Jump to content
Shipfriends

ΕΕN Ένωση Επιχειρήσεων Nαυτιλίας


Recommended Posts

Φυσικά και έγινε έξαλλη η ΕΕΝ με τη απόφαση του υπουργείου για την υπογραφή συλλογικής. Σε μια ακόμη απαράμιλλου κάλλους ανακοίνωση τα χώνει στο υπουργείο αποκαλώντας τους μεταξύ άλλων και τσάτσων του Βγενό.

Το κείμενο από τη Ναυτεμπορική:

Αντίδραση της ΕΕΝ για τις συμβάσεις Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ Παρασκευή, 31 Δεκεμβρίου 2010

Με ανοικτή επιστολή απαντά η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ), στην πρόθεση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη, να αναγνωρίσει στο Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) το δικαίωμα να υπογράφει συλλογική σύμβασης εργασίας για την ακτοπλοΐα.

Η ΕΕΝ με την επιστολή που υπογράφει ο πρόεδρός της Απόστολος Βεντούρης, επιτίθεται στον υπουργό εγκαλώντας τον μεταξύ άλλων ότι με την παρέμβαση του καθορίζει «νέους θεσμικούς ρόλους» για τον ίδιο.

Η ΕΕΝ δεν αναφέρθηκε μέχρι σήμερα στην επικυρωθείσα ΣΣΕ Πληρωμάτων Μεσογειακών Τουριστικών Επιβατηγών Πλοίων μεταξύ ΣΕΕΝ και ΠΝΟ αν και η Ένωσή μας αριθμούσε περισσότερα μέλη κρουαζιέρας και Ε/Γ πλοίων διεθνών πλόων. Για εμάς και την ΠΝΟ ο θεσμικός ρόλος ενός εκάστου και η ιστορία του χώρου είναι ιερά, φαίνεται όμως ότι εσείς έχετε νεωτερίιστικες αντιλήψεις, προστίθεται στην επιστολή.

Στη συνέχεια αναφέρεται στην αποχώρηση των εταιρειών ΑΝΕΚ και «Hellenic Seaways» από την ΕΕΝ, σημειώνοντας ότι «δεν προσχώρησαν όμως στο ΣΕΕΝ». «Και αν αύριο δηλαδή οι εταιρείες αυτές επιστρέψουν στην ΕΕΝ θα νομοθετήσετε εκ νέου...Και πόσο συχνά θα νομοθετείτε επί του θέματος αυτού; Θα το παρακολουθείτε επί ημερησίας, μηνιαίας, εξαμηνιαίας βάσεως ή κάπως αλλιώς» αναφέρεται στην επιστολή.

Σκληρή κριτική

Η ΕΕΝ θεωρεί επίσης ότι ο κ. Διαμαντίδης υποτιμά τα μικρομεσαία μέλη της ΕΕΝ που δραστηριοποιούνται σε όλη την Ελλάδα και αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της επιβίωσης και αναρωτιέται γιατί έρχεται «αρωγός στα αιτήματα της ΠΝΟ για αύξηση μισθών, επιδομάτων, δώρων και λοιπών παροχών και δεν λαμβάνετε υπόψη σας ουδόλως τις μειώσεις αποδοχών που έχουν υποστεί όλοι οι Έλληνες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα»;

Έχετε εγκεκριμένη ξεχωριστή εισοδηματική πολιτική από αυτή που υλοποιεί η κυβέρνησή σας; ʼλλως γιατί μόνος εσείς επιμένετε σε αυξήσεις μισθών, απειλώντας μάλιστα το προεδρείο της Ενώσεώς μας ότι « η πόρτα σας θα είναι κλειστή για εμάς» αν δεν υπογράψουμε άμεσα την ΣΣΕ, ερωτά τον υπουργό η ΕΕΝ.

Ακόμη αναφέρεται στην «κατά πληροφορίες σχεδιαζόμενη αποχώρηση της «Celebrity» από την Ελλάδα και ερωτά με εμφανές σκωπτικό ύφος εάν η εξέλιξη αυτή «εντάσσεται άραγε στην επιτυχή πολιτική σας για την παράδοση άνευ όρων της κοινοτικής κρουαζιέρας στα συμφέροντα κρουαζιεροπλοίων τρίτων χωρών».

