Jump to content
Shipfriends

Ntantos I (IMO 9044944)


Recommended Posts

Φέρεται σαν το μοναδικό πλοίο της A.T. Catamaran Lines Limited, πολύ πιθανόν το Τ να σημαίνει Theoharis. Για το τι έκανε στην Ελλάδα δεν το γνωρίζω, ίσως κάποιος άλλος φίλος να μπορεί να μας διαφωτίσει.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

είχα την τυχη να το φωτογραφίσω στο νερό, και .. έξω απο αυτο, στο πέραμα, όπου βρισκόταν επάνω σε τάκους σε μια προσπάθεια να το επισκευάσουν, πρίν καταλήξει σκουπίδι κυριολεκτικά, απένατι στην σαλαμίνα. το ταχύπλοο αυτό , το καλοκαίρι κάποιας χρονιάς που δεν θυμάμαι, ξεκινούσε απο τον πειραιά και με ενδιάμεσους σταθμούς σε πάτρα (ηγουμενίτσα?) και κέρκυρα, κατέληγε στο Brindizi. Tα δρομολόγια που εκτελεσε σε αυτή τη γραμμή ελάχιστα και με προβλήματα μηχανικά και καθυστερήσεις. θυμάμαι στο αίγιο ( απ΄ όπου η φωτό ) υπήρχαν τεχνικοί που επισκευαζαν κάποια βλάβη.

post-1854-0-39970600-1327326211_thumb.jp

post-1854-0-59779200-1327326269_thumb.jp

Edited by proud_ionian
caps
Link to comment
Share on other sites

To είχα συναντήσει εν πλω στα ανοιχτά της Lευκάδας χρόνια πριν και ως τώρα θεωρούσα ότι ήταν το Captain George, αλλά προφανώς ήταν αυτό γιατί ερχόταν από Pειrαιά στα πλαίσια δρομολογίου. Sπάνιες εικόνες, κ. Mόλο.

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

Aν κατάλαβα καλά έκανε δρομολόγιο από πειραιά μέχρι Iταλία? Tι πιθανότητες είχε ένα τέτοιο δρομολόγιο? OK, το ίδιο γινόταν τις δεκαετίες 50 και 60 αλλά τη δεκαετία του 90? Mου φαίνεται τουλάχιστον περίεργο.

Link to comment
Share on other sites

ΜιλάΜε για Μετά SuperFast εποχή, τότε που τα γρήγορα ήταν της Μόδας, όπως τα Catamaran 1&2 ( στο αιγαίο) αλλά και το Μεγαλύερο Captain George καθώς και ένα ιταλικό (επιβατηγό) που έκανε παξούς-κερκυρα -Μπρίντιζι, Santa Eleonora νοΜίζω το έλεγαν. η πρωτοτυπία του συγκεκριΜένου ήταν ότι ξεκίναγε απο τον πειραιά, και αυτό πιστευω ήταν και ο λόγος που απέτυχε. πολλά τα Μίλια, Μικρή χωρητικότητα (και Μόνο επιβάτες) διάπλους διώρυγας κορίνθου, ίσως και υποχρεωτικά χαΜηλή ταχύτητα εντός του κορινθιακού.;

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Advanced Technology Cruises (ATCruises SA)

Πλοιοκτήτης ο Μιχαήλ Θεοχάρης, (1946-1998)

Είχε κάνει παραγγελία για 5 SES Catamaran στην Beliard Polyship στην Οστάνδη στο Βέλγιο.

Το Μαντώ 30μ. το Αλέξανδρος 32μ, και άλλα 3 34μ.

To Μαντώ άργησε να παραδοθεί λόγο τεχνικών προβλημάτων (ήταν το πρωτότυπο), καθυστέρησε όλο το πρόγραμμα, και όταν το Αλέξανδρος ήταν κατά 80% έτοιμο, και είχαν ετοιμαστεί και τα κύτη από το 3 σκάφος, το ναυπηγείο πτώχευσε και τίναξε την πλοιοκτήτρια εταιρεία στον αέρα.

