Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Πολύ καλό εύρημα!
Καταπέλτη ως τραινάδικα δεν είχαν,αναδιπλούμενη πόρτα κ κομπλάρανε οι γραμμές.

SORACHI MARU
Hakodate Dock 1976   144.6x18.4x5.1 m   4123 grt   55 wagons
8 Dahaitsu   12800 bhp  18.2 kts
1988  Παροπλισμός

1989 Πώληση Sanyu Plant Service,Japan
1990 Πώληση Ποθητό, LADY TERRY σημαία Παναμά

SORACHI MARU a fb.jpg

sorachi_maru sr.jpg

Πάνω,κατόψεις σχεδίου γενικής διάταξης  Πηγή facebook

Kάτω   Πηγή Σπύρος Ρούσσος

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Γενικά τα τραινάδικα είχαν από 4 κ πάνω Τα συγκεκριμένα είχαν κ 4 ηλεκτρομηχανές Προχωρημένα κ μαϊτζέβελα βαπόρια με χειρισμό βαρούλκων πλώρης από την γέφυρα,αυτόματο σαβούρωμα κ οι 8 μηχανές (4 ανά άξονα) μπορούσαν να δουλέψουν ανεξάρτητα.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

On 2/1/2023 at 9:38 PM, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

Πολύ καλό εύρημα!
Καταπέλτη ως τραινάδικα δεν είχαν,αναδιπλούμενη πόρτα κ κομπλάρανε οι γραμμές.

SORACHI MARU
Hakodate Dock 1976   144.6x18.4x5.1 m   4123 grt   55 wagons
8 Dahaitsu   12800 bhp  18.2 kts
1988  Παροπλισμός

1989 Πώληση Sanyu Plant Service,Japan
1990 Πώληση Ποθητό, LADY TERRY σημαία Παναμά

SORACHI MARU a fb.jpg

sorachi_maru sr.jpg

Πάνω,κατόψεις σχεδίου γενικής διάταξης  Πηγή facebook

Kάτω   Πηγή Σπύρος Ρούσσος

LADY TERRY > SEA SERENADE > MARINOS D
Mετασκευή Πέραμα σε ropax  1200 pass  250 cars
1992 SEA SERENADE, Poseidon Lines,σημαία Κύπρου
Πειραιάς-Ρόδος ή Ηράκλειο-Λεμεσός- Χάιφα
Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπάρι
1996 Θεσσαλονίκη-Νοβοροσσίσκ
1998 Θεσσαλονίκη-Κωνσταντινούπολη-Νοβοροσσίσκ, ναύλωση Νovo Lines

Mπάρι-Τσεσμέ-Μαρμαρίς-Χάιφα
1999 Ηγουμενίτσα-Κέρκυρα-Μπάρι

2002 Τεργέστη-Δυρράχιο
Κατάσχεση Τεγέστη

2004 Εκπλειστηριάστηκε Four Season Cruise Co, Νότ.Κορέα μετονομάστηκε CHANG PO PO
2006 Προς επισκευή ναυπηγείο Ιzola,Σλοβενία
Πώληση Leon Sea SA,Panama > MARINOS D
2012 Διάλυση Αλιάγα ,Τουρκία

Πάνω φωτό Πειραιάς, πίσω  σοβιετικό τύπου ΚΑRELIYA πηγή nautilia

Mέση Κυνόσουρα ,πηγή Παντελεήμων Λελέκης
Kάτω MARINOS D Σλοβενία πηγή wikimedia commons

 

LADY TERRY n.jpg

sea_serenade_1976_3.jpg

Marinos_D_(IMO_7425558)_-_Izola,_Slovenia_-_2010-07-27.jpg

Link to comment
Share on other sites

HIYAMA MARU
Mitsubishi Zosen,Shimonoseki 1976   144.6x18.4x5.1 m   4958 grtl   55 wagons

8 Daihatsu  12800 bhp  18.2 kts

1982 μετασκευάστηκε να παίρνει 650 επιβάτες κ 20 ΙΧ με ράμπα στο άνω ντεκ Ίδια μετασκευή με ΙSHIKARI MARU μετέπειτα ΛΑΣΙΘΙ κλπ
1988 Πώληση Κορέα,όνομα SHONEN. NO FUNE KYOKA μετασκευή ΕΓ/ΟΓ
1999  SECHO

