Nick the Greek Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Για να ξεκουραστει και λιγο ο Νηρεας, παιρνω εγω τη σκυταλη με ενα ευκολο(πιστευω) κουιζ την ιστορια του οποιου οταν εμαθα με εντυπωσιασε. Βρισκομαστε λοιπον στον 19ο αιωνα οπου ενας επιστημονας με πιστη στον εαυτο του και το μυαλο του κανει μια επαναστατικη εφευρεση σχετικη με τη ναυτιλια. Οταν η επιστημονικη και ναυτιλιακη κοινοτητα δεν δειχνει τον ιδιο ενθουσιασμο με τον ιδιο για την εφευρεση του, εκεινος χτιζει ενα πλοιο και προβαινει σε μια εντυπωσιακη πραξη για να αποδειξει την αξια του και του εφευρηματος του. Οι προφανεις ερωτησεις λοιπον ειναι: α) Για ποιον επιστημονα μιλαμε β) Για ποιο πλοιο μιλαμε γ) Για ποια εφευρεση μιλαμε δ) Σε ποια εντυπωσιακη πραξη προβαινει ο συγκεκριμενος ανθρωπος Link to comment Share on other sites More sharing options...
enas chiotis Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Οι ναυπηγοί παρακαλούνται να μην απαντήσουν άμεσα, Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 26, 2005 Share Posted July 26, 2005 Η ανακάλυψη ήταν σχετική με την ναυτιλία ή με την ναυπηγική ? Ο επιστήμονας ήταν σχετικός με τις επιστήμες της θάλασσας ή άλλης επιστήμης ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted July 26, 2005 Author Share Posted July 26, 2005 Η ανακαλυψη του ηταν μηχανολογικη και ο ιδιος ο επιστημονας μηχανολογος. Απλα η εφαρμογη επηρρεασε τη ναυπηγικη αλλα και τη ναυτιλια. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 27, 2005 Share Posted July 27, 2005 Επειδή έχω βρεί μερικά πιθανά αλλά κανένα δεν ταιριάζει απόλυτα με τα στοιχεία σου, μήπως θα σας ήταν εύκολο, Κύριε Νίκο μας να δώσετε ένα χεράκι βοηθείας? Ενδεικτικά έχω βρεί το πρώτο υποβρύχιο (Ναυτίλος) το 1800, το σιδερένιο πλοίο (που τότε πίστευαν ότι δεν επιπλέει), την γυροσκοπική πυξίδα με stabiliser. Όμως σε κανένα δεν βρίσκω καμιά εντυπωσιακή πράξη, όπως λες. Από τα παραπάνω πιό κοντά θα έλεγε στα δεδομένα είναι ο Ναυτίλος, αλλά δεν πρόκειται για μηχανολογική ανακάλυψη. Θεωρώ ότι είναι ναυπηγική. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted July 27, 2005 Author Share Posted July 27, 2005 Νηρεα, προς το παρον δεν εισαι σωστος. Ψαξε περισσοτερο προς το δευτερο μισο του αιωνα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Επειδής είναι καλοκαίρι και το μυαλό έχει νερουλιάνει, μπορείς να μας πείς αν έχει σχέση με την τεχνολογία της μηχανής, την πρόωση ή με την πλοήγηση του παπόρου? Link to comment Share on other sites More sharing options...
taxyploos Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Μήπως είναι ο Diesel με τη γνωστή μηχανή; Αλλά είναι οριακά καβάλα στον 20ο αιώνα (εφεύρεση τέλη 19ου, αλλά πρώτο δοκιμαστικό ποταμόπλοιο 1903 πρώτο "πραγματικό" πλοίο το SELANDIA ή το VULCANIA, 1912). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted July 29, 2005 Author Share Posted July 29, 2005 Εχει σχεση και με την τεχνολογια της μηχανης αλλα και με την προωση. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Πρώτος ατμοστρόβιλος από τον Άγγλο Μηχανικό Parsons το 1894, με το πλοίο Turbinia? http://www.answers.com/main/ntquery?method=4&dsid=2222&dekey=Turbinia&gwp=8&curtab=2222_1&linktext=Turbinia http://www-g.eng.cam.ac.uk/125/noflash/1875-1900/turbinia.html http://www.btinternet.com/~philipr/Parsons.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panagia Ekatontapiliani Posted July 29, 2005 Share Posted July 29, 2005 Charles Parsons!! Και πήγα να το γράψω το πρωί αλλά δε θυμόμουν το άνομο το πλοίου!! Και να φανταστείτε ότι στο πανεπιστήμιο το 1998, είχα κάνει παρουσίαση για το τύπο και την ανακάλυψη του!! Πάει κουρκουτιανα!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick the Greek Posted July 29, 2005 Author Share Posted July 29, 2005 Spot-on Νηρεα(που θα ελεγε κι ο ιδιος ο Sir Charles)! Να λοιπον και η απαντηση. α) Ο επιστημονας ειναι ο (μετεπειτα) Sir Charles Parsons http://www.universityscience.ie/pages/scientists/sci_charles_parsons.php β) Το πλοιο που κατασκευασε για να δοκιμασει στην πραξη την θεωρια του ειναι το Turbinia http://www.flamsteed.info/fasturbinia.htm http://www.northumbria.info/Pages/turbinia.html http://www.nhsc.org.uk/index.cfm/event/getVessel/vref/138 http://college.hmco.com/history/readerscomp/ships/html/sh_093500_turbinia.htm γ) Εφηυρε την ατμοτουρμπινα και ηταν ο πιονερος της θεσης της σε εφαρμογη στη ναυτιλια. Στην αρχη και με μια τουρμπινα υψηλης πιεσεως το πλοιο δεν επιανε την απαιτουμενη ταχυτητα και τελικα η λυση βρεθηκε με τη χρηση τριων τουρμπινων(υψηλης, μεσης και χαμηλης πιεσης) που εδιναν κινηση σε τρεις αξονες/προπελες. http://www.dellamente.com/titanic/engines3.htm http://www.history.rochester.edu/steam/parsons/ δ) Ο Sir Charles λοιπον, προφανως απογοητευμενος απο την τοτε στενοκεφαλια και παραδοπιστια που τον απερριπταν, αποφασισε να κανει την κινηση που θα αλλαζε τη ζωη του κατα την επιθεωρηση του στολου απο τη Βασιλισσα Βικτωρια στο Spithead. Ενω λοιπον η Βασιλισσα πανω στο βασιλικο γιωτ Victoria and Albert ξεκινουσε την επιθεωρηση της, το Turbinia ξεπεταχτηκε μπροστα στα εκπληκτα ματια ολου του στολου και ανεπτυξε ταχυτητα χωρις οποιοδηποτε απο τα πλοια συνοδειας που εσταλησαν να το καταδιωξουν να μπορεσει εστω να το πλησιασει. Ο κυβος ειχε ριφθει. Ο Charles Parsons εξασφαλιζε μια θεση στην ιστορια, και η Μεγαλη Βρεταννια κινητηρια δυναμη για το στολο της για πολλες δεκαετιες. Δεν εχω τεχνικες γνωσεις αλλα αυτη η ιστορια με συνηρπασε πραγματικα οταν τη διαβασα σε αφιερωμα στον συγκεκριμενο επιστημονα σε ξενογλωσσο περιοδικο πριν αρκετους μηνες, ελπιζω και οσων εξ ημων δεν την ηξεραν. Περισσοτερα στα λινκς. Π100, σκισε τα διπλωματα Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts