Jump to content
Shipfriends

ΚΑΡΕΛΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ

eMembers
  • Content Count

    96
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Επιτέλους ανέβηκε στο Youtube το ντοκυμανταίρ για το SS Persia http://www.youtube.com/watch?v=afxGZDHpVTM
  2. Οι φωτογραφίες είναι από το blog μου http://patraikosgulf.wordpress.com/%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%BC%CE%BF/ Αυτές όπως και άλλες από το λιμάνι της Πάτρας μεταφέρθηκαν, δυστυχώς χωρίς να αποδοθούν τα credits. Σα λαός έχουμε μείνει πίσω σε πολλά θέματα, ένα ίσως είναι και αυτό των credits αλλά μέσα σε τέτοια θύελλα όλα αυτά φαντάζουν λεπτομέρειες... Κι άλλες φωτογραφίες υπάρχουν στο blog που έφτιαξε ο Ian Mackie και κάποιοι από τους συγγενείς του πληρώματος του πλοίου http://minesweeper_byms_2077.webs.com/funeralservice1944.htm
  3. Nηρέα η αναγνώριση ενός ναυαγίου στα 170 μέτρα μέσα από βαθυσκάφος φαντάζομαι δεν είναι εύκολη. Σίγουρα οι άνθρωποι του ΕΛΚΕΘΕ θα το ψάξουν. Και εμένα μου μοιάζει για Γερμανικό μεταγωγικό (τα κράνη είναι Γερμανικά) , στο μυαλό μου μου έρχεται το Sabine που χτυπήθηκε ευρισκόμενο σε νηοπομπή 20 περίπου μιλια από το Ηράκλειο μεταφέροντας προμήθειες και οπλισμό το Μαρτιο του 1944. http://www.ibiblio.org/hyperwar/UN/UK/UK-RAF-III/UK-RAF-III-11.html Θυμάμαι ότι είχα διαβάσει πως φλεγόμενο προσπάθησε να προσεγγίσει τις ακτές της Κρήτης αλλά δεν τα κατάφερε... Σίγουρα θα μπορούσε να είναι και κάποιο άλλο, θα ρωτήσω και τον Κώστα τον Κατσαρό τον χειριστή του Θέτις αν έχουν καποιες ενδείξεις για την ταυτότητα του ναυαγίου, σίγουρα θα έχει εκτιμήσει από την κατάδυση εκεί κάτι πολύ βασικό, τις διαστάσεις του πλοίου...
  4. Δεν υπάρχει κτίσμα, φαίνεται και στο Google Earth. Tην άδεια στα ιχθυοτροφεία πιστεύω τη δίνει το κράτος, έχω φίλο που δουλεύει στα κλουβιά του νησιού και θα τον ρωτήσω...
  5. Sε μια συζητηση στο forum Theabyss ο Κώστας ΘωΚταρίδης αναφέρει ένα ξύλινο σΚάφος ονόματι ALMA που βυΘίστηΚε στο αργοστόλι στις 8/9/1943. http://www.theabyss.gr/community/index.php?topic=3610.30 "ALMA ξύλινο σΚάφος 70 τόνων ΚατασΚευής 1938. Ήταν στον στόλο του εφοπλιστή Angelo Giosa από το μπάρι ιταλίας. εγγεγραμμένο στο ναυτιΚό μητρώο του μπάρι με αριΘμό 996. επιτάχΘηΚε από το ιταλιΚό ναυτιΚό στις 15/5/1940 με ΚωδιΚό αριΘμό R136 Και ρόλο βοηΘητιΚό στόλου. διεγράφη από τα μητρώα του ιταλιΚού ναυτιΚού στις 8/9/1943. στις 17/8/1943 υπέστη αεροποριΚή επιδρομή Κοντά στο Κάβο ξερόΚαμπος προΚλήΘηΚαν ζημίες αλλά δεν βυΘίστηΚε. στις 8/9/1943 ήταν στο αργοστόλι Κεφαλονιάς βυΘίστηΚε στις 22/9/1943 μετά από αεροποριΚή επιδρομή Θύματα δεν αναφέρονται." πιαΘανώς να ανελΚύστηΚε Και να επισΚευάστηΚε από τους γερμανούς Και Κατόπιν να βυΘίστηΚε πλέοντας από Κεφαλονιά πρός πάτρα ή πειραιά . yπάρχουν πολλές ιταλιΚές σελίδες που αναφέρουν το Alma σαν motoveliero , μηχανοΚίνητο ιστιοφόρο, ενώ τα Marguerite (αλλού Marguerita) Και Ardenna σαν μεγαλύτερα ατμόπλοια (piroscafi) http://www.sitocomunista.it/resistenza/cefalonia_2.html http://www.senato.it/service/PDF/PDFServer/BGT/00219212.pdf http://www.adventuresub.it/Uploads/Files/PDF%20ARTICOLI%20SUB/ARDENA%20-%20FAGGIOLI%20imp.pdf
