Jump to content
Shipfriends

To ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Explorer στην Ανταρκτική


Recommended Posts

Ναυάγιο στα παγωμένα νερά της Ανταρκτικής το πρωί της Παρασκευής. Πρόκειται για κρουαζιερόπλοιο Explorer με το οποίο ταξίδευαν 154 επιβάτες.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, το πλοίο χτύπησε πιθανότατα σε παγόβουνο και πήρε γρήγορα κλίση. Οι επιβάτες, πάντως, κατάφεραν να επιβιβαστούν γρήγορα στις λέμβους και είναι σώοι.

Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση διάσωσης, στην οποία συμμετέχουν σκάφη της Αργεντινής και της Βρετανίας, ενώ στο σημείο σπεύδει ένα ακόμα κρουαζιερόπλοιο.

in.gr

Link to comment
Share on other sites

Οι επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου βρίσκονται σε σωσίβιες λέμβους.

Οι 154 επιβάτες και μέλη του πληρώματος του κρουαζιερόπλοιου Explorer που βυθίζεται ανοικτά των Νησιών Σέτλαντ στην Ανταρκτική απομακρύνθηκαν από το πλοίο και βρίσκονται σε σωσίβιες λέμβους, δήλωσε στο τηλεοπτικό δίκτυο του BBC ο εκπρόσωπος της βρετανικής ακτοφυλακής Αντι Κάτρελ.

Μόνο δύο αξιωματικοί του Explorer έχουν παραμείνει στο πλοίο, σύμφωνα με τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης.

Το ατύχημα συνέβη στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στις νότιες ακτές της Αργεντινής και την Ανταρκτική.

Πηγή : ΑΠΕ-ΜΠΕ-Γαλλ.Πρακτ

Link to comment
Share on other sites

Μιά φωτογραφια από το ναυάγιο. Η φωτογραφία είναι από μια από τις κάμερες του νορβιγικού κρουαζιερόπλοιου Nordnorge (πλοίου της Hurtigruten) που αυτή την εποχή δραστηριοποείται στην Ανταρκτική.

Links:http://www.hurtigruten.com/en/default.aspx

post-1038-128326970352_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Πόπο τραγική κατάσταση το πλοίο.

Σαν ένα σκουπίδι της θάλασσας που το έβγαλε έξω.

Ευτυχώς δεν υπαρχουν θύματα και

περιβαλοντική καταστροφή από λάδια του πλοίου (?)

Link to comment
Share on other sites

Προς αποφυγή παρεξήγησης, δεν πρόκειται για το Explorer της ROC, αλλά για αυτό το EXPLORER (1969).

Σημειωτέον ότι εκτός από τη μία φορά που προσέκρουσε σε ξέρα το 1972 και η οποία αναφέρεται στο Σουηδό, το πλοίο είχε προσαράξει άλλη μία φορά το 1979. Και τις δύο φορές το ατύχημα έγινε την ίδια ημέρα, παραμονή Χριστουγέννων.

Για όσους είναι προληπτικοί, κατά τον πρώτο απόπλου μετά την παράδοση του πλοίου από το ναυπηγείο, το πλοίο πήρε μαζί του έναν κάβο (!), στο ίδιο ταξίδι συγκρούστηκε με άλλο πλοίο στο Southampton και φθάνοντας στον προορισμό του στα Κανάρια είχε μερικά ακόμα παρόμοια συμβάντα με προσκρούσεις σε αποβάθρες και άλλα πλοία. Στις παραπάνω ατυχίες προστέθηκαν μεταξύ άλλων μηχανικά προβλήματα που διορθωθηκαν με "πατέντες" καθώς τα απαιτούμενα ανταλλακτικά υπήρχαν μεν στο πλοίο αλλά ήταν φορτωμένα με τρόπο που δε μπορούσαν να τα βγάλουν από τις συσκευασίες (!) ενώ συνέβησαν και διάφορα άλλα απίθανα π.χ. έσπασαν όλα τα πιάτα. Όλα αυτά συνέβησαν στο πρώτο ταξίδι (πριν καν ξεκινήσει δρομολόγια).

Ο ίδιος ο πλοίαρχος (ο τελευταίος) δήλωσε ότι περίμενε πως κάποια στιγμή θα συμβεί το μοιραίο στο πλοίο.

Φαίνεται όμως ότι το κοσμογυρισμένο αυτό πλοίο ξεπέρασε τις - πολλές - αρχικές ατυχίες και σίγουρα 38 χρόνια στις θάλασσες και μάλιστα σε τέτοια νερά κατά τα τελευταία χρόνια δεν είναι και λίγα...

Link to comment
Share on other sites

Ο senior πλοίαρχος του πλοίου είναι και ο διευθύνων σύμβουλος της GAP Shipping. Ήταν σε άδεια όπως φαίνεται. παρόλα αυτά κάτι που δεν έχει αγγίξει ακόμα τις επικεφαλίδες είναι ότι στις επικίνδυνες συνθήκες, η διάσωση έγινε σύμφωνα με το βιβλίο. Ούτε μύτη άνοιξε, ούτε κάποιος πανικός και όλα πήγαν καλά. Από την άλλη διαβάζω σήμερα για ακατάλληλες βάρκες και λοιπά αλλα θαύματα του safety, οποτε αναμονή να δούμε τι θα μας ορίσει αυτό το νέο ατύχημα.

