Jump to content
Shipfriends

Η προσκρουση του ΕΓ/ΟΓ Σαμοθρακη στο Λιμανι της Χιου στις 080209


Recommended Posts

Αλλο παλι και τουτο...

Ώρα 14.25 μ.μ.

Τρίτη πρόσκρουση, μέσα σε 24 ώρες, επιβατικού πλοίου σε λιμάνι, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών.

Προσέκρουσε στο λιμάνι της Χίου πριν από λίγο, το ε/γ- ο/γ Σαμοθράκη. Ειδικότερα. λογω των δυσμενών καιρικών συνθηκών το πλοίο προσέκρουσε στην προβλήτα του λιμανιού κατά τη διάρκεια απόπλου του. Στην περιοχή πνέουν άνεμοι νοτιοι-νοτιοδυτικοί εντάσεων 8 μποφώρ. Στο πλοίο επιβαίνων 17 ταξιδιώτες.Δεν αναφέρθηκε τραυματισμός.

Το πλοίο κατευθύνεται σε ασφαλές αγκυροβόλιο, κοντά στις Οινούσσες, όπου θα το επιθεωρήσει Κλιμάκιο της Επιθεώρησης Πλοίων.

Απ το marinews

Link to comment
Share on other sites

Γι' αυτό μόλις βγήκε από το λιμάνι και πήρε πορεία για το στενό Χίου-Οινούσσών ξαφνικά έκανε δεξιά στροφή και πήγαινε κομμένο.Πάντως εκείνη την ώρα ο καιρός ήταν άθλιος. Βροχή,περιορισμένη ορατότητα και πάνω απ'όλα ισχυρότατος άνεμος (ραγάνι).

Link to comment
Share on other sites

Ανάξιο λόγου το "ατύχημα". Αποξέσεις χρωμάτων που λέει και το δελτίο του ΒS1. Πρίν από λίγο μπήκε το πλοίο στο λιμάνι, και φυσικά έχουν μαζευτεί δημοσιογράφοι και κάμερες αλλά ευτυχώς δεν θα το δούμε στις ειδήσεις. Κρίμα μόνο για την ταλαιπωρία του κόσμου.

post-24-128326978593_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητε Χιωτη,μιας που πηγες στο λιμανι,μπορεις να μας πεις που ακριβως εγινε το συμβαν(αν ειδες-εμαθες)και αν οντως η φωτο που εβαλες ειναι της δεξιας πλευρας του πλοιου? Το ΑΙΠΕ λεει πως 'πηρε' και ενα ΙΧ μαζι του...

Στο λιμάνι της Χίου επέστρεψε το "Σαμοθράκη" για επιθεώρηση, καθώς κατά την αναχώρηση του για Μυτιλήνη "έξυσε" λόγω καιρού τον προβλήτα, παρασύροντας και ένα Ι.Χ.
Link to comment
Share on other sites

Τώρα που το είπες Ν.ΧΙΟΣ με έβαλες να ξαναβρώ τις διαφορές σε φωτό πρίν και μετά. Η προηγούμενη φωτό που έβαλα είναι στην δεξιά πλευρά προς την πρύμη και ήταν το προφανέστατο και λογικότερο για τράκο απόπλου. Αυτό που δεν πρόσεξα είναι ένα καινούριο γδάρσιμο στην αριστερή παρειά της πρύμης στην περιοχή της ισάλου γραμμής και ένα μικρό γδάρσιμο στο ζωνάρι ακριβώς από πάνω. Αν πήρε μαζί του και ΙΧ μόνο ο καταπέλτης μπορεί να φτάσει τόσο μακρυά στο δρόμο (μεσολαβεί πεζόδρομος)

ΥΓ, sorry για τις χάλια φωτό, αλλά είχε δύσει ο ήλιος.

post-24-1283269786_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

ειχε πλακα το video απο την ερτ (ετ1/νετ) που δειχνει τη βαρκα (και καλα με τους επιθεωρητες) που πανε ψηλαφιστα το βαπορι γυρω απο την πρυμη, για να δουν αν εχει ρηγμα