Η εταιρεία έχτισε ακόμα ένα καταμαράν 42μ στην Wavemaster International στο Perth της Αυστραλία (πήγε Ινδίες, και μετά πουλήθηκε σε Ιταλούς, όπου μετά από βαρβάτο grounding βγήκε CTL)

Τα SES catamaran είναι μια μίξη catamaran και hovercraft, μπροστά είχε τα "δάχτυλα" (fingers) και πίσω την ποδιά, όπου κράταγε εγκλωβισμένο τον αέρα. Με 2 μεγάλους ανεμιστήρες (2χ350bhp), ανεβάζοντας την πίεση του αέρα το σκάφος μείωνε το βύθισμα μισό μέτρο μπροστά και 80-90 πόντους πίσω, με αποτέλεσμα λόγο χαμηλής τριβής να έχει μεγαλύτερη ταχύτητα (η μέγιστη που είχε ποτέ το συγκεκριμένο ήταν οι 49 κόμβοι στο Ρίο Αντίριο όταν ερχόταν νεότευκτο από το Βέλγιο. Ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα ήταν ότι ο πεπιεσμένος αέρας λειτουργούσε ως ένα τεράστιο αμορτισέρ απορροφώντας μεγάλο τμήμα των κυματισμών. Μειονέκτημα ήταν ότι τα δάχτυλα μπροστά τρωγόντουσαν και θέλανε κάθε 600 ώρες καινούργια νύχια, ενώ η ποδιά πίσω κάθε 2000 ώρες, και διάφορα μεγάλα αντικείμενα σκίζανε τα λάστιχα. Προσωπικά έχω ταλαιπωρηθεί πάρα πολύ στις αλλαγές τους, ειδικά τα πρώτα μέχρι να βρούμε διάφορες πατέντες και λύσεις για την ευκολότερη αλλαγή τους. (για τα δάχτυλα μπρος ήθελες μια γεμάτη μέρα, για την ποδιά πίσω 2-3 μέρες).

Είχε καταθέσει αιτήσεις για άδεια σκοπιμότητας το 1993 σε αρκετές γραμμές, Σαρωνικό, Ιόνιο, Κυκλάδες (τα Catamaran I & II είχαν φύγει), μετέπειτα κατέθεσε αίτηση High Speed Monohull για Βόρειο Αιγαίο και Δωδεκάνησα, και μετέπειτα πάλι για Σαρωνικό.

Οι αιτήσεις είτε δεν συζητήθηκαν ποτέ, ή απλά είχαν απορριφθεί, όπως το 1995 για το Ιόνιο που δικαιολογία ήταν για παράδειγμα ότι οι Παξοί εξυπηρετούνταν επαρκώς από τα Χ, Υ, Ζ επιβατικά πλοία (που ήταν ξύλινα καΐκια....). Ακόμα θυμάμαι την διήγηση της συζήτησης του πλοιοκτήτη με τον Γιαννόπουλο, υπουργό Ναυτιλίας το 1994, όπου άνοιξε το συρτάρι του και είπε ότι το κόμμα έχει ανάγκες και του είπε και το ποσό....

Πρώτα δρομολόγια του Μαντώ ήταν το 1994 στο Ρόδο-Τουρκία, αλλά με τις μπόμπες που έπεσαν σε τουριστικά μέρη στα εκεί παράλια της Τουρκίας το καλοκαίρι του 1994, η κίνηση έπεσε 90%, με αποτέλεσμα το πλοίο να πάει Ιούλιο μήνα να κάνει Παξούς-Κέρκυρα-Brindisi.

Επόμενη δουλειά του ήταν με ναύλωση στις Ινδίες (χειμώνας 94-95), και μετά κατασχέθηκε λόγο οφειλών στις Βελγικές τράπεζες (καθότι οι τράπεζες είχαν δώσει λεφτά για 3, η εταιρεία προκαταβολές για 5, και παραδόθηκε μόνο 1....)

