Jump to content
Shipfriends

Εχεις ματια πλανα? Να πετας με υδροπλανα!


Recommended Posts

Οι προοπτικές ανάπτυξης του Λιμανιού της Πάτρας , το νέο Λιμάνι και οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα , είναι ορισμένα μόνο από τα θέματα που θα βρει μπροστά του ερχόμενος στην πόλη ο Μανώλης Κεφαλογιάννης . Αφορμή της σημερινής του επίσκεψης πάντως είναι η έναρξη δρομολογίων της Αιρ Σι Λάινς με υδροπλάνα που θα συνδέουν την Πάτρα με την Κέρκυρα σε σαράντα λεπτά .

Με υδροπλάνο που θα προσθαλασσωθεί στην Πάτρα προερχόμενο από τον Πειραιά αναμένεται να φθάσει ο υπουργός Ναυτιλίας για να παραστεί στα επίσημα εγκαίνια της βάσης της Αιρ Σι Λάινς στην Πάτρα , αλλά και στην πρώτη επίσημη πτήση που θα πραγματοποιηθεί .

« Οι συνεχείς και ουσιαστικές προσπάθειες του Υπουργού είχαν ως αποτέλεσμα την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος της εταιρείας μας να ενώσει τις δύο άκρες του Ιονίου Πελάγους , Κέρκυρα και Πάτρα » αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Αιρ Σι Λάινς .

Αντιστοίχως ο ΟΛΠΑ , σε ανακοίνωσή του , τονίζει την πρωταγωνιστική του συμβολή « στη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για τη δρομολόγηση των υδροπλάνων στα λιμάνια της χώρας , σύμφωνα με τις προτεραιότητες που έχει θέσει η Κυβέρνηση ». Κι αυτό , γιατί « το νομικό καθεστώς που αποφασίστηκε για το Λιμάνι της Πάτρας αποτελεί το μοντέλο και για τα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας σε ό , τι αφορά τις πτήσεις υδροπλάνων από και προς αυτά ». Κάτι που άλλωστε αναγνωρίζει η Αιρ Σι Λάινς , καθώς θεωρεί την Πάτρα « κομβικό σημείο για την περαιτέρω εξάπλωση και επέκταση της εταιρείας και προς άλλες περιοχές της χώρας ».

Πηγη η εφημεριδα Πελοποννησος

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με το πρόγραμμα της επίσκεψης ο κ . Κεφαλογιάννης αναμένεται στην Πάτρα περίπου στις 11 το πρωί . Μετά την άφιξή του προβλέπεται επίσκεψη στα γραφεία του ΟΛΠΑ και σε συνεργασία με τα μέλη του Δ . Σ . ο υπουργός Ναυτιλίας θα περιηγηθεί στους χώρους του Λιμανιού και θα ενημερωθεί για την κατάσταση των λιμενικών υποδομών . Επίσης , θα ενημερωθεί από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠΑ Σωτήρη Μαμμάση για τις προοπτικές ανάπτυξης του Λιμανιού της Πάτρας μέσα από τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα , όπως επίσης για το γενικότερο σχεδιασμό του Οργανισμού .

Μετά και την περιήγησή του στο Λιμάνι , ο υπουργός Ναυτιλίας θα μεταβεί στο Συνεδριακό του ΟΛΠΑ ΑΕ και θα προβεί σε ανακοινώσεις σχετικά με την έναρξη των πτήσεων υδροπλάνων από και προς το Λιμάνι της Πάτρας .

Ο κ . Κεφαλογιάννης πιθανότατα θα συνοδεύεται από τον γενικό γραμματέα του ΥΕΝ Ιωάννη Τζωάννο και το γενικό γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Γιώργο Βλάχο .

Υπενθυμίζεται ότι σε καθημερινή βάση θα υπάρχουν δύο πτήσεις από την Πάτρα προς την Κέρκυρα και αντιστρόφως . Κάθε υδροπλάνο είναι 19 θέσεων , το ταξίδι διαρκεί περίπου 40 λεπτά και η τιμή του εισιτηρίου ανέρχεται σε 80 ευρώ , χωρίς να αποκλείεται σταδιακά να αυξηθεί στα 100 ευρώ ανά πτήση .

Link to comment
Share on other sites

Ετσι προς χαριν συγκρισης να πουμε οτι με τις Μινωικες Γραμμες το εισιτηριο απο Πατρα μετ' επιστροφης χωρις καμπινα κοστιζει Ε52.00 για εναν ενηλικα. Τα συμπερασματα δικα σας.