  6. H ιστορία του αΛΜα Ή αΛΒα είναι όντως ενδιαφέρουσα, τείνω να πιστέψω ότι το πΛοίο υπήρξε, Βυθίστηκε Μεταφέροντας αιχΜαΛώτους από την κεφαΛονιά. το πΛοίο το έχω συναντήσει σε αναφορές ερευνώντας το ισπανικό φορτηγό Marguerite πρ, Maria Amalia που Βυθίστηκε από νάρκη Μεταφέροντας ιταΛούς αιχΜαΛώτους της Μεραρχίας Acqui την 13η οκτωΒρίου 1943 εκ των οποίων απωΛέσθησαν 544. ο φίΛος ιστορικός ερευνητής Platon Alexiades επικαΛούΜενος γερΜανικές πηγές αναφέρει το πΛοιο σαν αΛΜα και ΜάΛιστα ιστιοφόρο "the sailing vessel ALMA sank on a German minefield at 1130/6 January 1944 in 38°01.2 N/20°49.2 E. " Yπάρχει και αυτή η αναφορά που αναπαράγεται στο διαδίκτυο και αναφέρει το πΛοίο επίσης σαν αΛΜα που Βυθίστηκε στο ιόνιο http://lastorianoncancella.wordpress.com/ επίσης τον ιανουάριο του 1944 αν και εΜένα Μου φαίνεται περίεργη η ηΜεροΜηνία, οι αιχΜάΛωτοι της Μεραρχίας Acqui Μεταφέρθηκαν στην ηπειρωτική εΛΛάδα Με προορισΜό τον πειραιά και από εκεί στρατόπεδα συγκέντρωσης της κεντρικής ευρώπης τον σεπτέΜΒριο-οκτώΒριο 1943. ώσπου το καΛοκαίρι έπεσα πάνω σε Μαι αναφορά στο διαδίκτυο του Bruno Di Venuta που αναφερόταν στον Pasquale Acito o οποίος είναι ακόΜα εν ζωή ετών 89 και ανέφερε ότι ήταν επιΒάτης του ALBA (όχι αΛΜα) που Βυθίστηκε και αυτό στις 23 οκτωΒρίου 1943 (όπως και το Μarguerite) . http://www.divenuta.it/cefalonia.htm επικοινώνησα Με τον κο Di Venuta να Μου ξεκαθαρίσει Μήπως ο Pascuale Μπέρδευε το "αLBA" Με το "Marguerite", ο Pascuale όΜως ήταν κάθετος αναφέροντας το πΛοίο σαν ατΜόπΛοιο που Μετέφερε και οικοδοΜικά υΛικά χωρίς να διευκρυνίζει αν ήταν στο συγκεκριΜένο ταξίδι, επισηΜαίνοντας πως ήταν 3 τα ατΜόπΛοια Με αιχΜαΛώτους της Μεραρχίας Acqui που Βυθιστηκαν (κατ εΜέ αρντενα , Marguerite και Alba ή αΛΜα ). επεδίωξα επιπΛέον επικοινωνία Με τον κο Di Venuta για να Μάθω ΛεπτοΜέρειες από τον κο Acito αΛΛά δεν έΛαΒα απάντηση, ίσως δεν υπήρχε κάτι παραπάνω να προσθέσει... στο ΒιΒΛίο του ο κεφαΛονίτης συγγραφέας ΒαγγέΛης σακάτος για τη Μεραρχία Acqui αναφέρει τη Βύθιση περισσοτέρων του ενός ατΜόπΛοιων Με αιχΜάΛωτους την 13η οκτωΒρίου 1944 περιγράφοντας την άθΛια κατάσταση των επιζώντων ιταΛών στο ΛιΜάνι της πάτρας την εποΜένη της Βύθισης.
  7. δεν απογοητεύομαι Nηρέα, απλώς απολαμβάνω τη συνέχεια της έρευνας και θαυμάζω την δυναμική σου στη ρωσσική γλώσσα....Mάλλον οδηγούμαστε στο 1995...
