Jump to content
Shipfriends

Stena Gothica (IMO 7826867)


Recommended Posts

On 4/16/2021 at 1:52 PM, Nick the Greek said:

Έχουμε κατά καιρούς αναφερθεί πολλές φορές στο Urd και το αδελφό του Stena Gothica. To design είναι φινετσάτο για ρορό προφανώς, πράγμα που διατηρήθηκε ακόμη και μετά την επιμήκυνση(26 μέτρα) αλλά και την ελάχιστη διαπλάτυνση(3  μέτρα) που υπέστη το πλοίο.

 

Όλα τα παραπάνω του προσδίδουν χωρητικότητα 1600 γραμμικών μέτρων σε 3 ντέκ με μήκος 171 μέτρα. Έχει δηλαδή και υπόγειο που λειτουργεί με ασανσέρ και βάζει καμιά 15αριά κομμάτια, πάνω γκαράζ 33 νταλίκες(χοντρικά), όλο-όλο πρέπει να βάζει συνολικά  καμιά 90αριά κομμάτια, αν έβαζε μόνο ΙΧ το βλέπω να χωράει 291 ΙΧ ενώ μπορεί να πάρει και 186 επιβάτες. Καθόλου άσχημη χωρητικότητα. Έχει αλλάξει και μηχανές με τις τωρινές του να είναι Wartsila και να βγάζει περίπου 17.5 κόμβους υπηρεσιακή.

 

Να και το Stena Gothica που καταπλέει πρόπερσυ στο Travemunde προερχόμενο από τη Liepaja. Αυτά που είπαμε παραπάνω για το Urd, ισχύουν εν πολλοίς και για το Stena Gothica που βγήκε από τα Nuovi Cantieri Apuania με αριθμό γιάρδας 2120. Αυτό έχει αλλάξει ακόμη περισσότερα ονόματα και γραμμές σε σύγκριση με το Urd, δεκάδες ναυλώσεις, μπορείτε να δείτε ορισμένες από αυτές στο Σουηδό. Η άλλη διαφορά του με το Urd είναι πως αυτό για κάποιο λόγο πήρε κανονική ονοματοδοσία που παραπέμπει στη Stena Line, της οποίας τα σινιάλα βλέπουμε στο φουγάρο του. Εξακολουθεί να κάνει δρομολόγια στη γραμμή Travemunde - Liepaja πρός το παρόν και οι ένορκοι είναι σε σύσκεψη για να αποφασίσουν το μέλλον του. Σε μια παρόμοια άφιξη στο Travemunde πρίν 2 χρόνια, βλέπουμε και την πρυμνιά του όψη.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 year later...

Το βαπόρι κ το αδελφό του έχουν ελληνικό παρελθόν Παραγγέλθηκε από την εταιρεία ΔΕΛΠΑ σε μιά εποχή που τα ελληνικά ρο-ρό ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτα Το εγχείρημα όμως απέτυχε κ γρήγορα έδεσαν στην Ελευσίνα Τελικά τα "τσίμπησαν" Σκανδιναβοί, πέρασαν από Δανικούς Σιδηρόδρομους κ Stena αν δεν μου διαφεύγει κανένας άλλος Άφού έφαγαν 2 τουλάχιστον μετασκευές,έφθασαν αισίως τα 42 χρόνια σ΄ ένα απαιτητικό περιβάλλον Καθόλου άσχημα γιά ιταλικά σκαριά!
Παρεμπιπτόντως η ΔΕΛΠΑ εκτός από την πλοιοκτησία,ασχολήθηκε κ με την πρακτόρευση  Θυμάμαι  πρακτόρευε την ανατολικογερμανική DSR Linie με πάρα πολλές προσεγγίσεις στον Πειραιά πριν από την κατάρρευση του ανατολικού μπλοκ

Link to comment
Share on other sites

Έχουνε κάνει ένα πέρασμα και από Sealink και τα δύο τα αδερφά. Θα ήθελα να έβλεπα τουλάχιστον το ένα σαν Ro-Ro στην Ελλάδα αλλά είναι μεγάλα. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Το Stena Gothica έκανε σήμερα δρομολόγιο στην παλιά του γραμμή, από τη Liepaja στο Travemunde. Σημάδι πως θα κάνει τις σκάντζες στη γραμμή, ξεκινώντας με το Stena Livia που έχει ήδη βάλει προορισμό το Belfast.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Πάει καιρός που είχαμε αναφερθει (νομίζω στην ενότητα Ro/Ro) αρκετά αναλυτικά στα Ελληνικά Ro/Ro που κατασκευάστηκαν στα τέλη της 10ετίας 70/αρχές 80's. Για τα συγκεκριμένα δεν είχαμε αναφέρει πολλά. Όπως αναφέρεται κατασκευάστηκαν στην Nuovi Cantieri Apuania, (κρατική τότε) που καρκινοβατούσε. Παρά την ιδαίτερη έμφαση στην μεταφορά φορτίου τα πλοία είχαν από κατασκευής προδιαγραφές για Ε/Γ-Ο/Γ (ετίθετο σε υποχρεωτική ισχύ η SOLAS 74). Και κάπου έτσι φαίνεται να ξεκίνησαν τόσο τα τεχνικά προβλήματα με το πρώτο πλοίο (Easy Rider) όσο και οι προστριβές πλοιοκτητών/ναυπηγείων (από κάποια καταχώριση, που δεν μπορώ να εντοπίσω πλέον στο internet, μάλλον και με το ιταλικό δημόσιο σαν εγγυητές).

