Jump to content
Shipfriends

bas

eMembers
  • Posts

    224
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. H πλώρη ήταν τέτοια, το χρώμα όμως πιο σκούρο και θυμάμαι το όνομα Λέσβος. Αλλά ήμουν 11 χρονών. Μπορεί να ήταν και αυτό.
  2. Δεν ξέρω, δεν μπορώ να πω πολλά παραπάνω. Είχαμε πάει τότε διακοπές με τους γονείς μου και το είδα. Δεν έχω σχέση με την περιοχή. Αλλά θυμάμαι κάτι σχόλια, ότι ο κόσμος το θεωρούσε πιο αργό από όλα τα άλλα. Από την άλλη πόσα αυτοκίνητα έπαιρναν οι τότε παντόφλες ? Μήπως δεν έφταναν τον Αύγουστο να εξυπηρετήσουν τον κόσμο ?
  3. To 1970 το Α/Γ Λέσβος εκείνης της εποχής έκανε δρομολόγια Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα το καλοκαίρι γιατί δεν έφταναν τα άλλα 2 πλοία - παντόφλες που υπήρχαν τότε για την κίνηση, αλλά έλεγαν ότι πήγαινε αργά... Δεν τα θυμάμαι καλά, παιδάκι τότε, αλλά το γκρί πλοίο ξεχώριζε από τα 2 άσπρα.
  4. Το ταχύπλοο θα μπορούσε να εξυπηρετήσει τον επιβάτη χωρίς αυτοκίνητο, ακόμα και ένα που θέλει να πάει μία βόλτα το ΣΚ στα Στύρα ή στο Μαρμάρι ή στην Κάρυστο. Τα 2 - 3 δρομολόγια του Εύβοια Στάρ δεν δείχνουν κάτι ιδιαίτερο. Δηλαδή η Αίγινα και το Αγκίστρι έχουν τόσο περισσότερο κόσμο από ότι η Καρυστία για εκδρομή του ΣΚ ή και ημερήσια ? Στα Στύρα το πρόβλημα είναι η τιμή του αυτοκινήτου με τα 20 ευρώ. Η τιμή του επιβάτη των 6 ευρώ, δεν είναι τόσο θέμα. Αντε να πάει στα 5 ευρώ. Θα έπρεπε ο οδηγός να είναι μέσα στην τιμή του αυτοκινήτου τουλάχιστον.
  5. H πρόταση του Εύβοια Μετά δεν ορίζει την θέση του ντόκου. Προφανώς είναι θέμα μελέτης των μηχανικών, ως προς τις δυνατότητες πρόσβασης και στάθμευσης, αλλά και της προστασίας από τους βόρειους ανέμους που φυσούν συνήθως. Η ευκολία είναι ότι υπάρχει ήδη δρόμος προς το Τηγάνι, οπότε θέλει μόνο βελτίωση και διαπλάτυνση, ενώ είναι σε περιοχή με μηδενικό σχεδόν κόστος απαλλοτρίωσης και παραμένει μόνο το τελευταίο χλμ της πρόσβασης στην θέση του νέου ντόκου. Για τα αμφίπλωρα δεν γνωρίζω κάτι, αφού δεν είμαι ναυτικός, αλλά σε παλιές συζητήσεις που είχα με εργαζόμενους της γραμμής Ωρωπού Ερέτριας, για μεταφορά της γραμμής στους Αγίους Αποστόλους και στην Αμάρυνθο, ή στον Κάραβο, μου είχαν πει ότι πιάνει καιρός και θα δυσκολεύονταν οι παντόφλες. Βέβαια βλέπουμε ότι για τα Στύρα δεν έχουν θέμα οι κλασσικές παντόφλες. Εδώ να θυμίσω ότι υπήρχε παλιά τέτοια γραμμή, από Αγίους Αποστόλους για Κάραβο, όταν πρωτοάνοιξε το δρομολόγιο με πλοίο, αφού η Κακιά Σκάλα, ανάμεσα Αμάρυνθο και Αλιβέρι, φτιάχτηκε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 