Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ολοκληρώνονται αυτή τη περίοδο οι εργασίες επέκτασης στο λιμάνι Αγίου Κωνσταντίνου με προϋπολογισμό 9.800.000 ευρώ. Οι εργασίες έχουν φτάσει στο 80% του συνόλου του έργου.

Πρόσθετο χερσαίο χώρο λιμένος 3.745 τμ., φτάνοντας συνολικά στα 6.815 τ.μ.

Νέες θέσεις πρόσδεσης για την εξυπηρέτηση πλοίων μεγαλύτερου μήκους και βυθίσματος. Συγκεκριμένα, πλέον θα μπορούν να δέσουν ταυτόχρονα στο λιμάνι:

- 2 υδροπτέρυγα μήκους μέχρι 35 μέτρων

- 2 επιβατικά οχηματαγωγά πλοία μέχρι 100μ.

- 2 επιβατικά οχηματαγωγά πλοία μέχρι 60μ.

FB_IMG_1654882492510.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
4 hours ago, wysiwid said:

Απο Αγιο Κωνσταντίνο δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον.

Να πούμε ένα μεγάλο μπράβο στους φωστήρες της περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας οι οποίοι δώσανε ένα σκασμό λεφτά ώστε να βελτιωθεί το λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου (και σε επιφάνεια και σε βυθίσματα) χωρίς καν να έχουν κάνει μια στοιχειώδη οικονομοτεχνική μελέτη σχετικά με τις προοπτικές της ακτοπλοΐας των Σποράδων. Καλύτερα τα λεφτά να είχανε δοθεί για τη βελτίωση του οδικού δικτύου στο Καντήλι προς Μαντούδι. Στράφι πήγανε και οι βαρύγδουπες δηλώσεις του τέως υπουργού οικονομικών ότι το λιμάνι θα φέρει ανάπτυξη στον Άγιο Κωνσταντίνο την ώρα που τα πλοία στο Μαντούδι φύτρωναν το ένα πίσω απ' τ΄ άλλο.

6 hours ago, PavlosA said:

Μάλλον ανακοινώθηκε προκειμένου να "χρυσωθεί" η γενική αύξηση κατά 10% σύμφωνα με το παρακάτω δημοσίευμα:
https://skiathoslife.gr/220656/Ston-oyrano-ta-aktoploika-eisithria-gia-na-mh-thigoyn-ta-efoplistika-kerdh-NEES-AYKSHSEIS-10-STO-40-APO-TO-2021.html

Βλέπω και το 31 € της Seajets για το Σκιάθος - Βόλος έχει ήδη γίνει 34,70 €

Ελλάδα 2.0.

Εφοπλιστικά κέρδη στη γραμμή των Σποράδων σε ολοχρονική βάση είναι δύσκολο να υπάρξουν, από κει και πέρα μην ξεχνάμε πόσο έχει αυξηθεί το κόστος λειτουργίας χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να το επωμιστεί αποκλειστικά ο επιβάτης (όπως συμβαίνει τώρα σε μεγάλο βαθμό). Μεγάλη πληγή η απουσία του Ερατώ και ακόμα μεγαλύτερη η απόλυτη ανοργανωσιά. Τέλη Μαρτίου και ακόμα να ανακοινωθεί η άγονη της Θεσσαλονίκης σε μια χώρα που βασίζεται στον τουρισμό. Μιλάμε για εγκληματικά πράγματα. Θα βγούνε πάλι τον Ιούλιο τα γνωστά ΜΜΕ να μας πούνε για τα ακριβά εισιτήρια...

Link to comment
Share on other sites

Ετσι ακριβώς . Ο Άγιος Κωνσταντίνος σαν κωμόπολη υπεστει το δεύτερο μεγάλο και αποτελειωτικο χτύπημα για την τοπική οικονομία του. Το πρώτο ήταν όταν πέρασε η νέα εθνική οδός έξω απο το χωριό και ενώ όλοι σταμάταγαν εκεί και λίγο πιο πάνω στον λεβέντη , τώρα δεν περνάει κάνεις μέσα απο το κέντρο . Το δεύτερο πλήγμα ήταν η σύνδεση των Σποραδων με το Μαντούδι . Ενώ ο Άγιος Κωνσταντίνος εξυπηρετούσε εποχικά τους Αθηναίους εκδρομείς προς τις Σποραδες , τα τελευταία χρόνια η προτίμηση στο Μαντούδι αυξανόταν ολοένα σε αντίθεση με τον Άγιο όπου το ενδιαφέρον μειωνόταν δραματικά μέχρι που έγινε ανύπαρκτο . Ο λόγος ειναι οτι απο το Μαντούδι ο χρόνος ταξιδιού ειναι αρκετά μικρότερος και συνεπώς το κόστος του ναύλου επίσης μικρότερο. Τωρα οι θριαμβολογίες του τοπικού βουλευτή , πρώην υπουργού οικονομικών και νυν μεταφορών κατα τα εγκαίνια του λιμένα μετα τα έργα αναβάθμισης δεν ήταν τίποτα άλλο απο σανο για ψηφοθηρικούς λόγους .