Ο κ. Διαμαντίδης με την απόφασή του, τάσσεται με το μέρος της MIG και του προέδρου της Ανδρέα Βγενόπουλο εκτιμά η ΕΕΝ και υπενθυμίζει ότι «ο κ. Βγενόπουλος, το χατίρι του οποίου φαίνεται ότι κάνετε, είναι αυτός που έχει ασκήσει αγωγή εναντίον του πρωθυπουργού, κ. Γιώργου Παπανδρέου, δηλώνοντας μεταξύ άλλων ότι «εγώ είμαι υπηρέτης της MIG και των μετόχων της και εσείς είστε υπηρέτες του ελληνικού λαού. Επειδή εγώ είμαι λαός, είστε και δικός μου υπηρέτης. Όλοι πρέπει να λογοδοτούμε», που έχει αποκαλέσει τον συνάδελφό σας κ. Πάγκαλο σαχλαμάρα, τον συνάδελφό σας κ. Σηφουνάκη σκανδαλωδώς ανεπαρκή και, σαν να μην έφθανε αυτό, έχει αποκαλέσει και τους δύο συγκεντρωτικά ως Παγκαλοσηφουνάκηδες. Εκτός αν αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τον συμπαθείτε .... Ποτέ δεν ξέρει κανείς».

Ακτοπλοϊκό εισιτήριο

Επιπλέον εγκαλεί τον κ. Διαμαντίδη γιατί δεν έκανε καμία παρέμβαση ώστε το ακτοπλοϊκό εισιτήριο επιβάτου και φορτηγών αυτοκινήτων να χαρακτηρισθεί ως τουριστική υπηρεσία και να μειωθεί από 13% και 23% στο 6,5% και εκτιμά ότι «η αποδυνάμωση της ΕΕΝ (και ακόμη περισσότερο η τυχόν διάσπαση της ΕΕΝ) θα βοηθούσε την κυβερνητική πολιτική για το μνημόνιο και τις επιχειρησιακές συμβάσεις και ίσως σε αυτό να οφείλεται η σπουδή σας, πρέπει όμως να καταλάβετε και εσείς ότι ούτε η ΕΕΝ ούτε και η ΠΝΟ θα έπεφταν σε μια τόσο προφανή παγίδα».

Δείξτε φειδώ στο τι ανακοινώνετε και στο τι λέτε και εξετάστε λεπτομερώς τι εισηγήσεις σας προσκομίζουν γιατί τελικά θα μείνετε στην ιστορία της επιβατηγού ναυτιλίας ως ο υπουργός που η υπογραφή του «κοσμεί» κάθε αμφιλεγόμενο έγγραφο, καταλήγει η επιστολή.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τις προτάσεις τους για την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα παρουσίασαν στην αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας τα μέλη της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ).

Ο πρόεδρος της ΕΕΝ, Απόστολος, Βεντούρης ανέπτυξε προφορικά τις προτάσεις της Ενώσεως, για τη συνολική επίλυσή τους.

Αναλυτικά οι 17 θέσεις της Ένωσης:

1. Κατάργηση όλων των μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων και εξομοίωση του ΦΠΑ των Φ/Γ αυτοκινήτων με αυτή των επιβατών από 23% σε χαμηλότερο ποσοστό καθ΄ ότι τα μεταφερόμενα αγαθά είναι είδη πρώτη ανάγκης και όχι είδη πολυτελείας.

2. Επανεξέταση της δεκάμηνης υποχρεωτικής απασχόλησης πληρωμάτων και εξέταση νομοθέτησης συστήματος επιδότησης των εισφορών προς ΝΑΤ (εργαζομένων - πλοιοκτητών) κατά τα πρότυπα των Ελληνικών κρουαζιερόπλοιων και νομοθέτηση συστήματος εταιρικού ναυτολογίου για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες δρομολογιακών πλοίων (ελεύθερα και επιδοτούμενα).