από την ΜΟΜΑ και την δεκαετία του 50 είχε πέσει λεωφορείο του ΚΤΕΛ στην θάλασσα εκεί που είναι το εκκλησάκι σήμερα και είχε πνιγεί πολύς κόσμος. Το google earth πάνω ακριβώς στην γραμμή που έχει σχεδιάσει για την πορεία, βγάζει 7 νμ περνώντας μέσα από τα νησάκια. Το ότι έγραψα 7,5 τόσο το θυμόμουν, δεν το είχα μετρήσει εκείνη την στιγμή. Η ουσία είναι ότι κάνει 45 λεπτά και βγαίνει μέσα στον κόσμο που κάνει μπάνιο, σε στενό ντόκο, με τραπεζάκια δίπλα και τα φορτηγά να προσπαθούν να περάσουν μέσα από αυτά και τον οικισμό. Αλλωστε όπως γράφεις, υπάρχει ήδη μελέτη να πάει λίγο πιο δίπλα, δεν ξέρω ακριβώς που, δεν έχω δει το σχέδιο, το σημείο που θα δένουν τα πλοία, ώστε ακριβώς να μειωθεί η μεγάλη κυκλοφοριακή επιβάρυνση που έχει η περιοχή. Τα 2 χλμ είναι η απόσταση ανάμεσα στην άκρη της ΝΒΝΕ και το κομμάτι που θα αρχίζει να καλύπτει το κύμα η Καββαλιανή, είναι λίγο παραπάνω κοντά στα 3 χλμ. Αυτό είναι το σημείο που έχει καιρό και δεν ξέρω αν επηρεάζει τα αμφίπλωρα, αν και μάλλον και το Ρίο - Αντίρριο έχει συχνά πιο δυνατή θάλασσα.
  6. Πιο λογικό θα ήταν ένα ταχύπλοο μόνο για επιβάτες, να έκανε διαδρομές Στύρα - Μαρμάρι ή και Κάρυστο από Ραφήνα που έχει καλή συγκοινωνία.
  7. Μετά τις φωτιές στην Βόρεια Εύβοια, ιδρύθηκε η επιτροπή Μπένου και βγήκε μία μεγάλη μελέτη με τον τίτλο Εύβοια Μετά. Εκεί οι μελετητές στο θέμα των δρόμων, επειδή γνωρίζουν ότι αυτοί καθυστερούν πολλά χρόνια, ακόμα και αν είναι μικρές διαδρομές, όπως παρακάμψεις χωριών ή πόλεων, πρότειναν εναλλακτικές. Επειδή όπως πολύ σωστά ειπώθηκε η Εύβοια έκανε την βλακεία, να πάει στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, αντί στην Περιφέρεια Αιγαίου όπου και ανήκει, ενώ η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, επειδή γεωγραφικά της ανήκει η βιομηχανική περιοχή Οινοφύτων, φαίνεται στις πλούσιες περιφέρειες. Ετσι εμείς στην Εύβοια είμαστε διπλοριγμένοι. Και πλούσιοι λόγω των Οινοφύτων και στεριανοί, ενώ είμαστε νησί. Οι μελετητές λοιπόν επειδή ξέρουν οι περιφερειακοί Χαλκίδος, Βασιλικού, Ερέτριας και Αλιβερίου, θα κάνουν πολλά χρόνια για να φτιαχτούν, πρότειναν να γίνει πολύ γρήγορα και πολύ εύκολα η σύνδεση Αγίας Μαρίνας - Μακρυλαίμι, για προφανείς λόγους, για την εξυπηρέτηση της ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ. Δηλαδή από Αμάρυνθο μέχρι Κύμη και Σκύρο. Κάποιοι προσπερνάνε εύκολα το μεγάλο κόστος και τα αραιά και μη τακτικά δρομολόγια της γραμμής Αγία Μαρίνα - Στύρα, συν την κίνηση για τα Στύρα, ενώ ούτε ο Αλμυροπόταμος είναι λύση, ούτε πρέπει τα πλοία