Link to comment
Share on other sites

Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κ. Κεφαλογιάννης εγκαινίασε σήμερα τη γραμμή Πάτρας - Κέρκυρας που θα εξυπηρετείται από τη Δευτέρα 27/03/2006 με υδροπλάνα της εταιρείας Pegasus Aviation.

Ο Υπουργός μετέβη στην Πάτρα με πτήση υδροπλάνου, που είχε αφετηρία τη θαλάσσια περιοχή του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (Σ.Ε.Φ.) στον Πειραιά.

Τον κ. Κεφαλογιάννη συνόδευσαν οι βουλευτές Αχαΐας Σπήλιος Σπηλιωτόπουλος, Νίκος Νικολόπουλος και Ηλείας, Κρινιώ Κανελλοπούλου, Παναγιώτης Αδρακτάς, Γιώργος Κοντογιάννης, ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, Γεώργιος Βλάχος, ο πρέσβης του Καναδά, Ντ. Χάτον, ο Αρχηγός Λ.Σ. Αντιναύαρχος Ηλίας Σιωνίδης, υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΕΝ και εκπρόσωποι της Pegasus Aviation.

Μετά την άφιξη στη μαρίνα του Λιμένα Πατρών, ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε την τεράστια σημασία της σύνδεσης των απομακρυσμένων νησιών με την Ηπειρωτική Ελλάδα με γέφυρα τα υδροπλάνα, που εξασφαλίζουν την άμεση πρόσβαση των κατοίκων τους στο κέντρο και δημιουργούν υπεραξίες για τον τουρισμό και την οικονομία.

Επιπλέον, ευχαρίστησε τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχάλη Λιάπη και συνολικά την κυβέρνηση για την άμεση ανταπόκρισή τους στην προσπάθεια να προχωρήσει με αποτελεσματικότητα και επιτυχία το σχέδιο σύνδεσης των νησιών με υδροπλάνα.

Επίσης, υπογράμμισε ότι, στόχος είναι να παρακαμφθούν όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, ώστε να μπορέσουν τα υδροπλάνα να προσφέρουν σύγχρονες υπηρεσίες στις μετακινήσεις των πολιτών, στον τουρισμό και την εθνική οικονομία.

Ο Υπουργός σημείωσε ότι: «Θέλουμε να συνδέσουμε νησιωτικούς προορισμούς με τους μεγάλους κόμβους, όπως είναι ο Πειραιάς, η Πάτρα, το Ηράκλειο, ο Βόλος, η Σύρος, η Ρόδος, με την ανάπτυξη δικτύου 30-40 υδροπλάνων που θα καλύπτουν τις ανάγκες όλης της νησιωτικής Ελλάδας».

Τέλος, ανέφερε ότι το ΥΕΝ μελετά εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας της ενδοχώρας με τα νησιά, με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία, με τη χρήση ιπτάμενων πλοίων που κινούνται σε ύψος 10 μέτρων πάνω από τη θάλασσα.

Στη συνέχεια, ο κ. Κεφαλογιάννης, συνοδευόμενος από τους βουλευτές Ηλείας και τα υπόλοιπα μέλη της αποστολής, μετέβη με υδροπλάνο στο Κατάκολο και προήδρευσε σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πύργου, κατά τη διάρκεια της οποίας συζητήθηκαν θέματα σχετικά με την ανάπτυξη του λιμένα και της ευρύτερης περιοχής.

Απο το ΥΕΝ

Link to comment
Share on other sites

Οφειλω να ομολογησω οτι μεσα στις γενικοτερες τασεις παλιμπαιδισμου που με χαρακτηριζουν, το πρωτο πραγμα που μου ερχεται στο μυαλο οταν ακουω 'υδροπλανο', ειναι εκεινη η σειρα της ΕΡΤ στις αρχες της δεκαετιας του 80 που λεγοταν "Το Μυστηριο του Χρυσου Πιθηκου" με τον Jack Collins ο οποιος ειχε ενα υδροπλανο(ονομαζοταν 'The Goose' αν θυμαμαι καλα), ενα μηχανικο τον Corkie και ενα μονοφθαλμο σκυλο και εμπλεκε σε διαφορες περιπετειες:D . Πολυ καλο!