3. Δυνατότητα παράλληλης εποχικής δρομολόγησης και στελέχωσης πλοίου (Ro-Ro - ταχύπλοο - συμβατικό) κατ΄ ελάχιστον για 4 μήνες ετησίως για τα δρομολογημένα πλοία σε γραμμές που εξυπηρετούνται από άλλα πλοία σε 10μηνη βάση.

4. Δυνατότητα 5μηνης δρομολόγησης ταχυπλόων πλοίων ετησίως με ισόχρονη στελέχωσή τους.

5. Κατάργηση του ΠΔ 177/74 περί οργανικών συνθέσεων και εφαρμογή συστήματος safe manning για τα επιβατηγά πλοία υπό Ελληνική σημαία κατά τα διεθνή πρότυπα.

6. Απελευθέρωση ναυλολογίου για όλους τους προορισμούς πλην αυτών που καλύπτονται με Συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας(Δρομολόγια Αγόνων Γραμμών).

7. Κατάργηση υποχρεωτικών εκπτώσεων για τις γραμμές που δεν λειτουργούν βάσει συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας.

8. Ενεργός συμμετοχή της ΕΕΝ και ουσιαστική διαβούλευση πριν την διαμόρφωση προτάσεων και αποφάσεων που αφορούν την λειτουργία των πλοίων, την βελτίωση των ακτοπλοϊκών μας συγκοινωνιών και την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζονται σήμερα.

9. Απλούστευση διαδικασιών έκδοσης αποφάσεων και κατάργηση των «ΑΠΟΔΟΧΩΝ ΔΗΛΩΣΗΣ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΣΗΣ» ως έχουν σήμερα.

10. Η λειτουργία μιας ελεύθερης ακτοπλοϊκής αγοράς. Τροποποίηση του Ν. 2932/01 και πλήρης εναρμόνιση του θεσμικού μας πλαισίου με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92.

11. Αναμόρφωση ΚΔΝΔ (κατάργηση ποινικοποίησης ακτοπλοΐας).

12. Μείωση του ΦΠΑ επί των εισιτηρίων επιβατών 13% και οχημάτων 23% που ισχύουν σήμερα στα επιτρεπόμενα ελάχιστα όρια ΦΠΑ της Ε.Ε. 5% και 15% αντίστοιχα ή ένταξη του ΦΠΑ ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στο 6,5% των τουριστικών υπηρεσιών.

13. Αντιμετώπιση προβλημάτων και εξεύρεση λύσεων σχετικά με την περιορισμένη προσφορά ναυτικής εργασίας και την ανάγκη αναβάθμισης της ναυτικής εκπαίδευσης.

14. Καθιέρωση συστήματος αυτόματης αναπροσαρμογής τιμών εισιτηρίων σε γραμμές δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενα) και υιοθέτηση δικαίου συστήματος ρήτρας καυσίμου.

15. Αναβάθμιση και βελτίωση των λιμενικών μας υπηρεσιών και ευκολιών λιμένων σε ευρωπαϊκά πρότυπα.

16. Κατάργηση του Κανονισμού Ενδιαίτησης ΠΔ 101/95.

17. Ίση μεταχείριση των ακτοπλοϊκών εταιρειών και αντικειμενική αντιμετώπιση των αιτημάτων τους βάσει προδιαγεγραμμένων κανόνων συμπεριφοράς. Ίσες ευκαιρίες, δικαιώματα και υποχρεώσεις ακτοπλοϊκών εταιρειών με λοιπές εταιρίες μέσων μαζικής μεταφοράς.

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Πρόεδρος της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας επανεξελέγη ο Απόστολος Βεντούρης, μετά από Γενική Συνέλευση της Ένωσης.