Link to comment
Share on other sites

Κι ενω το πλοιο παραμενει ακομα στο λιμανι της Χιου,ας δουμε καπως πιο αναλυτικα τα γεγονοτα.Απο το http://www.chiosnews.com

Κυ 8/2/2009

Πολύωρη ταλαιπωρία περίμενε τους 38 επιβάτες του ΕΓ-Ο/Γ πλοίου Σαμοθράκη που πραγματοποιεί την άγονη γραμμή στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

Λίγη ώρα μετά τη 1.00 μ.μ. της Κυριακής κατά τη διάρκεια του απόπλου από το λιμάνι της Χίου, ένα ξαφνικό μπουρίνι το παρέσυρε με αποτέλεσμα να προσκρούσει το πρυμναίο μέρος στον προβλήτα του λιμανιού.

Το χτύπημα σχεδόν δεν το κατάλαβε κανένας επιβάτης όμως λίγη ώρα μετά, και ενώ το πλοίο έπλεε ανοικτά των Καρδαμύλων, ενημερώθηκαν ότι πρέπει να σταματήσουν για να γίνει έλεγχος από το Λιμεναρχείο Χίου.

Κλιμάκιο της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων προσπάθησε να προσεγγίσει το Σαμοθράκη, με το ναυαγοσωστικό σκάφος του Λιμενικού, αλλά λόγω των κακών καιρικών συνθηκών αυτό ήταν αδύνατο. Έτσι δόθηκε εντολή και το πλοίο επέστρεψε στο λιμάνι της Χίου και λίγο μετά τις 6.00 μ.μ. έγινε έλεγχος στην πρύμνη και στο ύψος της ίσαλου γραμμής όπου υπήρχαν τα χτυπήματα.

Σημαντική ζημιά έπαθε και ένα αυτοκίνητο που ήταν παρκαρισμένο ακριβώς δίπλα στη θάλασσα, και εντός της ζώνης όπου συνήθως παρκάρουν τα φορτηγά για επιβίβαση όπως και ένα κλαρκ, από τον καταπέλτη του πλοίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο καπετάνιος του πλοίου επέμενε να συνεχίσει το ταξίδι για Μυτιλήνη και εκεί να γίνει ο έλεγχος, αλλά δεν του δόθηκε η σχετική άδεια. Το Σαμοθράκη της εταιρείας ΣΑΟΣ έχει τελικό προορισμό την Καβάλα, και αναμένεται αργά το βράδυ της Κυριακής να του επιτραπεί ο απόπλους από το λιμάνι της Χίου.

Link to comment
Share on other sites

Αφελής απορία - ρητορική ερώτηση (με πολλαπλά σκέλη):

α) Εφόσον χτύπησε οχήματα κατά τον απόπλου, πώς και δεν το είδαν οι λιμενικοί να το σταματήσουν επιτόπου πρωτού βγει από το λιμάνι; Αφού αν συνέβη κάτι τέτοιο, τότε είχαμε ναυτικό ατύχημα ή έστω συμβάν πέραν πάσης αμφιβολίας, ακόμα και αν δεν αντιλήφθηκαν το χτύπημα στην προβλήτα (μα καλά, που βρισκόταν εκείνη τη στιγμή οι λιμενικοί; )

β) Δεδομένου του καιρού και του υποτιθέμενου χτυπήματος ή της υποψίας ρήγματος, η λογική λέει ότι μόνο δύο πράγματα μπορεί να ισχύουν:

- Είτε η ζημιά πιθανολογήθηκε αμελητέα, οπότε ποιος ο λόγος να γυρίσει το πλοίο στη Χίο, μπορούσε κάλλιστα να επιθεωρηθεί στο επόμενο λιμάνι

