Jump to content
Shipfriends

Τεσσαρακοστή Έκτη Ιστορία: "Santa Anna" ή "Le Grant Carrack" ή "Μεγάλο Γαλεόνι"


ΝΗΡΕΑΣ

Recommended Posts

Ιστορία Τεσσαρακοστή Έκτη

«[...] Επειδή δεν τους αρκούσε που αντιμετώπισαν τις μεγαλύτερες πολιορκίες που έγιναν ποτέ ενάντια στους μεγαλύτερους στρατούς που έγιναν ποτέ, αποφάσισαν μια μέρα να τα παίξουν όλα για όλα και να κατασκευάσουν έναν δικό τους “Τιτανικό” - το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο που είχε βγει ποτέ στη θάλασσα. Λεγόταν ***** και οι περιγραφές του υποδηλώνουν ότι ήταν πράγματι όλα όσα σχεδίαζαν πως έπρεπε να είναι. Είχε επτά καταστρώματα και τόσο πολύ χώρο για εφόδια, που μπορούσε να μένει συνέχεια στη θάλασσα για περισσότερο από έξι μήνες δίχως να πιάσει στεριά για να ανανεώσει τις προμήθειές του, ούτε καν σε νερό – υπήρχαν τεράστιες δεξαμενές με πόσιμο νερό πάνω στο πλοίο. Και το πλήρωμα δεν την έβγαζε με σκέτες γαλέτες, όπως συνηθιζόταν εκείνη την εποχή, αλλά έτρωγε το λευκότερο λευκό ψωμί, γιατί οι φούρνοι του πλοίου έβγαζαν διακόσια καρβέλια μεμιάς, χρησιμοποιώντας φρεσκοαλεσμένο σιτάρι που είχε αλεστεί σε εκατοντάδες χειροκίνητους μύλους. Αυτό το μεγάλο θαλάσσιο ζώο ήταν επενδεδυμένο κάτω απ’ τα ίσαλα με αρκετές στρώσεις μετάλλων καρφωμένο με χάλκινες βίδες, που δεν σκουριάζουν όπως οι σιδερένιες. “Ήταν φτιαγμένο με τόσο τέλεια τέχνη, που ποτέ δεν μπορούσε να βυθιστεί, καμιά ανθρώπινη δύναμη δεν μπορούσε να το βουλιάξει”. […] Το πυροβολείο ήταν εξοπλισμένο για πεντακόσιους άντρες. Στον εξοπλισμό του είχε πυροβόλα κάθε είδους, ενώ πενήντα απ’ αυτά ήταν εκπληκτικών διαστάσεων. Το αποκορύφωμα, σύμφωνα με τον χρονικογράφο, ήταν ότι αυτό το τεράστιο πλοίο αρκούσε απλώς να μουδάρει ή να λασκάρει τα πανιά του για να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα. Ένα πλήρωμα τριακοσίων αντρών το κυβερνούσε, ενώ είχε δύο μεγάλα κάτεργα με δεκαπέντε πάγκους το καθένα, το ένα ρυμουλκούσε και το άλλο ήταν πάνω στο πλοίο. “Παρόλο που βρέθηκε συχνά σε ναυμαχίες και είχε τρύπες από πολλούς κανονιοβολισμούς, ποτέ κανένας κανονιοβολισμός δεν το διατρύπησε, ούτε καν πέρασε τα ίσαλά του”...»

Το παραπάνω απόσπασμα είναι η λογοτεχνική περιγραφή ενός θρυλικού πλοίου. Ίσως να έχει κάποιες υπερβολές (λογοτεχνική αδεία), πιθανώς και κάποιες ανακρίβειες, αλλά αποτυπώνει πολύ καλά την «προσωπικότητα» του πλοίου. Το οποίο θεωρείται –και όχι άδικα- σαν το πρώτο του είδους του.

Ποιο είναι το παραπάνω πλοίο?

Ποιος είναι ο πολύ γνωστός συγγραφέας του παραπάνω κειμένου?

Link to comment
Share on other sites

Το απόσπασμα που παρέθεσες Νηρέα, είναι αυθεντικά γραμμένο στα ελληνικά ή είναι μεταφρασμένο από άλλη γλώσσα, και εάν ναι από πιά;

Φαντάζομαι ότι η αναφορά στον Τιτανικό (βυθ. 1912) υπάρχει στο αυθεντικό κείμενο. Σωστά;

Link to comment
Share on other sites

Το απόσπασμα είναι μεταφρασμένο από τα Αγγλικά :D ...όχι όμως από εμένα, αλλά από τον μεταφραστή της Ελληνικής έκδοσης. :D

Πράγματι, η αναφορά στον Τιτανικό υπάρχει στο αυθεντικό κείμενο...και μας δείχνει το πότε περίπου γράφτηκε αυτό. ;)

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Γιώργο, καλή η προσπάθειά σου...αλλά άστοχη.;)

Το πλοίο της ιστορίας μας δεν ήταν του 6ου στόλου (που λέει ο λόγος), αλλά πολύ παλαιότερο.

Το πλοίο μας μεσουράνησε, λίγα χρόνια μετά το τραγικό σφάλμα του Χριστόφορου Κολόμβου...:D

Link to comment
Share on other sites

Το μεγάλο βάρος του πλοίου, με τόσους άνδρες και τόσα πυροβόλα, μου φέρνει στο μυαλό το „Mary Rose“ του Ερίκου του 8ου. Το πλοίο αυτό λόγω του βάρους των πυροβόλων του και των 700 περίπου ανδρών του, αναποδογύρισε και βυθίστηκε στις 19 Ιουλίου του 1545. Στην εποχή του θεωρούταν αβύθιστο. Παράλληλοι βίοι με τον Τιτανικό.