Το ΔΣ της Ενωσης έχει ως εξής:

1. Πρόεδρος Απόστολος Βεντούρης

2. Α΄ Αντιπρόεδρος Ακτοπλοΐας Αντώνης Αγαπητός

3. Β΄ Αντιπρόεδρος Κρουαζιεροπλοίων Αιμίλιος Ποταμιάνος

4. Γ΄ Αντιπρόεδρος Ε/Γ-Ο/Γ εξωτερικού Εμμανουήλ Γαλανάκης

5. Δ΄ Αντιπρόεδρος Πορθμείων Θεολόγος Παναγιωτάκης

6. Ε΄ Αντιπρόεδρος Φορτηγών Οχηματαγωγών Ιωάννης Αβραντίνης

7. Στ΄ Αντιπρόεδρος Ε/Γ τουριστικών Αντώνης Βαμβακίδης

8. Ζ΄ Αντιπρόεδρος Ημερόπλοιων Δημήτρης Τριανταφύλλου

9. Γενικός Γραμματέας Αδαμάντιος Κρασανάκης

10. Ταμίας Ευάγγελος Βεντούρης

11. Μέλος Νικόλαος Κάρδαρης

12. Μέλος Εμμανουήλ Γαλανός

13. Μέλος Αθανάσιος Κλένης

14. Μέλος Αθανάσιος Τζιαμουράνης

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Link to comment
Share on other sites

Η επιστροφή...

Το νέο από τα παραπάνω, είναι βέβαια η επιστροφή της ΑΝΕΚ & HSW στην Ένωση. Ας δούμε πως το σχολιάζει η Ναυτεμπορική:

Στο διευρυμένο διοικητικό συμβούλιο εξελέγησαν και πάλι οι Αντώνης Αγαπητός εκ μέρους της Hellenic Seaways ως Α΄ Αντιπρόεδρος Ακτοπλοΐας και ο Μανώλης Γαλανάκης από την ΑΝΕΚ ως Γ΄ Αντιπρόεδρος Ε/Γ-Ο/Γ εξωτερικού. Και οι δυο εταιρείες ελέγχονται όπως είναι γνωστό από τον κ. Γιάννης Βαρδινογιάννη. Επισημαίνεται ότι οι και οι δύο είχαν αποχωρήσει από το διοικητικό συμβούλιο της ΕΕΝ και την Ένωση την Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου του 2010, χωρίς όμως ποτέ να ανακοινώσουν επισήμως τους λόγους παραίτησής τους.

Σημειώνεται ότι ΑΝΕΚ και Hellenic Seaways εκπροσωπούν πάνω από το 70% των ψήφων στην ΕΕΝ. Με την αποχώρησή τους η ΕΕΝ είχε αποδυναμωθεί, ενώ το «αντίπαλο δέος» ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) στον οποίο βαρύνοντα ρόλο έχει ο όμιλος Attica Group και δευτερευόντως η Minoan Lines εκπροσωπούσε τότε το μεγαλύτερο μέρος του ακτοπλοϊκού στόλου (Attica, Minoan Lines Aegean Speed Lines).

Με την επιστροφή των δύο εταιρειών στην ΕΕΝ και δεδομένης της αποχώρησης στο μεταξύ της Aegean Speed Lines από τον ΣΕΕΝ (διαφώνησε με τη σύμβαση που υπέγραψε ο ΣΕΕΝ με την ΠΝΟ το θέμα της εκπροσώπησης επανέρχεται στην επικαιρότητα.

Η επαναδραστηριοποίηση του διδύμου ΑΝΕΚ-Hellenic Seaways στην ΕΕΝ εκτιμάται ότι σηματοδοτεί νέα δεδομένα και σε ό,τι αφορά τη συλλογική εκπροσώπηση της ακτοπλοΐας από ένα φορέα. Κατ' ορισμένους η εξέλιξη αυτή σημαίνει ότι εξέλιπαν πλέον οι λόγοι για αποστασιοποίηση του κ. Βαρδινογιάννη από την ΕΕΝ και κυρίως τον πρόεδρό της Απόστολο Βεντούρη, ο οποίος στο πρόσφατο παρελθόν είχε εξαπολύσει σκληρή επίθεση τόσο στον ΣΕΕΝ όσο και στην Attica Group.