- Είτε η ζημιά πιθανολογήθηκε σοβαρή, οπότε το πράγμα περιπλέκεται ακόμα περισσότερο: ποιος δίνει εντολή σε ένα πλοίο με πιθανό πρόβλημα να γυρίσει πίσω από τα μισά της διαδρομής, να βρεθεί κάθετα στον καιρό σε κακές συνθήκες, αντί απλά να συνεχίσει για ένα πολύ πιο ασφαλές λιμάνι χωρίς περιττές μανούβρες και στάσεις; Ειδικά αφού δεν είχε επιβεβαιωθεί από το πλήρωμα καμία εισροή υδάτων ή κάποιο άλλο αντίστοιχο πρόβλημα;

Η υπόθεση γεννά εύλογα ερωτήματα και κάποιος κακόβουλος θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι η ετεροχρονισμένη απαίτηση του τοπικού λιμεναρχείου πηγάζει από κάποια ιδιοτελή αίτια (όχι απαραίτητα των αρχών).

Έχει ακούσει κανείς ποιος και πότε ενημέρωσε για το συμβάν; Γιατί με βάση τα δημοσιεύματα, οι εντολές ήρθαν όχι πέντε, δέκα ή έστω είκοσι λεπτά μετά, αλλά αρκετά αργότερα. Εκτός και αν το πρόβλημα είναι στα δημοσιεύματα και γενικότερα στην (παρα)πληροφόρηση από τα ΜΜΕ. Το παραπάνω απόσπασμα που παραθέτει ο φίλος NHSOS XIOS από μόνο του είναι γρίφος:

"...Λίγη ώρα μετά τη 1.00 μ.μ. της Κυριακής..." Δηλαδή μέρα μεσημέρι στο κέντρο του λιμανιού (=της πόλης)

"...Το χτύπημα σχεδόν δεν το κατάλαβε κανένας επιβάτης..." Τι σημαίνει "σχεδόν"; Εκτός των επιβατών το κατάλαβε κανείς;

Πάντως ήταν θέμα σε όλα τα μεγάλα ΜΜΕ.

Σ.Σ. Για αποφυγή παρεξηγήσεων, διευκρινίζω και τονίζω ότι δεν αμφισβητώ το έργο του Λιμεναρχείου Χίου και του προσωπικού του το οποίο έχει δώσει εξαιρετικά δείγματα δουλειάς, από διασώσεις μέχρι εντοπισμό υπόπτων πλοίων και φορτίων. Το ερώτημα είναι γενικότερο και προς πολλές κατευθύνσεις.

Edited by iason
Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε και τι βρήκε ο έλεγχος από τα αρμόδια όργανα του ΥΕΝ:

Προσέκρουσε, μεσημβρινές ώρες σήμερα, στον προβλήτα του λιμένα Χίου, κατά τη διαδικασία απόπλου, το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ» Ν.Π. 11392, χωρίς να τραυματισθεί κάποιος εκ των 38 επιβατών του, καθώς και των 50 ναυτικών μελών πληρώματος του πλοίου.

Το ανωτέρω Ε/Γ-Ο/Γ εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο από τη Χίο για τους λιμένες Μυτιλήνης * Λήμνου * Καβάλας.

Από την πρόσκρουση προκλήθηκαν αποξέσεις χρώματος στον καταπέλτη του πλοίου και μικρής έκτασης υλικές ζημιές σε τρία οχήματα, σταθμευμένα πλησίον της θέσης πρόσδεσής του.

Κατόπιν ελέγχου από το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεώρησης Πλοίων της οικείας Λιμενικής Αρχής, διαπιστώθηκαν τρία ελαφρά εσωκοιλώματα, διαμέτρου περίπου 25 cm και βάθους περίπου 03 cm στο πρυμναίο αριστερό τμήμα του πλοίου, περίπου 80 cm πάνω από την ίσαλο γραμμή.

Από τη Λιμενική Αρχή Χίου, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύθηκε ο απόπλους του ανωτέρω πλοίου μέχρι την προσκόμιση πιστοποιητικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα Νηογνώμονα.