2000 RISING STAR V
2000 MANDIRI NUSANTARA Iνδονησία,μετασκευή

 2009 Φωτιά,διάλυση Ινδονησία

1η ΗΙΥΑΜΑ ΜARU wikimedia commons

2η Μετασκευή ως ιαπωνικό wikimedia commnons

3η SHONEN.NO FUNE KYOKA

4η ΜΑΝDIRI NUSANTARA shipspotting με καταπέλτες πρύμα κ πλώρα δεξιά.

HIYAMA MARU.jpg

HIYAMA MARU a.jpg

SHONEN_NO.FUNE_KYOKAI_21_SEIKI.jpg

MANDIRI NUSANTARA.jpg

Link to comment
Share on other sites

ISHIKARI MARU
Hitachi,Mukaishima 1977   144.6x18.4x5.1 m   4695 grt   55 wagons
8 Daihatsu  12800 bhp   18.2 kts
1982 μετασκευή 650 επιβάτες, 20 ΙΧ
1988 Πώληση Ποθητό > LADY TERRY
Φωτο wikimedia commons

2η Φορτοεκφόρτωση ΙΧ με linkspan στο άνω ντεκ

ISHIKARI MARU.jpg

ISHIKARI MARU a.jpg

Link to comment
Share on other sites

LADY TERRY

1990 Poseidon Lines >ΛΑΣΙΘΙ ελληνική σημαία

Μετασκευή Πέραμα ΕΓ/ΟΓ  1500 επιβάτες 422 καμπίνες 120 ΙΧ
Πειραιάς Μήλος Αγ Νικόλαος Σητεία
1990/08 Φωτιά εν πλω,επισκευή Πέραμα

1992 Πειραιάς Ρόδος Λεμεσός > SEA HARMONY 

1993 Σημαία Κύπρου > SEA HARMONY II
1998 Πειραιάς Ρόδος Λεμεσός Χάιφα

2001 OLYMPIA I

2002 ΑRIELLE

2003 Πώληση Νautical Star, St Vincent, ναύλωση CNAN

Tύνις Αλγεθίρας,  Βαρκελώνη Μαγιόρκα Αλγέρι

2004 Ναύλωση Med Lines, Bόλος Κων/λη Κωστάντζα
2004/07 Ναύλωση ΕΛΜΕΣ, Πάτρα Ηγου/νίτσα Κερκυρα Μπρίντιζι

2005 Ναύλωση  Αίγυπτο Σ Αραβία
2006 Πώληση Νautical Sea Trade > SOMANI, διάλυση Ινδία.
1η  2η 4η φωτο πηγή faktaomfartyg 3η Αντώνης Μώλος

lasithi_1977_1.jpg

sea_harmony_II_1977_1.jpg

OLYMPIA I am.jpg

arielle_1977_2.jpg

Link to comment
Share on other sites

UKO MARU No.3

Μitsubishi Zose,Kobe 1953   72.0x14.5x.0 m   1282 grt  22 wagons
2 Sulzer 2000 bhp   13.0 kts
1955 Σύγκρουση με το SHIUN MARU ε/γ τραινάδικου κ βύθιση του δεύτερου με 168 νεκρούς
1974 Παροπλισμός

1976-77 Διάλυση
Πηγή φωτο wikimedia commons

Mερικά μικρότερα πλοία απασχολήθηκαν στη γραμμή Τakamatsu - Uno  στον νότο ανάμεσα στις νήσους Χονσού κ Σικόκου
Η γραμμή έκλεισε το 1988 με την κατασκευή της  μεγάλης γέφυρας  του Seto.

UKO MARU No.3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Oι απόψεις διίστανται! Το βρίσκω συμπαθητικό με αυτή τα τυπικότατα ιαπωνική γέφυρα , καθρέπτη κ το ζευγάρι φουγάρων Αμφίπλωρο δεν είναι γιατί  τα βαγόνια μπαίνουν μόνο απο πλώρα Βέβαια μιά κανονική πλώρη θα βελτίωνε την εμφάνισή του.