Συμφωνώ  απόλυτα οτι οπουδήποτε αλλού να έπεφταν τα χρήματα περισσότερο τόπο θα έπιαναν. 

Link to comment
Share on other sites

είναι κρίμα γιατί ο Αγιος Κωνσταντίνος αξίζει αυτη την διασύνδεση 

1. σε 1.30λ είσαι στην Αθήνα με εθνικό δίκτυο

2. ο Ε65 θα προσφέρει ακόμη καλύτερες συνδέσεις 

3. ειναι εκπληκτικό το θαλασσιο ταξίδι απο εκει προς τις Σποράδες

4. θα στηριχθεί και η εκει τοπική οικονομία 

 

Link to comment
Share on other sites

Ανά εποχές έχουμε ακμή και παρακμή σε διάφορες περιοχές. 

Μέχρι το 1960, οι όποιες συνδέσεις από Αθήνα τον Β. Σποράδων, ήταν κυρίως με το Κύκνος, που έκανε τον γύρω της Βόρειας Εύβοιας, είτε μέσω Χαλκίδος, είτε μέσω Κύμης, όπου εξυπηρετούσε και την Σκύρο. 

Ακολούθησε το Βόρειοι Σποράδες, το οποίο άνοιξε και την γραμμή από τον Αγιο Κωνσταντίνο, μέσω της καινούργιας τότε Αθηνών - Λαμίας.

Η απόσταση όμως από τον Αγιο Κωνσταντίνο είναι μεγαλύτερη από όλα τα άλλα λιμάνια, ενώ το στενό δεν επιτρέπει μεγάλες ταχύτητες, αλλά βέβαια δεν επηρεάζεται τόσο από τον καιρό. 

Τώρα με την αύξηση των καυσίμων, που σημαίνει αυξημένο εισιτήριο για τα πλοία για μεγαλύτερη απόσταση, αλλά και το κόστος των διοδίων που χρειάζονται για να είσαι σε 1,5 ώρα στον Αγιο Κωνσταντίνο, διόδια που για αυτοκίνητο ντίζελ, ή υβριδικό καλύπτουν το κόστος της διαδρομής από Σχηματάρι μέχρι Μαντούδι, ή Κύμη, κάνουν πλήρως ασύμφορο το δρομολόγιο από τον Αγιο Κωνσταντίνο. 

Η μόνη του επιλογή θα ήταν για επιβάτες ΚΤΕΛ και μόνο, μέσω ταχυπλόου σαν το Ερατώ, που θα εκτιμούσαν το άνετο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο.

Link to comment
Share on other sites

Κάποτε είχαμε καράβια και δεν είχαμε λιμάνια. Τώρα έχουμε λιμάνια, που ξοδεύτηκαν κάμποσα εκατομμύρια ευρώ για να γίνουν, και  δένουν καΐκια και δεν έχουμε καράβια.

Edited by express skiathos
Link to comment
Share on other sites

Γενικά θέλει να αλλάξουμε νοοτροπία και να δούμε αν θα έχουμε ακτοπλοία για τις νταλίκες, που μπορούν να πάνε και με τα ρο-ρο, ή θα έχουμε ακτοπλοία για τα νησιά, τους νησιώτες και τον τουρισμό. 

Για το δεύτερο θα πρέπει το θαλάσσιο δρομολόγιο να γίνεται στην μικρότερη δυνατή διαδρομή, για να έχει το μικρότερο δυνατό κόστος. 

Τώρα αν ένα ζευγάρι για να πάει στις Σποράδες θέλει τουλάχιστον 160-200 ευρώ μεταφορικά, χωρίς αυτοκίνητο, που ισοδυναμούν με 2-4 μέρες διαμονή σε ξενοδοχείο της ηπειρωτικής Ελλάδας, καταλαβαίνουμε ότι αυτό δεν είναι βιώσιμο.

