Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Posted

Τον τελευταίο καιρό ετοιμαζόταν στο Πέραμα -και εν τω μεταξύ έχει μπεί στην ενεργό δράση- το SCII που είναι η νέα ονομασία του Sirios Cement II (IMO 7813561). Το βλέπουμε εδώ με ωραίο ήλιο στο πλάι τον περασμένο Αύγουστο. Γεροντάρα το πλοίο, ναυπήγηση του 1980 στην Ισπανία, Astilleros Cantabrico y Riera(R 139) και μάλιστα με Ισπανικής κατασκευής μηχανή από τα ναυπηγεία Hijos de J. Barreras. Για 32 ολόκληρα χρόνια ονομαζόταν Indalo, εώς το 2012 οπότε και έγινε Sirios Cement II, κατόπιν SCII το 2017. Σημαία Παναμά και αύριο στη Δραπετσώνα για όσους θέλουν να το δούν. 

Posted

Προ ημερών στο Cagliari πετύχαμε το Τούρκικο τσιμεντάδικο C3 Rubicon (IMO 9137856). Είνα ναυπήγηση του 2000 στο ναυπηγείο Selah Makina Sanayi ve Ticaret(026) στην Tuzla, με μία μηχανή MaK. Αρκετές αλλαγές στην ονοματοδοσία η οποία εξελίχθηκε με το πλοίο να βαφτίζεται Palencia(2000) και να γίνεται ZIM Kingston IV(2000), CFS Palencia(2004), Palencia(2015), CFS Palencia(2017), Palencia(2017) και εν τέλη το τωρινό του όνομα το πήρε στις αρχές του 2020.

  • 7 months later...
Posted

Το NACC POROS στην Καβάλα . Το πλοίο προσφάτως δραστηριοποιήθηκε στην Ελλάδα , βέβαια δεν ξέρω αν δραστηριοποιείται καθαρά από την NOVA ALGOMA ή σε συνεργασία με κάποια από τις ελληνικές .

 

  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 9 months later...
Posted

Το NACC Kingdom (ΙΜΟ Νο: 9135468) είναι ναυπηγημένο το 1996 στο ναυπηγείο Saiki Heavy Industries στο Saiki της Ιαπωνίας (Yard No: 573). Το πλοίο έχει μήκος 154.35 μέτρα και πλάτος 26.00 μέτρα. Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία Clark Maritime SA με έδρα το Λουγκάνο της Ελβετίας. Προηγούμενο του όνομα είναι Ken Un και Mohar. To 2015 μετασκευάστηκε σε τσιμεντάδικο.

  • 2 months later...
Posted

Εντελώς τυχαία ανακάλυψα το παρόν video το οποίο παρουσιάζει (εξωραϊστικά) το νέο πλοίο του Ομίλου Ηρακλής-HOLCIM, "Cemcreator". Υπάρχει κανείς που ξέρει περισσότερα και είναι σε θέση να μας ενημερώσει τεκμηριωμένα, επειδή πράγματι φαίνεται ενδιαφέρον;

Posted

Εν πρώτοις να πω ότι πλοιοκτήτρια του Cemcreator δεν είναι ούτε ο Ηρακλής αλλά ούτε και η Lafarge, μαμά εταιρεία της εν Ελλάδι θυγατρικής. Πλοιοκτήτρια είναι η γερμανική Baltrader που ανήκει στον όμιλο Brise. Οπότε η σχέση του πλοίου με τον Ηρακλή είναι κατά πάσα πιθανότητα μακροχρόνια ναύλωση. Και πιθανόν ούτε καν με τον Ηρακλή αλλά με τη μαμά Lafarge, στο δικό μου μυαλό θα είχε λογική η μαμά Lafarge να διαχειρίζεται τα logistics όλου του group, στέλντοντας το πλοίο όπου χρειάζεται με βάση τα συμφέροντα του group. Το ερώτημα εδώ βασικά είναι αν το πλοίο έχει χτιστεί βασισμένο επάνω στο ναυλοσύμφωνο με τον Ηρακλή/Lafarge με το ναυλωτή να έχει λόγο/συμμετοχή στο κόστος για όλα αυτά τα καλούδια που εξοικονομούν ενέργεια, ή αν έχει χτιστεί on spec με τον πλοιοκτήτη να τα βάζει όλα αυτά επάνω προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστικό το πλοίο του. Αυτό δεν γίνεται να απαντηθεί, τουλάχιστον όχι από μένα. Όπως και να έχει πάντως, ο Ηρακλής/Lafarge κάποιο premium πληρώνει για πλοίο με τέτοια χαρακτηριστικά. Και σίγουρα η στρατηγική κίνηση αυτή, εκπορεύεται από την πορεία που χαράσει όλο το group κι όχι το εν Ελλάδι management.