Και πάλι συγχαρητήρια στους ναυτικούς που έκαναν την δουλειά τους μέχρι το τελευταίο λεπτό.

Link to comment
Share on other sites

οποτε αναμονή να δούμε τι θα μας ορίσει αυτό το νέο ατύχημα.
Πραγματικά, υπάρχει μεγάλος προβληματισμός από αυτό το ναυάγιο και από την ευκολία που βυθίσθηκε το πλοίο.

Όλοι αναρωτιούνται: που είναι τα ice-class, που είναι τα στεγανά, οι υδατοστεγείς θύρες κλπ.?

Και εγώ θα προσθέσω: τι θα είχε γίνει εάν είχε κακοκαιρία ή δεν είχε μόνο 150 επιβαίνοντες, αλλά 1500...όπως το Sea Diamond.

Και το αναφέρω, γιατί προσωπικά βρίσκω πολλές ομοιότητες στα 2 ναυάγια: πλοία ice-class, πρόσκρουση σε σταθερό αντικείμενο, μεγάλη κλίση, βύθιση μετά από μερικές ώρες κλπ.

Εύγλωττο -και αντιπροσωπευτικό αυτού του προβληματισμού- είναι το τελευταίο εξώφυλλο του FAIRPLAY.

.

post-31-128326970493_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Όπως σε κάθε ατύχημα που eoxume συζητήσει θέλω να υπογραμμίσω κάτι πριν μας πάριε η μπάλα του τύπου. Τα ice class, στοκχολμες, στεγανά, υδατοστεγείς, triple bottom, κόκκινα σωσίβια και ότι άλλο υπάρχει εκεί έξω δεν είναι για να μην βουλιάζει το πλοίο καθόλου, αλλα για να βουλιάξει όσο πιο αργά γίνετε ώστε να βγει ο κόσμος.

Τα πλοία, ειδικότερα τα παλαιότερα όπως αυτό, και πάντα όλα τα πλοία του κόσμου είναι σχεδιασμένα ώστε η πιο ευσταθή τους κατάσταση να είναι ανάποδα. Έτσι μονο επιτυγχάνεται η χωρητικότητα και η χαμηλή κατανάλωση και προώθηση του πλοίου.

Ναι είναι σίγουρο ότι μετά και από αυτό το ατύχημα, έχουμε 5 χρονια καινούργιων κανονισμών μπροστά μας. Ας ελπίσουμε να είναι αποτελέσματα σκέψεων και ίσως μια ματια για το τι έχει ήδη οριστεί/αλλάξει από την ναυπήγηση αυτού του πλοίου και τις τωρινές ναυπηγήσεις τέτοιου είδους.

Είπα τίποτα καινούργιο? όχι

Link to comment
Share on other sites

Να πω κάτι χωρίς να αλλάζει το νόημα του ΑΓΓΕΛΟΣ.

.. είναι για να αντέχει κατ'αρχάς στην ιδιαίτερη πλεύση με πάγους, και κατά συνέπεια έαν χτυπήσει να αποφευχθεί η βύθιση, και αν συμβεί το μοιραίο να γίνει τόσο αργά και χωρίς μεγάλες κλίσεις ώστε, όπου φύγει φύγει..

Τώρα, το ice class ;έχει διαβάθμηση ανάλογα με την περιοχή πλεύσης.

Ετσι και η ανάλογη ενίσχυση στα βρεχάμενα.

Στο λεχθέν ατύχημα δεν έχουμε πληροφόρηση σε ποιο σημείο χτύπησε το πλοίο.

Σίγουρα απο την ναυπήγηση του και μετά αρκετές βελτιώσεις υπάρχουν, και θεωρώ ότι θα πρέπει να έχουν γίνει και στο πλοίο. Βέβαια πάντα κάποιος κάνει λάθη, και το θέμα

είναι να μην επαναλαμβάνονται.

Συμπερασματικά, τα ίδια ισχύουν και για το ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ .

Υ.Γ

Οποιαδήποτε σκέψη γράφεται εδώ μέσα, έστω και ξαναειπωμένη έχει κάποια αξία. Περισσότερη γιαυτόν που την διαβάζει δεύτερη φορά... και ακόμα περισσότερη γιαυτόν που διαθέτει κάποιο χρόνο, να εμπλουτίσει τις γνώσεις του.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Το HMS Endurance, για λογαριασμό της Βρετανικής Υδρογραφικής Υπηρεσίας (UKHO), εντόπισε το ακριβές σημείο του ναυαγίου.

Το M/V Explorer "αναπαύεται" πλέον σε βάθος 1.130 μέτρα, καθισμένο σε επίπεδο βυθό.

Δείτε και την εντυπωσιακή απεικόνιση που έδωσαν τα ηχοβολιστικά. Ευτυχώς, το ναυάγιο είναι κενό επιβατών!

.

post-31-128326972025_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Το πόρισμα για τα αίτια του ναυαγίου ρίχνει όλες τις ευθύνες στον Σουηδό πλοίαρχο , που έκανε για πρώτη φορά αυτό το ταξίδι. Και όσοι έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την υπόθεση, μπορούν να διαβάσουν ολόκληρο το πόρισμα της Λιβερίας (κράτος σημαίας).

Εγώ από την πλευρά μου να ευχηθώ...κάποτε η Ελλάδα να μπορέσει να φθάσει στο επίπεδο της Λιβερίας...να εκδίδει πορίσματα σε 16 μήνες, και το κυριώτερο...να τα δίνει στη δημοσιότητα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...