Link to comment
Share on other sites

Φιλε iason σωστα αυτα που σκεφτεσαι αλλα δεν μπορει να βγει ασφαλες συμπερασμα ουτε να παρεις απαντηση ακριβη στα ερωτηματα σου.Στηριζομενοι σε αυτα π διαβασαμε απο τα ΜΜΕ,ειναι αδυνατον κανεις να μην καταλαβε(2-3 λιμενικοι υπαρχουν παντα στις αφιξοαναχωρησεις των πλοιων στην Χιο)οτι 'χτυπησε' πανω στο ντοκο,ποσο μαλλον που ο καταπελτης χτυπησε πανω σε αυτοκινητο.

Τωρα γιατι εγιναν ετσι τα πραγματα(οπως μας τα διηγουνται τα ΜΜΕ τουλαχιστον)ας μην το σχολιασουμε καλυτερα.Απλα θυμιζω πως μερικες φορες,πρεπει να κανει καποιος καταγγελια για να κινηθει-ενεργησει το καθε αρμοδιο λιμεναρχειο.

Το 'αστειο' της υποθεσης για μενα,ειναι οτι αφου υποτιθεται χτυπησε-εξυσε τον ντοκο,αφου ο καταπελτης εκανε ζημια στο αυτοκινητο,το πλοιο εφυγε κανονικα....μετα το γυρισαν κ ακομα δεν του εχουν επιτρεψει τον αποπλου...

Link to comment
Share on other sites

Αν καταλαβαινω καλα παντως τα δημοσιευματα εχουν μια ασαφεια ως προς το μερος οπου το πλοιο ενημερωθηκε να σταματησει

Το marinenews λεει αρχικα

Το πλοίο κατευθύνεται σε ασφαλές αγκυροβόλιο, κοντά στις Οινούσσες, όπου θα το επιθεωρήσει Κλιμάκιο της Επιθεώρησης Πλοίων.

κατι που ουσιαστικα επιβεβαιωνει και ο enas chiotis

μόλις βγήκε από το λιμάνι και πήρε πορεία για το στενό Χίου-Οινούσσών ξαφνικά έκανε δεξιά στροφή και πήγαινε κομμένο.Πάντως εκείνη την ώρα ο καιρός ήταν άθλιος. Βροχή,περιορισμένη ορατότητα και πάνω απ'όλα ισχυρότατος άνεμος

H Αληθεια απο την αλλη αναφερει οτι σταματησε ανοιχτα των Καρδαμυλων το οποιο αν δεν κανω λαθος ειναι αρκετα μακρια απο τις αρχικες πληροφοριες

Μηπως τελικα δεν ειχαμε τιποτα περιεργο και απλα το πλοιο πηγε λιγο εξω απο το λιμανι και ξαναγυρισε πισω?

Link to comment
Share on other sites

Ο νοτιάς εκείνη την ώρα ήταν τρελλός, και να ήθελε να γυρίσει πίσω και να δέσει ζημιά θα έκανε. Για το σημείο που πήγε να προφυλαχθεί είναι σίγουρα προς τα Καρδάμυλα, αφού και ο ρουφ (το ένα στίγμα που έδωσε), το έδωσε κατακεί.

Link to comment
Share on other sites

Update απο το www.chiosnews.com

ΔΕΥΤΕΡΑ: 9/2, 15.45

Παραμένει στο λιμάνι της Χίου το Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο Σαμοθράκη που το μεσημέρι της Κυριακής προσέκρουσε την ώρα του απόπλου στην βορινή προβλήτα του λιμανιού, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Μέρος από τους 38 επιβάτες ταξίδεψε τα ξημερώματα της Δευτέρας με το πλοίο ΛΙΣΣΟΣ στη Μυτιλήνη, ενώ σήμερα υπήρξαν αρκετές ακυρώσεις εισιτηρίων και επιστροφή των χρημάτων.

Το Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεώρησης Πλοίων της Λιμενικής Αρχής Χίου διαπίστωσε τρία ελαφρά εσωκοιλώματα, διαμέτρου περίπου 25 cm και βάθους περίπου 03 cm στο πρυμναίο αριστερό τμήμα του πλοίου, περίπου 80 cm πάνω από την ίσαλο γραμμή.