 

Τώρα που βρίσκεται το 15-20% που υπολογίζουν στον Ηρακλή ότι γλιτώνουν σε επίπεδο κατανάλωσης? Κοιτώντας τις ενέργειες των πλοιοκτητών σε επίπεδο sustainability, βλέπουμε πως το πλοίο έχει Schneekluth duct το οποίο μπορεί να εξοικονομήσει μέχρι και 12% σε καύσιμα. Αυτό βασικά είναι μια δημοφιλής μέθοδος εξοικονόμισης που υπάρχει σε διάφορες εκδοχές, η κεντρική ιδέα είναι πως εγκαθίστανται κάποιοι αγωγοί πρίν την προπέλα οι οποίοι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο βελτιστοποιούν τη ροή του ύδατος πρός την προπέλα έτσι ώστε να ελαχιστοποιούνται οι απώλειες. Ας με βοηθήσει κάποιος μηχανικός/ναυπηγός εδώ, γράφω αυτό που καταλαβαίνω σαν άσχετος με πολύ απλά λόγια. Το υπολοιπόμενο ποσοστό μείωσης της κατανάλωσης μάλλον έρχεται από αυτό που αναφέρει ο πλοιοκτήτης σαν “making adjustments to the propeller”, που μπορούν να αποφέρουν οικονομία 10-15%. Προφανώς και αυτό είναι μια πάααρα πολύ γενική έννοια που μπορεί να περιλαμβάνει διάφορα είδη πτερυγίων που κυκλοφορούν ή συσκευές που μειώνουν τις απώλειες ενέργειας παίζοντας με τη ροή του ύδατος. Γενικά όλοί αυτοί οι ισχυρισμοί, δεν είναι επακριβώς μετρήσιμοι οπότε υπάρχει περιθώριο ερμηνείας στην ανάλυση των αποτελεσμάτων.

 

Όσον αφορά τη μεθανόλη, προφανώς και είναι dual fuel το πλοίο, θα ήμουν περίεργος να έβλεπα και ένα tank table του πλοίου έτσι ώστε να δούμε αν και κατά πόσον μπορεί να μεταφέρει και τα δύο καύσιμα και σε τι ποσότητες. Σίγουρα εδώ πάντως η μεθανόλη εξασφαλίζει μειωμένες εκπομπές ρύπων, δε νομίζω πως την υπολογίζουν όμως στην εξοικονόμιση ενέργειας την οποία διαφημίζουν.  Τέλος να πω ότι αυτό περί εγκατάστασης της βάσης του «πανιού», μου φαίνεται πολύ γενικό κι αόριστο. Ποιού πανιού, ποιάς εταιρείας, ποιάς τεχνολογίας? Υπάρχουν πια κάμποσα εκεί έξω. Και φυσικά από το «έχω εγκατεστημένη τη βάση» μέχρι το «κάνω την εγκατάσταση και δουλεύει», είναι μια απόσταση εβδομάδων σε ναυπηγείο και πολλών εργατορών σε Κλάση, σημαία και ναυπηγείο. Οπότε εδώ εγώ προσωπικά κρατώ πολύ μικρό καλάθι.

  • 1 month later...
Posted

Νέος Μώλος Δραπετσώνας πρίν λίγους μήνες και είς εκ των ενοίκων είναι και το τσιμεντάδικο Nova Coralia (IMO 8918409). Πορτογαλέζικο του 1995 από το Viana do Castelo(178) σαν Koralia μέχρι το 2019, NACC Koralia ως το 2022 και έκτοτε Nova Coralia. Κοντά στους 9 χιλιάδες τόνους το dwt και μηχανή MaK. Οι πλοιοκτήτες είναι οι συμπέθεροι απ' τα Τίρανα.

Posted

Το YANG A ναυπηγήθηκε το 2009 στην Τούζλα της Τουρκίας ως SELAH 54, και για κάποια χρόνια ήταν το NAFTOCEMENT XVIII. Στη Σύρο βρέθηκε για επισκευή το 2021 έπειτα από πολλές παρατηρήσεις που σημειώθηκαν. Διαχειρίστρια Nova Marine Carrier, Ελβετία.

  • 3 months later...
Posted

Το Seaven Sky (IMO No: 9142112) είναι κατασκευασμένο το 1996 στο ναυπηγείο Kanrei Shipbuilding Co Ltd στο Sanmu της Ιαπωνίας. Το πλοίο έχει μήκος 110,03 μέτρα και πλάτος 18,80 μέτρα, φοράει μια κύρια μηχανή MAN B&W 6L35MC (3882 KW) και ανήκει στην Seaven Dry Management SA.. Προηγούμενο του όνομα είναι Sumise Maru No 20

  • 2 weeks later...
Posted

Να ρίξουμε μια ματιά και στο SEAVEN LUCK σε δεξαμενισμό το 2020. Το βαπόρι ναυπηγήθηκε το 1998 στα Ναυπηγεία Nippon Kokan KK, 7,477 DWT Πλοιοκτήτρια Seaven Dry Management της Οικ. Τσαλαμανιού. Προηγούμενο όνομα KENKAI MARU.

  • 2 months later...
Posted (edited)

Πριν καιρό είχαμε μια νέα αγορά που δεν αναφέρθηκε πάλι από την Seaven Tanker & Dry Management , πρόκειται για το SEAVEN SPIRIT με IMO 8703751 πρώην JOCELINE και HOJO MARU .

Edited by ΟΡΕΣΤΗΣ Σ

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...