Link to comment
Share on other sites

Άλλη μιά καλή προσπάθεια, αλλά δυστυχώς...εξ ίσου άστοχη.;)

Το πλοίο μας ήταν μεν σύγχρονο του Mary Rose, αλλά δεν είναι αυτό. Και κυρίως, το πλοίο μας δεν βυθίσθηκε.

Ο παραλληλισμός με τον Τιτανικό έχει να κάνει μόνο με το μέγεθος και όχι με την μοίρα των πλοίων.

Και ένα δωράκι για τον κόπο σας: η ιστορία μας έχει κάποια κοινά στοιχεία (με την πολύ ευρεία έννοια) με την 17η ιστορία μας.

Για να δούμε τώρα τους καλά διαβασμένους...:D

Link to comment
Share on other sites

Εκεί που ανήκε δύσκολο μεν να κάνεις τέτοιους διαχωρισμούς, αλλά θα έλεγα ότι θεωρείται "Δυτικό".

Είχε δε ναυπηγηθεί και σε Δυτική χώρα...η οποία εσχάτως απασχολεί, πλην του πολιτικού, και το "κοινωνικό ρεπορτάζ";)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Αυτο με το "κοινωνικο ρεπορταζ" μαλλον παραπεμπει σε Γαλλια. Δεν μπορω ομως να βρω κατι που να μου κολλαει στο κουιζ σου. Να υποθεσω πως δεν προκειται για το πλοιο με το πανεμορφο ονομα Soleil Royal(Βασιλικος Ηλιος)?

Link to comment
Share on other sites

Η δεινότητά σου στο "κοινωνικό ρεπορτάζ" είναι κάτι παραπάνω από εμφανής. Ούτε ο Χίος της Εσπρέσσο να ήσουνα.:P

Πράγματι το Γαλλικό προεδρικό ζευγαράκι και τις τρελίτσες τους στο Σαρμ Ελ Σέιχ :D είχα στον νού μου.:D

Ναυπηγήθηκε λοιπόν στην Γαλλία...αλλά δεν ήταν Γαλλικό...και δεν είναι το Soleil Royal...

Link to comment
Share on other sites

Επειδή δεν τους αρκούσε που αντιμετώπισαν τις μεγαλύτερες πολιορκίες που έγιναν ποτέ ενάντια στους μεγαλύτερους στρατούς που έγιναν ποτέ,

Συνεπως ενα πρωτο ερωτημα για να βρουμε τους Owners του πλοιου, ειναι να βρουμε ποιοι εχουν αντιμετωπισει πολιορκιες εναντια στους μεγαλυτερους στρατους.

Εκεί που ανήκε δύσκολο μεν να κάνεις τέτοιους διαχωρισμούς, αλλά θα έλεγα ότι θεωρείται "Δυτικό".

Θεωρειται Δυτικο αλλα δεν ειναι ακριβως Δυτικο. Ρωσια ή Οθωμανικη Αυτοκρατορια μου μυριζεται. Ελα ομως που δεν μπορω να σκεφτω οτι μεχρι εκεινη την εποχη κανεις απο τους δυο ειχε αντιμετωπισει πολιορκιες.. Χωρια που τοτε η Ρωσικη Αυτοκρατορια δεν ειχε αρχισει ακομη να ασχολειται επισταμενως με ναυτικα πραγματα..:D

Το πλοίο μας ήταν μεν σύγχρονο του Mary Rose

16ος αιωνας λοιπον.

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι απαραίτητο να ανήκε σε κρατική οντότητα...με την τρέχουσα έννοια του όρου... :D

Βεβαίως, υπήρχε μια δομή και μια ιεραρχία στους owners:D, αλλά η επικράτειά τους δεν ήταν και τόσο σταθερή.;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μήτε πειρατικό ήταν, μήτε και ταξίδεψε ποτέ στην Caribbean Sea...ούτε τις Στήλες του Ηρακλέους θα πρέπει να πέρασε ποτέ.:D

Το σίγουρο είναι -εντελώς θεωρητικά μιλώντας- ότι θα μπορούσε να φοράει τα σινιάλα του Μιαούλη :P

Και δεν εννοώ το ΑΑ...:confused:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

νηρεα δε δινεις τη βοηθεια το του κοινου;

16 αιωνας, ανατολικη μεσογειος, "μιαουλης", νηρεας που τα κουιζ του εχουν παντα ελληνικη αναφορα, μηπως τελικα ηταν δημιουργημα υποδουλων ή ελευθερων ακομη Ελληνων, την εποχη της εδραιωσης των Οθωμανων;

Link to comment
Share on other sites

16ος αιώνας και Ανατολική Μεσόγειος είναι...όχι όμως και τα υπόλοιπα.

Βάλε στο μικροσκόπιο τα πρώτα σινιάλα του Μιαούλη, του Κανάρη και των λοιπών "επανορθώσεων"...και είσαι μπροστά σε άδειο τέρμα ;)

Δεν μπορεί κάτι θα σου θυμίζουν...εκτός από νοσοκομείο. :D

Link to comment
Share on other sites

Στους Ναϊτες παραπεμπει το σινιαλο, αλλα οι σχετικες αναζητησεις δεν δινουν κατι συγκεκριμενο, περα απο διαφορα φορουμ για το μεταφυσικο και το ανεξηγητο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Δεν ηταν οι Ναιτες! Φλασιά, τα σινιαλα παραπεμπουν στο σταυρο της Μαλτας η οποια ηταν στην κατοχη οχι των Ναιτων, αλλα των Ιωαννιτων Ιπποτων. Νομιζω?

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...