Από τη Λιμενική Αρχή Χίου, που διενεργεί την προανάκριση, απαγορεύθηκε ο απόπλους του ανωτέρω πλοίου μέχρι την προσκόμιση πιστοποιητικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα Νηογνώμονα, τον αγγλικό Lloyd που μέχρι αργά χθες το απόγευμα δεν το είχε δώσει!

Link to comment
Share on other sites

[...]τρία ελαφρά εσωκοιλώματα, διαμέτρου περίπου 25 cm και βάθους περίπου 03 cm στο πρυμναίο αριστερό τμήμα του πλοίου, περίπου 80 cm πάνω από την ίσαλο γραμμή.

[...]μέχρι την προσκόμιση πιστοποιητικού διατήρησης κλάσης από τον παρακολουθούντα Νηογνώμονα, τον αγγλικό Lloyd που μέχρι αργά χθες το απόγευμα δεν το είχε δώσει!

Και σχόλιον έτερον...ουδέν!!!
Link to comment
Share on other sites

Ετερον σχολιον....απο το ΑΙΠΕ:D

Η ΤΡΕΛΗ Νοτιά, στη 1 χθες το μεσημέρι, προκάλεσε προβλήματα στην αναχώρηση του “Σαμοθράκη”, που ξύστηκε 25 μέτρα περίπου στην προβλήτα, κάτω από τηνίσαλο γραμμή, ενώ ο καταπέλτης του παρέσυρε Ι.Χ. και ένα κλαρκ προκαλώντας τους ζημιές.

Παρά την εντολή του Λιμεναρχείου να μείνει για επιθεώρηση, ο Πλοίαρχος επικαλούμενος τους ισχυρούς ανέμους αναχώρησε για τα πιο υπήνεμα Καρδάμυλα, απ’ όπου επέστρεψε στο λιμάνι της Χίου στις 6 μ.μ. Έκτοτε παραμένει εκεί για επιθεώρηση και άδεια αναχώρησης απ’ τον Γαλλικό Νηογνώμονα που έχει την ευθύνη για την ακτοπλοΐα του.

Τωρα η λεει ο καθενας αυτα που του ειπαν-ακουσε η οπως παντα μπαινει κ λιγο 'σαλτσα' στις ειδησεις για να προλαλεσουν ενδιαφερον.Τελικα γαλλικο νηογνωμονα εχει η τον γνωστο αγγλικο:confused:

Link to comment
Share on other sites

Φρεσκα νεα απο το ΑΙΠΕ

«ΑΜΑΝΑΤΙ» στο λιμάνι απείλησε να μας αφήσει το «Σαμοθράκη», ο βρετανικός νηογνώμονας. Η εταιρεία που έχει αναλάβει την έκδοση πιστοποιητικού αξιοπλοΐας, μέχρι το μεσημέρι είχε στην αναμονή τόσο την πλοιοκτήτρια «SAOS FERRIES» όσο και το Λιμεναρχείο, που αμέσως μετά τον έλεγχο του πλοίου από εμπειρογνώμονες και από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων έδωσε τη συγκατάθεσή του ώστε να αποπλεύσει.

Ωστόσο «η μη προσκόμιση πιστοποιητικού διατήρησης κλάσης» από το βρετανικό οργανισμό Lloyd’s κρατούσε το πλοίο ακινητοποιημένο στο λιμάνι.

Επίσημη εξήγηση γι’ αυτή την καθυστέρηση στην έκδοση του συγκεκριμένου πιστοποιητικού δεν υπήρξε, ωστόσο πληροφορίες ναυτιλιακών κύκλων έκαναν λόγο για παλαιότερα χρέη της εταιρείας προς το νηογνώμονα που καθυστερούν την διαδικασία.

Προφανώς το εμπόδιο αυτό ξεπεράστηκε και έτσι το πλοίο έφυγε στις 8:30 μ.μ. αλλά με πιστοποιητικό αξιοπλοΐας έως τις 13 Φεβρουαρίου, πράγμα που σημαίνει ότι θα οδηγηθεί για δεξαμενισμό και έλεγχο άρα το Β. Αιγαίο μένει πάλι από ένα πλοίο της άγονης γραμμής.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...