τον 21ο αιώνα είδικά οι παντόφλες που δεν θέλουν και σοβαρές υποδομές στην θάλασσα, να είναι μέσα στα σπίτια, γιατί επιβαρύνεται ο αστικός ιστός από την οδική κυκλοφορία. Το ότι κάποιοι ζούν ακόμα 50 χρόνια πίσω, αυτό δεν αφορά τους μηχανικούς που μελετούν τα έργα, αλλά τους αφορούν μόνο οι σύγχρονες προδιαγραφές. Προφανώς δεν μπορούμε να αλλάξουμε τα υπάρχοντα λιμάνια, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα συνεχίσουμε να κάνουμε με τον αρχαίο τρόπο. Πάμε τώρα στα οικονομικά. Ωρωπός Ερέτρια ένα ζευγάρι και το αυτοκίνητο είναι 13 ευρώ, για μία διαδρομή 4 νμ. Αγία Μαρίνα Στύρα, ή Αλμυροπόταμος είναι 32 ευρώ για μία διαδρομή 7,5 νμ. Εξωπραγματική τιμή που εκμεταλλεύεται τους κατοίκους της νότιας Εύβοιας. Αν δε σταθούμε στην συχνότητα των δρομολογίων, κάθε μισή ώρα από το πρωί μέχρι το βράδυ ο Ωρωπός, 7-9 δρομολόγια ημερησίως τα Στύρα. Το Μακρυλαίμι είναι όπως και η Αγία Μαρίνα εκτός οικισμού, άρα εύκολη και γρήγορη πρόσβαση και ευκολία στάθμευσης. Η απόσταση είναι λιγότερο από ένα νμ μεγαλύτερη από του Ωρωπού, άρα βγαίνει στην μισή ώρα το δρομολόγιο με φόρτωση σε αμφίπλωρο. Οπότε ακόμα και με 17 ευρώ κόστος, θα είναι το ίδιο με τον Ωρωπό αφού δεν έχεις διόδια, που έχει ο Ωρωπός. Εμείς λοιπόν της Κεντρικής Εύβοιας, με δρομολόγια ανά 30 - 45 λεπτά, να θυμίσω ότι παλιά στο Ωρωπός - Ερέτρια δούλευαν 4 πλοία στην βάρδια, 2 ταξίδευαν και 2 φόρτωναν, πριν τα αμφίπλωρα και ανά ώρα εκτός σεζόν τις καθημερινές, είναι σίγουρο ότι θα πηγαίναμε από αυτήν την γραμμή, γιατί θα γλυτώναμε 50 δύσκολα χλμ που κάνεις μία ώρα για να τα διανύσεις. Το μόνο πιθανό θέμα, είναι αν τα αμφίπλωρα έχουν κάποιο θεματάκι στα 2 χλμ του περάσματος από την Αγία Μαρίνα που πιάνει καιρός. Δεν ξέρω, δεν σχολιάζω, απλώς ρωτάω. Στο οικονομικό κομμάτι, τα 50 χλμ καυσίμου είναι κάπου 5-6 ευρώ και άλλα 4 τα διόδια, είμαστε στα 10 ευρώ, ενώ μπορείς και να γλυτώσεις και αυτά της Αττικής οδού για κάποιους, οπότε πάμε στα 12,5 ευρώ. Αρα τα 5-7 ευρώ παραπάνω δεν είναι μεγάλο ποσό για το όφελος ποιότητας και ξεκούρασης στην διαδρομή. Αν λοιπόν είναι συχνά τα δρομολόγια, τότε χωρίς άγχος θα βάλεις μία ώρα Αθήνα - Αγία Μαρίνα, και μετά θα είσαι σε 20 λεπτά στα Λέπουρα. Και μισή ώρα διαδρομή με το πλοίο. Σύνολο 1.50 και μετά άλλα 5 λεπτά σύνολο 1.55 το Αλιβέρι, 15 λεπτά σύνολο 2.05 η Αμάρυνθος και 20 λεπτά σύνολο 2.10 η Παραλία Κύμης. Σήμερα το καλοκαίρι θέλεις 1.20 - 1.30 για την Αμάρυνθο, 1.30 - 1.40 για το Αλιβέρι και 2.10 - 2.20 για την Κύμη, χωρίς στάση με άγχος για να προσπεράσεις τα φορτηγά.