Σημειώνεται ότι η αποχώρηση των δυο εταιρειών από την ΕΕΝ είχε γίνει αφότου ο κ. Πέτρος Βέττας διευθύνων σύμβουλος της Attica Group είχε καλέσει ονομαστικά τον κ. Βαρδινογιάννη να πάρει θέση για τις επιθέσεις Βεντούρη. Ανεξαρτήτως πάντως των σεναρίων που ακούγονται στον Πειραιά όλοι οι παράγοντες της ακτοπλοΐας συμφωνούν ότι τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ακτοπλοϊκός κλάδος επιβάλλουν μία όσο το δυνατόν πιο κοινή στάση απέναντι στην πολιτεία.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Έντονες αντιδράσεις από την ΕΕΝ για την κύρωση της σύμβασης, μεταξύ ΣΕΕΝ και ΠΝΟ Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, πληρωμάτων ακτοπλοϊκών πλοίων για τα έτη 2010 -2011 και ήδη την προωθεί προς δημοσίευση σε ΦΕΚ.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

προχωρα το θεμα

Τις επόμενες ημέρες ξεκινούν και επίσημα οι διεργασίες ανάμεσα στα διοικητικά συμβούλια της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), προκειμένου να προχωρήσουν στην ίδρυση μίας ένωσης που θα εκπροσωπεί το σύνολο των ναυτιλιακών εταιρειών του κλάδου στη χώρα.

enet.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ενιαίος φορέας εκπροσώπησης της ακτοπλοΐας

Προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα εκπροσώπησης της ακτοπλοΐας. Χθες συνεδρίασαν ξεχωριστά τα διοικητικά συμβούλια της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) τα οποία συζήτησαν τις διαδικασίες συγχώνευσης των δυο φορέων.

Ο νέος φορέας θα προέλθει από την απορρόφηση της ΕΕΝ από τον ΣΕΕΝ. Το διοικητικό συμβούλιο της ΕΕΝ αποφάσισε χθες να πραγματοποιήσει γενική συνέλευση των μελών της στις 5 Αυγούστου με θέμα ημερήσιας διάταξης την έγκριση τροποποίησης του καταστατικού λόγω συγχώνευσης ΕΕΝ και ΣΕΕΝ. Ανάλογη απόφαση έλαβε και ο ΣΕΕΝ.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά αποφασίσθηκαν μεταξύ άλλων ότι μέλη του νέου φορέα θα είναι πλοιοκτήτριες ή διαχειρίστριες εταιρείες που έχουν επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία της ακτοπλοΐας, επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία διεθνών πλόων, πλοία κρουαζιέρας και φορτηγά οχηματαγωγά πλοία με ελληνική ή κοινοτική σημαία καθώς και με τρίτη σημαία (μη κοινοτική) εφόσον αυτά είναι ελληνικών η κοινοτικών συμφερόντων. Στην περίπτωση αυτή θα απαιτείται ωστόσο ομόφωνη απόφαση του διοικητικού συμβουλίου.

Επίσης συμφωνήθηκε το διοικητικό συμβούλιο του νέου σωματείου να είναι 14μελές με την ψήφο του προέδρου να μετρά διπλά σε περίπτωση ισοψηφίας. Στο διοικητικό συμβούλιο η ακτοπλοΐα θα εκπροσωπείται με πέντε μέλη, τα ταχύπλοα με ένα μέλος, ενώ τρία μέλη θα έχουν οι εταιρείες που εκπροσωπούν διεθνείς πλόες. Επίσης με τέσσερα μέλη θα εκπροσωπείται η κρουαζιέρα ενώ με ένα μέλος η κατηγορία "φορτηγά-οχηματαγωγά".

Να σημειωθεί ότι κάθε πρόεδρος θα έχει δικαίωμα εκλογής μόνο δυο συνεχόμενων θητειών ενώ για δυο θητείες ο πρόεδρος θα προέρχεται από τον κλάδο των ferries (ακτοπλοΐα και διεθνείς πλόες) και για μία θητεία από τον κλάδο της κρουαζιέρας.

Σε ό,τι αφορά την εκπροσώπηση και το δικαίωμα ψήφου των μελών του νέου σωματείου προτείνεται ένα μεικτό σύστημα με βάση υπολογισμού τους κόρους αλλά και τη χωρητικότητα επιβατών.

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...