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

SANUKI MARU
Mitsubishi Zosen,Kobe 1961    80.7x15.0x 5.3 m   1828 grt   800 pass  24 wagons
2 Mitsubishi 3000 bhp προπέλες Voith Scneider  13.0 kts
1974 μετονομασία DAICHI SANUKI MARU
1975 παροπλισμός

Συμπαθητικό πλοίο, μιά κανονική πλώρη του λείπει!
Πηγή wikimedia commons

 

 

 

SANUKI MARU.jpg

SANUKI MARU a.jpg

Link to comment
Share on other sites

On 1/29/2023 at 9:54 PM, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

TOWADA MARU

Uraga HI  1966   133.0X17.9X5.2 m   5393 grt   1330 pass  48 wagons

 8 Mitsui B&W  12800 bhp  18.0 kts

1988 Παροπλισμός

1990 Πώληση μετασκευή κρουαζιερόπλοιο JAPANESE DREAM

1992 Πώληση ΡΗΙLIPPINE DREAM

2012 Διάλυση Μπανγκλαντές

 

Εν πρώτοις ευχαριστώ και εγώ προσωπικά για το θέμα και την έρευνα, ήταν κάτι που είχα στο μυαλό μου να κάνω, χρόνου επιτρέποντος. Μας τα προσέφερες στο πιάτο όμως. Ας συνεισφέρω κι εγώ λοιπόν δίνοντας λίγο πνεύμα 60s ξεκινώντας από τα καταστρώματα και το φουγάρο του Towada Maru. Πολύ καλαίσθητο και αρμονικό το φουγάρο του, τεράστιοι εξαεριστήρες και ανοιχτό ντέκ για να κόβουν βόλτα οι επιβάτες. Έχουμε όμως και μια άποψη από το εστιατόριο του Towada Maru. Παρατηρούμε πως είναι ευρωπαικού τύπου υπό την έννοια πως δεν είναι από αυτά που οι Ιάπωνες κάθονται οκλαδόν. Λιτά τα τραπέζια χωρίς τραπεζομάντηλο και μάλλον άνετες καρέκλες που έχουν περιβληθεί με κάποιου είδους κάλυμμα. Πολύ λιτός ο διάκοσμος με εικόνες δέντρων που φαίνονται και στο βάθος στο μπουλμέ αλλά και στις κουρτίνες.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ κ ευπρόσδεκτη η συνεισφορά σου αλλά πρόκειται γιά το ομώνυμο βαπόρι του 57, το οποίο μετασκευάστηκε σε ένα εξ ίσου όμορφο ρο-ρό
Νομίζω η τραπεζαρία όπως λέμε ναυτικά, είναι επηρεασμένη από τους σιδηροδρόμους 
Παρεμπιπτόντως,στην ακτοπλοΪα της Ιαπωνίας υπήρχαν κ πολύ όμορφα κλασικά ποσταλάκια τα οποία δεν ήλθαν προς τα εδώ γιά τους ίδιους λόγους που αναφέρω γιά τα τραινάδικα Ισως  όταν έχω επαρκή στοιχεία  κ φωτο να παρουσιάσω κ αυτά.

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

SHIUN MARU  
Harima,Aioi 1947   78.4x13,2χ3,5   1449 grt   1500 pass   14 wagons
2 steam turbines 15.0 kts
1955 συγκρούστηκε με το Uko Maru No3 k βυθίστηκε,168 νεκροί
Ανελκύστηκε,ανακατασκευάστηκε κ μετονομάστηκε SETO MARU
Διάλυση 1966
BISAN MARU   1504 grt
Διάλυση 1967
WASHIU MARU   1456 grt
Παροπλισμός 1966,διάλυση 1967
3 αδελφά μικρογραφία της κλάσης ΤΟΥΑ MARU.
Φωτο SHIUN MARU πηγή wikimedia commons.

 

shiun maru a.jpg

 

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

On 2/24/2023 at 10:43 PM, Nick the Greek said:

Έχεις δίκιο, εκ παραδρομής έβαλα το νεότερο. Πρόκειται για αυτό το Towada Maru, βάζω μια διαφορετική κάρτα από αυτήν που παρέθεσες παραπάνω.