  8. Ντόκος για αμφίπλωρα, δεν είναι κάτι το δύσκολο να γίνει. Πιο μεγάλο κόστος και σημασία θα έχει η χερσαία ζώνη πρόσβασης και ο δρόμος. Αλλωστε και στον Ωρωπό ο σημερινός ντόκος είναι πολύ μεγαλύτερος από τον παλιό, ενώ στην Ερέτρια δεν έχει αλλάξει κάτι σημαντικό. Ο λόγος είναι ότι τα πλοία όπως και στα Στύρα βγαίνουν μέσα στον οικισμό, σε μια λογική του 1960 που υπήρχε κόσμος που πήγαινε με τα πόδια, ενώ στην πράξη είναι πέρασμα για αυτοκίνητα. Κάποτε στην Ερέτρια, εποχές 60 και 70, είχα μετρήσει μέχρι και 14 παντόφλες αραγμένες. Η ουσία είναι ότι μετά την πρόσφατη προ εβδομάδος δήλωση του πρωθυπουργού ότι μέχρι το 2028 θα έχει ολοκληρωθεί η παράκαμψη Χαλκίδας και αυτή του Βασιλικού, σημαίνει ότι κέντρο Αθήνας - Ερέτρια, θα πέσει στην μία ώρα. Σήμερα σε καθημερινή χωρίς πήξιμο εξόδου, από το Χαλάνδρι μέσω Αττικής οδού κάνω την είσοδο στην Γέφυρα στην Χαλκίδα 40 λεπτά και την Ερέτρια σε μία ώρα με νόμιμες ταχύτητες. Αυτό θα κατέβει 10 λεπτά εύκολα. Δυστυχώς δεν μπορείς να μην υπολογίσεις τουλάχιστον 1 ώρα μέχρι τον Ωρωπό για να είσαι σίγουρος ότι θα προλάβεις το πλοίο, επειδή έχεις και το πέρασμα από τις καφετέριες του Ωρωπού, που είναι απρόβλεπτο. Με μισή ώρα χρόνο περάσματος, αυτός που θα πηγαίνει από Χαλκίδα θα έχει φτάσει στα Λέπουρα χαλαρά και θα έχει και 5 ευρώ στην τσέπη του. Για μένα μόνο η επιλογή της Αγίας Μαρίνας - Μακρυλαίμι, που θα έφερνε κόστος και χρόνο Ωρωπού - Ερέτριας στην γραμμή, ενώ η κατασκευή του ντόκου είναι πανεύκολη, χρειάζεται μόνο 1 χλμ νέος δρόμος και διαπλάτυνση του αγροτικού που υπάρχει, σε περιοχή με μηδενικό κόστος απαλλοτρίωσης, θα ήταν η καλύτερη λύση, για αυτό άλλωστε και την πρότειναν οι μελετητές του Εύβοια μετά. Γιατί μπορεί ο χρόνος για την κεντρική Εύβοια να μην ήταν τόσο λιγότερος, αλλά θα γλύτωνε κάποιος τα διόδια και τον πολύ δύσκολο και επικίνδυνο δρόμο Χαλκίδα - Λέπουρα, που πας με πολύ χαμηλή ταχύτητα. Αντίθετα από Λέπουρα μέχρι Κάρυστο, εκτός από κάποια κομμάτια που φτιάχνονται, είναι 5 κατηγορίες καλύτερος αφού είναι 11 μέτρα πλάτους, όπως η παλιά εθνική οδός Αθηνών - Λαμίας, πριν γίνει αυτοκινητόδρομος.