Μετά από καιρό το πλοίο ελευθερώθηκε από την τράπεζα και έκανε δρομολόγια από το 1997 μεταξύ Πειραιά-Αυλώνας Αλβανίας με μεγάλη επιτυχία αλλά μεταφέροντας επιβάτες μόνο από την Αλβανία, αφού η ΔΕΕΠ δεν του επέτρεπε να φορτώνει επιβάτες από Ελλάδα, μέχρι και τον θάνατο του πλοιοκτήτη τον Ιούνιο του 1998. Μετά τον θάνατο του πλοιοκτήτη από ατύχημα (λόγο της στεναχώριας από την απίστευτη αλητεία της ΔΕΕΠ), ύστερα από μεγάλη σύγκρουση με την ΔΕΕΠ (αγωγές, μυνήσεις, και λίγες σφαλιάρες) του επιτράπηκε να παίρνει επιβάτες, αλλά σε σύγκρουση των εναπομεινάντων συνεταίρων, το πλοίο έκανε για ένα μικρό διάστημα και Brindisi (αντί για Αλβανία). Πράγματι το πλοίο ήταν πολύ μικρό για το ταξίδι, και οι Έλληνες επιβάτες ιδιαίτερα απαιτητικοί. Έφαγε και κάτι παράξενες παλαβές καθυστερήσεις στον Ισθμό (3 ώρες αναμονή να περάσει), και παρότι υπήρχε έντονο επιβατικό ενδιαφέρον (192 θέσεις εύκολα τις γέμιζες), αποφάσισε η εταιρεία ότι δεν άξιζε τον κόπο και επικεντρώθηκε τελικά στο Πάτρα-Αυλώνα (έφυγε από τον Πειραιά για να γλυτώσει το κυνηγητό των αρχών).

Στις 14 Φεβρουαρίου 1999, προσέκρουσε ημιθυσμένο αντικείμενο (μάλλον container) στο στενό της Κέρκυρας, άνοιξε ρήγμα σε όλο το αριστερό hull, δεν βούλιαξε (το διαμέρισμα του σαλονιού είναι ένα τεράστιο υδατοστεγές διαμέρισμα, με μια μικρή αντλία για τις λίγες διαρροές, δεν είχε θέμα). Ο καπετάνιος το προσάραξε στις Αλβανικές ακτές, έβγαλε τον κόσμο έξω, κλείσανε τάνκια πετρελαίου κλπ, αλλά από το κύμα που έκαναν τα πλοία της Αδριατικής δημιουργήθηκαν μεγαλύτερες ζημιές, καταστρέφοντας όλη την τρόπιδα του αριστερού hull και μέρος του δεξιού hull. Το πλοίο ήρθε ρυμουλκούμενο στον Πειραιά, όπου βγήκε CTL, το wreck πουλήθηκε as is where is, αποξυλώθηκαν τα πάντα από μέσα και παράτησαν το πλαστικό στο Πέραμα (μετέπειτα μεταφέρθηκε και "πετάχτηκε" απέναντι). Πάντως σε ερώτηση που είχε γίνει πριν πουληθεί, δεν υπήρχε η δυνατότητα να πεταχτεί το πλαστικό πουθενά (θα έπρεπε να κοπεί σε μικρά κομμάτια και να εξαχθούν τα σκουπίδια σε κάποια χώρα που είτε κάνει ανακύκλωση, είτε τα καίγανε χωρίς να τους νοιάζουν), τελικά πουλήθηκε για "ανταλλακτικά" και η κατάληξη είναι αυτή που είδατε (και με πιάσανε τα κλάματα....)

@antonis molos,

To Captain George (του Βαλαβάνη αν θυμάμαι καλά), δούλεψε ως κρουαζιερόπλοιο (εκδρομικό) στις κυκλάδες γιατί δεν του έδινε άδεια το ΥΕΝ, μόλις δεν άντεξε άλλο και το πούλησε στις Μινωικές, σε 3-4 μέρες κατέθεσαν αίτηση, συζητήθηκε, βγήκε η απόφαση, και δρομολογήθηκε μέσα σε μια βδομάδα από την πώληση ως HighSpeed 1

To Santa Elenora ήταν η μετεξέλιξη του Catamaran I & II (από το ίδιο ναυπηγείο) με πολύ μεγάλες βελτιώσεις. Κατέληξε στο Ιταλία Αλβανία ώσπου μια μέρα αν θυμάμαι καλά κάποιος έβαλε μια αντιαρματική νάρκη στο τελευταίο compartment....

Edited by papashark
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...