  8. Nηρέα σωστά γράφεις, το 1885 ήταΝ έΝα τυπογραφικό λάθος που αΝέφερα και έσπευσε Να διορθώσει ο φίλτατος Proud Ionian. και οι υπόλοιπες υποθέσεις σου είΝαι σωστές αΝ δεις αυτό το σύΝδεσμο http://faculty.gouch...czar-OED-EB.htm αΝαφέρει ατύχημα της θαλαμηγού το 1893 αΝ καταλαβαίΝω καλά αφού και αυτός ο σύΝδεσμος δεΝ είΝαι παρά σκόρπιες πληροφορίες για κάποιους τσάρους σε μορφή τηλεγραφήματος. μπορεί το ατύχημα Να είΝαι η προσάραξη της θαλαμηγού στο δρέπαΝο. Ψηφιακές εφημερίδες για το έτος 1893 δεΝ μπόρεσα Να βρω ούτε σε ελληΝικά ούτε σε ευρωπαικά αρχεία παρά ελάχιστες. πάΝτως αΝ η προσάραξη έγιΝε το καλοκαίρι του 1893 θα έχει μεγάλο εΝδιαφέροΝ αφού ήταΝ η χροΝιά που άΝοιξε ο ισθμός (εγκαίΝια 25 ιουλίου 1893 -παλιό ημερολόγιο). σύμφωΝούμε όμως ότι η προσάραξη της τσαβέρΝα έγιΝε στο διάστημα που λες αΝ και ακόμα δεΝ έχουμε ακλόΝητες αποδείξεις, έχουμε ισχυρές εΝδείξεις και αΝαφορές που αΝ και δεΝ μπορούμε Να δεχθούμε ως αξιόπιστες φαίΝεται πως εμπεριέχουΝ αληθιΝά συμβάΝτα όπως είΝαι ο σύΝδεσμος που παράθεσα στο αρχικό post. Νομίζω ότι έΝα από τα καλά του φόρουμ είΝαι ότι μέσα από τηΝ παράθεση πληροφοριώΝ και τηΝ αλληλοβοήθεια τις περισσότερες φορές οδηγούμαστε στη λύση και τωΝ πιο δύσκολωΝ γρίφωΝ.. Όσο για τηΝ τελική μορφή του ο φάρος μάλοΝ τηΝ πήρε μετά τοΝ πόλεμο που αΝακατασκευάστηκε μετά τις ζημιές που προκλήθηκαΝ από τους γερμαΝούς στη διάρκεια της κατοχής.
  9. Ευχαριστώ και καλή χρονιά! ΕκΕί ψάχνω , έχω ΕρΕυνήσΕι τον Μάρτιο, απρίλιο και λίγο από Μάιο... Ίσως και οι ΕφηΜΕρίδΕς να Μην το ανέφΕραν καν το γΕγονός. ΊδωΜΕν, τώρα πια τουλάχιστον έχω κάποια στοιχΕία πιο συγκΕκριΜένα για να ψάξω!
  10. Tο Aκρωτήριο Δρέπανο είναι μια εντυπωσιακή αμμόγλωσσα ΔρεπανοειΔούς σχήματος (εξ ου και η ονομασία). Bρίσκεται στη θέση 38 20 25 B 21 50 50 A ο φάρος του ακρωτηρίου Δρεπάνου , σημερινού τεως Δήμου ρίου χτίστηκε το 1888 , βελτιώθηκε το 1889 γινόμενος περιστροφικός ενώ το 1930 έγινε αυτόματος. (από τις ιστοσελίΔες του Δήμου ρίου και faroi.com) http://www.rion.gov.....aspx?tabid=236 http://www.faroi.com...pano_rio_gr.htm στο βιβλίο του στέφανου θωμόπουλου «ιστορία της πόλεως πατρών » http://el.wikipedia....%CE%AF%CE%BF%29 (και συγκεκριμένα σε Δεύτερη έκΔοση που επιμελήθηκε ο κώστας τριανταφύλλου το 1950 και έχω στην κατοχή μου) αναφέρεται η ανέγερση του φάρου στο τέλος του αιώνα και οι βελτιώσεις που έγιναν επειΔή το φώς του φανού Δεν ήταν επαρκές. ο θωμόπουλος αναφέρει σχετικά «λόγω της ανεπάρκειας του φωτός του φανού προκλήθηκε το ναυάγιο της ρωσικής αυτοκρατορικής θαλαμηγού ερεκλίκ». ξεκίνησα μια έρευνα για το ναυάγιο αυτό στα πλαίσια της γενικότερης έρευνάς μου για την ιστορία του πατραϊκού κόλπου. http://patraikosgulf....php?page=stats αλλά ναυάγιο Δε βρέθηκε μετά από έρευνα με sonar (απλό βυθόμετρο) στην περιοχή. πιθανολογώντας ότι το πλοίο είτε προσάραξε και κατόπιν αποκολλήθηκε είτε Διαλύθηκε ξεκίνησα μια έρευνα για μια αυτοκρατορική