  9. O δρόμος της Χαλκίδας δεν έχει ολοκληρωθεί. Και έχει κίνηση στον κύκλο του Αγίου Στεφάνου. Ετσι έχει κίνηση τις Κυριακές το βράδυ από Ερέτρια και Παρασκευή - Σάββατο από Ωρωπό. Το θέμα είναι ότι όταν μπήκε ο Πρωτοπόρος 1 έκανε την διαδρομή σε 15 λεπτά, μετά αυτά έγιναν 20, μετά 25 και τώρα μπορεί και 27-28 όσο ήταν την εποχή με τις παντόφλες Αρης, Ερέτρια, Κλίβελαντ και διάφορες άλλες. Από την άλλη για να πας Ωρωπό πληρώνεις και τα διόδια, οπότε ένα ζευγάρι με το αμάξι του, θέλει 5 ευρώ παραπάνω για το πέρασμα και αν δεν είναι πηγμένη η Χαλκίδα, θέλεις και 10-15 λεπτά παραπάνω με το φέρρυ. Ουσιαστικά μόνο όσοι πάνε προς την Κύμη, ενδιαφέρονται να κόψουν την διαδρομή και θα βόλευε το φέρρυ, αλλά θεωρώ ότι δεν έχει μέλλον. Αν μάλιστα σε 3 χρόνια γίνει και ο περιφερειακός της Χαλκίδας και του Βασιλικού, κανείς δεν θα πηγαίνει με το φέρρυ, αφού στην μία ώρα από την Αθήνα, θα είναι στην Ερέτρια, ενώ μεγάλο πρόβλημα είναι και το πέρασμα μέσα από τις καφετέριες του Ωρωπού. Η επιλογή Αγίων Αποστόλων - Παραλίας Αμαρύνθου, που είναι στον ίδιο χρόνο, αφού η διαφορά είναι μικρότερη από 1 νμ θα ήταν μία επιλογή, αφού θα έβγαινε μετά την Αμάρυνθο, οπότε θα είχε όφελος χρόνου κάπου 15 λεπτά σε σχέση με την Χαλκίδα. Αν και όπως έχει προτείνει και η επιτροπή Εύβοια Μετά, θα πρέπει να γίνει γραμμή Αγία Μαρίνα Μαραθώνα με το Μακρυλαίμι που είναι εύκολο να γίνει ο ντόκος και είναι η μισή διαδρομή από τα Στύρα, οπότε η κεντρική Εύβοια θα πήγαινε σίγουρα από εκεί.
  10. H πρόσβαση στην Σκύρο με πλοίο άλλο από τον Αχιλλέα με τα σημερινά δεδομένα πρέπει να αποκλειστεί. Αν και η ΣΝΕ πάει καλά, δεν ξέρω αν ψάχνεται για επενδυτή ή κάτι άλλο. Πριν το καλοκαίρι του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο στην Πλατάνα ώστε να μην καθυστερούν τα αυτοκίνητα που διέρχονται από αυτήν. Αν ξεκινήσουν και τα έργα στην παράκαμψη Χαλκίδας, μαζί με την παράκαμψη Βασιλικού, η διαδρομή είτε προς Κύμη, είτε προς Μαντούδι, θα μειωθεί 10-15 λεπτά.
  11. Με τις τιμές που έχει το Αγία Μαρίνα Στύρα, για μένα που πάω συνέχεια στην Κύμη, είναι 10 ευρώ παραπάνω από το να πάω μέσω Ωρωπού-Ερέτριας και 15 ευρώ για να πάω μέσω Χαλκίδας, όπου όλη η διαδρομή με τα διόδια και την Αττική οδό, για ντίζελ αυτοκίνητο είναι λιγότερο από 20 ευρώ για τα 155 χλμ της διαδρομής. Για τον επιβάτη χωρίς αυτοκίνητο, η επιλογή της Ραφήνας με την συχνή συγκοινωνία του ΚΤΕΛ και ένα ταχύπλοο ανά 2 ώρες θα βόλευε, ενώ θα αποτελούσε και επιλογή Σαββατοκύριακου για τον Αθηναίο. Στην Αγία Μαρίνα έχει 2-3 δρομολόγια το ΚΤΕΛ την ημέρα μόνο, ενώ το κόστος του περάσματος είναι ακριβό. Το Μακρυλαίμι το προτείνει και η μελέτη Εύβοια Μετά, που έγινε μετά τις φωτιές και το λέει σαν άμεση λύση μέχρι να φτιαχτούν νέοι δρόμοι στην Εύβοια. Οπότε η κεντρική και νότια Εύβοια θα μπορούσε να είναι μία επιλογή ανάλογη της Αίγινας για τον Αθηναίο, χωρίς το πρόβλημα της Εθνικής οδού και των διοδίων, ιδιαίτερα για όσους μένουν στα βόρεια προάστια, ενώ το γεγονός ότι μέχρι τον Σχοινιά ο δρόμος είναι καλός, είναι εύκολο να βελτιωθούν και τα υπόλοιπα 10 χλμ μέχρι την Αγία Μαρίνα, αφού είναι σε κάμπο.