 

Συγκεκριμένα όλα δείχνουν ότι λόγω ελλείψεως έργου, τα ναυπηγεία προχώρησαν πολύ γρήγορα στην προκατασκευή με την κατασκευή να διακόπτεται, λόγω μη συμμορφώσεως με το νέο SOLAS. Ετσι στο double bottom προστέθηκε άλλο ένα στεγανό (και κάποιο μήκος για να καλύψει την μείωση DWT). Το πλοίο "παραδόθηκε" το 1980 και ναυλώθηκε σε Ιταλούς για ταξίδι, αφενός προκειμένου να διαπιστωθεί το performance σε πραγματικές συνθήκες, αφ'ετέρου εν αναμονή του αδελφού. Προέκυψαν αρκετές "παιδικές ασθένειες" αλλά και ένα σοβαρότατο πρόβλημα με τις ηλεκτρογεννήτριες. Μετά την ολοκλήρωση του ταξιδιού το πλοίο επέστρεψε στα ναυπηγεία και έμεινε αρόδου (επανδρωμένο) για αρκετούς μήνες μέχρι να επιτευχθεί κάποια συμφωνία μεταξύ των εμπλεκομένων. Μετά από κάποιες άλλες ναυλώσεις τα πλοία (και τα δύο) χρονοναυλώθηκαν για την γραμμή Koper-Tartous. Όμως οι εξελίξεις στην Μέση Ανατολή (ειδικά το κλείσιμο συνόρων Συρίας/Ιορδανίας) οδήγησαν την γραμμή σε μαρασμό και τελικά οι ναυλωτές "τράβηξαν" τα πλοία στην Β. Ευρώπη. Ήταν σαφές ότι εκεί θα ήταν το μέλλον τους, με πλεονεκτήματα το SOLAS74, τους αβέρτους χώρους (100 semitrailers), το καλό deck strength/μεγάλο ύψος, τις άνετες ράμπες, fin stabilizers και φυσικά την πολύ οικονομική κατανάλωση για την ταχύτητα (18 service), αλλά και μειονεκτήματα (περιορισμενος χώρος επιβατών),  manoeuvrability, ασανσέρ για τα οποία γίνονταν σκέψεις μετασκευών.

 

Το πρόβλημα με τις ηλεκτρογεννήτριες του πρώτου δεν είχε επιλυθεί παρά την σχεδόν διαρκή παρουσία τεχνικών των κατασκευαστών (οι πλοιοκτήτες είχαν εκκινήσει διαιτησία/νομικές ενέργειες για ολές τις κατασκευαστικές ατέλειες) με τους πλοιοκτήτες να εικάζουν (και με δεδομένο ότι το δεύτερο δεν είχε ποτέ κανένα πρόβλημα) ότι ήταν πιθανότατα θέμα κάποιου συντονισμού από το "διπλό" double bottom. Σε συνεννόηση με τους ναυλωτές τελικα το Easy Rider επέστρεψε Μεσόγειο και παροπλίστηκε Ελευσίνα. Μάλιστα έγινε τότε σοβαρή μελέτη για Αδριατική/Ελλάδα (εταιρεία των διαχειριστών "έτρεχε" ήδη πολλά χρόνια γραμμή breakbulk) αλλά μάλλον τους φρενάρησε η κόντρα με τα ναυπηγεία). Τελικά μια φωτιά στο μηχανοστάσιο του Lucky Rider (η οποία ανέδειξε προβλήματα με καλώδια και το σύστημα halon) ήταν η "τελευταια πράξη" του εγχειρήματος.

 

Το πλοίο επισκευάστηκε και επέστρεψε στην ναύλωσή του αλλά οι πλοιοκτήτες, με το θέμα των ηλεκρομηχανών άλυτο, προχώρησαν σε stop payment των υποχρεώσεων προς τα ναυπηγεία με αποτέλεσμα σε λίγο καιρό να εκπλειστηριαστεί αρχικά το Lucky Rider στο Malmo και αργότερα το Easy Rider στην Ελευσίνα. Οι πλοιοκτήτριες εταιρείες παρέμειναν ενεργές για αρκετό χρονικό διάστημα συνεχίζοντας τις νομικές ενέργειες. (Έγινα αρκετά αναλυτικός λόγω των ανακριβειών που υπάρχουν στο faktaomfartyg και αλλαχού) Τα ναυπηγεία σταμάτησαν (τουλάχιστον τις κατασκευές) μέχρι που αναδιαρθρώθηκαν μετά από κάποια χρόνια. Οι μετασκευές των πλοίων σε γενικές γραμμές είναι αυτές που ανέφερε ο Nick. Πολλά thrusters, επιμήκυνση, εσωτερικές-πλευρικές ράμπες, επέκταση accommodation, re-engining του πρώτου (νομίζω το Gothica φοράει ακόμη τις original).

Τέλος λυπάμαι που πλέον δεν έχω την δυνατότητα να είμαι τακτικός επισκέπτης στο forum (αν και την γρήγορη ματιά μου την ρίχνω συχνά-πυκνά)

Edited by Nick the Greek
Παραγραφοποίηση
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...