Η το να πάω Μυτιλήνη από τον Πειραιά, με καμπίνα και να θέλει 4μελής οικογένεια με αυτοκίνητο 500-600 ευρώ, πάλι δεν είναι θελκτικό. Το να πάει από την Κύμη στο Σίγρι σε 5 ώρες με συμβατικό των 16 μιλίων, ή σε 4,5 με αυτό των 18 μιλίων, ημερόπλοιο με κόστος λιγότερο από τα μισά λεφτά, αρχίζει και το κοιτάει κάποιος. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 6/3/2024 at 2:54 PM, spiroszante said:

Τέλος το καράβι από Άγιο Κωνσταντίνο προς Σποράδες: Ξεσηκωμός των κατοίκων

Η παύση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων έγινε με την έναρξη του καλοκαιριού και μετά τα πρόσφατα εγκαίνια του νέου λιμανιού του Αγίου Κωνσταντίνου, που ενώ θα περίμενε κανείς το λιμάνι να αναβαθμιστεί, αντιθέτως υποβαθμίζεται με σημαντικές επιπτώσεις στην τοπική οικονομία, σε μια πολύ δύσκολη εποχή.

«Με μεγάλη μας λύπη πληροφορηθήκαμε από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης ότι για πρώτη φορά στα χρονικά του τόπου μας, που σημειωτέον φέτος συμπληρώνει 180 χρόνια από τη σύσταση του, παύθηκαν τα δρομολόγια του καραβιού που συνέδεε το ιστορικό μας λιμάνι με τις Βόρειες Σποράδες . Σύμφωνα με την επίσημη απάντηση του υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, ο λόγος που απέτρεψε την παρουσία μίας συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής εταιρείας να πραγματοποιήσει τα φετινά δρομολόγια ήταν οι καταγγελίες ενός αμελητέου αριθμού κατοίκων κ επαγγελματιών του τόπου. Καταγγελίες που σε καμία περίπτωση δεν εκφράζουν το σύνολο των κατοίκων και των επαγγελματιών.

Οι λόγοι αυτοί προέκυψαν τώρα; Τόσα χρόνια που χρησιμοποιείται η συγκεκριμένη γραμμή γιατί ποτέ δεν δημιουργήθηκε πρόβλημα; Η διάσταση που δίνεται στο θέμα οδηγεί ξεκάθαρα στην αποθάρρυνση κ άλλων ενδιαφερόμενων εταιρειών και κατά συνέπεια στην εύρεση λύσης.

Οι πολίτες αυτού του τόπου ΑΓΩΝΙΟΥΝ! Γι ‘αυτό τον λόγο απευθύνουμε ανοιχτό κάλεσμα προς όλους όσους θέλουν να συμπαρασταθούν στα αιτήματα μας να παραβρεθούν στη συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου τη Δευτέρα 3 Ιουνίου 2024 και ώρα 19:30.

Με εκτίμηση,

Τα Δ.Σ των Συλλόγων Αγίου Κωνσταντίνου».

Πηγή: lamiareport 

Οι πολίτες του Αγίου Κωνσταντίνου. Για τους πολίτες των Σποράδων δεν ξέρω.

Edited by proud_ionian
quote/μεταφορά
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bas said:

Είναι κοντά η Σκιάθος και ο Αγνώντας και έτσι ο κόσμος ξεχνάει τον δύσκολο δρόμο. 

Από την άλλη η Αλόννησος μόνο από Κύμη έχει ελπίδες.

Ο Αγιος Κωνσταντίνος βόλευε όσο η Εθνική ήταν φτηνή.

Τώρα πλέον δεν έχει λόγο ύπαρξης σαν λιμάνι για Σποράδες. 

 

Αυτό ακριβώς πιστεύω φίλε αθηνα Άγιος κωσταντινο 160 χλμ γλιτώνεις αλλά τόσα για βολο και ήταν και φθηνά τα διόδια σήμερα 160 χλμ καύσιμα και 11,90 διόδια μόνο πήγαινε και χωρίς Αττική οδό + 2.80 . 

Link to comment
Share on other sites

Ο Άγιος Κωνσταντίνος , το έχω ξαναπεί έχει πάθει μεγάλο στραπάτσο. Το πρώτο μεγάλο ήταν που η νέα Ε.Ο πέρασε έξω από το χωριό κι έτσι η εμπορική δραστηριότητα του χωριού κατέρρευσε. Μέχρι και το λαοφιλές για quick stop κατάστημα ΛΕΒΕΝΤΗΣ λίγο πριν τα Καμμένα Βούρλα , όπου τις περασμένες δεκαετίες πρέπει να έβαζε τις εισπράξεις του σε τσουβάλια , ερήμωσε και έκλεισε. Τα εναπομείναντα καταστήματα (καφέ, οβελιστήρια , ταβέρνες, ζαχαροπλαστεία...) φυτοζωούσαν και η εποχική δρομολόγηση πλοίου ήταν μια σημαντική ανάσα για την επιβίωσή τους. Τώρα που πλέον δεν υπάρχει βαπόρι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα. Ακούω με κατανόηση τις φωνές των συλλόγων , όμως μεταξύ μας φαινόταν ότι η κατάσταση θα οδηγηθεί σε αυτό το αποτέλεσμα το οποίο κατά την γνώμη μου είναι μη αναστρέψιμο.

