεις μέχρι να κάνει το πλοιο μια πλήρη στροφή
  5. Zig-zag test. Καταγράφεται η πορεία του πλοίου οταν στρεφεται το τιμόνι κατά 10 μοιρες προς μια κατευθυνση μεχρι να στριψει και το πλοιο κατα 10 μοιρες και μετα το τιμόνι γυρναει προς την αντιθετη κατευθυνση παλι κατα 10 μοιρες κλπ.
  6. Μετρησεις θορύβου και κραδασμών
  7. Δοκιμη των εργατων των αγκυρων
  8. Δοκιμη του μηχανισμου του πηδαλιου
  9. Δοκιμη της κυριας μηχανης.Διαδοχικες εκκινήσεις, λειτουργια σε διαφορα φορτια, δοκιμες στα χειριστηρια κ.α
  10. Dead ship restore test. Μετά από black out, ξεκινάει η emergency generator η οποια παρέχει ρευμα για να λειτουργησει το emergency compressor. Μολις η πιεση στο emergency air bottle ανεβει αρκετα, ξεκιναει μια απο τις κυριες ηλεκτρομηχανες κι ετσι μπορει να λειτουργησει ένα από τα main compressors που με τη σειρα του γεμιζει το main air bottle ωστε να ξεκινησει η κυρια μηχανη.

Αυτά για αρχή, οποιος θέλει μπορει να συμπληρώσει

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή τις πληροφορίες που μας έδωσε ο stathis για τα sea trials, και πιό συγκεκριμμένα τις δύο παρακάτω "παραγράφους",

2. Τεστ αδράνειας. Μετριέται η αποσταση που απαιτειται για να επιβραδυνει το πλοιο από το 90% της υπηρεσιακής ταχύτητας μεχρι τους 5 κόμβους κανοντας κράτει

3. crash stop astern test. Μετριέται η αποσταση που απαιτειται για να ακινητοποιηθεί το πλοιο από τη μεγιστη ταχύτητα κανοντας ανάποδα ολοταχώς.

θυμήθηκα, ότι σε κάποιο από τα ταξίδια μου με το ΚΑΡΥΣΤΟΣ - ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ όταν καπετάνιος του ήταν ο μπάρμπας μου ο Θανάσης Νόβας (κάπου στα '80s), υπήρχε μέσα στην γέφυρα κορνιζαρισμένο ένα έγγραφο με την υπογραφή του πλοιάρχου, στο οποίο αναφέρονταν όλοι οι χρόνοι (ενδιάμεσοι και τελικοί), καθώς και οι ακριβείς αποστάσεις (θυμάμαι σε μέτρα) που χρειαζόντουσαν ώστε το πλοίο από "Full Ahead" να γυρίσει σε "Full Astern".

Αποτελεί άραγε μία πάγια τακτική, είναι επιβεβλημένο να υπάρχει αυτό το έγγραφο ανηρτημμένο σε όλες τις γέφυρες όλων των πλοίων, ή μήπως εναπόκειται στην τακτική - βούληση του καθενός πλοιάρχου ???

Link to comment
Share on other sites

To wheelhouse poster ειναι υποχρεωτικο σε ολα τα πλοια και πρεπει να ειναι αναρτημενο σε καποιο μερος της γεφυρας.

Πλεον βγαινει σε πινακακι απο το ναυπηγειο και μενει μια ζωη στο πλοιο.

Link to comment
Share on other sites

Υπαρχουν συγκεκριμενες καιρικες συνθηκες που πρεπει να γινονται τα sea trials;Πρεπει το πλοιο να δοκιμαζεται και σε ακραιες καιρικες συνθηκες ωστε να φαινονται οι κλισεις που περνει ή και καποια αλλα στοιχεια που μπορει προσωπικα να αγνοω αλλα να ειναι απαραιτητα;

Link to comment
Share on other sites

απο ότι γνωρίζω οχι,εξάλλου η κατάσταση της θάλασσας και τα θαλάσσιοι κυματισμοί χαρακτηρίζονται απο τον παράγοντα αβεβαιότητα,οπότε δεν θα μπορούσαν να βγούν συμπεράσματα,οι κλίσεις η ευστάθεια και γενικά η συμπεριφορά σε κύματα εξετάζεται κατά τη φάση της σχεδιάσης-μελέτης με βάση τα εξιδανικευμένα μαθηματικά εργαλεία που υπάρχουν.Όταν φτάσουμε στα sea trials αυτό που ενδιαφέρει κυρίως τον πλοικτήτη είναι η επαλήθευση ότι το πλοίο πιάνει τη συμφωνημένη ταχύτητα,βεβαια και για αυτό το θέμα ουσιαστικά την ευθύνη την έχει αυτός που σχεδιάζει το πλοίο και όχι τοσο το ναυπηγείο

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Σωστός ο Στέφανος, μάλιστα η ταχύτητα -και η κατανάλωση στις αντίστοιχες στροφές- δίνεται σε συγκεκριμένη κατάσταση θάλασσας, συνήθως σε 4 Βeaufort scale ή Douglas Sea State 3. Για οποιαδήποτε κατάσταση θάλασσας ή swell ή ρεύματα που διαφέρει από τις παραπάνω νομίζω πως το ναυπηγείο και αντίστοιχα ο πλοιοκτήτης που ναυλώνει στο πλοίο του σε χρονοναύλωση σε κάποιον operator(μη σκέφετεστε λοιπόν μόνο τα ferries), περιγράφει την απόδοση του πλοίου του μέσα σε αυτές τις παραμέτρους. Με λίγα λόγια αν το πλοίο βρεθεί να πλέει σε 7 beauforts ή με αντίθετο ρεύμα 3 κόμβους, η ταχύτητα και η κατανάλωση δεν είναι εγγυημένες και ο χρονοναυλωτής δεν έχει νομικό υπόβαθρο για να κάνει κάποιο performance claim. Ειδικά σε περίπτωση ναύλωσης ενός πλοίου κατ' ευθείαν από το ναυπηγείο, ο πλοιοκτήτης διατηρεί το δικαίωμα να τροποποιήσει την περιγραφή της απόδοσης του πλοίου μετά την παρέλευση ικανού χρονικού διαστήματος(3 μήνες για παράδειγμα) μέσα στο οποίο η πραγματική ταχύτητα και κατανάλωση του πλοίου μετρώνται σε καθημερινή βάση και λαμβάνοντας υπ' όψιν τις επικρατούσες συνθήκες.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...