Aκριβώς,πολύ ωραίο βαποράκι με τις τότε  χαρακτηριστικές σχεδιαστικές αντιλήψεις φουγάρο,ανεμοδόχοι,πρυμνιό αλμπουράκι...

IYO MARU
Hitachi Zosen,Osaka 1966   89.4x15.8x5.4 m   3084 grt   1800 pass  27 wagons
2 B&W  4620 bhp  cpp propellers  16.5 kts
1988 Πώληση  σημαία Παναμά
1993 Φέρεται να διαλύθηκε
TOSA MARU
Mitsubishi HI,Shimoniseki 1966
1988 Παροπλισμός
1989 μετονομασία SOUNDS OF SETO μετασκευή κρουαζιερόπλοιο
2001 πώληση Ινδονησία > RISING STAR IV
 2019 MABUHAY NUSANTARA 5217 grt 96.7m
ενεργό κρουαζιέρες Ινδονησίας

ΑWA MARU
Mitsubishi HI,Shimonoseki 1967
1988 Παροπλισμός
1993 Πώληση  > CRUSADER I μετασκευή ΕΓ/ΟΓ
2001 Πώληση Ινδονησία > TITIAN MURNI 76 
2019 TITIAN MURNI  3614 grt  96.5 m
ενεργό εσωτερικά Ινδονησίας

3 αδελφά που γιά τα 2 βρήκα ενδιαφέρουσες μετασκευές


Πηγή φωτό wikimedia commons
1,2 IYO MARU   3 SOUNDS OF SETO  4 MABUHAY NUSANTARA  5 TITIAN MURNI


 

IYO MARU.jpg

IYO MARU a.jpg

sounds of seto.jpg

MABUHAY NUSANTARA.jpg

titian murni.jpg

Link to comment
Share on other sites

SANUKI MARU
Naikai,Setoda 1974   88.9x15.8x5.5 m   3084 grt   2350 pass  27 wagons
4 Daihatsu  5360 bhp  15.0 kts
1988 Aποχώρηση από την γραμμή,κρουαζιέρες
1997 Πώληση GOOD SAVIOUR I
2018 Πώληση Ινδονησία > DHARMA KENCANA μετασκευή εγ/ογ 3626 grt  145 lane
Ενεργό,εσωτερικά Ινδονησίας

Το πλοίο είναι νεώτερη εκδοχή των 3 προηγουμένων αδελφών.
Πηγή φωτο wikimedia commons
Αριστερά SANUKI MARU   δεξιά DHARMA KENCANA
 

 

SANUKI MARU.jpg

DHARMA KENCANA.jpg

Link to comment
Share on other sites

Η σιδηροδρομική σύνδεση με πλοία στην Ιαπωνία σταμάτησε το 1988,γενικά είναι κάτι σε υποχώρηση παγκοσμίως Εδώ τελείωσα την παρουσίαση με βάση τα διατειθέμενα στοιχεία κ φωτογραφίες Αν κάποιο από τα μέλη έχει να συνεισφέρει κάτι παραπάνω,θα ήταν καλοδεχούμενο
Κάτι που θα μπορούσε να μας απασχολήσει είναι εάν  παρόμοια δρομολόγια θα ήταν βιώσιμα στη χώρα μας Προσωπικά νομίζω ναι,ακοώ απόψεις!!!

Link to comment
Share on other sites

Καταρχας ευχαριστουμε για την παρουσιαση

Θεωρω πως δυσκολα θα ειναι βιωσιμο,μιας και ο ΟΣΕ εχει αρκετα παραμελημενο το σιδηροδρομικο δικτυο ,αλλα και επι της ουσιας ολο το δικτυο ειναι στην ηπειρωτικη χωρα.Δεν βλεπω που θα μπορουσαμε να ειχαμε σιδηροδρομικα πλοια