  12. Μήπως με τον νέο δρόμο θα έπρεπε να σκεφτούν όλοι το θέμα στο Μακρυλαίμι όπως έχω γράψει παραπάνω μειώνοντας στο μισό την τιμή στο Αγία Μαρίνα - Μακρυλαίμι, οπότε θα το προτιμάμε και εμείς της κεντρικής Εύβοιας, αλλά και της νότιας. Εγώ θεωρώ ότι είναι μεγάλο πρόβλημα για την Καρυστία οι υψηλές τιμές και στις δύο γραμμές, για το όφελος των χλμ μέσω Χαλκίδας και χρόνου. Ισως θα μπορούσε να υπάρχει ένα ταχύπλοο μόνο για επιβάτες που να πηγαίνει από Ραφήνα Μαρμάρι και Νέα Στύρα και τα αυτοκίνητα όλα από Αγία Μαρίνα Μακρυλαίμι με τιμές Ωρωπού, δηλαδή 10 ευρω το αυτοκίνητο με τον οδηγό και 3 ευρώ ο επιβάτης. Με τέτοιες τιμές θα δούλευαν όλα τα πλοία της Κοινοπραξίας το καλοκαίρι.
  13. H Παραλία είναι το λιμάνι. Η Πλατάνα είναι το προηγούμενο χωριό στην οποία γίνονται τώρα έργα διαπλάτυνσης του παραλιακού δρόμου και προστασίας του από τα κύματα και έτσι δεν θα έχει μποτιλιάρισμα τις ώρες άφιξης του πλοίου.
  14. Επειδή η τεχνολογία στον κόσμο έχει προχωρήσει, η μονή γραμμή δεν είναι πρόβλημα για τοπικές διαδρομές. Ετσι εύκολα μπορεί να μπει για χρήση προαστιακή με ταχύτητες 80-100 χαω και να εξυπηρετεί τα κέντρα των πόλεων. Εμπορική χρήση μόνο για το λιμάνι της Ελευσίνας. Ακόμα επειδή έρχεται η ολοκλήρωση της γραμμής Ισθμού - Λουτράκι, ένα τέτοιο τρένο θα έκανε σωστό προαστιακό δρομολόγιο, δίνοντας στην κύρια γραμμή λειτουργία υπεραστικού σιδηροδρόμου, όπου μετά την Μαγούλα, να πηγαίνει πιο γρήγορα με στάσεις μόνο σε Μέγαρα και Κόρινθο, ώστε μετά να συνεχίζει για Ρίο, αλλά και με μετεπιβίβαση για Αργος - Ναύπλιο που εύκολα το τρένο θα είναι ταχύτερο του ΚΤΕΛ. Αλλά θέλουμε άλλη λογική εντελώς και οι τοπικές κοινωνίες. Ακόμα και τα ΚΤΕΛ Κορίνθου - Αργολίδας, θα μπορούσαν να γίνουν μέτοχοι σε ένα τέτοιο δρομολόγιο. Αλλωστε εδώ και πολλά χρόνια, ο ΟΣΕ νοικιάζει τις γραμμές σε διάφορες εταιρείες που πληρώνουν ενοίκιο σε οχηματοχιλιόμετρα και ανάλογα με την ώρα που γίνεται το δρομολόγιο, αν είναι αιχμής ή όχι.
  15. H διαδικασία με ανταποκρίσεις είναι η καλύτερη. Τώρα για τα πλοία, υπάρχουν πολλές λύσεις. Επιδότηση για καινούργιο με δέσμευση της γραμμής για 5 χρόνια. Επιδότηση σε εταιρεία λαϊκής βάσης όπως οι Σκυριανοί με δέσμευση της γραμμής για 10 χρόνια. Επιδότηση για μεταχειρισμένο μέχρι 10ετίας σε λαϊκής βάσης για δέσμευση της γραμμής για 5 χρόνια. Εννοείται ότι η δέσμευση θα παίρνει την επιδότηση για την τοπική γραμμή ως άγονη και γενικά λύσεις υπάρχουν αρκεί να μπουν τα πράγματα σε κάποια βάση. Ετσι και αλλιώς είναι λίγες πια οι εταιρείες στον χώρο, θα μπορούσαν μέχρι και να μοιραστούν οι γραμμές.
×
×
  • Create New...