Link to comment
Share on other sites

Η αερολογία είναι διακομματική, επιμένουσα και ακατάβλητη: Υδροπλάνα, ιπτάμενα πλοία (σιγά μην είναι και ιπτάμενοι δίσκοι, κοινώς UFO με την έννοια που το λέγαμε στο σχολείο κλπ). Απορώ και εξίσταμαι: αυτά όλα που λένε τα πιστεύουν κιόλας; Προφανώς ναι, επειδή είτε οι "υπηρεσιακοί παράγοντες" οι πιτσικόμηδες και οι αεριτζήδες έχουν εκπληκτική πειθώ και διαχρονικότητα, είτε όποιος καθήσει σε καρέκλα Υπουργού, Γραμματέα, Αρχηγού κλπ υφίσταται ανεπανόρθωτο εγκεφαλικό black-out και λειτουργεί ανεξέλεγκτα. Εδώ στον πρώτο γαρμπή σπάνε τα καράβια στα "λιμάνια" και το καλοκαίρι θα τρέχουμε πίσω από τον Καπτά-Μάκη να ξαναβάλει τον "Νικόλα" στη Ρόδο για να σώσουμε τις διακοπές του λαού, τα υδροπλάνα θα μας λύσουν το πρόβλημα. 'Ελεος...

Link to comment
Share on other sites

Και εγώ δεν πιστεύω πως το υδροπλάνο λύνει το πρόβλημα των συγκοινωνιών. Είναι απλά ένα εντυπωσιακό και "εξωτικό" για μας μέσο...

Ίσως η μονη γραμμή που προσωπικά μου φαίνεται πιο καλή, λόγω του ότι η πρόσβαση στην περιοχή είναι δύσκολη, είναι η γραμμή που έχουν ανακοινώσει για τη λίμνη Πλαστήρα.

Link to comment
Share on other sites

Εχει γίνει εκτενής συζήτηση τόσο σ'αυτό το forum όσο και στό (καθ'ύλην αρμοδιώτερο) forum τού www.airliners.gr σχετικά μέ το θέμα τών υδροπλάνων,καί επ'αυτού έχω εκφράσει διάφορες επιφυλάξεις,όπως π.χ. την ενεργότατη ανάμιξη τού ΥΕΝ σ'ένα θέμα που αφορά την πολιτική αεροπορία και όχι τήν ναυτιλία.

Θά μπορούσε νά χρησιμοποιηθή το υδροπλάνο στην Ελλάδα σάν επικουρικό μεταφορικό μέσο σέ ωρισμένες περιπτώσεις,αλλά θά πρέπη πρώτα να υπάρχη η κατάλληλη υποδομή-που δυστυχώς δέν νομίζω οτι υπάρχει.Καί δέν αναφέρομαι μόνο στην υλική υποδομή (ειδικά υδροδρόμια,σέ καθωρισμένες θαλάσσιες περιοχές,μέ κατάλληλα σεσημασμένες και φωτισμένες υδάτινες ζώνες γιά απο/προσθαλάσσωση και όχι απλώς ένας χώρος στην προβλήτα ενός λιμανιού γιά το δέσιμο τών υδροπλάνων τά οποία θά αποπροσθαλασσώνωνται εν μέσω πλοίων,πλοιαρίων και λοιπών πλωτών ναυπηγημάτων),αλλά και στο νομικό-διαδικαστικό πλαίσιο τής λειτουργίας τους.Διότι τά υδροπλάνα δέν είναι πλοία μέ φτερά (διάβασα στο airliners.gr ότι βάσει ΠΔ που εξέδωσαν και υπέγραψαν εν μιά νυκτί ο Λιάπης μέ τον HeadJohn τά υδροπλάνα χαρακτηρίζονται ώς..πλοία,γι'αυτό και στά εισιτήρια που θα εκδίδωνται από την AirSea Lines θά υπάρχη καί φόρος 15% υπέρ τού..λιμενικού σώματος!!!) αλλά αεροπλάνα,και συνεπώς ο επιχειρησιακός τους έλεγχος (θά πρέπη νά) υπάγεται στην αρμοδιότητα τής ΥΠΑ.Δηλαδή η εν γένει κυκλοφορία τους,ακόμη και στίς φάσεις τής αποθαλάσσωσης καί προσθαλάσσωσης πρέπει να ελέγχεται από ειδικευμένους υπαλλήλους τής ΥΠΑ,ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας (όπως ακριβώς και στά αεροπλάνα).Επίσης,σέ περίπτωση ατυχήματος (φτού φτού),αρμόδιοι εμπειρογνώμονες για την διερεύνηση (θά πρέπη νά) είναι η Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (καί μόνο άν -ξανά φτού φτού- εμπλέκεται και πλοίο στο συμβάν,τότε νά γίνεται συνεργασία μέ την αντίστοιχη επιτροπή τού ναυτικού).