Link to comment
Share on other sites

Kατ' αρχήν αναφέρομαι στο παρελθόν αφού γράφω ότι οι θαλάσσιες συνδέσεις με τραίνα είναι σε υποχώρηση παγκοσμίως Όντως ο σιδηρόδρομος γιά λόγους συμφερόντων είναι ένα μέσο παραμελημένο στην Ελλάδα.
Στον πόλεμο οι Ιταλοί ξεκίνησαν την προέκταση της γραμμής Κρυονέρι-Αγρίνιο προς Αμφιλοχία γιά θαλάσσια σύνδεση με την χώρα τους Τα ημιτελή έργα φαίνονται ακόμα
Επειδή σαν χώρα ήμασταν γεωγραφικά αποκομμένοι από την Δυτική Ευρώπη (ορεινό έδαφος,κομμουνιστικές χώρες παλιά),πιστεύω εάν είχε προχωρήσει αυτό θα είχε επιτυχία. Μάλιστα τα δρομολόγια της ΕΛΜΕΣ προς Μπρίντιζι ήταν σε ανταπόκριση με τραίνο,διαφήμιζαν τότε το rail pass.
H Κρήτη είναι μεγάλο νησί στο οποίο κατά το παρελθόν το τραίνο θα ήταν βιώσιμο αν κ κάποιοι ρομαντικοί το προσπαθούν ακόμα Σκεφθείτε ότι στη Ρόδο που είναι πολύ μικρότερη οι Ιταλοί πάλι ήθελαν να φτιάξουν σιδηροδρομική γραμμή Ρόδος-Λίνδος Γιά τη Κρήτη λοιπόν θα μπορούσε να υπάρχει σύνδεση μεταξύ Πειραιά ή Γύθειο (;)  κ Χανίων
Αλλά μιλάμε γιά μιά χώρα που στερείται υποδομών...

 

Edited by Nick the Greek
Quote
Link to comment
Share on other sites

AΛΛΑ ΠΛΟΙΑ ΤΩΝ ΙΑΠΩΝΙΚΩΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ
Όπως κάθε σιδηροδρομική εταιρεία,οι Ιαπωνικοί Σιδηρόδρομοι είχαν κ κλασικά επιβατηγά Ας γνωρίσουμε μερικά από αυτά
TSUSHIMA MARU   IKI MARU
2 αδελφά ναυπήγησης Misubishi,Nagasaki 1905 1680 grt παλινδρομικές ατμομηχανές 15 kts
Σχετικά μεγάλα κ γρήγορα γιά την εποχή βαπόρια που χτίστηκαν γιά την γραμμή Σιμονοσέκι- Πουσάν στην κατεχόμενη τότε από τους Ιάπωνες Κορέα Το ΤSUSHIMA MARU βυθίστηκε το 1944 από αμερικάνικο υποβρύχιο με 767 παιδιά Το ΙΚΙ ΜΑRU  διαλύθηκε το 1950.

Πηγή φωτό Wikimedia Commons

 

tsushima_maru_1905.jpg

Link to comment
Share on other sites

HIRAFU MARU   TAMURA MARU
2 αδελφά ναυπήγησης Βρετανία (το 1ο 1908 ) κ Ιαπωνία το άλλο
1480 grt  steam turbines,το πρώτο στροβιλοκίνητο στην Ιαπωνία ,18.4 kts, 324 επιβάτες Γραμμή Αομόρι- Χακοντάτε 

1929 Πώληση ΟSK (νυν ΜΙΤSUI OSK),γραμμή στη θάλασσα Σέτο
1934 Διάλυση

 

 

 

HIRAFU MARU.jpg

Link to comment
Share on other sites

KEIFUKU MARU   TOKUJU MARU   SHOKEI MARU
Mitsubishi 1922-1923  Parsons steam turbines 8514 shp  19.9 kts   980 pass
3619 grt   109.7 x 14.2 x 8.5 m

Aδελφά πλοία που απασχολήθηκαν στη γραμμή Σιμονοσέκι-Πουσάν (Κορέα)

κ μεταπολεμικά Χακοντάτε-Αομόρι

Φωτο Wikimedia commons

Αριστερά ΚΕΙFUKU MARU δεξιά ΤΟKUJU MARU
Mε κλειστές βαρδιόλες από τα 1920ς!!!
 

Keifuku_Maru a.jpg

Tokuju_Maru.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...