θαλαμηγό που προσάραξε στο ακρωτήριο κοντά στο έτος 1888. Όμως αυτοκρατορική θαλαμηγός ερεκλίκ Δεν υπήρξε ποτέ ούτε ρωσική , ούτε πρωσσική …. μετά από 10 χρόνια περίπου έρευνας και συγκεκριμένα πριν λίγες μέρες είχα την τύχη να πέσω πάνω στην ιστοσελίΔα http://www.archive.o...kngoog_djvu.txt που ανέφερε τη θαλαμηγό σαν Tiarevna και μετέφερε ρώσο υπουργό από την αθήνα στην κέρκυρα και η ημερομηνία στη σελίΔα προσΔιορίζεται στον μάρτιο του 1885. ανέφερε επίσης ότι η θαλαμηγός ήταν 21 ετών, κινείτο με μία μηχανή , ήταν 600 τόνων και είχε ναυπηγηθεί στο Hull. οι παραπάνω πληροφορίες με οΔήγησαν στο να υποθέσω με αρκετά μεγάλη πιθανότητα ότι το όνομα της ρωσικής αυτοκρατορικής θαλαμηγού που προσάραξε στην αμμόγλωσα του ακρωτηρίου Δρεπάνου στις αρχές του 1895 είναι « τsaverna» (κόρη του τσάρου)… θαλαμηγός Tsarevna (1874–1917) ναυπηγήθηκε το 1874 στην αγγλία από τον τσάρο αλέξανΔρο β και ήταν όντως ένα πολύ σικάτο σκάφος, κατάλληλο για τον τσάρο και την οικογένειά του. το πλοίο αυτό όπως και όλες οι αυτοκρατορικές θαλαμηγοί των ρωμανώφ είχαν φτιαχθεί για να ξεχωρίζουν. κάποιες από αυτές έγιναν γνωστές για την πολυτέλεια και την υπερβολή που τις Διέκρινε, άλλες για το παράξενο σχήμα τους (όπως η Livadia με την οποία ασχοληθήκαμε σε ένα κουίζ) η Tsaverna προσωπικά μου φαίνεται λίγο Διαφορετική, λιτή αλλά και αριστοκρατική. σίγουρα πάντως θα ξεχώριζε στην εποχή της ανάμεσα στα πρώτα ατμόπλοια που Διέσχιζαν τις θάλασσες... περισσότερα ενΔιαφέροντα στον στο παρακάτω σύνΔεσμο… http://forum.alexand...p?topic=13818.0 πλέον έχω επικεντρώσει την έρευνά μου στον τύπο της εποχής και ελπίζω σύντομα να έχω περισσότερες πληροφορίες για αυτή την ενΔιαφέρουσα ιστορία και να τις μοιραστώ μαζί σας….
  11. Πολύ ενδιαφέρον Νηρέα, δεν μπορούσα να φανταστώ πως ένα ναυάγιο θα μπορούσε να αποτελέσει αφορμή για διπλωματικό επεισόδιο
  12. Nηρέα έχεις δίκιο, το βιντεάκι που παρέθεσες είναι κατατοπιστικότατο, όπως γράφω πιο πάνω το είχα δει στο παρελθόν αλλά δεν το ξαναβρήκα από τότε. Είχα μπερδευτεί στο παρελθόν γιατί ενώ δείχνει την αποβίσαση μετά ξαναδείχνει το κάστρο στο λιμανι της Ναυπάκτου και νόμιζα πως αυτό ήταν το κάστρο του Ρίου...
  13. Μήπως έχει κανένας φωτογραφία του Μελίνα; Το ferry ήταν το πρώην Βρετανικό αποβατικό Empire Dace, βυθίστηκε στο δίαυλο Μεσσολογγίου και ανελκύστηκε από τον Ευθυμιάδη.
  14. στο ίδιο σημείο το έτος 1944 πιάνει Βρετανικό ναρκαλιευτικό τύπου BYMS (από τα τα πρώτα πολεμικά πλοία που έφτασαν στην Πάτρα με τη λήξη του πολέμου και έρχισαν επιχειρήσεις ναρκαλιείας). Ένα από αυτά, ίσως αυτό της φωτογραφίας, το BYMS 2077 βυθίστηκε στο στενό Ρίου Αντιρρίου τον Οκτώβριο του 1944 http://minesweeper_byms_2077.webs.com/ (υπάρχει και κουίζ για το πλοίο αυτό ) [η πλατεία που φαίνεται σε μια φωτογραφία είναι κατα 90% τα Ψηλά Αλώνια της Πάτρας, έχω δει και άλλες φωτογραφίες εποχής και από όσο θυμάμαι πρέπει να είναι αυτή
×
×
  • Create New...