Εδώ όμως,όπως φαίνεται από τά παρατιθέμενα άρθρα (και όπως έγραψαν οι συν-φορουμίτες μου στό airliners.gr),η ΥΠΑ σχεδόν παρακάμφθηκε -δείτε καί στο άρθρο που παραθέτει ο Nick ότι ακόμη καί σ'αυτήν την "εγκαινιαστική" πτήση,κανένας εκπρόσωπος τής ΥΠΑ δέν βρισκόταν,μόνο παράγοντες τού ΥΕΝ καί ο αρχιΛΣ- καί ξεκίνησαν οι πτήσεις χωρίς κάν να υπάρχη η κατάλληλη νομοθετική ρύθμιση,απλώς έδρασε ο HeadJohn καί κανόνισε μέ τον ΟΛ Πατρών νά δοθή μιά προβλήτα τού λιμανιού γιά να δένουν τά υδροπλάνα και να οριστή μιά θαλάσσια περιοχή (εκτός λιμένος,φαντάζομαι) όπου θά κάνουν τούς ελιγμούς τους -όταν βέβαια δέν πλέει κάποιο πλοίο εκεί κοντά.

Αντί λοιπόν ο ΥΕΝ να ασχολήται μέ το πώς θά λύση τά χρονίζοντα προβλήματα τής ακτοπλοϊας και πώς θά φτιαχτούν σύγχρονα λιμάνια γιά να δένουν τά βαπόρια (που το καθένα μεταφέρει πάνω από 1000 άτομα),κάθεται καί κάνει βόλτες μέ το υδροπλάνο στήν Πάτρα καί στο Κατάκολο καί νομίζει πώς μέ 30-40 υδροπλάνα τών 19 θέσεων θά λύση τό πρόβλημα τών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (καί μάλιστα χωρίς την συνδρομή τών καθ'ύλην αρμοδίων αεροπορικών παραγόντων...)

Οσο γιά την γραμμή πρός την λίμνη Πλαστήρα (καί πρός απάσας τάς εν τή Ελληνική επικρατεία λίμνας),έχω σοβαρές επιφυλάξεις κατά πόσον χρειάζεται και κατά πόσον θα εξυπηρετήση κόσμο (αφού γιά να πάη κάποιος από το σημείο αποβίβασης τών υδροπλάνων στην πόλη τής Καρδίτσας πρέπει να κάνη μιά διαδρομή σέ ορεινό δρόμο που μάλιστα τόν χειμώνα είναι σέ πολλά σημεία αδιάβατος λόγω τών χιονιών....).

Link to comment
Share on other sites

πεταει κανει βολτα τρωει τζαμπα και μετα στελνει 50 (?) σημεια με παρατηρησεις που πρεπει να εφαρμοσει η εταιρεια για να ξεκινησουν δρομολογια.

ακομη δεν εχουν ξεκινησει να ταξιδευουν.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

ξαναζεσταινεται το φαι των υδροπλανων και σε ζαντε και θιακι πανηγυριζουν προωρα

δειτε τι γραφει η ημερα

Στο τελικό στάδιο επεξεργασίας βρίσκεται πλέον το σχέδιο νόμου για την ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας, το οποίο θα έλθει σύντομα στο υπουργικό συμβούλιο. Έπειτα από πολλά χρόνια καθυστέρησης στη διαμόρφωση του κατάλληλου νομικού πλαισίου, που οδήγησε επενδυτές σε απίστευτη ταλαιπωρία και οικονομική εξόντωση, το υπουργείο Υποδομών εκπόνησε το σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια, ενσωματώνοντας απόψεις που συγκεντρώθηκαν από τη δημόσια διαβούλευση.

Αξιόπιστη λύση

Ενόψει της συζήτησης που θα γίνει στο Υπουργικό Συμβούλιο και λίγο πριν την κατάθεση σχεδίου νόμου στη Βουλή για την ίδρυση, κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων στη χώρα μας, ο περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Σπύρος Σπύρου, έχει κρίσιμες συναντήσεις στην Αθήνα.

Το θέμα των υδροπλάνων, εξάλλου, υπήρχε στην ημερήσια διάταξη συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, που έγινε το Σάββατο, αλλά δε δόθηκε η χρονική δυνατότητα συζήτησης.

Σύμφωνα με τους εισηγητές περιφερειακούς συμβούλους, Κώστα Γιαννακούρη και Γιώργο Κάφυρη, τα υδροπλάνα, ιδιαίτερα για τα μικρά νησιά του Ιονίου, είναι αξιόπιστη λύση ως μια επιπλέον συγκοινωνιακή επιλογή.

Όπως ανέφερε ο κ. Σπύρου, έχει καταγραφεί σημαντικό ενδιαφέρον για τα υδατοδρόμια από τους φορείς του τουρισμού και του νησιωτικού χώρου, ενώ ισχυρά ονόματα της αγοράς έχουν εκδηλώσει την επιθυμία τους για συμμετοχή στο εγχείρημα...

ydroplano.jpg

P9230882-1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...