Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Είχα ταξιδέψει για το Ρέθυμνο με το Πρέβελη, όπως το έλεγαν τότε, επί Ρεθυμνιακής, με πλοίαρχο τον καπτά Γιώργο Κολυδά, την περίοδο που είχε πρωτοέρθει στην Ελλάδα και ήταν, για τα δεδομένα της εποχής, ένα εξαιρετικό πλοίο.

Θα ήθελα να προσθέσω στη συζήτηση που τακτικά κάνουμε για τη συγκεκριμένη γραμμή και το θέμα του τοπικισμού, που ήταν αρκετά ισχυρός εκείνη την περίοδο. Πολύ δύσκολα Χανιώτης θα ταξίδευε με Μινωικές, πολύ δύσκολα Ηρακλειώτης με ΑΝΕΚ.

Έτσι, και η ίδρυση της Ρεθυμνιακής ήταν αποτέλεσμα και του έντονου τοπικισμού που υπήρχε τότε και της "πικρίας" των κατοίκων του Ρεθύμνου που δεν είχαν απευθείας σύνδεση με τον Πειραιά, όπως είχε αναφέρει πολλές φορές και ο πρόεδρος της Ρεθυμνιακής, αείμνηστος Γιάννης Χαλκιαδάκης. 

Προφανώς και ο τοπικισμός δεν ήταν ο μοναδικός παράγοντας, αλλά ήταν αρκετός για την κινητοποίηση των κατοίκων. Ήταν όμως και άλλες εποχές, ίσως και πιο ρομαντικές, εμείς οι "σιτεμένοι" ευτυχώς τις προλάβαμε. 

Το 2023, μόνο εμείς οι καραβολάτρες παραμένουμε ρομαντικοί και ίσως και ελαφρώς "κουζουλοί" για να χρησιμοποιήσω και μια ωραία κρητική λέξη από το νησί του @JTEDimandix. Κατά τη γνώμη μου, δεν είναι κακό να συζητάμε, έστω και συχνά, διάφορες εκδοχές για την ενεργοποίηση της γραμμής, όπως και άλλων γραμμών άλλωστε. 

Προσωπικά πιστεύω ότι για να έχει επιτυχία μια νέα προσπάθεια για το Ρέθυμνο, αυτή θα πρέπει να περιλαμβάνει καθημερινή σύνδεση, πιθανώς με άλλο ένα ενδιάμεσο λιμάνι, ώστε να δημιουργηθεί η "συνήθεια" για τον επιβάτη και τις μεταφορικές.

Προφανώς, έτσι όπως είναι τα πράγματα, μιλάμε για σενάριο επιστημονικής φαντασίας στο οποίο βρίσκονται κάποιοι "κουζουλοί" με αρκετά κεφάλαια και, πιθανώς, τη διάθεση να "ματώσουν" και λίγο κατά τα πρώτα δυο χρόνια, έχοντας επιλέξει, βέβαια, και τα κατάλληλα πλοία (τώρα, που θα τα βρουν δεν ξέρω). 

Πάντως, η επιλογή του Αρκάδι και του Πρέβελη ήταν επιτυχημένες επιλογές για τη συγκεκριμένη γραμμή, τη συγκεκριμένη εποχή.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 554
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Εύστοχη η τοποθέτηση σου @Z.Gk. Μερικές λεπτομέρειες ακόμη

1. Ο τοπικισμός που ανέφερες υπάρχει και σήμερα (Αν και με λιγότερη πόλωση) και μάλιστα εκτός Κρήτης (Οι Σίφνιοι με την ASL, οι Σκύριοι με τον Αχιλλέα, κλπ).

2. Κι απ' ευθείας μια χαρά θα δούλευε, όπως απεδείχθη άλλωστε και στην παλιά καλή εποχή της γραμμής. Για ενδιάμεσο θα δούλευε ένα μόνο νησί στο οποίο θα καθόταν ελάχιστο χρόνο (ίσα να φορτώσει και να ξεφορτώσει) και σίγουρα όχι πάνω από 45λεπτά η καθυστέρηση, αλλιώς πας Χανιά. Θα μπορούσε και να γίνει προέκταση του Elite Jet από Σαντορίνη αλλά ποιος θα το άντεχε  (Και ψυχικά, και σωματικά, και οικονομικά).

3. Όντας κι εγώ "κουζουλός" Ρεθυμνιώτης, μπορώ να σου πω ότι κατ' εμέ δεν είναι τόσο πρόβλημα το ενδιαφέρον από εταιρείες ή ο μεταφορικός όγκος του Ρεθύμνου. Νομίζω ότι απλά δεν περισσεύουν πλοία. Μόνο τώρα που το Πρέβελης έφυγε από την ASL με μια επισκευή για καλύτερη ταχύτητα και ανακαίνιση εσωτερικού α-λα Βενιζέλος μπορεί να σταθεί (Αν στέκεται το Κρήτη 2 στο Ηράκλειο με τα παλάτια). Αλλά όπως είπες φτάνει την επιστημονική φαντασία.

Περιττό να πω ότι δεν μου αρέσει να κουράζω τους πάντες με το Ρέθυμνο. Και ναι, η υπερ-ανάλυση που κάναμε είναι σουρεαλιστικά μεγάλη. Αλλά παρατηρώ σε ορισμένα μέλη μας μια "απάθεια" προς το Ρέθυμνο και το πρόβλημά του, ενώ κάλλιστα η συζήτηση θα είχε τελιώσει με το απλούστατο "Δεν υπάρχει πλοίο που να περισσεύει και οι συνθήκες δεν ευνοούν αγορά νέου". 

Μακάρι, πάντως, μια μέρα, να ξαναδώ τον τόπο μου να έχει σύνδεση (Όπως ξαναπέκτησε η Κύπρος) αν όχι από κάποια τοπική εταιρεία, από οποιαδήποτε ενδιαφερθεί.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
15 minutes ago, cyclades_shipping said:

Έχουμε αναφερθεί πολλάκις φορες ότι είναι σχεδόν απίθανο να ξαναμπεί βαπόρι στη γραμμή Πειραιάς - Ρέθυμνο.

Σχεδόν αλλα όχι εντελώς. Επίσης η ΑΝΕΚ έχει αλλάξει δοιήκηση. Και μην αρχίσετε πάλι την καραμέλα "Δεν είναι ανταγωνιστική η Πρεβελάρα" το Κρήτη 2 δηλαδή πως στέκεται ενάντια στα παλάτια που είναι και στο ίδιο λιμάνι; Επίσης αν σας φαίνεται χαζό να "χτυπήσουν τους εαυτούς τους" απλα ας μειωσουν το πρωτόκολλο του Έλυρος. 

Link to comment
Share on other sites

Αν και επαναλαμβανόμαστε πραγματικα πιστεύεις ότι αν η κάθε Attica έκρινε κερδοφόρα την γραμμή δεν θα δρομολογούσε πλοιο ;

Edited by proud_ionian
μεταφορά
Link to comment
Share on other sites

Κι αν δεν τις περίσσευαν πλοία; Θέλω να πω ότι τώρα που περισσεύει η Πρεβελάρα είναι η τέλεια ευκαιρεία.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...