Το Μαντούδι μπορεί να έχει δύσκολο δρόμο για να φτάσει ο Αθηναίος , όμως έχει πολύ μικρότερο κόστος διοδίων. Επίσης ο χρόνος ταξιδίου για Σκιάθο & Σκόπελο είναι πολύ μικρότερος , άρα πολύ πιο ελκυστικός για τον επιβάτη με επίσης ελκυστικότερο ναύλο.

Μοιραία λοιπόν η ακτοπλοική συγκοινωνία που προτιμούν οι Αθηναίοι για τις Σποράδες ,  αποδυναμώθηκε από τον Άγιο Κωνσταντίνο και μέσα σε πολύ λίγα χρόνια πέρασε εξ'ολοκλήρου στο Μαντούδι.

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι ο Άγιος Κωνσταντίνος το μοναδικό μέρος στη γη που στήριξε την ανάπτυξή του στο να γίνει κέντρο διερχομένων και μόλις σταμάτησαν οι διερχόμενοι μαράζωσε.

Ο Αχλαδόλαμπος παλιότερα, η Αμφιλοχία πρόσφατα και πολλά άλλα σημεία, έσβησαν μόλις κατασκευάστηκαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι. Φυσική εξέλιξη των πραγμάτων είναι αυτό.

Αντί να ζητούν ντε και καλά ένα δρομολόγιο από Άγιο, για να δουλέψουν 2-3 μαγαζιά το καλοκαίρι, θα έπρεπε να κυνηγούν τους τοπικούς τους άρχοντες και βουλευτές, που τόσα χρόνια δεν είχαν προετοιμάσει κάποια εναλλακτική (τουρισμός; ΒΙΠΕ; ΒΙΟΠΑ; δεν γνωρίζω την περιοχή).

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

To πρόβλημα είναι ότι συνήθως κεφαλές στα χωριά είναι κομματόσκυλα στην λειτουργία, αλλά με μυαλό κόκκορα.

Ετσι δεν υπάρχει προοπτική και νέες ιδέες. 

Συνήθως μάλιστα αυτοί είναι και διορισμένοι δημόσιοι υπάλληλοι με σίγουρο μισθό και πρόωροι συνταξιούχοι.

Ετσι το πρόβλημα της επιβίωσης δεν τους απασχολεί. Ισως μόνο για τα παιδιά τους και τα εγγόνια τους, αν δεν τα έχουν βολέψει και αυτά.

Τα νέα παιδιά, δεν ασχολούνται ιδιαίτερα, φεύγουν για τις πόλεις και ο τόπος μαραζώνει.

Ο Αγιος Κωνσταντίνος θα μπορούσε εύκολα να αναδειχθεί τουριστικά σε συνδυασμό με τα Καμμένα Βούρλα.

Θα μπορούσε εύκολα να υπάρχουν πλοία που να κάνουν κρουαζιέρα σε Αιδηψό - Λιχαδονήσια μέχρι το Τρίκερι ή το Πευκί. 

Η ηπειρωτική Ελλάδα θα πρέπει να δει λίγο διαφορετικά τον τουρισμό από ότι τον βλέπει η Σκιάθος, η Μύκονος και η Σαντορίνη.

Σε  ανθρώπους μεγαλύτερης ηλικίας, όχι απαραίτητα ηλικιωμένους, σε οικογένειες με μικρά παιδιά, έως και εφήβους, στον ιαματικό τουρισμό και διάφορα ακόμα. 

Το ίδιο ισχύει και για την Εύβοια. 

Ως προς τα πλοία που θα μπορούν να κάνουν τουρισμό, έχουμε παραδείγματα των πλοίων στην Γαύδο και στην Χρυσή. Δηλαδή ακόμα και κάποιες παντόφλες της Αιδηψού και του Αγιόκαμπου θα μπορούσαν να κάνουν τέτοια δρομολόγια ως τουριστικά χωρίς να παίρνουν αυτοκίνητα. 

Δεν είναι ανάπτυξη οι τυρόπιτες και ένα φαγητό στα γρήγορα περιμένοντας το πλοίο. 

Ασε που ο κόσμος θα προτιμήσει να φάει κάτι μέσα στο πλοίο. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...